Mitä eroa on bi-seksuaalilla ja pan-seksuaalilla?? Eikö ole sama asia?? Selittäkää!
panseksuaali tarkoittaa sitä, että rakastuu ihmisiin sukupuoleen katsomatta, ja bi on sama kun voi olla miesten ja naisten kanssa!
Kommentit (163)
Vierailija kirjoitti:
Pan taitaa olla laajempi käsite. Itse biseksuaalina kiihotun miehistä ja naisista. Siihen väliin jää aika paljon muutakin.
Entä maskulinisoidut naiskehot ja feminisoidut mieskehot?
Pan-seksuaaliset käyttää vihreitä sukkahousuja. Next.
Olen rakastunut lipastooni. Mikä suuntautuminen se on?
Sukupuolisokea.
Suolataan paikat ennen nuolemista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pan kelpuuttaa nekin, jotka eivät pidä itseään miehinä eikä naisina.
Jotkut ovat sitä mieltä, että myös bi voi tykätä nonbinäärisistä ihmisistä.
Määritelmiä riittää. Bi tai pan, kaikki on mulle ok :)
Ei riitä mun järki. Siis nonbinäärinen on jotenkin naisen ja miehen välimaastossa vai joku kolmas sukupuoli? Ehkä tajuaisin jos joku laittaisi esimerkkejä? Ensimmäistä kertaa kuulin termin nonbinäärinen.
Omniseksusalisuus tai interseksuaalisuus.
Kaikki käy (-pedo ja nekrofilia)
Vierailija kirjoitti:
Pan-seksuaali siis on kiinnostunut ihan kaikista, riippumatta siitä ovatko miehiä, naisia, transmiehiä, transnaisia, sukupuolettomia, homoseksuaaleja, heteroseksuaaleja.... Itse olen bi, enkä kiinnostu seksuaalisesti esim. transihmisistä tai homomiehistä tai heteronaisista.
Erotatko muka kaikki pelkän ulkomuodon perusteella? En usko hetkeäkään.
Vierailija kirjoitti:
Pan kelpuuttaa nekin, jotka eivät pidä itseään miehinä eikä naisina.
Eli pan panee kaikkea mikä liikkuu, mutta bi ei.
Vierailija kirjoitti:
Lip-seksuaali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pan-seksuaali siis on kiinnostunut ihan kaikista, riippumatta siitä ovatko miehiä, naisia, transmiehiä, transnaisia, sukupuolettomia, homoseksuaaleja, heteroseksuaaleja.... Itse olen bi, enkä kiinnostu seksuaalisesti esim. transihmisistä tai homomiehistä tai heteronaisista.
Erotatko muka kaikki pelkän ulkomuodon perusteella? En usko hetkeäkään.
Aika harva trans menee läpi. Transmiehet aavistuksen paremmin, mutta totuus paljastuu viimeistään silloin, slipoveri ja vakosamettihousut riisutaan.
Mä en ymmärrä enää yhtään mitään mistään. Mikä minä oikein olen, naiseksi syntynyt ja viihdyn nahoissani ja pidän miehistä? Maailma on mennyt aivan sekaisin, miettikää nyt vähän.
Vierailija kirjoitti:
Objekti-seksuaali. Ihan yleistä, kohde voi olla Eiffel-torni, luistimet, Hoovetrn pato, pyramidi tai auto. Tai lipasto. Tai mikä tahansa esineeksi luettava asia.
Vierailija kirjoitti:
Bi viehättyy miehistä ja naisista, pan kaikista, esim. myös muunsukupuolisista.
"Muunsukupuoliset" ovat myös miehiä tai naisia. He vaan haluavat olla spesiaaleja lumihiutaleita.
Vierailija kirjoitti:
Bi viehättyy miehistä ja naisista, pan kaikista, esim. myös muunsukupuolisista.
Mutta mikä se on se muunsukupuolinen? Enkä kysy tätä v**tuillakseni. Vaan en vaan ymmärrä. Kun kuitenkin me ollaan biologisesti naisia tai miehiä. Ymmärrän sen että joku kokee syntyneensä väärään sukuouoleen, mutta miten voi kokea ettei ole kumpaakaan. Mikä se kokemus on arjessa?
Vierailija kirjoitti:
Mä luulin aina, että panseksuaali pitää panemisesta.
Ja minä että ne tykkää rakennuksista. Mitä ne rakennusten rakastajat ovat? Hyvä ketju, tästä toivottavasti oppii nyt asioita.
Vierailija kirjoitti:
Essentiaali lipastofonia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja näköjään heterollakin pitää olla toinen nimike, Cis-sukupuolinen tarkoittaa henkilöä, joka kokee sukupuoli-identiteettinsä vastaavan syntymässään määriteltyä sukupuolta.????
Höpsis. Olen cisnainen ja lesbo. Cis tarkoittaa, ettei ole trans. Yleensä tarpeeton etuliite, joskus tarkkuuden vuoksi kätevä.
Ei ole kätevä, mutta jos tuollaisia liitteitä vaaditaan niiltä, jotka syntymästään asti kokevat olevansa oikeassa kehossa, niin transihmisten pitää JOKA IKINEN kerta käyttää trans-liitettä.
Vierailija kirjoitti:
Panseksuaalilla on enemmän liikkumavaraa kaiken kaikkiaan, olen käsittänyt, että heille ikä, sukupuoli ja ulkonäkö eivät merkitse niin paljon kuin useimmille. Biseksuaali tarkoittaa ihan vaan sitä, että kiinnostuu seksuaalisesti miehistä ja naisista, mutta voi tykätä esim pelkästään suunnilleen oman ikäisistä komeista miehistä ja naisellista naisista.
Kun joku määrittelee itsensä panseksuaaliksi hänellä pitää siis olla ennakkoluuloja sen suhteen mikä useimmille muille ihmisille merkitsee minkäkin verran? Musta tosi outoa määrittää sitä mistä itse pitää siihen verrattuna mistä keskenään ounastelee useimpien muiden pitävän. Siis panseksuaalit määrittävät päässään mistä uskovat useimpien muiden pitävän seksuaalisesti ja määrittelevät itsensä paneiksi koska uskovat olevansa hyväksyvämpiä kuin muut. Panseksuaalisuus siis tarkoittaa ihan vain sitä, että olettaa olevansa muita biseksuaaleja hyväksyvämpi. Ei välttämättä pidä useammasta ihmisestä, mutta kuitenkin on vakuuttunut, että oman mielenkiinnon heräämiseen ei vaikuta yhtä moni, etenkään pinnallinen asia, kuin muilla. Siis ylimielisiä biseksuaaleja.
Entäs ne joitten käsi käy omaa kuvaa tuijottaessa.
Yliseksuaalinen jolle kelpaa kaikki.