Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäisi osata päästää irti, miksi se on niin vaikeaa?

Vierailija
28.06.2022 |

Mies on sanonut, ettei enää rakasta minua. Olemme naimisissa, lapsia on. On tyytymätön suhteeseen, eikä enää rakasta.
Ilmoituksen tuoman alkushokim jälkeen meillä on ollut kuitenkin yhdessä ihan mukavaa. Tiedän kuitenkin, että mies esittää, puree hammasta kestääkseen, ja hakeutuu paljon pois kotoa.

Pakosta asumme yhdessä vielä useita kuukausia.

Itse huomaan ajattelevani, että kaikki kääntyy vielä hyväksi, ja ollaan matkalla parempaan. Vaikka toisaalta tiedän totuuden miehen puolelta.

Miten ihmeessä pystyn irrottautumaan miehestä, varsinkin kun asumme yhdessä. Ja nukumme samassa sängyssä. Ehdotin, että muutetaan eri huoneisiin, mies ei sitä halunnut.

Pelkään, että todellisuus lyö todella kovaa, sitten kun on konkreettisen eron aika. Vaikka, ehkä tässä tekee tätä ajatustyötä kokoajan asian suhteen. Mutta, silti, minä toivon ett kaikki vielä korjaantuisi.

Todella kuluttavaa. Toisaalta voisi olla helpompi repiä itsensä kerralla kunnolla irti. Ja vajota pohjaan, entä tämmöinen ikävä välitila. Jossa välillä petollisen hyvä olla ja välillä valtava möykky vatsanpohjassa.

Kommentit (12658)

Vierailija
6021/12658 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

28 vuotta ja sikana (Eppu Normaali)

Vierailija
6022/12658 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lukemassa kohdassa sivu 62. Paljon on tullut aivan tunnistettavia yksityiskohtia miehestä, perheestä, työstä, talosta, isovanhemmista sekä mm juhannuksen vietosta. Lasten manipuloinnista tähän mennessä hoplopit, isän hyväntuulisuus, rahan antaminen ja aloittajan mustamaalaaminen (täsmentämättä mitä on mustamaalattu).

Mitä haet tällä viestillä takaa? Onko kirjoituksesi vaan tapa hyökätä sitä asiaa vastaan, että Ap on ilmaissut sen moneen kertaan, että ei aio avata tätä manipulaatiota tarkemmin. Vaikka se kuinka ärsyttäisi niin Ap:lla on täysin oikeus olla kertomatta tarkemmin. Ei sitä varten tarvitse käydä 301 sivua viestejä läpi löytääkseen sieltä lillukanvarsia.

Jos luen / tulkitsen viestisi täysin väärin niin pahoitteluni siitä ja tsemppiä lukumatkalle sivusta 62 sivulle 301.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
6023/12658 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti ne, jotka eivät näitä asioita näytä ymmärtävän,eivät ole koskaan olleet tekemisissä narsisti-tyyppisten ihmisten kanssa  . Pyydetään konkretiaa ja ihmetellään toisen käytöksen logiikan puuttumista.

Tiedoksenne että  narsistisen ihmisen käytös ristiriitatilanteissa saattaa olla varsin käsittämätöntä, mutta ovat toisaalta  taas sellaisia  selittelyn mestareita, että saavat vastapuolen tosiaan tuntemaan itsensä syylliseksi kaikkeen.  Nk kaasuvalotus (gaslightning)  termi lienee tämänkin palstan ihmisille tuttu termi.

Kun on itse ollut tuonkaltaisessa tilanteessa juurikin Ap:n tapaan, ymmärtää kyllä. Ennen sitä kokemusta  olisin itsekin ollut ihmeissäni, mutta sen elämänkoulun käyneenä  en ihmettele enää mitään. Narsisti hakee eron jälkeen huomiota (vaikka olisi itse lähtenyt) keinolla millä hyvänsä. Ihan sama saako narsisti osakseen  vihaa, kaipausta, kiukkua, ihmettelyä -kunhan saa sen huomion. Ja uskokaa tai älkää, sitä voi jatkua vuosia. Lopulta ainoa mikä tepsii on täydellinen välinpitämämättömyys ja nolla reagointi (joka toki lasten takia ei ole aina  100% mahdollista), mutta ignorointi niin pitkälle kuin suinkin voi. Kyllä se sitten jossain kohtaa loppuu, viimeistään kun narsisti on löytänyt sen uuden kiusattavan. Eli pahimmassa tapauksessa vasta kun nyxä on taas exä. Oikeaan  aitoon rakkauteen nämä eivät juurikaan pysty, vain kokemaan sen alkuvaiheen huuman johon liittyy yleensä voimakasta ihailua puoleen ja toiseen. Mutta  yleensä partnerin vaihtotahti vain kiihtyy.

Mutta olkaa siis kiitollisia te jotka ette ole tällaista joutuneet kokemaan. Ja toivottavasti ette koskaan joudu kokemaankaan.  Ja kiitos Ap kun olet niin asiallisesti ja kypsästi pystynyt tästä meille kertomaan. Olen itse ainakin saanut vieläkin uusia näkökulmia ja vahvistusta sille, miten itsekin meinasin aikoinaan upota siihen "mitä minä olen tehnyt  väärin" mietiskelyyn. Pääsin myös irti siitä ammattiauttajien ja hyvien tukiverkostojen ansiosta. Nyt siitä on jo aikaa paljon, mutta vieläkin olen kiitollinen että pääsin siitä suonsilmästä ylös. Ja niin olet sinäkin päässyt, kaikkea hyvää sinulle myös jatkoon.

Vierailija
6024/12658 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä6094 kirjoitti:

Todennäköisesti ne, jotka eivät näitä asioita näytä ymmärtävän,eivät ole koskaan olleet tekemisissä narsisti-tyyppisten ihmisten kanssa  . Pyydetään konkretiaa ja ihmetellään toisen käytöksen logiikan puuttumista.

Tiedoksenne että  narsistisen ihmisen käytös ristiriitatilanteissa saattaa olla varsin käsittämätöntä, mutta ovat toisaalta  taas sellaisia  selittelyn mestareita, että saavat vastapuolen tosiaan tuntemaan itsensä syylliseksi kaikkeen.  Nk kaasuvalotus (gaslightning)  termi lienee tämänkin palstan ihmisille tuttu termi.

Kun on itse ollut tuonkaltaisessa tilanteessa juurikin Ap:n tapaan, ymmärtää kyllä. Ennen sitä kokemusta  olisin itsekin ollut ihmeissäni, mutta sen elämänkoulun käyneenä  en ihmettele enää mitään. Narsisti hakee eron jälkeen huomiota (vaikka olisi itse lähtenyt) keinolla millä hyvänsä. Ihan sama saako narsisti osakseen  vihaa, kaipausta, kiukku

Nimenomaan olen ihan ehdan aidon narsistin vieraannuttamista seurannut ystävän henkisenä tukena. Lastensuojelu, oikeuslaitos, poliisi, pyskologit, kuraattorit, monialaiset tukiryhmät, kaksi pahoinpitelytuomiota sekä lähellä ollut kodin ulkopuolelle sijoitus olivat niitä konkreettisia näyttöjä entiseen puolisoon kohdistuvista kostoviritelmistä. Ei tarvinnut tuon tunnistettavammin kirjoittaa, kukaan muu tuskin tunnistaa kuin tuo käärme (terkkuja vaan, luonnehdinnasta itsesi varmaankin tunnistit viimeistään tässä) ja uhrinsa, vaikka konkretiaa tuossa oli jo rutkasti. Joo ja lisää konkretiaa: äitienpäiväkorttien piilottelu ja kotien välisten siirtymätilanteiden videoiminen. Polkupyörän lukitseminen varastoon jotta lapsi joutuisi kävelemään. Ulkopuolisen tekemän hätäkeskusilmoituksen ja siitä seuranneen lasun piiloittelu toiselta huoltajalta. Elareiden laskettaminen uudelleen ja uudelleen "uusien todisteiden valossa". Kaiken lapsiin liittyvän pienenkin rahasumman ohjaaminen omalle tilille. Ja niin edelleen, niin edelleen. Konkretiaa. Tunnistiko joku? Enpäkuvitellutkaan, kun eihän näitä asioita olla kylillä laulettu.

Vierailija
6025/12658 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti luopuu lähteestään kun siitä ei ole hänelle hyötyä tai lähde ei reagoi esimerkiksi yhteydenottoihin. Kun lähde ei anna vastakaikua, myönteistä tai kielteistä. Eli kun lähde on kuivunut. 

Mitä hyötyä miehelle on kiusata aloittajaa enää? Raha-asioita ei ole, He eivät kommunikoi, eivät näe, mies on saanut ns. lähteen (ap) tyhjäksi. 

Narsistit eivät "huvikseen" kiusaa. Käsittääkseni ap on hänelle kuivunut lähde. 

Vierailija
6026/12658 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti ei kestä sitä, että hänet hylätään eli jätetään. Vaikka hän itse olisi ollut miten hankala tahansa, niin hän ei näe/tunnista sitä. Hän keksii/valehtelee, että jättäjällä on jo uusi vaikkei olisikaan. Näin koska hän ei kykene näkemään syytä, että hänet, de grande, on jätetty eli hylätty. Hän "kostaa" jättäjälle kaikin tavoin ja yrittää manipuloida jättäjän ystävätkin. Kostaa lapsille. Jopa lapsenlapselle. Saattaa yrittää todella pahoja asioita. Taloudellisesti, sosiaalisesti ja oikeudellisesti. Polvesta polveen, koska hänet on jätetty epäoikeudenmukaisesti.

Vierailija
6027/12658 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsisti luopuu lähteestään kun siitä ei ole hänelle hyötyä tai lähde ei reagoi esimerkiksi yhteydenottoihin. Kun lähde ei anna vastakaikua, myönteistä tai kielteistä. Eli kun lähde on kuivunut. 

Mitä hyötyä miehelle on kiusata aloittajaa enää? Raha-asioita ei ole, He eivät kommunikoi, eivät näe, mies on saanut ns. lähteen (ap) tyhjäksi. 

Narsistit eivät "huvikseen" kiusaa. Käsittääkseni ap on hänelle kuivunut lähde. 

tämä. jos siellä onkin jonkinlaista kiusan tekoa ja toisen loukkaamista, yhä, niin enemmän se haiskahtaa katkeruudelle ja kostolle. Niihin on yleensä kyllä narsistillakin syy, saati muilla. Mikä se sitten olisi kun kaikki siteet on jo katkottu? Kirjoitin tuossa aiemmin omasta esimerkistä ja syyhän oli se kun nainen lähti siitä ensimmäisestä lyönnistä. Mikä nöyryytys! Tulla lempatuksi! Narsistin perhettä ei hajota kukaan muu kuin narsisti itse!

Mutta aloittajahan on tehnyt kaiken juuri kuten mies haluaa. Mistä siis narsistinen koston tarve?

Vierailija
6028/12658 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nytkö täällä kaikki narsismiin läheltä ja syvällisesti tutustuneet alkavat vaatia juuri aplta selostusta siitä, miksi narsistin teot eivät aukene loogisesti ja ymmärrettävästi?

Narsisti ei lopeta, ennen kuin lopettaa, jos lopettaa. Siihen voi useasti tehota ignooraminen, mutta toisinaan sitten taas ei. Narstisti löytää sen loukkauksen itseään kohtaan mistä hyvänsä, joka vaatii koston. Se voi tulla siitä, että viestiin vastataan, mutta voi se tulla siitäkin, että ei vastata. Se voi tulla aivan mistä puskasta hyvänsä.

Totesin jo (monen muun tavoin) silloin kun ap muutti kotoa, että turha sitten odotella, että tämä olisi tässä. Mitään merkitystä uudella onnella tai lasten tyytyväisyydellä tai millään ei ole, paitsi jos tuuri käy. Valitettavasti taitaa olla niin, että aplla ei käynyt.

Vierailija
6029/12658 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

menossa sivulla 74. Kirjoittaakohan joku oikeasti kirjaa? Väliin tuo aivan päivänselvä keksitty hahmo "M36", joka osoittaa aktiivisimpien kirjoittajien kaksinaismoraalin. Tyttöystävää saa pettää, kunhan pettää sen alkuperäisen vaimon kanssa. koska se rakkaus mikä syttyi sitä ensin vihille vietyä kohtaan, se on niin syvässä ihmisen DNA:ssa, ettei oikein mikään sen jälkeen voi yltää samalle tasolle. Tai jotain. Narsistia en yhäkään tunnista aloittajan miehessä. sen sijaan aloittaja kelaa kipuaan siitä kun mies elää lasten kanssa uutta ja aktiivista perhe-elämää. Kotona ei enää riidellä, jonka lapset ovat kokeneet mukavaksi. Vähän harmittaa kun tuli oltua kotona masentunut ja toimintakyvytön, sekä puhuttua pahaa miehestä. Mutta teinithän ymmärtää, eikös niin.

Vierailija
6030/12658 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö mies itse pyytänyt aloittajaa muuttamaan? Ainakin muuttoa pitkitettiin aloittajan toimesta. Miksi mies silloin olisi vihainen muutosta? Hänellähän oli jo uusi katsottuna silloin. Mitä kostaisi? 

Vierailija
6031/12658 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset luulevat nykyisin, että parisuhteet ovat jotakin Salkkaridraamaa, vielä eronkin jälkeen. Siksi eivät osaa irrottaa otettaan eksistään. 

Vierailija
6032/12658 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivu 86. Ap alkaa olla kovassa vedossa! Tässä kohtaa näyttää hyvältä, että suunta on eteenpäin ja suhtautuminen menneisiin lähes kyynisen etäinen. Eletään siis syyskuuta viime vuonna. Moni ihmettelee missä kohtaa 28 vuotta päätti erosta, ja kumpi sen eron suhteen oli aloitteellinen. Tokalla lukemallakaan en minäkään löytänyt sitä, mutta aiheesta kysyminen sai maratoonarin raivostumaan. Joku tuo esiin fisherin eroseminaarin ja väittää, että eroava haluaa ystävyyttä exän kanssa vain hoivatakseen syyllisyyttään. Kamala ajatus! Minä ainakin halusin ystävyyttä koska olimme platoniset ystävät toista vuotta ennenkin virallista eroa, mihinpä ne minun ystävälliset tunteeni olisivat siitä eron ääneen sanomisesta muuttuneet.

Vierailija
6033/12658 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

28 vuotta ja sikana (Eppu Normaali)

Vierailija
6034/12658 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuo yksi on pimpsahtanut kokonaan ketjun referaatteineen😂 Toivottavasti musta ei ikinä tule niin yksinäistä, että ei ole mitään muuta tekemistä kuin pahansisuisesti lukea vauvan ketjuja pirun raamattuna!

Vierailija
6035/12658 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on hauskaa referointia. Toinen näkee ehkä erilailla kun on itse lukenut ja eihän noita enää kaikkia käänteitä muistakaan. Jatka vain, minä ainakin luen näitä mielelläni. 

Vierailija
6036/12658 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nytkö täällä kaikki narsismiin läheltä ja syvällisesti tutustuneet alkavat vaatia juuri aplta selostusta siitä, miksi narsistin teot eivät aukene loogisesti ja ymmärrettävästi?

Narsisti ei lopeta, ennen kuin lopettaa, jos lopettaa. Siihen voi useasti tehota ignooraminen, mutta toisinaan sitten taas ei. Narstisti löytää sen loukkauksen itseään kohtaan mistä hyvänsä, joka vaatii koston. Se voi tulla siitä, että viestiin vastataan, mutta voi se tulla siitäkin, että ei vastata. Se voi tulla aivan mistä puskasta hyvänsä.

Totesin jo (monen muun tavoin) silloin kun ap muutti kotoa, että turha sitten odotella, että tämä olisi tässä. Mitään merkitystä uudella onnella tai lasten tyytyväisyydellä tai millään ei ole, paitsi jos tuuri käy. Valitettavasti taitaa olla niin, että aplla ei käynyt.

Kun narsisti on jättäjä, ei hän tuhlaa paukkuja exäänsä. Hän yksinkertaisesti vain halveksii exäänsä. Etenkin, jos/kun hänellä on jo uusi suhde. Narsistin logiikka on hyvin ymmärrettävää.

Vierailija
6037/12658 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt tuo yksi on pimpsahtanut kokonaan ketjun referaatteineen😂 Toivottavasti musta ei ikinä tule niin yksinäistä, että ei ole mitään muuta tekemistä kuin pahansisuisesti lukea vauvan ketjuja pirun raamattuna!

Jep 🤣 Mietin ihan tosissani, että kenelle se poimii sieltä täältä haluamiansa irrallisia pätkiä. Jokainen voisi halutessaan lukea ihan itse. Ap, 28v, maratoonari ja se mielikuvituksellinen hahmo m36 löytyi. Kyllä voisin kuvitella itse tekeväni ihan muuta kun lukea ketju kokonaan uudestaan siis jos ketju aiheuttaa jonkinlaista ahdistusta. Huvinsa kullakin.

Vierailija
6038/12658 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun narsisti on jättäjä, ei hän tuhlaa paukkuja exäänsä. Hän yksinkertaisesti vain halveksii exäänsä. Etenkin, jos/kun hänellä on jo uusi suhde. Narsistin logiikka on hyvin ymmärrettävää.

Hienoa, kerro tämä mun exälle. On ihan dg hänellä, vanhempiensa alkuun sysäämänä sen sai. Hän oli pettäjä ja jättäjä, mutta lapsen kautta on pyrkinyt kontrolloimaan minun elämääni ihan reilulla kädellä, vaikka on jo kolmas (ainakin kolmas mun tietoon) uusi suhde menossa, mutta eipä vain tuota lupaamaasi kehitystä näy.

Lapsenlapsestaan huolestuneet vanhempansa saivatkin aikaan dgn, vaikka en tiedä, paljonko siitä käytännön apua kuitenkaan on.

On se aina upeaa kohdata ihminen, vaikka vain näin netissä, joka tietää kaiken eikä epäröi tietoaan muille tiedoksi saattaa!

Vierailija
6039/12658 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep 🤣 Mietin ihan tosissani, että kenelle se poimii sieltä täältä haluamiansa irrallisia pätkiä. Jokainen voisi halutessaan lukea ihan itse. Ap, 28v, maratoonari ja se mielikuvituksellinen hahmo m36 löytyi. Kyllä voisin kuvitella itse tekeväni ihan muuta kun lukea ketju kokonaan uudestaan siis jos ketju aiheuttaa jonkinlaista ahdistusta. Huvinsa kullakin.

Tää on varmaan jotain ahdistusta kohti-terapiaa, eli pyritään käsittelemään asioita, jotka ahdistavat tutustumalla niihin syvällisemmin. Aika reipas tahti on lukemisessa tosin, itse varmaan en pystyisi muutamassa tunnissa ähräämään kohta sataa sivua peräkkäin...

Vierailija
6040/12658 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se nyt on se konkretia siinä manipuloinnissa???????????????????????????????????????????????

Ja siitä miehestä tuli silirimpsis vaan vuoden isä joka haluaa lapset ainaainaaina luokseen, eikä yhtään jakaisi äidin kanssa pienintäkään arvokasta sekuntia lastensa seurassa?

Ap:n tilanteesta en osaa sanoa mitään, mutta meillä se manipulointi oli ihan puhtaasti sitä, että ennen niin etäinen, ankara, kylmä, ja saita isä muuttui lämpimäksi, anteliaaksi, ja lepsuksi.

Aiemmin kun isä sai huutoraivareita siitä että olin kasvanut ulos talvitakistani ja tarvitsin uuden, niin nyt ostettiin kaikki mitä ikinä keksin pyytää. Sain jopa hevosen. Samaan aikaan tuli sellaisia halveksuvia sun äitis ei ikinä sulle tällästä ostais. Äiti oli myös kuulemma hullu ja kontrolloiva, ja jos äidin kanssa asuisin äiti ei IKINÄ antaisi mun muuttaa pois. Ja nämä tuli sellasella hämmästyneellä tavalla, että etkö sinä hyvänen aika ole vielä ymmärtänyt näitä päivänselviä tosiasioita.

Ja sitten ihan kaikkea sellaista tavanomaista äitis ei varmaan sitä ja äitis ei varmaan tätä. Lisäksi kauhea tekoitku aina kun piti lähteä äidille, kun ei tiedä päästääkö äiti mua enää ulos koko kämpästä ja äiti puhuu pahaa isästä ja alan isää vihaamaan kun äiti saa käännytettyä pään jne jne jne. Lahjontaa, syyllistämistä, epämääräisiä uhkakuvia joiden syy oli äidissä. Kun vaan hylkäisin äidin niin kaikki uhkakuvat poistuu ja elämä on yhtä auringonpaistetta.