Mitä eroa on bi-seksuaalilla ja pan-seksuaalilla?? Eikö ole sama asia?? Selittäkää!
panseksuaali tarkoittaa sitä, että rakastuu ihmisiin sukupuoleen katsomatta, ja bi on sama kun voi olla miesten ja naisten kanssa!
Kommentit (163)
Miksi pitää määritellä oma seksuaalisuus? Mulla ollut aina suhteita miehiin ja naisiin enkä ole koskaan edes miettinyt olevani joku etuliite-seksuaali vaan ihminen. Hirveän ahdistavaahan se olisi määritellä itsensä johonkin lokeroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuolla cis käsitteellä ole mitään tekemistä seksuaalisen suuntautumisen kanssa vaan kertoo vaan siitä että mihin sukupuoleen olet syntynyt. Cisnainen voi olla hetero, bi, lesbo, pan, aseksuaali tai päättää ihan vaan olla sitä mitä on määrittelemättä asiaa sen tarkemmin. Hän on syntynyt naisena eikä koe tarvetta muuttaa sukupuoltaan. Sama juttu cismiehen kanssa. Transnaiset ja -miehet taas voivat olla heteroita, homoseksuaalisia, biseksuaalisia, panseksuaalisia ja aseksuaaliseja tai päättää olla määrittelemättä omaa seksuaalista suuntaustaan, mutta heidän sukupuoli- identiteettinsä ei vastaa sitä biologista sukupuolta johon ovat sattuneet syntymään.
Tähän mennessä ketjussa selvinnyt, että cis-liite on tietyissä piireissä poliittisesti korrekti tapa ilmaista, että trans- ja muunsukupuoliset yms. ei nappaa henkilöä, joka ilmoittaa olevansa "cissu".
Ei tulisi tällaiselle juntille mieleenkään puhua itsestään "cissuna".
Kuuluuko tuo sitten ääntää KISSU vai SISSU?
Entäs äännetäänkö semmoisen sekä tytöistä että pojista tykkäävän jenkilön titteli "BII-seksuaali" vaiko "BAI-seksuaali"?
Kyllä on elämä vaikeaksi mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Panille kelpaa kaikki kaksjalkaiset
Kuka kehtaa syrjiä amputoituja, joilla on muutenkin rankkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuolla cis käsitteellä ole mitään tekemistä seksuaalisen suuntautumisen kanssa vaan kertoo vaan siitä että mihin sukupuoleen olet syntynyt. Cisnainen voi olla hetero, bi, lesbo, pan, aseksuaali tai päättää ihan vaan olla sitä mitä on määrittelemättä asiaa sen tarkemmin. Hän on syntynyt naisena eikä koe tarvetta muuttaa sukupuoltaan. Sama juttu cismiehen kanssa. Transnaiset ja -miehet taas voivat olla heteroita, homoseksuaalisia, biseksuaalisia, panseksuaalisia ja aseksuaaliseja tai päättää olla määrittelemättä omaa seksuaalista suuntaustaan, mutta heidän sukupuoli- identiteettinsä ei vastaa sitä biologista sukupuolta johon ovat sattuneet syntymään.
Trans voi halutessaan valita pelkästään cissuja kumppaniksi, mutta cissu ei voi kieltäytyä transeista ilman syytöstä transfobiasta ja genitaalifetisismistä.
No kyllä voi kieltäytyä mistä tahansa suhteesta ilman kenenkään turhia syytöksiä, oli sitten trans pan tai tötteröö.
Minä olen yleensä pip-seksuaali, mutta en halua määritellä itseäni tarkemmin vaan kaikkien pitää arvata mitä se tarkoittaa ja suutun, jos joku kutsuu minua väärin.
Vierailija kirjoitti:
Bi viehättyy miehistä ja naisista, pan kaikista, esim. myös muunsukupuolisista.
Mikä ihme on muunsukupuolinen?
Onhan se sukupuoli joko mies tai nainen, oli sitten rakennetut tai alkuperäiset genitaalit.
Onko muu joku uusi termi pyrkimykselle olla sukupuoleton? Elimet vaan pois kokonaan ja muut ulkoiset sukupuolen merkit?
Nykyaika kyllä jää aikakirjoihin höpsötyksen kautena kaikkine outouksineen, joka asialle pitää olla oma leima ja kaikesta pitää olla ylikorrekti vaikka samalla ryhdyttäisiin sensuuriin.
Tälle ajalle nauretaan 20-30 vuoden kuluttua.
Vierailija kirjoitti:
Panseksuaalilla on enemmän liikkumavaraa kaiken kaikkiaan, olen käsittänyt, että heille ikä, sukupuoli ja ulkonäkö eivät merkitse niin paljon kuin useimmille. Biseksuaali tarkoittaa ihan vaan sitä, että kiinnostuu seksuaalisesti miehistä ja naisista, mutta voi tykätä esim pelkästään suunnilleen oman ikäisistä komeista miehistä ja naisellista naisista.
Käytännössä panseksuaaleja on varmaan kovin vähän koska vaikka kuinka rakastaisi jotakin niin suhde ei toimi jos ei ole kunnollista mahdollisuutta perustaa perhettä tai edes seurustella vakavammin. Joku voi perustella sitä että on kova harrastamaan syrjähyppyjä sillä että on "panseksuaalinen" mutta sekin on usein humpuukia.
Vierailija kirjoitti:
Mä luulin aina, että panseksuaali pitää panemisesta.
Ei vaan pansuolasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Merkityksetöntä. Tykkäilkää kestä tykkäätte,ja jos toinen (tai sovitusti toiset) tykkää takasin niin hyvä juttu. Miksi näitä höpö höpö nimityksiä pitää väkisin vääntää?
Jos käyttää esimerkiksi tinderiä, ei ole kovin kätevää ilmaista itseään sanomalla, että tykkään kestä tykkään enkä meinaa kertoa siitä muuta.
Silloin kun itse käytin tinderiä, niin siellä oli muistaakseni vaihtoehdot, että olen nainen/mies ja etsin miestä/naista. Sähän voit siihen profiiliin kirjoittaa sen lisäksi ihan mitä haluat. Ei sitä kiinnostuksen kohdetta tarvitse mitenkään salaisuutena pitää.
Aika monesta deittipalvelusta lentää ulos, jos ilmoittaa, ettei halua transeja hakutuloksiin.
Siis mitä? Eli nykyään kun deittaa, voikin joutua transsun kanssa deitelille koska etukäteen ei saa valita?
Kuka normaali haluaisi sellaista?
Vähemmistöille voisi olla omat lumihiutale-deittipalvelunsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja näköjään heterollakin pitää olla toinen nimike, Cis-sukupuolinen tarkoittaa henkilöä, joka kokee sukupuoli-identiteettinsä vastaavan syntymässään määriteltyä sukupuolta.????
Höpsis. Olen cisnainen ja lesbo. Cis tarkoittaa, ettei ole trans. Yleensä tarpeeton etuliite, joskus tarkkuuden vuoksi kätevä.
Ei ole kätevä, mutta jos tuollaisia liitteitä vaaditaan niiltä, jotka syntymästään asti kokevat olevansa oikeassa kehossa, niin transihmisten pitää JOKA IKINEN kerta käyttää trans-liitettä.
Siis eihän sitä cis-liitettä tarvitse käyttää muulloin kuin sellaisessan kontestissa, kun haluat ilmaista, että et ole trans. Trans-henkilöt joutuvat käyttämään sitä liitettään paljon useammin. Esimerkiksi deittisovelluksessa tai lääkärillä riittää, että kerrot olevasi nainen/ mies, mutta jos keskustelet transhenkilöiden oikeuksista, silloin tarvitaan cis-etuliite, jos puhutaan henkilöistä, joilla on oikeuksia, joita transhenkilöillä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ap:llä klassiset kielet hallussa. bi on kaksi, pan tarkoittaa kaikea.
Mutta ei toki voi muuta odottaakaan juntilta.
Jos ei teillä ole muu mielessä kuin toisten seksuaalisuus, miten surkeasti oma libidonne jakselee? Onko kickeli ja käsi riidelleet keskenään?
60-v mummeli tässä. Kiinnostaa kaikki uusi mitä en tunne/tiedä. Tämä seksuaalisuuskin eri muodoissa. Kun tietää asioita on helpompi seurata nyky-yhteiskunnan tapahtumia.
Olen ihan tavallinen hetero, kumppanina ihan tavallinen heteromies, yhdessä yli 30 vuotta, pannaan kun siltä tuntuu.
Kunnioitan kaikkien ihmisten oikeutta omanlaisensa seksuaalisuuteen. Mielenkiintoista saada näihin termeihin selvyyttä. Kikkeli/käsi tai käsi/pillu - eiköhän kaikki silloin tällöin vedä käteen.
Onko sinulla jotenkin aggressiivinen käsi?
Vierailija kirjoitti:
En halua määritellä ja lokeroida itseäni. En mahdu mihinkään määritelmiin. Jonakin päivänä saatan kokea olevani enemmän maskuliininen ja jonakin toisena hetkenä saatan kokea olevani enemmän muunsukupuolinen. Välillä haluan leikitellä sukupuolellani.
En itsekään tiedä, mitä haluan ja kuka olen, mutta kaikkien on pakko rakastaa minua ja noudattaa oikkujani tai muuten canceloin teidät ja pilaan maineenne ikuisiksi ajoiksi.
kerro vielä mitä oikkuja meidän tulee noudattaa ja millä tavalla aiot canceloida meidät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bi viehättyy miehistä ja naisista, pan kaikista, esim. myös muunsukupuolisista.
Mikä ihme on muunsukupuolinen?
Onhan se sukupuoli joko mies tai nainen, oli sitten rakennetut tai alkuperäiset genitaalit.Onko muu joku uusi termi pyrkimykselle olla sukupuoleton? Elimet vaan pois kokonaan ja muut ulkoiset sukupuolen merkit?
Nykyaika kyllä jää aikakirjoihin höpsötyksen kautena kaikkine outouksineen, joka asialle pitää olla oma leima ja kaikesta pitää olla ylikorrekti vaikka samalla ryhdyttäisiin sensuuriin.
Tälle ajalle nauretaan 20-30 vuoden kuluttua.
Etkö ole koskaan tavannut ihmistä, josta et ole varma kumpaako sukupuolta hän on, kun ei ole oikein kumpaakaan, mutta tavallaan on molempia? Se on muunsukupuolinen. Loppujen lopuksi se liittyy aika vähän elimiin. Ethän sinä muutenkaan kenenkään sukupuolielimiä näe vaikka tunnistat helposti yleensä miehet ja naiset.
Kaikki pervot kaappiin jossa pysyköön maailman tappiin.
Vierailija kirjoitti:
Ja näköjään heterollakin pitää olla toinen nimike, Cis-sukupuolinen tarkoittaa henkilöä, joka kokee sukupuoli-identiteettinsä vastaavan syntymässään määriteltyä sukupuolta.????
Nyt meni jotain sekaisin ajattelussasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Merkityksetöntä. Tykkäilkää kestä tykkäätte,ja jos toinen (tai sovitusti toiset) tykkää takasin niin hyvä juttu. Miksi näitä höpö höpö nimityksiä pitää väkisin vääntää?
Jos käyttää esimerkiksi tinderiä, ei ole kovin kätevää ilmaista itseään sanomalla, että tykkään kestä tykkään enkä meinaa kertoa siitä muuta.
Silloin kun itse käytin tinderiä, niin siellä oli muistaakseni vaihtoehdot, että olen nainen/mies ja etsin miestä/naista. Sähän voit siihen profiiliin kirjoittaa sen lisäksi ihan mitä haluat. Ei sitä kiinnostuksen kohdetta tarvitse mitenkään salaisuutena pitää.
Aika monesta deittipalvelusta lentää ulos, jos ilmoittaa, ettei halua transeja hakutuloksiin.
Mihin esim tinderissä tällainen ilmoitetaan. Vai tarkoitatko profiilitekstiä. Miksi ihmeessä kirjoittaisit sen profiilitekstiin? Ei kai kukaan ole niin nolo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen rakastunut lipastooni. Mikä suuntautuminen se on?
Lip-seksuaali.
Olen kiinnostunut Paimipn Normaalilukiosta. Olem pano-seksuaali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ap:llä klassiset kielet hallussa. bi on kaksi, pan tarkoittaa kaikea.
Mutta ei toki voi muuta odottaakaan juntilta.
Jos ei teillä ole muu mielessä kuin toisten seksuaalisuus, miten surkeasti oma libidonne jakselee? Onko kickeli ja käsi riidelleet keskenään?
60-v mummeli tässä. Kiinnostaa kaikki uusi mitä en tunne/tiedä. Tämä seksuaalisuuskin eri muodoissa. Kun tietää asioita on helpompi seurata nyky-yhteiskunnan tapahtumia.
Olen ihan tavallinen hetero, kumppanina ihan tavallinen heteromies, yhdessä yli 30 vuotta, pannaan kun siltä tuntuu.
Kunnioitan kaikkien ihmisten oikeutta omanlaisensa seksuaalisuuteen. Mielenkiintoista saada näihin termeihin selvyyttä. Kikkeli/käsi tai käsi/pillu - eiköhän kaikki silloin tällöin vedä käteen.
Onko sinulla jotenkin aggressiivinen käsi?
Komppaan.
Mutta 60-vuotias mummeli? Ennemmin mimmeli.
Muunsukupuolisia tai muita jotka eivät koe sopivansa binääriin. En tiedä puhutaanko enää genderfluideista, eli ihmisistä jotka kokevat sukupuolensa joustavana ja muuttuvana asiana, vai sisältyykö tämä muunsukupuolisuuteen, mutta esim. tällaiset ihmiset eivät välttämättä kiinnosta biseksuaalia, samoin kuin transihmiset. Pähkinänkuoressa panseksuaali voi olla kiinnostunut millaisesta ihmisestä tahansa eikä erottele kumppaniehdokkaita sukupuoli-identiteetin mukaan. Biseksuaali taas operoi perinteisen sukupuolibinäärin kentällä ja on kiinnostunut yksiselitteisesti (cis-)miehistä ja naisista. Toki jotkut biseksuaalit varmasti ovat kiinnostuneet myös transihmisistä tai muunsukupuolisista, mutta ei mitenkään oletusarvoisesti näin.