Miksi naiset pukeutuu niin paljastavasti miehiin verrattuna, mikä siinä on ajatuksena?
Naiset pukeutuu tiukkoihin juoksutrikoisiin ja shortseihin sekä uimarannalla pieniin bikineihin niin että naru on syvällä persvaossa ja persposket näytillä. Miehet käyttää löysiä housuja niin juoksussa kuin uimarannalla.
Mikä saa naiset pukemaan stringimalliset bikinit jalkoihin ja menemään yleiselle uimarannalle?
Kommentit (823)
Nauttikaa naiset miesten huomiosta, kun vielä voitte. Kyllä ikääntyminen vie tuonkin ilon aikanaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikista eniten näissä kommenteissa minua huvittaa tämä miesten ääretön omahyväisyys! Kuvitellaan että kaikki maailman naiset ovat kilvan hakemassa heidän huomiotaan. Miten suureksi oman erinomaisuutennen kuvittelette?! :D
Mutta kyllä, menen kauppaan ja etsin vaatetta jolla voisin paljastella itseäni TEITÄ varten. Päällimmäinen ajatukseni ulos lähtiessäni on, monenko miehen huomion nyt saan. Elämäni pyörii pelkästään sen ympärillä saanko nyt huomiota.
Näinkö kuvittelette? Ja mistä olette omaksuneet tuon äärettömän ja täysin perusteettoman omahyväisyytenne? Että olette jotain niin merkityksellistä että naisten maailma pyörii vain tiedän huomionne saavutamisen ympärillä?
Minulla itselläni on kaksi keskenkasvuista poikaa, enkä totisesti kasvata heitä jatkamaan tuota perinnettä. Heille nainen ei taatusti tule olemaan esine, kontrolloitava ja vain teidän halujanne ja vihaanne palvelemassa. Ja kun tähän ajatukseen sortuvat myös monet naiset, sitä en ymmärrä.
Vaikka miten olisi kasvatettu olemaan alempiarvoinen ja häpeämään itseään ja naiseuttaan, voi siitä oppia eroon. Voi oppia kunnioittamaan ja arvostamaan itseään niin paljon että voi kulkea vaikka alasti pääkadun päästä päähän ilma ajatustakaan paljastelenko tässä nyt ja moniko paheksuu ja miksi paheksuu. Saati monenko miehen himot tai katkeruus siitä kun ei saa koskea, herää.
Erinomaisia esimerkkejä tästä näemme kyllä kun suuntaamme katseemme tiettyihin maihin joissa naisten on peitettävä itsensä kiireestä kantapäähän.
Minulle tyylikäs ja riittävän peittävä pukeutuminen nimenomaan on itseni ja naiseuteni arvostamista ja vaalimista. Minun ei tarvitse jakaa itseäni kaikkien töllisteltäväksi kuin julkista riistaa. Rakastan naiseuttani ja seksuaalisuuttani ja, koska arvostan itseäni ja yksityisyyttäni, vain itselleni tärkeät ja läheiset ihmiset näkevät minusta kaiken. Minulla on omat rajat, joita vaalin. Koen itseni riittävän hyväksi ja siksikään ei ole niin minkäänlaista tarvetta alkaa paljastelemaan ja toteuttamaan ikuista patriarkaatin julkisena riistana olemista. Haluan myös pukeutua huolella ja tyylillä. Myös ympäristöni arvostaa minua ja miehet ovat aina kohdelleet kunnioituksella.
Kyllä mun mummolla oli biksut jo 70-luvulla. vieläpä aika härskit itse virkatut. Nykyisin pystyy hyvin käyttämään leggiksiä. No problemo.
Vierailija kirjoitti:
Minä pukeuduin nuorena paljastavasti, koska halusin herättää miehissä seksuaalista halua. Sen sijaan stringbikineitä en pitänyt tästä syystä, päinvastoin katsoin että näytän paremmalta esim. hipstereissä, vaan minimoidakseni rusketusrajat.
Ilmeisesti meidän oikeasti kauniiden ei sii vain tarvitse asentua paljasteluun. Huomiota tulee muutenkin ja aina liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ne haluaa. Hanki elämä.
Tottakai, ne haluaa. Olen joskus kokeillut stringejä, nehän on tosi epämiellyttävät. Naiset haluavat paljastella, jos väärä mies vilkaisee alkaa metoo huuto. Tursotetaan rintoihin ja nyt pakaroihinkin lisuketta, miksi? Kun ne haluu.
Miehillä hauskaa, kun vievät naisensa syömään ja tissit tursuaa kuin pakarat lautaselle. Kun ne haluu.
Vilkaisee? Sinä itse näet (eli katsot) niitä perseitä kertomasi mukaan joka paikassa eikä siitä ole näköjään sinulle tullut minkäänlaisia ongelmia, kun edelleen sitä toimintaa jatkat. Joten missä kohtaa se metoo huuto nyt sitten on? eiköhän se sinun "vilkaisu", josta se huuto alkaa, ole jotain muuta kuin vilkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antaa kaikkien pukeutua kuten haluavat. Toisaalta yläosaa voitaisiin edellyttää kaupoissa ja kaduilla. Ällöttää ne möhömahaiset paidattomat miehet. Onko missään muussa maassa tuollaista kulttuuria, että läskit sedät tuputtavat läskejään muiden naamalle 🤮
Anna olla jo! Mene terapiaan, kun näyttää paidattomat miehet noin ahdistavan.
Mieshän ei voi mennä terapiaan, vaikka jankuttaa vuodesra toiseen narubikineistä.
Terapian toimiminen perustuu kykyyn analysoida omaa itseä ja oppimiskykyyn. Palstapettereiltä puuttuu kumpikin.
Typerä mies. Olisit onnellinen kun edes jotain näet joskus, vaikket koskemaan pääsekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkkä huomion tarve ei mielestäni selitä asiaa, taustalla on pakosti muutakin. Huomiota voi saada myös osaamisella, älyllä, hauskuudella, ystävällisellä hymyllä ja asenteella, persoonallisella pukeutumisella, hyvällä ryhdillä ja itsevarmalla kävelyllä, kauniilla naamalla vaatteet päällä tai vaikka kauniilla hiuksilla.
Taustalla on siis muutakin, mitä? Epätoivoisuutta?
Huono itsetunto ja vaillejääminen lapsuuden perheessä?Jos tuollaisia motiiveita epäilet, eikö se väline nimenomaan ole se huomion tarve. Vai miten tuollaisia asioita mielestäsi korjataan pukeutumisella, ellei siinä ole mukana sitä huomion hakua?
Yrität olla nokkela mutta kompastuit nyt omaan näppäryyteesi.
Itse asiassa sinä teit juuri kuvaamallasi tavalla. Noita ei korjata huomionhaulla, se on loputon suo. Ne korjataan terapiassa ja turvallisissa ihmissuhteissa, joissa tulee arvostetuksi omana itsenään eikä vain ulkonäön tai esimerkiksi suoriutumisen kautta.
Eli yritätkö nyt sanoa, että se paljastava pukeutuminen on terapiaa tai turvallinen ihmissuhde, vai mihin tämä nyt liittyi?
Aa, tahallaan väärin ymmärtäjä saapunut paikalle.
Niin, eli et osaa selittää, mitä tarkoitit. Yrityksesi oli niin läpinäkyvä ja nyt oletkin hämilläsi, kun et jaksanut miettiä asiaa loppuun asti. Yritit sheimata naisia sanomalla, että takana on traumoja, mutta et osannutkaan selittää, miten ne traumat liittyvät pukeutumiseen.
Oletko kenties vasta parikymppinen?
Tutkimuksissa on löydetty vahva yhteys isättömyyden ja paljastelevien naisten väliltä; paljastelevat naiset jääneet vaille isän rakkautta ja metsästävät sitä epätoivoisin keinoin. Kävin huvikseni kerran " y l i ksellä" ja jopa siellä tiedetään nämä tutkimustulokset. Miten ihmeessä te ette jo tiedä?
Menehän aikuistumaan tässä välissä ja palaa kymmenen vuoden päästä. Muista lukea luotettavaa tutkimustietoa äläkä ota kaikkea somessa haettua noin tosissasi.
Niin, mutta tuossa nimenomaan olennaisena tekijänä on huomion hakeminen, minkä sinä nimenomaisesti halusit pudottaa yhtälöstä pois. Sinä itse kumosit kommentissasi oman argumenttisi heti alussa eikä jäljelle jäänyt yhtään mitään. :D
Ei ole todellista, olet sitten kokoajan väitellyt oman väärinkäsityksesi kanssa, hyvin sä vedät!! :D :D En missään nimessä halunnut "pudottaa pois" huomionhakua, osaatko lukea?? Sanoin, että se ei ole kaiken kattava selitys, alla on muutakin. Lukisit ajatuksella niin säästyisi täysin turhista vänkäämisistäsi.
minä nimenomaisesti kysyin sinulta, eikö tuossa välineenä ole se huomion tarve, sinä vastasit vain jotain terapiasta ja terveista ihmissuhteista. Olisit oinut vastata kysymykseeni kyllä, jos tarkoitit, että kyllä, väline on juuri se huomionhaku, mutta aloit siinäkin pätemään, miten asia pitäisi hoitaa (vaikka sitähän en missään kysynyt).
Ei, sinä et ymmärtänyt, että keskustelu olisi siirtynyt astetta syvemmäksi. Jos luet väittelynne väittämänne i n c elin kanssa esimerkiksi, näet että ette pysty syvemmän tason keskusteluun. Tulette vain pilaamaan ketjun aina samoilla jankutuksillanne, koska muuhun ette kykene. Ette ole siis yhtään i n c eleitä parempia.
Ei se siirtynyt syvemmäksi, vaan kommentoija yritti tehdä asiasta jotenkin nolompaa ohittamalla sen huomion haun, mutta unohti, että se huomion haku oli olennainen osa hänen argumenttiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikista eniten näissä kommenteissa minua huvittaa tämä miesten ääretön omahyväisyys! Kuvitellaan että kaikki maailman naiset ovat kilvan hakemassa heidän huomiotaan. Miten suureksi oman erinomaisuutennen kuvittelette?! :D
Mutta kyllä, menen kauppaan ja etsin vaatetta jolla voisin paljastella itseäni TEITÄ varten. Päällimmäinen ajatukseni ulos lähtiessäni on, monenko miehen huomion nyt saan. Elämäni pyörii pelkästään sen ympärillä saanko nyt huomiota.
Näinkö kuvittelette? Ja mistä olette omaksuneet tuon äärettömän ja täysin perusteettoman omahyväisyytenne? Että olette jotain niin merkityksellistä että naisten maailma pyörii vain tiedän huomionne saavutamisen ympärillä?
Minulla itselläni on kaksi keskenkasvuista poikaa, enkä totisesti kasvata heitä jatkamaan tuota perinnettä. Heille nainen ei taatusti tule olemaan esine, kontrolloitava ja vain teidän halujanne ja vihaanne palvelemassa. Ja kun tähän ajatukseen sortuvat myös monet naiset, sitä en ymmärrä.
Vaikka miten olisi kasvatettu olemaan alempiarvoinen ja häpeämään itseään ja naiseuttaan, voi siitä oppia eroon. Voi oppia kunnioittamaan ja arvostamaan itseään niin paljon että voi kulkea vaikka alasti pääkadun päästä päähän ilma ajatustakaan paljastelenko tässä nyt ja moniko paheksuu ja miksi paheksuu. Saati monenko miehen himot tai katkeruus siitä kun ei saa koskea, herää.
Erinomaisia esimerkkejä tästä näemme kyllä kun suuntaamme katseemme tiettyihin maihin joissa naisten on peitettävä itsensä kiireestä kantapäähän.
Minulle tyylikäs ja riittävän peittävä pukeutuminen nimenomaan on itseni ja naiseuteni arvostamista ja vaalimista. Minun ei tarvitse jakaa itseäni kaikkien töllisteltäväksi kuin julkista riistaa. Rakastan naiseuttani ja seksuaalisuuttani ja, koska arvostan itseäni ja yksityisyyttäni, vain itselleni tärkeät ja läheiset ihmiset näkevät minusta kaiken. Minulla on omat rajat, joita vaalin. Koen itseni riittävän hyväksi ja siksikään ei ole niin minkäänlaista tarvetta alkaa paljastelemaan ja toteuttamaan ikuista patriarkaatin julkisena riistana olemista. Haluan myös pukeutua huolella ja tyylillä. Myös ympäristöni arvostaa minua ja miehet ovat aina kohdelleet kunnioituksella.
Tällainen tarve mainostaa itseään ja vähätellä muita ei kyllä viesti ihan terveestä itsetunnosta.
-eri
Tämä on sitä, kun nainen alistaa ja alentaa itseään. Mitä alhaisempi naisen sivistystaso on, sitä yleisempää tämä on. Naisen arvo mitataan ikäänkuin miehen silmissä. Ja indikaattoriksi valitaan fyysinen veto. Miksi juuri tämä? Samaan kategoriaan menee korkokengät. Aivan älytön juttu, että vielä 2000 luvulla naiset käyttävät kenkiä, joilla ei voi esimerkiksi juosta. Tai tekoripset. Tämäkin yleisempää matalapalkkaisilla naisilla. Usein nämä yhdistyvät.
Vierailija kirjoitti:
Tätä ihmettelen toistuvasti. Ei miehillä ole mitään tarvetta paljastella ja jossain välissä luultiin, että tuo kyseenalainen tarve poistuisi naisillakin, kun tasa-arvo on parantumaan päin. En pysty arvostamaan niitä, vaikka kuinka yrittäisin, koska ilmiön juuret on naisten huonommassa asemassa, toisarvoisuudessa ja esineellistämisessä. Olipa naiset yhtä suoraselkäisiä kuin miehet ja lopettaisivat vihdoin ja viimein itsensä tyrkyttämisen ja myymisen.
"Ei miehillä ole mitään tarvetta paljastella."
Tämähän ei ole totta. Yksilöt paljastavat niin naisissa kuin miehissäkin omaa kehoaan, kun kokevat sen tarpeelliseksi tai haluavat hakea huomiota. Kyse on tässä asiassa yksilöstä. Sukupuolittumisen tekee useimmmiten vaatekappale. Tiukka ja lyhyt hame saattaisi nykykulttuurissamme valinta, jolla yleisimmin mieshenkilö ei saisi sitä huomiota, johon hän pyrkii. Haluamaansa huomiota hän saattaa saada paljaalla yläkeholla tai todella tiukalla (jopa mauttomalla) t-paidalla.
Sinällään, kun miettii sankarihahmoja niin naisia kuin miehiäkin Wonder womanista Tarzanin niin aika monella hahmolla hämmentävän tiukat sukka-asut ja/tai vähän vaatetusta.
Vierailija kirjoitti:
"kaikilla" on paljastavat biksut, joten tulee vähintäänkin alitajuisesti olo, että näin sitä pitää pukeutua.
Nuoret ihmiset ,joilla suht rajallisesti käytettävissä rahaa, ostaa vaatteensa nuorisoliikkeistö esim. Cubus, HM jjne. Näissä myydään sitä mikä on muotia ja nyt on muotia paljastavat bikinit ja uimapuvut. Leikkaukseltaan samanlaisia asuja käytettiin 80--luvulla aerobicissa, mutta silloin alle puettiin t-oaita ja leggikset.
Mun elämän pääsisältö ei ole muut ihmiset, niiden vartalot ja vaatteet.
Miksi ap:n elämä käpertyy kokonaan siihen aihepiiriin, ootko joku Jean-Paul Gaultier wanne-be?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällainen tarve mainostaa itseään ja vähätellä muita ei kyllä viesti ihan terveestä itsetunnosta.
-eri
Luet ja tulkitset väärin. Käytin itseäni esimerkkinä osoittaessani kirjoittajalle miten eri tavalla osa meistä naisista ajattelee. Sinussa taisi itsessäsi herätä alemmuuden tunne ja siksi kirjoitat mitä kirjoitat. Älä sotke sitä minuun, minun motiivieni kanssa alemmuudentunnollasi ei ole mitään tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
onhan se mielenkiintoinen ilmiö, että esineellistämistä vastustavat tahot esineellistävät itse minkä ehtivät. ja siitä jos joku uskaltaa mainita, niin hirveät raivarit päälle. ihme skitsoilua.
Aivan. Tissini ovat seksilelut vain miehelleni. Kamalaa itsensä alentamista miehensä seksileluksi.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on sitä, kun nainen alistaa ja alentaa itseään. Mitä alhaisempi naisen sivistystaso on, sitä yleisempää tämä on. Naisen arvo mitataan ikäänkuin miehen silmissä. Ja indikaattoriksi valitaan fyysinen veto. Miksi juuri tämä? Samaan kategoriaan menee korkokengät. Aivan älytön juttu, että vielä 2000 luvulla naiset käyttävät kenkiä, joilla ei voi esimerkiksi juosta. Tai tekoripset. Tämäkin yleisempää matalapalkkaisilla naisilla. Usein nämä yhdistyvät.
Voisiko olla ihan niin yksinkertainen asia, että se ulkonäkö on vain yksi indikaattori muiden joukossa. Se nyt vain sattuu olemaan ainoa, joka näille rantar*nkkareille näkyy,koska eivät pääse muuten naisiin tutustumaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämä!! Kiitos tästä. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typerä mies. Olisit onnellinen kun edes jotain näet joskus, vaikket koskemaan pääsekään.
Taas tätä naisten itsensä jalustalle nostamista. Etkö ymmärrä, ettei sinun homeen peittämää ryppyistä värkkiäsi kukaan halua nähdä saatika siihen koskea?
Hienoa. Silloinhan se ei myöskään häiritse ketään. MOT
Vierailija kirjoitti:
Ilmoittakaa limanuljaska ylläpitoon. Hän on viharunkannut kahdeksan sivua.
Sinun vihasi ei TIETENKÄÄN ole "viharunkkaamista", eihän? AIVAN eri asia?
Ap itse on ketjun huomiohuåra. Hän kun ei muuten naisia saa, hän vinkuu vonkuu ja lopulta poksahtaa turvallisesti täällä ja omassa pikku hikikomerossaan.
Nainen haluaa kehuja ja huomiota. Hän tietää, että jos mies pitää naisen ulkonäöstä, mies saattaa myös rakastua. Eli tässä kai pelataan aika primitiivistä tarvetta.
Toki olisi hyvä, jos naiset myös nostaisivat rimaa vähän
N41