Mitä eroa on bi-seksuaalilla ja pan-seksuaalilla?? Eikö ole sama asia?? Selittäkää!
panseksuaali tarkoittaa sitä, että rakastuu ihmisiin sukupuoleen katsomatta, ja bi on sama kun voi olla miesten ja naisten kanssa!
Kommentit (163)
Toinen on entinen trendi ja sillä ei saa enää tarpeeksi huomiota ja toinen on nykyinen trendi jolla vielä saa huomiota
Sateenkaaren päässä on kyllästyminen.
Ei
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli siis näin:
- Hetero on cis, joka ihastuu sellaisiin cis-ihmisiin, jotka ovat ns. "vastakkaista" sukupuolta (eli mies joka ihastuu naiseen tai nainen joka ihastuu mieheen)
- Homo on cis, joka ihastuu sellaisiin cis-ihmisiin, jotka ovat samaa sukupuolta (eli mies joka ihastuu mieheen tai nainen joka ihastuu naiseen)
- Bi on cis, joka ihastuu muihin cis-ihmisiin sukupuolesta riippumatta
- Pan voi olla cis tai ei, ja hän ihastuu ihmisiin riippumatta sukupuolesta tai siitä, ovatko nämä cis-ihmisiä vai ei.Meneekö jatkoon?
Hmm, ei ehkä mene jatkoon, koska esim. transnainen, joka tykkää miehistä, on hetero, mutta ei cis. Jos nyt olen oikein ymmärtänyt itse.
Seksuaalinen suuntautuminen menee biologisen sukupuolen mukaan. Kahden peniksellisen seksi ei ole heteroa nähnytkään.
Ei vaan liity edelliseen viestiin mitenkään.
Panseksuaali ei välitä siitä, mitä kumppanilla on jalkojensa välissä. Voi ja saa tulla täytenä yllärinä, kun päästään sänkyhommiin asti.
Bi-seksuaali rakastuu naiseen tai mieheen ja haluaa (yleensä) tietää, mitä sukupuolta tämä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bi viehättyy miehistä ja naisista, pan kaikista, esim. myös muunsukupuolisista.
Mikä ihme on muunsukupuolinen?
Onhan se sukupuoli joko mies tai nainen, oli sitten rakennetut tai alkuperäiset genitaalit.Onko muu joku uusi termi pyrkimykselle olla sukupuoleton? Elimet vaan pois kokonaan ja muut ulkoiset sukupuolen merkit?
Nykyaika kyllä jää aikakirjoihin höpsötyksen kautena kaikkine outouksineen, joka asialle pitää olla oma leima ja kaikesta pitää olla ylikorrekti vaikka samalla ryhdyttäisiin sensuuriin.
Tälle ajalle nauretaan 20-30 vuoden kuluttua.Etkö ole koskaan tavannut ihmistä, josta et ole varma kumpaako sukupuolta hän on, kun ei ole oikein kumpaakaan, mutta tavallaan on molempia? Se on muunsukupuolinen. Loppujen lopuksi se liittyy aika vähän elimiin. Ethän sinä muutenkaan kenenkään sukupuolielimiä näe vaikka tunnistat helposti yleensä miehet ja naiset.
Sininen sivusiili, sonninrengas, ongelmalasit, terapiatukka, palkkikulmakarvat ja UFFin ylijäämät päällä ei muuta kenenkään sukupuolta. Suurimmalle osalle ihmisistä kumppanin biologinen sukupuoli on lähtökohta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja näköjään heterollakin pitää olla toinen nimike, Cis-sukupuolinen tarkoittaa henkilöä, joka kokee sukupuoli-identiteettinsä vastaavan syntymässään määriteltyä sukupuolta.????
Höpsis. Olen cisnainen ja lesbo. Cis tarkoittaa, ettei ole trans. Yleensä tarpeeton etuliite, joskus tarkkuuden vuoksi kätevä.
Ei ole kätevä, mutta jos tuollaisia liitteitä vaaditaan niiltä, jotka syntymästään asti kokevat olevansa oikeassa kehossa, niin transihmisten pitää JOKA IKINEN kerta käyttää trans-liitettä.
Siis eihän sitä cis-liitettä tarvitse käyttää muulloin kuin sellaisessan kontestissa, kun haluat ilmaista, että et ole trans. Trans-henkilöt joutuvat käyttämään sitä liitettään paljon useammin. Esimerkiksi deittisovelluksessa tai lääkärillä riittää, että kerrot olevasi nainen/ mies, mutta jos keskustelet transhenkilöiden oikeuksista, silloin tarvitaan cis-etuliite, jos puhutaan henkilöistä, joilla on oikeuksia, joita transhenkilöillä ei ole.
Sori, mutta en aio käyttää sellaista liitettä koskaan. Olen nainen, naisen geeneillä ja vartalolla. Minun ei tarvitse määritellä itseäni sen tarkemmin kenenkään takia. Jokainen fiksu ymmärtää, mitä nainen tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Merkityksetöntä. Tykkäilkää kestä tykkäätte,ja jos toinen (tai sovitusti toiset) tykkää takasin niin hyvä juttu. Miksi näitä höpö höpö nimityksiä pitää väkisin vääntää?
Jos käyttää esimerkiksi tinderiä, ei ole kovin kätevää ilmaista itseään sanomalla, että tykkään kestä tykkään enkä meinaa kertoa siitä muuta.
Silloin kun itse käytin tinderiä, niin siellä oli muistaakseni vaihtoehdot, että olen nainen/mies ja etsin miestä/naista. Sähän voit siihen profiiliin kirjoittaa sen lisäksi ihan mitä haluat. Ei sitä kiinnostuksen kohdetta tarvitse mitenkään salaisuutena pitää.
Aika monesta deittipalvelusta lentää ulos, jos ilmoittaa, ettei halua transeja hakutuloksiin.
Mihin esim tinderissä tällainen ilmoitetaan. Vai tarkoitatko profiilitekstiä. Miksi ihmeessä kirjoittaisit sen profiilitekstiin? Ei kai kukaan ole niin nolo.
Mitä noloa on ajan ja vaivan säästämisessä? Miksi lesbojen pitäisi sietää heteromieslesbojen vonkaamista ja fetissikuvia? Jos transit eivät kiinnosta, niin miksi heitä ei saisi seuloa pois. Säästyy transkin mielipahalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuolla cis käsitteellä ole mitään tekemistä seksuaalisen suuntautumisen kanssa vaan kertoo vaan siitä että mihin sukupuoleen olet syntynyt. Cisnainen voi olla hetero, bi, lesbo, pan, aseksuaali tai päättää ihan vaan olla sitä mitä on määrittelemättä asiaa sen tarkemmin. Hän on syntynyt naisena eikä koe tarvetta muuttaa sukupuoltaan. Sama juttu cismiehen kanssa. Transnaiset ja -miehet taas voivat olla heteroita, homoseksuaalisia, biseksuaalisia, panseksuaalisia ja aseksuaaliseja tai päättää olla määrittelemättä omaa seksuaalista suuntaustaan, mutta heidän sukupuoli- identiteettinsä ei vastaa sitä biologista sukupuolta johon ovat sattuneet syntymään.
Trans voi halutessaan valita pelkästään cissuja kumppaniksi, mutta cissu ei voi kieltäytyä transeista ilman syytöstä transfobiasta ja genitaalifetisismistä.
No kyllä voi kieltäytyä mistä tahansa suhteesta ilman kenenkään turhia syytöksiä, oli sitten trans pan tai tötteröö.
Etkö ole seurannut vihervasemmiston ja transaktivistien ulostuloja aiheesta? Aika moni homoseksuaali on kokenut painostusta.
Näin juuri. Joskus tuntuu, että tavoitellaan erikoisuutta. Sen sijaan, että olisi ihan vain tavallisessa homosuhteessa, pitää toisen ollakin trans, jolloin näyttää ulospäin äkkiseltään siltä, että olisi mies-naispari, mutta kumpikin on biologisesti samaa sukupuolta ja samat värkit jalkovälissä.
En jaksa vastailla muusuille qruiserissa, kun profiilissani lukee että olen biseksuaali. Eihän heteromieskään liity tinderiin muun kuin naisseuran toivossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja näköjään heterollakin pitää olla toinen nimike, Cis-sukupuolinen tarkoittaa henkilöä, joka kokee sukupuoli-identiteettinsä vastaavan syntymässään määriteltyä sukupuolta.????
Höpsis. Olen cisnainen ja lesbo. Cis tarkoittaa, ettei ole trans. Yleensä tarpeeton etuliite, joskus tarkkuuden vuoksi kätevä.
Ei ole kätevä, mutta jos tuollaisia liitteitä vaaditaan niiltä, jotka syntymästään asti kokevat olevansa oikeassa kehossa, niin transihmisten pitää JOKA IKINEN kerta käyttää trans-liitettä.
Kuka on vaatinut? Lopettaisitte sen jatkuvan sukupuolestanne jauhamisen ja eläisitte ihan rauhassa kuten täysjärkisetkin ihmiset. Ihminen ei voi syntyä väärään kehoon, se on lääketieteellisesti mahdotonta kuten jokainen edes peruskoulun suorittanut hyvin tajuaa kun vähän asiaa miettii.
Lukutaito hukassa sinulla ja aika monella kommenttiasi yläpeukuttaneella.
Tai ehkä minä en vain ymmärrä, kuinka naiseksi syntyneenä ja naiseksi itsensä tuntevana jauhan koko ajan sukupuolestani enkä elä rauhassa kuten täysjärkiset ihmiset (joihin ilmeisesti luet kaikki muut kuin tällaiset perinteiset naiset ja miehet).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bi viehättyy miehistä ja naisista, pan kaikista, esim. myös muunsukupuolisista.
Mikä ihme on muunsukupuolinen?
Onhan se sukupuoli joko mies tai nainen, oli sitten rakennetut tai alkuperäiset genitaalit.Onko muu joku uusi termi pyrkimykselle olla sukupuoleton? Elimet vaan pois kokonaan ja muut ulkoiset sukupuolen merkit?
Nykyaika kyllä jää aikakirjoihin höpsötyksen kautena kaikkine outouksineen, joka asialle pitää olla oma leima ja kaikesta pitää olla ylikorrekti vaikka samalla ryhdyttäisiin sensuuriin.
Tälle ajalle nauretaan 20-30 vuoden kuluttua.Etkö ole koskaan tavannut ihmistä, josta et ole varma kumpaako sukupuolta hän on, kun ei ole oikein kumpaakaan, mutta tavallaan on molempia? Se on muunsukupuolinen. Loppujen lopuksi se liittyy aika vähän elimiin. Ethän sinä muutenkaan kenenkään sukupuolielimiä näe vaikka tunnistat helposti yleensä miehet ja naiset.
Angrogyyni on sana, jota perinteisesti käytetään jos ei näytä selvästi kummaltakaan sukupuolelta.
Tämäkö ei enää kelpaa vaan pitää luokitella vielä erikseen?
mä oon avaruusseksuaali!!. koen vetoa vain lyhyt hiuksisiin(naisiin) tähtitieteen opiskelijoihin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Merkityksetöntä. Tykkäilkää kestä tykkäätte,ja jos toinen (tai sovitusti toiset) tykkää takasin niin hyvä juttu. Miksi näitä höpö höpö nimityksiä pitää väkisin vääntää?
Jos käyttää esimerkiksi tinderiä, ei ole kovin kätevää ilmaista itseään sanomalla, että tykkään kestä tykkään enkä meinaa kertoa siitä muuta.
Silloin kun itse käytin tinderiä, niin siellä oli muistaakseni vaihtoehdot, että olen nainen/mies ja etsin miestä/naista. Sähän voit siihen profiiliin kirjoittaa sen lisäksi ihan mitä haluat. Ei sitä kiinnostuksen kohdetta tarvitse mitenkään salaisuutena pitää.
Aika monesta deittipalvelusta lentää ulos, jos ilmoittaa, ettei halua transeja hakutuloksiin.
Mihin esim tinderissä tällainen ilmoitetaan. Vai tarkoitatko profiilitekstiä. Miksi ihmeessä kirjoittaisit sen profiilitekstiin? Ei kai kukaan ole niin nolo.
Mitä noloa on ajan ja vaivan säästämisessä? Miksi lesbojen pitäisi sietää heteromieslesbojen vonkaamista ja fetissikuvia? Jos transit eivät kiinnosta, niin miksi heitä ei saisi seuloa pois. Säästyy transkin mielipahalta.
Ja jos deitti-ilmoituksessa on, että on naisseuraa hakeva nainen, niin miksi peniksen kanssa syntyneet kuvittelevat kuuluvansa kohderyhmään? Miksi ei voida kunnioittaa toisten itsemääräämisoikeutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Panseksuaali oun seksuaalisen moraalin ylimmällä tasolla, koska hän ei sorra haluissaan ketään. Ihan mikä tahansa liikkuu, niin panille kelpaa kyllä. Pan ei ole transfobinen, bioessentialistinen genitaalifetisisti, kuten homoseksuaalit. Peniksestä kieltäytyvät lesbot pahoittavat heteromieslesbojen, eli transnaisten mielet ja homomiehet sortavat fetissinais...vaginallisia transmiehiä. Siksi homoseksuaalit onkin ulkoistettu omista järjestöistään, tiloistaan ja Pridestä. On ok omata genitaalipreferenssi, mutta siitä on creepy toitottaa ja muutenkin voisi tutkailla sisintään, josko suuntautumisen vastaiset värkit sittenkin kiinnostaisivat. Kokeilut ja mielen avartaminen uusille mahdollisuuksille eivät liity mitenkään eheyttämiseen. Ei.
Kiitos, en kyllä ymmärtänyt tästä mitään...
Avataan:
Nykytrendi on, että mitään rajoja ei saa olla eikä kenenkään mieltä saa pahoittaa. Pan on siis tässä edityksellisin, koska hän ei sulje ketään ulos deittipoolistaan. Rajoitteet ovat huono juttu, koska jollekin voi tulla torjunnasta paha mieli ja ego murskautuu, jos ei saa haluamaansa seksikumppania. Homoseksuaaleja pilkataan, koska heillä on rajoitteita. Homomies haluaa peniksen kanssa syntyneen miehen ja lesbo vaginan kanssa syntyneen naisen. Niinpä homoseksuaalisuus on patologisoitu genitaalifetissiksi ja valinnaksi.
Edistyksellisten mielestä lesbojen pitäisi hoidella peniksiä ja homojen vaginoita, ettei transeille tulisi paha mieli. Kaikki toiminta tähtää transien mielenpahoittamisen välttämiseen, koska sukupuoli on sielussa, eikä ruumiissa. Homoseksuaalisuutta ei saisi enää määritellä biologiseen sukupuoleen kohdistuvaksi, vaan identiteettiin, koska transeille voi tulla paha mieli, jos sukupuolifantasia ei saa validaatiota.
Sanotaan, että homoseksuaalien rajoitteissa ei ole mitään pahaa..., MUTTA niistä ei saisi puhua ja pitäisi kuitenkin antaa mahdollisuus toisenlaisille vehkeille ja avartaa mieltään heteroseksin suuntaan transien kanssa. Joidenkin mielestä se kuulostaa epäilyttävästi eheyttämiseltä ja toisten mielestä se on ihqua inklusiivisuuden lisäämistä. Jostain syystä inklusiivisuuden ulottamista seksielämään vaaditaan vain homoseksuaaleilta, erityisesti lesbonaisilta. Mistä moinen voisi johtua.
Martin kirjoitti:
Olisi korkea aika saada hyväksyntää myös biologisesta iästä poikkeavalle ikäidentiteetille. Olen vasta 25, mutta tunnen itseni 65-vuotiaaksi. Yhteiskunta kohdistaa minuun syrjintää, koska en pääse eläkkeelle.
olen 56 mutta olen kuin 5 v
Vierailija kirjoitti:
Martin kirjoitti:
Olisi korkea aika saada hyväksyntää myös biologisesta iästä poikkeavalle ikäidentiteetille. Olen vasta 25, mutta tunnen itseni 65-vuotiaaksi. Yhteiskunta kohdistaa minuun syrjintää, koska en pääse eläkkeelle.
olen 56 mutta olen kuin 5 v
Stefonknee? Perheenisä ja pikkutyttö samanaikaisesti. "It's not a fetish!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuolla cis käsitteellä ole mitään tekemistä seksuaalisen suuntautumisen kanssa vaan kertoo vaan siitä että mihin sukupuoleen olet syntynyt. Cisnainen voi olla hetero, bi, lesbo, pan, aseksuaali tai päättää ihan vaan olla sitä mitä on määrittelemättä asiaa sen tarkemmin. Hän on syntynyt naisena eikä koe tarvetta muuttaa sukupuoltaan. Sama juttu cismiehen kanssa. Transnaiset ja -miehet taas voivat olla heteroita, homoseksuaalisia, biseksuaalisia, panseksuaalisia ja aseksuaaliseja tai päättää olla määrittelemättä omaa seksuaalista suuntaustaan, mutta heidän sukupuoli- identiteettinsä ei vastaa sitä biologista sukupuolta johon ovat sattuneet syntymään.
Trans voi halutessaan valita pelkästään cissuja kumppaniksi, mutta cissu ei voi kieltäytyä transeista ilman syytöstä transfobiasta ja genitaalifetisismistä.
Onko nyt siis niin, että kun minä, hetero cis-nainen, olen valinnut kumppanikseni hetero cis-miehen, pitää minun vaihtaa kumppania, jos joku hetero trans-mies ihastuu minuun ja haluaa minut kumppanikseen, muuten olen transfoobikko ja genitaalifetissi?
t. yksiavioinen
P.S. Nykyinen kumppanini on ainut, jonka olen hyväksynyt kumppanikseni koko elämäni aikana, vaikka minulle oli tarjolla useita heterocismiehiä nuorempana. En kiinnostunut heistä, vaikka he olisivat sukupuolensa ja seksuaalisen suuntauksensa puolesta sopineet minulle kumppaneiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko nyt siis niin, että kun minä, hetero cis-nainen, olen valinnut kumppanikseni hetero cis-miehen, pitää minun vaihtaa kumppania, jos joku hetero trans-mies ihastuu minuun ja haluaa minut kumppanikseen, muuten olen transfoobikko ja genitaalifetissi?
t. yksiavioinen
P.S. Nykyinen kumppanini on ainut, jonka olen hyväksynyt kumppanikseni koko elämäni aikana, vaikka minulle oli tarjolla useita heterocismiehiä nuorempana. En kiinnostunut heistä, vaikka he olisivat sukupuolensa ja seksuaalisen suuntauksensa puolesta sopineet minulle kumppaneiksi.
Hetero transmies on suomeksi lesbonainen. Ei sun varmaankaan lennosta tarvitse vaihtaa kumppania, mutta transaktivistien mielestä sulla ei olisi sinkkuna hyväksyttävää syytä olla ottamatta mieheksi identifiotuvaa naista kumppaniksi. Jos haluat kumppaniksi ainoastaan peniksen kanssa syntyneitä henkilöitä, niin silloin olet genitaalifetisisti ja transfoobikko. Paitsi, jos ilmoittaudut muunsukupuoliseksi, tai sinulla on edes teoreettista kiinnostusta naisiin, niin silloin heterosuhteenne muuttuu queer-suhteeksi.
Pansexual definition
Typically, people who identify as pansexual can feel an attraction to anyone, including individuals who do not identify as a specific gender.
For example, people with a pansexual orientation may feel an attraction to someone who is agender. They might equally find a female, male, or gender-fluid person attractive.
It is important to note that identifying as pansexual does not mean feeling attracted to everyone, just as a heterosexual male does not feel an attraction to every female, and vice versa.
Bisexual definition
Bisexuality can mean different things, and not everyone will agree on a single definition. Generally, if someone identifies as bisexual, they feel an attraction to more than one gender.
Some people define their gender according to their biological sex. However, other people see themselves as agender or gender-fluid.
To some people, bisexuality might mean only feeling attracted to males and females. To others, it can mean feeling attracted to multiple gender identities.
Some people may find the word controversial, as it implies that there are only two genders. However, many people who identify as bisexual acknowledge that there are multiple genders.