Pitäisi osata päästää irti, miksi se on niin vaikeaa?
Mies on sanonut, ettei enää rakasta minua. Olemme naimisissa, lapsia on. On tyytymätön suhteeseen, eikä enää rakasta.
Ilmoituksen tuoman alkushokim jälkeen meillä on ollut kuitenkin yhdessä ihan mukavaa. Tiedän kuitenkin, että mies esittää, puree hammasta kestääkseen, ja hakeutuu paljon pois kotoa.
Pakosta asumme yhdessä vielä useita kuukausia.
Itse huomaan ajattelevani, että kaikki kääntyy vielä hyväksi, ja ollaan matkalla parempaan. Vaikka toisaalta tiedän totuuden miehen puolelta.
Miten ihmeessä pystyn irrottautumaan miehestä, varsinkin kun asumme yhdessä. Ja nukumme samassa sängyssä. Ehdotin, että muutetaan eri huoneisiin, mies ei sitä halunnut.
Pelkään, että todellisuus lyö todella kovaa, sitten kun on konkreettisen eron aika. Vaikka, ehkä tässä tekee tätä ajatustyötä kokoajan asian suhteen. Mutta, silti, minä toivon ett kaikki vielä korjaantuisi.
Todella kuluttavaa. Toisaalta voisi olla helpompi repiä itsensä kerralla kunnolla irti. Ja vajota pohjaan, entä tämmöinen ikävä välitila. Jossa välillä petollisen hyvä olla ja välillä valtava möykky vatsanpohjassa.
Kommentit (12664)
Vierailija kirjoitti:
Minä taas tuumaan että nimimerkitön ei nyt huomaa kun provotaan ihan tahallaan 😄 Eihän tää keskustelu ole pitkään aikaan elänyt mistään muusta kuin vänkäämisestä ja vastakkainasettelusta joten sitä haetaan ny ihan vängällä. Ei millään pahalla niin mukava kun onkin että vakkareilla on asiat mukavasti, ei kukaan jaksa kovin kiinnostuu tarinoinnista jostain arkipäiväisistä sattumuksista. Mut aina löytyy joku joka menee näihin tahallisiin väärinymmärtåmisiin ja maalitolppien siirtelyihin. MP on tässä jo mestarillinen. Bravo👏 Jos tykkää.
Kiitos kiitos, mutta ansiotonta kunniaa. Vähän pelkään, että tilanne meni toisin päin ja minä naiivina vanhaan ansaan, eli kuvitelmaan, että kyseessä olisi oikeasti keskustelu, jossa sentään edes luetaan, mitä mitä kirjoitetaan. Nolottaa vähän suorastaan.
T: MaratonParkuja
Vierailija kirjoitti:
Minä taas tuumaan että nimimerkitön ei nyt huomaa kun provotaan ihan tahallaan 😄 Eihän tää keskustelu ole pitkään aikaan elänyt mistään muusta kuin vänkäämisestä ja vastakkainasettelusta joten sitä haetaan ny ihan vängällä. Ei millään pahalla niin mukava kun onkin että vakkareilla on asiat mukavasti, ei kukaan jaksa kovin kiinnostuu tarinoinnista jostain arkipäiväisistä sattumuksista. Mut aina löytyy joku joka menee näihin tahallisiin väärinymmärtåmisiin ja maalitolppien siirtelyihin. MP on tässä jo mestarillinen. Bravo👏 Jos tykkää.
Jos tykkää, just. Ei mitenkään rakentava eikä luova. Venkoilua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kiitos, mutta ansiotonta kunniaa. Vähän pelkään, että tilanne meni toisin päin ja minä naiivina vanhaan ansaan, eli kuvitelmaan, että kyseessä olisi oikeasti keskustelu, jossa sentään edes luetaan, mitä mitä kirjoitetaan. Nolottaa vähän suorastaan.
Ei varmaan pitäisi mennä näihin mut lähdetään siitä et nimimerkitön kirjoittaa kuin hänen mies jää vaille läheisiä jos tulee ero. Sä vastaat et hän asettuu miehensä yläpuolelle. Pian väität jo että hän ois sanonut ettei miehellä ole MITÄÄN ilman häntä.
Et sunkaan yhtään tahallas ärsytä 😉
Mut tiedätkö, mä symppaan sua ja sun peräänantamattomuutta, joten ole hyvä; saat viimesen sanan 😘
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä todellakin ymmärsin asian niin. Itse koen, että minut vedätettiin ja hömelö menin näiden vikalistojen kautta ja "keskustelun" varjolla kertoilemaan mm. henkilöhistoriasta jne. mutta niitä vastauksia ei edes luettu, vaan jatkettiin ainoastaan spekulaatiolla, mitä ajattelen ja ihan asuinlääniä myöten. Mutta huumorillahan tämä pitää ottaa!
Ja olla vähän varovaisempi, eikä ihan oikeasti enää uskoa, että kyllä ne nimimerkittömätkin keskustelua kaipaa, enää tässä vaiheessa ketjua.
Läheisistä tuli mieleen lisätä "ICE" henkilöt puhelimeen. Suosittelen.
Minusta nämä keskustelunaiheet sinänsä on ihan hyviä, ja mielenkiintoisia. Mutta on oikeasti vaikea vastata ihmisille tai palata siihen että joku sanoi siinä ja siinä viestissä näin, kun sitten se onkin ollut eri henkilö ja sitten tulee näitä väärinymmärtämisiä. Itse ainakin menee sekaisin yhdeksi viestiksi ikäänkuin nämä eri nimimerkittä kirjoitetut kommentit omista puutteista tai parisuhteesta ja vastatessa menee sitten vikaan kun tulee asettaneeksi sanoja toisen suuhun kun ei erota kuka on sanonut mitäkin. Kun lukee kolme sivua keskustelua ei enää pysty sanomaan kuka on kirjoittanut mitäkin. Olisi parempi jos täällä pystyisi kirjoittamaan vaan nimimerkillä/rekisteröityneenä. Varmaan jäisi paljon trollaamistakin pois.
Yt Sinilintu
Mutta piti palata omiin vikoihin.
Minun on vaikea sanoa ei tai arvostella/sanoa vastaan jos olen eri mieltä. Olen usein liian kiltti, toisalta olen tosi herkkä arvostelulle. Syytän yleensä itseäni kaikesta, ja jos toinen ottaa syytä niskoilleen minulle tulee siitä valtavan huono omatunto. Tämä yhdistelmä on kuormittava toiselle osapuolelle, kun herkästi joutuu alkaa varomaan kanssani, vaikka en sitä haluaisi. Mutta se tulee luonnostaan kun reagoin voimakkaasti. En siis suutu vaan tunnen itseni huonoksi ihmiseksi ja menen lukkoon/pakenen ja pyydän anteeksi. Kumppanini on äärimmäisen kiltti ihminen ja tiedän ettei hän halua minulle mitään pahaa.
Pidän tätä ehdottomasti huonoimpana ominaisuutenani parisuhteessa.
Minun on myös vaikea antaa vastuu toiselle monesti. Toisaalta pyydän herkästi apua, mutta toisaalta en luota että toinen osaa jos itse en osaa - ikäänkuin siirrän oman epävarmuuteni koskemaan myös toista osapuolta. Saatan siis sanoa esimerkiksi että ei tästä tule mitään, ei tehdä tätä vain siksi että MINÄ en osaa tai koen etten osaa vaikka toinen ei kokisikaan itsestään niin. Hermostun siis helposti jos asiat eivät onnistu heti.
- Sinilintu
Kumma ettei muissa ketjuissa ole mitään ongelmia vaan keskustelu virtaa eikä jää lillukanvarsiin/siirretä maalitolppia. Tai jos siirretään, niin joku vaihtaa suuntaa. Ja keskustelijoita on todella paljon.
Komppaan edellistä, vaikea hahmottaa mikä kommentti on jatkoa aiempaan ja mikä taas eri henkilön. Yleisesti ottaen pidän hyvänä asiana jos osaa nähdä myös rikan omassa silmässä ja miettii onko jotain omassakin toiminnassa kehitettävää. Parisuhde on aina jonkinlainen kahden ihmisen kompromissi. Etenkin kun on ikää ja entisyyttä.
Hyvä on myös ymmärtää vastuunsa tilanteessa, joka ei mene elämän edellytysten puolesta ihan tasan. Vaikka puolisolla selvästi heikompi taloudellinen tilanne kuin itsellä. Meillä ei ole taloudellista vastuuta puolisosta eron jälkeen niin kuin on monessa muussa maassa. Tämä johtaa monesti kohtuuttomaan lopputulokseen heikommalle jäävän kannalta.
Kyllä meni MaratonParkujasta maku. Toinen kirjoittaa vaikeasta tilanteestaan ja MP haukkuu että asettuu miehensä yläpuolelle. Loukkaavaa. Semmonen ihmisymmärtäjä.
No voi, kyllä minä nyt niin mieleni taas pahoitin, kun minusta oikein maku meni. Ihmettelen näitä keskusteluja nyt todellakin. Tosiaankin, koen, että minut vedätettiin keskusteluun, jossa lopulta minua vain juoksetettiin lukematta tippaakaan, mitä sanon. Lopetin keskustelun, kun aloin aavistella, että kyllä mua nyt trollataan. Makukin meni:-(
Minua ei vaivaa nimimerkittömyys, koska mielipiteeni todellakaan ei riipu siitä, kenelle vastaan. Siis kun luen viestin, vastaan siihen niihin ajatuksilla, joita se herättää. En oikeastaan välitä, onko viestin kirjoittaja Kuurankukka vai anonyymi 1, 2 tai 3.
Se, mikä nyt muodostuu ongelmaksi on tämä anonyymien loukkaantuminen, kun olen vastannut viestiin, joka ei ollutkaan minun tai en ole vastannut viestiin, joka oli minun.
Yksi huutaa, että mitä sä mulle noin väität ja toinen huutaa, että minä sanoin tämän ensiksi, miksi sinä vastaat tuolle joka väittää keksineensä mun ajatuksen.
Jotkut anonyymit ovat ottaneet todellakin asiakseen pilata tämän ketjun. Toiset taas ovat loukkaantuneet, kun eivät saa tarvitsemaansa huomiota. Nyt taas katson, että tietyt viestit pitää vain jättää huomiotta todellakin. Niille anonyymeille, jotka haluavat jatkaa asianmukaista keskustelua se kyllä aiheuttaa haittaa, mikä oikeasti on valitettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Kumma ettei muissa ketjuissa ole mitään ongelmia vaan keskustelu virtaa eikä jää lillukanvarsiin/siirretä maalitolppia. Tai jos siirretään, niin joku vaihtaa suuntaa. Ja keskustelijoita on todella paljon.
Nyt kyllä kiinnostaa! Mitä keskusteluja minä olen missannut, onko vauvalla siis todellakin montakin tuollaista ketjua!! Voitko antaa linkkejä, arvostaisin suunnattomasti. Tähän asti kun olen törmännyt ainoastaan ketjuihin, joissa juututaan sivukaupalla nimenomaan pätemään lillukanvarsilla ja siirrellään maalitolppia.
Ja kyllä, sielläkin huudettiin, että YRITÄ YMMÄRTÄÄ, ETTÄ TÄÄLLÄ KESKUSTELEE MUUTKIN MINÄ EN SANONUT TUOTA!
Niin siis tämähän ei ole normaali ketju tai keskustelu, johon voisi soveltaa ajatusta siitä, millaisia nettikeskustelut yleensä ovat koska tämä on ehkä noin 80% yksittäisen ihmisen kirjoittamaa sekoilua eri nimimerkeillä ja ilman nimimerkkejä.
Sama ihminen ylläpitää keskustelua enimmäkseen itsekseen muutamassa muussakin ketjussa.
Ei täällä kannata keskustella, paras vain laittaa aina välillä tällainen viesti varoitukseksi satunnaisesti tänne etusivun kautta eksyville, ettei ota tosissaan.
Onneksi sinä anonyymi miljoonan persoonan vainoharhainen olen eri, en ole se sama, meitä on täällä monta olet niin jalomielinen että uhraat kuitenkin elämästäsi näin ison siivun (monta sataakin viestiä jo) siihen että yrität varoittaa muita keskustelijoita tuhlaamasta elämäänsä tähän ketjuun. Kiitos sinulle siitä jalomielisyydestä :)
- Sinilintu
Vierailija kirjoitti:
Niin siis tämähän ei ole normaali ketju tai keskustelu, johon voisi soveltaa ajatusta siitä, millaisia nettikeskustelut yleensä ovat koska tämä on ehkä noin 80% yksittäisen ihmisen kirjoittamaa sekoilua eri nimimerkeillä ja ilman nimimerkkejä.
Sama ihminen ylläpitää keskustelua enimmäkseen itsekseen muutamassa muussakin ketjussa.
Ei täällä kannata keskustella, paras vain laittaa aina välillä tällainen viesti varoitukseksi satunnaisesti tänne etusivun kautta eksyville, ettei ota tosissaan.
Ja ehdotan, että me muut muistamme, että tämä todellakin on tämä yksittäinen ihminen, joka tulee tänne aina laittamaan tämän saman viestin ja sen jälkeen alkaa jankuttaa, että meitä on muitakin, jotka ajattelemme näin. Yleensä tämä viesti saa n. 3-4 peukutusta yläkanttiin ja nyt me tiedämme, että tämä sama ihminen laittaa nuo peukut joko eri laitteilta tai VPNn kautta.
Olihan se MPnyt asiaton tulkinta että joku on asettunut puolisonsa yläpuolelle kun yksinkertaisesti toteaa tilanteen, että erolla olisi hälle raskaammat seuraukset. Ymmärrän täysin että moinen syytös loukkasi. Ehkä sekin kumpusi sieltä jostain henkilöhistoriasta tai ehkä se oli vikatulkinta, kuka tietää. Voisiko vain todeta, että näin sen näin, olen pahoillani jos tulkitsin väärin ja jatkaa eteenpäin.
Illalla kommentoin että on hyvä tunnistaa myös omat virheet ja tuntea vastuunsa jos puoliso on heikommilla taloudellisesti muuten. Ei saanut juuri kannatusta joten minä ainakin osaan tulkita, että olen täällä enemmistön kanssa näissä asioissa eri linjalla. Ei mulla ole tarvetta omaa mielipidettäni puolustaa itselleni tai muille muistuttelemalla, että se on varmasti nyt vaan joku yksittäinen änkyrä joka ei käytä vp ännäänsä ja peukuta minun kommenttia. Minä olen parisuhteissa osapuolten vastuusta tuota mieltä, vaikka koko Suomi voi olla eri mieltä ja se on ihan fine.
Okei, jännittävä käänne, MaratonParkujakan ei siis ole oikea ihminen, tai siis joku muu kuin tämä yksi puuhailija.
Epätasa-arvoistahan tässä on se, että minä tiedän mitä olen postaillut ja mitä en ja siksi tiedän, että täällä on käynyt aika monta muutakin sanomassa, että ei ole normaali keskusteluketju.
Ap saattoi olla joskus kolme vuotta sitten olla oikea ihminen, tai siis joku muu kuin tämä puuhailija.
Mutta Parkuja! Sinähän et seuraa peukutuksia ollenkaan, näin väitit :D
Nytkö se Maratanparkuilija seuraakin peukutuksia, tuolla aiemmin niin rehvakkaasti kertoi, ettei häntä kiinnosta peukutukset/ei ole niitä noterannut ollenkaan, kun häntä ei kiinnosta. Nyt sitten kyttää, miten monta peukutusta hänen tekstit saa.
Eikös hän kertonut olevansa ammattinsa puolesta, joku korkeasti koulutettu? Niin jossain vaiheessa kirjoitteli.
Ainaista vänkäämistä ja jankuttamista nimimerkkien puuttumisesta.
Sama ohje teillekin, voitte hypätä niiden tekstien yli, joissa ei nimimerkkiä.
Ymmärrän, että yksinkertaisesti se lukutaito ilman nimimerkkiä on vaikeaa.