Yli 30 astetta tänään. Mitä aiotte tehdä?
Kommentit (480)
Ilmastointilaite päälle, olutta lasiin ja pelaamaan World of Warshipsiä.
Karmea sää. Pahin mahdollinen. 27 lämpöä ulkona jo aamulla yhdeksän aikaan. Asunnossa samanverran. Yö oli hikinen. Ei edes tuule yhtään. Ahdistaa, odotan kuumuuden loppumista. Lemmikkieläin makaa vaan apaattisena. Niin minäkin. Olis kyllä kauppaan mentävä, se on tuskainen taival.
Töitä kuten aina ennenkin. Vanhukset tarvitsevat hoitoa joka päivä, myös hellepäivänä.
Tänään on varjoisat puistot kova sana.
Te, joilla on vanhuksia ilman ilmastointia kärvistelemässä ja kuivumassa sisätiloissa, komentakaa heidät puistoihin varjoon viettämään aikaa.
Niin etelän maissakin tehdään, kun kivitaloissa sisällä lämpötilat nousee korkealle. Vanhukset menevät puistoihin auringolta suojaan. Varjo ja pieni tuulenvire tekee olemisesta siedettävämpää.
Koronassa kotona, palelen ja hikoilen vuorotellen ilmalämpöpumpusta huolimatta.
Särkee joka paikkaa, ruoka ei pysy sisällä.
Hyvä työntekijä sairastaa lomalla..
Menen rannalle tarkkailemaan bikinimuotia 😉
Mä pidän kuumasta, pitää etsiä bikinit ja mennä rannalle kirjan kanssa!
Meidän lähirannalla on myös puita, joten varjoon pääsee myös.
Vierailija kirjoitti:
Koittakaa kestää siellä Suomessa. Itse olen parhaillaan Bilbaon lähistöllä, lämpötila tänään aamulla +13 astetta ja kuurosateita. Iltapäivällä lämpötilan ennustetaan nousevan 18 asteeseen.
Ei ihan tarkene shortseilla ulkoilla, kiitos Biskajan lahden kovien tuulien.
Mä taas olen Altan lähistöllä, tuo kuulostaa ihanalta mutta ei, tänään ja huomenna +27. Onneksi vain kaksi päivää, pitää lähteä pois täältä laaksosta ja etsiä tuulinen paikka. Joku øya kutsuu.
Vierailija kirjoitti:
Te, joilla on vanhuksia ilman ilmastointia kärvistelemässä ja kuivumassa sisätiloissa, komentakaa heidät puistoihin varjoon viettämään aikaa.
Niin etelän maissakin tehdään, kun kivitaloissa sisällä lämpötilat nousee korkealle. Vanhukset menevät puistoihin auringolta suojaan. Varjo ja pieni tuulenvire tekee olemisesta siedettävämpää.
Ai pitäis komentaa vanhukset ulos. Liikuntakyvytyömät , sänkyyn hoidettavat. Kotihoidossa on paljon vanhuksia joiden ulospääsy on mahdotonta.
Töihin viileään jossa on alle +10 astetta.
Töissä kolmeen, töiden jälkeen parvekkeelle ottamaan aurinkoa. Illalla Sinkkuelämää 5-kautta. Aikasin nukkumaan.
Olen sisätiloissa. Meillä ei ole viilennyslaitetta, joten täälläkin on hikinen tunnelma. Jos liian kamalaksi menee niin menen pommisuojaan viilentymään.
Töissä klo 15 asti. Mietin juuri, menenkö bussilla kotiin vai kävelenkö. Kävelyyn menisi tunti, mikä on tällä helteellä ehkä liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpäs on typerä neuvo. Missä meillä on sellaisia puistoja jossa voi vapaasti istuskella varjossa ja johon pääsee helposti julkisilla?
Vierailija kirjoitti:
Olen sisätiloissa. Meillä ei ole viilennyslaitetta, joten täälläkin on hikinen tunnelma. Jos liian kamalaksi menee niin menen pommisuojaan viilentymään.
Niin minäkin. Pommisuoja on viileä. Siellä vietin viime kesänä paljon aikaa, 19 asteessa pysyi lämpötila koko helteisen kesän. Voi olla että tänään pitää pommisuojassa istuminen taas aloittaa. Onneksi on edes se , muuten tänne paistuisi.
Pommisuoja on tosiaan hyvä. Siellä oli viilenee. Jotenkin kyllä surullista, että kesä siellä vietettävä. Ei tämmöiset säät kuulu Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Menen terassille istumaan mukanani hyvä kirja ja monta tölkkiä kylmää lonkeroa.
En ole ikinä ymmärtänyt miten joku voi juoda helteellä alkoholia. Itselleni tulee huono olo.
Vietän ensimmäistä lomapäivää tässä kotiterassin suojassa, linnunlaulua ja satunnaisia autojen ääniä taustalla. Luettavaa, kännyköintiä, kylmää juomaa, jäätelöä, mansikoita ja kirsikoita.
Sitten kun rupeaa hiukomaan tai tekee mieli muuta niin muutama askel sisälle jossa tasainen +20 lämpötila ja tuoretta sämpylää tykötarpeineen ja tummapaahtoista kahvia ääntä kohti, ehkä Netflixiä katsoen. Pyyhepyykkiä voisi koneellisen pyöräyttää ja keittää riisin päivälliselle (eilen grillattuja kanafileitä jäi yli) ja tehdä salaatin.
Illalla voisi lämmittää saunan ja sen jälkeen tuohon terassille nauttimaan kylmää juomaa, nukkumaan varmaan joskus puoliltaöin, kun ei aamulla kello kilkata klo06.-06.30
Ai että minä nautin, enkä vähiten tuon tovi sitten hankitun ilmalämpöpumpun suomasta viileydestä ja vapautuksesta tukalan kuumasta aina kun siltä tuntuu 😍😍
Aion jonkin verran istua pöydän ääressä.