Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väsynyt keski-ikäinen perheenäiti

Vierailija
27.06.2022 |

Mitä tehdä, kun tuntuu että en oikein jaksa perhettäni. Tuntuu pahalta edes sanoa näin, koska ovat rakkaita. Mutta olen kyllästynyt laittamaan ruokaa ja tekemään kotitöitä ja olemaan läsnä. Haluaisin lomaa perheestäni, mutta käytännössä se ei onnistu.

Harmittaa myös, kun en oikein jaksa lemmikkieläimiämmekään, vaikka tykkään niistä tosi paljon. Niissäkin on vaan niin paljon työtä.

Olen vähän myös kyllästynyt mieheeni, joka ei ole yhtään romanttinen tai hemmottelija. Ihan hyvä mies kyllä, en kai saisi valittaa.

Ehkä tämä on keski-iän kriisi? Haluaisin jonkin aikaa vain olla itsekseni, ilman mitään velvollisuuksia.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lemmikit ovat vain sun vastuulla niin etsin uudet kodit heille.. lemmikin pitäisi olla perheenjäsen ei taakka.

Vierailija
22/31 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei näe elämässään mitään positiivista kannatta varata aika esim terveyskeskukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mahdollista, tee nelipäiväistä työviikkoa. Jää aikaa itselle ja palautumiseen. Ilo palaa elämään.

Vierailija
24/31 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi hetki pihakeinussa? Otat aurinkoa ja luet vaikka jonkun kirjan.

Vierailija
25/31 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kerhoon. Olen miettinyt muutaman päivän kaupunkilomaa yksin, mutta nyt on niin kuuma joka paikassa, että eihän siellä jaksaisi tehdä muuta kuin maata ilmastoidussa hotellissa. Ärsyttää tämä helle!

Vierailija
26/31 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin olet itsekään romanttinen hemmottelija.

Vierailija
27/31 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin ihminen tarvitsee myös omaa aikaa ja huvittelua. Perhearki on sitovaa ja usein monotonista. On kaikkien häviö jos äidistä tulee iloton.Mieti mikä sinua ilahduttaa ja mikä kiinnostaa. Vaikka kiertely yksin kaupungilla, joku kulttuurijuttu, uuden asian opettelu.

Vierailija
28/31 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin välillä kyllästyttää ja väsyttää olla alituisesti vastuussa, organisoimassa, hoputtamassa ja katsomassa päälle että hommat hoituu. Suosittelen, että otat omaa aikaa ja lähdet päiväksi tai pariksi jonnekin yksin tai kaverin kanssa. Mulla ainakin pienet reissut auttaa ja piristää. Lisäksi arjessa voi miettiä työnjakoa ja sitä, että vaatiiko lapsilta liian vähän (minun oli hankala hahmottaa, että lapset kasvaa ja selviää ite monesta asiasta, eikä mun tartte enää esim. laittaa niille kesälomalla ruokaa, vaan osaavat kokata lounaansa ite) ja näin vähentää omaa vastuuta. Herkästi kyllä meillä edelleen lipsuu siihen, että minä joudun hoitamaan ja organisoimaan, mutta heti kun huomaan että muut alkaa slubailla otan aikalisän ja työnjakoa katsotaan uudestaan. 

Vierailija
29/31 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Minulla se on nyt ajan myötä mennyt ohi, kun erosin miehestä ja lapset ovat jo parikymppisiä. Muistan kuinka ahdistavaa oli, kun AINA joku tarvitsi minua jossain, töissä, kotona, harrastuksissa ja viimein, kun sain rauhassa istahtaa itsekseni, tuli mies seksitoiveineen. En saanut koskaan olla yksin.

Olen ambivertti ja tarvitsen omaa aikaa latautuakseni ja palautuakseni. Sinunkaan tilanteessasi kauniit sanat eivät auta vaan konkreettiset teot: sovit miehen kanssa milloin saat itsellesi vaikka 3x2 tuntia viikossa ja teet sitten mitä itseäsi huvittaa yksiksesi. Miehen tehtävä on hoitaa koti ja lapset sillä aikaa.

Käykää läpi kotityöt, mitä voi jättää tekemättä ja ylisuoritatko (esim. joku pesee seinät viikoittain) sekä jaatte lapsille omia vastuita ikään sopivasti. Laske rimaa, ostakaa valmisruokia ja vaikka ulkoilet siitä säästyneellä ajalla.

Älä juo alkoholia. Se masentaa ja väsyttää. Keskity mielummin pitämään huolta itsestäsi, tee vaikka kavonaamioita tai mitä tahansa missä pystyt vähän aikaa keskittymään vain itseesi.

Vierailija
30/31 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli lapsena ja teininä paljon ongelmia, joihin en saanut apua. Äitini ei nyt ollut mikään paras äiti ja vaikka olikin töissä lastenkodissa, mitä suuresti ihmettelen ei sitten huolehtinut oman lapsensa tarpeista. Äiti oli paljon töissä ja tiesi, että kärsin tästä ja olin usein se, joka vaikeuksissa ensimmäisenä uhrattiin. Sitten vielä otti joskus omaa aikaa ja omia menoja, vaikka selvästi tiesi, kuinka kärsin tästä kun mielummin olin vaikka kirjastossa sulkemisaikaan asti tai ulkona kävelemässä huonollakin säällä kun isän kanssa kotona. En ymmärtänyt silloin ahdistustani ja taakkaani, jota äiti toimillaan selvästi lisäsi, vaikka olikin täysin tietoinen vaikeasta isäsuhteestani. Toimillaan äiti toisaalta osoitti kokevansa lapsensa taakaksi ja rasitteeksi sekä häpeäksi kun ei suostunut ottamaan lastaan mukaan oikein mihinkään. Sitten kuitenkin ollessani jo täysi-ikäinen äiti sanoi, että en saa käyttäytyä aikuisen tavoin, enkä saa muuttaa omaan asuntoon, koska se rasittaisi äitiä liikaa.

Vierailija
31/31 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni myös jaksaminen aivan lopussa enkä pysty iloitsemaan niistä asioista mitkä ovat hyvin. Olen kyllä hakenut apua mutta asiat etenevät kovin hitaasti.

Lapsille on oltava koko ajan saatavilla.

Erosin heidän isästään hänen juomisensa takia. Ei ole isäviikonloppuja eikä omaa aikaa koskaan.

Elämässä on ollut vastoinkäymisiä ihan riittävästi, ja nyt on olo että en jaksa enää sinitellä ja jaksaa koko ajan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi