Mitä eroa on bi-seksuaalilla ja pan-seksuaalilla?? Eikö ole sama asia?? Selittäkää!
panseksuaali tarkoittaa sitä, että rakastuu ihmisiin sukupuoleen katsomatta, ja bi on sama kun voi olla miesten ja naisten kanssa!
Kommentit (163)
Jo on paljon väärää tietoa tässä ketjussa. Pan seksuaalille sukupuolella ei ole väliä, hän rakastuu ihmiseen, kaikki ovat ikäänkuin "sukupuolettomia" pan seksuaalin silmissä, eikä jalkovälillä tai muutenkaan sukupuolella ole mitään roolia rakastumisessa tai seksuaalisessa vetovoimassa. Bi taas tykkää pojista ja tytöistä... sukupuoli ja jalkoväli merkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Merkityksetöntä. Tykkäilkää kestä tykkäätte,ja jos toinen (tai sovitusti toiset) tykkää takasin niin hyvä juttu. Miksi näitä höpö höpö nimityksiä pitää väkisin vääntää?
Jos käyttää esimerkiksi tinderiä, ei ole kovin kätevää ilmaista itseään sanomalla, että tykkään kestä tykkään enkä meinaa kertoa siitä muuta.
Mä vedän vasemmalle kaikki ciscascoskitkatbilgtbhomopansuola- termihirviöt.
Siitä huolimatta että rakastun ihmiseen itsessään.
En vaan halua kumppania, jota ymmärtääkseen pitää kantaa mukana jatkuvasti päivittyvää terminologia sanakirjaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Merkityksetöntä. Tykkäilkää kestä tykkäätte,ja jos toinen (tai sovitusti toiset) tykkää takasin niin hyvä juttu. Miksi näitä höpö höpö nimityksiä pitää väkisin vääntää?
Jos käyttää esimerkiksi tinderiä, ei ole kovin kätevää ilmaista itseään sanomalla, että tykkään kestä tykkään enkä meinaa kertoa siitä muuta.
Silloin kun itse käytin tinderiä, niin siellä oli muistaakseni vaihtoehdot, että olen nainen/mies ja etsin miestä/naista. Sähän voit siihen profiiliin kirjoittaa sen lisäksi ihan mitä haluat. Ei sitä kiinnostuksen kohdetta tarvitse mitenkään salaisuutena pitää.
Aika monesta deittipalvelusta lentää ulos, jos ilmoittaa, ettei halua transeja hakutuloksiin.
Mihin esim tinderissä tällainen ilmoitetaan. Vai tarkoitatko profiilitekstiä. Miksi ihmeessä kirjoittaisit sen profiilitekstiin? Ei kai kukaan ole niin nolo.
Nykytermejä käyttäen ilmoittaa olevansa cis-bi, joka koodin ymmärtävälle tarkoittaa, että etsitään toista cis-ihmistä.
Tää on helppoa kuin heinänteko, kun sisäistää koodikirjan ja salakirjoitusavaimen.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on sama asia kuin woke- kulttuurissa. Pitää aina laittaa paremmaksi kuin mihin muut kiihkoilijat ovat aiemmin kyenneet. "Höh, ei biseksuaalisuus ole vielä mitään, minä rakastan (!!!) kaikkia, aivan kaikkia sukupuolia joita on lukemattomia!! Huomatkaa kaikki kuinka erikoinen olen, olen hyperspeciaali, enkä ollenkaan tavisjuntti kuten te muut!! Sukupuoliasiani eivät ole henkilökohtaisia vaan tärkein asia maailmassa ja siksi niistä pitää jauhaa taukoamatta, kiinnosti teitä tahi ei."
TÄMÄ!
Vierailija kirjoitti:
Jos todetaan nyt vain että kaikki ihmiset ovat sumeoseksuaaleja jonka ääripäässä on 100% heteronormatiivitaavit ja toisessa ääripäässä 100% homotiivitaavit ja loput asettuu sen väliselle epämääräiselle höpöseksuaalijanalle personaalireferenssien häilyvyyden mukaisesti.
personaalireferenssien - siis täh?
Eikö enää riitä edes, että on miehiä, naisia ja kaikenlaisia?
En jaksa opetella tuota termistöä. Toisaalta ei kai mun tarvi tietää jos joku kiihottuu kaikesta näkemästään tai ei mistään. Eiköhän ne rakastetun mieltymykset tule selviksi ilman termistöäkin.
Mietin vain noita kiinnostuksen kohteita kun jotkut kiinnostuu vain tietyistä tyypeistä ja kaikista ei nää päällepäin onko jotain tiettyä suuntausta niin miten voi edes määritellä niin tarkasti? Kertokaa?
Nii mikä se semmoinen hetero sitten on joka mielistyy miehistä mutta rakastuu homoon kun ei tiedä sitä?
Pan seksuaalit panee kaikkea (pan=kaikki), bi vain miehiä ja naisia.
Jotkut panit väittää, että bille ei kelpaa trans, mutta tämä ei ole mikään yleinen totuus. Joillekin bi käy trans myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen rakastunut lipastooni. Mikä suuntautuminen se on?
Objekti-seksuaali. Ihan yleistä, kohde voi olla Eiffel-torni, luistimet, Hoovetrn pato, pyramidi tai auto. Tai lipasto. Tai mikä tahansa esineeksi luettava asia.
Yhan yleistä juupa juu ja juuriKIN näin. Ihan tosi yleistä, onko oikeesti tietoa, linkki tähän kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Jos todetaan nyt vain että kaikki ihmiset ovat sumeoseksuaaleja jonka ääripäässä on 100% heteronormatiivitaavit ja toisessa ääripäässä 100% homotiivitaavit ja loput asettuu sen väliselle epämääräiselle höpöseksuaalijanalle personaalireferenssien häilyvyyden mukaisesti.
No mikä on sumeoseksuaali?
Vierailija kirjoitti:
Ja näköjään heterollakin pitää olla toinen nimike, Cis-sukupuolinen tarkoittaa henkilöä, joka kokee sukupuoli-identiteettinsä vastaavan syntymässään määriteltyä sukupuolta.????
Sukupuolella ei ole mitään tekemistä seksuaalisuuden kanssa. Cis-nainen voi ihan yhtä hyvin olla lesbo tai hetero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ap:llä klassiset kielet hallussa. bi on kaksi, pan tarkoittaa kaikea.
Mutta ei toki voi muuta odottaakaan juntilta.
Jos ei teillä ole muu mielessä kuin toisten seksuaalisuus, miten surkeasti oma libidonne jakselee? Onko kickeli ja käsi riidelleet keskenään?
60-v mummeli tässä. Kiinnostaa kaikki uusi mitä en tunne/tiedä. Tämä seksuaalisuuskin eri muodoissa. Kun tietää asioita on helpompi seurata nyky-yhteiskunnan tapahtumia.
Olen ihan tavallinen hetero, kumppanina ihan tavallinen heteromies, yhdessä yli 30 vuotta, pannaan kun siltä tuntuu.
Kunnioitan kaikkien ihmisten oikeutta omanlaisensa seksuaalisuuteen. Mielenkiintoista saada näihin termeihin selvyyttä. Kikkeli/käsi tai käsi/pillu - eiköhän kaikki silloin tällöin vedä käteen.
Onko sinulla jotenkin aggressiivinen käsi?Komppaan.
Mutta 60-vuotias mummeli? Ennemmin mimmeli.
Pitäisköhän olla näkymätön ninni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen rakastunut lipastooni. Mikä suuntautuminen se on?
Objekti-seksuaali. Ihan yleistä, kohde voi olla Eiffel-torni, luistimet, Hoovetrn pato, pyramidi tai auto. Tai lipasto. Tai mikä tahansa esineeksi luettava asia.
Yhan yleistä juupa juu ja juuriKIN näin. Ihan tosi yleistä, onko oikeesti tietoa, linkki tähän kiitos.
No siis onhan se suhteellista, mikä on yleistä. Jos vaikka satatuhatta ihmistä kokee olevansa jotain, niin onko se paljon vai vähän? Tuollainen objekti-seksuaalisuus on ilmeisesti yleisempaa autismin kirjon sisällä olevien ihmisten keskuudessa, mutta ihan neurotyypillinen ihminenkin voi rakastua Berliinin muuriin. Se, että onko se minun mielestäni normaalia, on eri asia. Yleisempää tuo on kuin se, että rakastuu tai himoitsee avaruusolentoja - heitäkin on.
Minä muuten olen aikoinaan tuntenut tullaisen muunsukupuolisen ihmisen. Hänellä oli syntyessään kummankin sukupuolen elimet. Koska en suunnitellut olevan hänen kanssaan sen kummemmin tekemissä, mitä nyt oltiin viikon työprojektissa yhdessä, niin en kysellyt, että oliko häntä leikelty miten ja mihin suuntaan, tai tykkäsikö siinä mielessä kenestä. Minua kiinnosti se, että oliko hän terve (koska oli hirveä noroepidemia menossa), oliko hän allerginen jollekin ruoka-aineelle (koska söimme päivittäin lounaan yhdessä) ja oliko hänellä lemmikkieläimiä. Jos olisin joutunut määrittelemään hänet, niin olisin määritellyt varmaan "tajuttoman hyvä päässälaskija ja näppärä aakkostaja". Hänellä oli nimi, joka voisi olla millä sukupuolella tahansa, enkä tiedä, onko itse vaihtanut nimensä joskus, vai oliko vanhemmat valinneet sen.
Minulla on aika vahva kasvosokeus, ja minulla on vaikeuksia muutenkin tunnistaa ihmisiä ja erottaa heidän sukupuoliaan. Joku saattaa olla hyvinkin komea nainen tai kaunis mies, mutta en minä tiedä. Ei se minulle kuulu. En etsi treffiseuraa, joten minulle on aivan se ja sama, minkä edustaja työkaverini esimerkiksi on. No, jos hän oikeasti olisi avaruusolento, niin se olisi tosi jännää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja näköjään heterollakin pitää olla toinen nimike, Cis-sukupuolinen tarkoittaa henkilöä, joka kokee sukupuoli-identiteettinsä vastaavan syntymässään määriteltyä sukupuolta.????
Eikö homo tai bi voi olla cis myös.
Tietenkin, mikä kysymys toi nyt oli?
Pan-seksuaalit ovat ihan vaan bi-seksuaaleja, mutta haluavat esittää jotain "parempaa".
Oikeasti tuo pan-seksuaalisuus pitäisi varata vain sellaisille henkilöille, jotka kirjaimellisesti voisivat harrastaa ihan kenen tahansa kanssa seksiä, ihan jokaisen ruman, vammaisen, vaarin, mummon, koiran, kissan, vauvan, auton, puun tai kaktuksen kanssa.
Pan-seksuaali on incel, jolle kelpaa kuka tahansa, joka suostuu antamaan. Ja kelpaa vaikka ei suostuisikaan, mukaan lukien lapset, eläimet ja ruumiit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuolla cis käsitteellä ole mitään tekemistä seksuaalisen suuntautumisen kanssa vaan kertoo vaan siitä että mihin sukupuoleen olet syntynyt. Cisnainen voi olla hetero, bi, lesbo, pan, aseksuaali tai päättää ihan vaan olla sitä mitä on määrittelemättä asiaa sen tarkemmin. Hän on syntynyt naisena eikä koe tarvetta muuttaa sukupuoltaan. Sama juttu cismiehen kanssa. Transnaiset ja -miehet taas voivat olla heteroita, homoseksuaalisia, biseksuaalisia, panseksuaalisia ja aseksuaaliseja tai päättää olla määrittelemättä omaa seksuaalista suuntaustaan, mutta heidän sukupuoli- identiteettinsä ei vastaa sitä biologista sukupuolta johon ovat sattuneet syntymään.
Trans voi halutessaan valita pelkästään cissuja kumppaniksi, mutta cissu ei voi kieltäytyä transeista ilman syytöstä transfobiasta ja genitaalifetisismistä.
No kyllä voi kieltäytyä mistä tahansa suhteesta ilman kenenkään turhia syytöksiä, oli sitten trans pan tai tötteröö.
Etkö ole seurannut vihervasemmiston ja transaktivistien ulostuloja aiheesta? Aika moni homoseksuaali on kokenut painostusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Martin kirjoitti:
Olisi korkea aika saada hyväksyntää myös biologisesta iästä poikkeavalle ikäidentiteetille. Olen vasta 25, mutta tunnen itseni 65-vuotiaaksi. Yhteiskunta kohdistaa minuun syrjintää, koska en pääse eläkkeelle.
Mä koen itseni kissaksi ja pidän vääränä että mut pakotetaan maksamaan veroja.
Minä koen itseni kapeavyötäröiseksi, isotissiseksi ja kauniskasvoiseksi ja on epäreilua, ettei yhteiskunta maksa leikkauksia, että olisin seksuaalisesti niin viehättävä kuin mielesssäni olen.
En millään jaksais näitä muka-hauskoja viestejä. Ettekö voisi tehdä omaa ketjua niitä varten, niin muut sais puhua rauhassa?
Juu, aika jumissa täytyy olla ajatuksenjuoksu, jos saa tuon cis-sukupuolen määritelmän yhdistettyä heterouteen. Syntymässä määritelty sukupuolihan ei millään tavalla kerro oletko hetero vai et.