Kuinka nykyäänkin voi olla lomallaan näin läheisriippuvaisia naisia (eikä kyse pikkulasten vanhemmista)
Perinteisiä argumentteja:
"Kyllä loma täytyy yhtä aikaa miehen kanssa olla, mitä mä yksinkään tekisin?"
"Ei mulla oo varaa ilman miestä tehdä yhtään mitään."
"Kenen muun kanssa muka voisin mitään tehdä?"
Mitä hittoa?
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläiset ei saa ilmaista siivousapua, mutta jos on 1000 netto eläke niin voi saada 2 palveluseteliä, joilla saa alennusta 2 tunnin siivouksesta kaksion kokoiseen asuntoon kuukaudessa. Mitään kesämökkiä ei tietenkään saa omistaa.
Jos eläkeläinen on kuluttanut säästönsä matkusteluun niin joutuu elämään likaisessa kodissa.
Suomessa on miljoona kuusisataa tuhatta eläleläistä eikä ole ilmaista siivouspalvelua kenellekään. Osalla omaiset toki siivoavat.
Vierailija kirjoitti:
Ennemmin ihmettelen sitä, että miksi se loma pitää saada juuri heinäkuulle, jos jokatapauksessa on matkustamassa pois Suomesta? Tällaisiakin pariskuntia on ja sitten joudut niiden kanssa töissä vuorottelemaan lomasi.
Heinäkuu on ihan hirveää aika matkustaa jonnekin "lämpimään" asteet jossain 30-40 C ja jumittaa hotellihuoneessa, kun ulkona paistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläiset ei saa ilmaista siivousapua, mutta jos on 1000 netto eläke niin voi saada 2 palveluseteliä, joilla saa alennusta 2 tunnin siivouksesta kaksion kokoiseen asuntoon kuukaudessa. Mitään kesämökkiä ei tietenkään saa omistaa.
Jos eläkeläinen on kuluttanut säästönsä matkusteluun niin joutuu elämään likaisessa kodissa.
Suomessa on miljoona kuusisataa tuhatta eläleläistä eikä ole ilmaista siivouspalvelua kenellekään. Osalla omaiset toki siivoavat.
Aika moni eläkeläinen siivoaa kyllä ihan itse.
Telkkarissa tuli, että Italiassa saadaan 40 % vähemmän viljaa kuin ennen, koska on liian kuumaa niin ei saa satoa enempää. Ilmastonmuutos tuhoaa viljasadot. Ihmiset matkustelevat. Yksi Espanjan matka vastaa vuoden autoilua kotimaassa.
Sehän on tyypillistä, että lun ok pitkään oltu yhdessä, ei voida enää olla edes muutamaa päivää erossa puolisosta. Että se om ihan kauheaa, jos jompikumpi joutuu olemaan yksin kotona vaikka viikon. Tosin jos minä olisin vastaavassa tilanteessa, minä vaan nauttisin omasta olostani , kävisin leffassa, jumpassa , tapaisin ystäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kivaa mieheni kanssa.
Ei tämä ole peruste sille että miehelle ei anneta yhtään omaa aikaa ja tilaa. Miehesikin varmasti rakasta sinua, mutta se ei poista sitä tosiasiaa että useimmat miehet kaipaavat myös omaa aikaa ja aikaa mieskaverien kanssa; ja sen ei pitäisi olla mitenkään sinulta pois
Isolla osalla miehistä ei ole mitään mieskavereita, joiden kanssa lomailla. Ja iso osa miehistä haluaa lomailla oman vaimonsa kanssa. Ja ovat jopa kiinnostuneita samanlaisista asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos eläkeläisellä murtuu käsi tai tulee syöpä niin pitää silloinkin itse siivota tai sitten ostaa siivous yksityiseltä siivousyritykseltä ja osalla eläkeläisistä on vaipat kotona. Hoitokotiin pääsee vasta, jos on muistisairaus tai jalat ei pelaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos eläkeläisellä murtuu käsi tai tulee syöpä niin pitää silloinkin itse siivota tai sitten ostaa siivous yksityiseltä siivousyritykseltä ja osalla eläkeläisistä on vaipat kotona. Hoitokotiin pääsee vasta, jos on muistisairaus tai jalat ei pelaa.
Sama juttu on työikäisilläkin, että ei ole ilmaista kodin siivouspalvelua, jos esim. murtuu käsi ja jalka. Siivouspalvelua voidaan järjestää, mutta siitä laskutetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
So?
So? Kuinka surkeaa ettei ihminen pysty itsellisesti tai muiden kanssa nauttimaan mistään. Aina täytyy olla ukonretale vieressä tai vähintään rahoittamassa. Luulin että nykypäivänä naiset olisi itsellisempiä.
Miksi sinua vaivaa se, että useimmat ihan viihtyvät sen puolisonsa kanssa. Miksi ihmeessä mennä naimisiin ihmisen kanssa, jota ei lomalla kestä?
Ei ole kyse viihtymisestä, vaan siitä ettei pysty olemaan ollenkaan erossa vaikka tiedän ettei heillä ole edes HAUSKAA.
Kenen kanssa sinä vietät lomasi?
Perheen, ystävien, lasten. Voin reissata millä vaan porukalla.
Oletko läheisriippuvainen? Miksi et osaa lomailla yksin, vaan tarvitset siihen perheen, ystävien tai lasten seuraa? Jospa hekin haluaisivat lomailla yksin tai ainakin ilman sinua.
No kaiketi kukaan ystävä ei lähde lomailemaan väkisin minun kanssa :D En kai mä nyt kenenkään kanssa ole koko lomaani :D
Suomessa eläkeläinen ei saa avustajaa, heidät on rajattu pois tuosta palvelusta, koska Suomessa on miljoona kuusisataa tuhatta eläkeläistä ja suurimmalla osalla jotain vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
So?
So? Kuinka surkeaa ettei ihminen pysty itsellisesti tai muiden kanssa nauttimaan mistään. Aina täytyy olla ukonretale vieressä tai vähintään rahoittamassa. Luulin että nykypäivänä naiset olisi itsellisempiä.
Miksi sinua vaivaa se, että useimmat ihan viihtyvät sen puolisonsa kanssa. Miksi ihmeessä mennä naimisiin ihmisen kanssa, jota ei lomalla kestä?
Ei ole kyse viihtymisestä, vaan siitä ettei pysty olemaan ollenkaan erossa vaikka tiedän ettei heillä ole edes HAUSKAA.
Oletko läheisriippuvainen? Miksi et osaa lomailla yksin, vaan tarvitset siihen perheen, ystävien tai lasten seuraa? Jospa hekin haluaisivat lomailla yksin tai ainakin ilman sinua.
No kaiketi kukaan ystävä ei lähde lomailemaan väkisin minun kanssa :D En kai mä nyt kenenkään kanssa ole koko lomaani :D
Saattaa kuitenkin olla vastahakoista ja pakollista heille. Jospa viettäisit vaikka yhden loman ihan yksin ja tulisit kyselemään sen jälkeen uudemman kerran.
Eläkkeellä menee maksuja, jos tarvitsee palveluita.
Ateriapalvelu tuo lämpimän aterian, se maksaa 7,50 annos eli noin 200 kuukaudessa.
Ruokakaupasta voi tilata muut ruoat, kauppa ottaa kuljetusmaksun.
Siivouksen voi ostaa siivousyritykseltä.
Kodinhoitaja auttaa lääkkeiden ottamisessa ja pukemisessa, maksu menee eläkkeen suuruuden mukaan, noin 400 - 1000 euroa kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kivaa mieheni kanssa.
Se että haluan viettää lomani mieheni kanssa, seurassa jossa viihdyn todella hyvin, ei tee minusta läheisriippuvaista.
Kuten loma matka kreikkaan, ei tee minusta kreikkalaista
Vierailija kirjoitti:
Miten täällä on niin paljon ihmisiä, jotka ei reissaa lainkaan esimerkiksi ystävien kanssa?
Teettekö siis kaiken miehen kanssa?
En tarkoita etteikö se olisi ok, jos on samat intressit ja kivaa. Mutta oletteko ajatelleet että kaikkia puolisoita ei kiinnosta samat asiat esimerkiksi reissuissa?
Kyllä minä lomallani tapaan myös ystäviä ja reissataankin, jos heilläkin sattuu olemaan lomaa. Miehen kanssa ollaan monesti samaan aikaan lomalla, mutta tehdään kyllä erikseenkin juttuja.
Mulla ei ole muita ystäviä kuin tuo ukonretale. Perheen kanssa en halua lomia viettää, koska ollaan niin erilaisia, että aina jollain olisi tylsää jossain aktiviteetissa. Me ei muutenkaan töiden takia hirveästi nähdä tuon retaleen kanssa, niin lomat tuntuu yhdessä aika spessuilta vaikka olisikin vain yhteinen viikonloppu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
So?
Miksi oletat, että miehet lomailevat väkisin vaimojensa kanssa?
Christiiina kirjoitti:
Sehän on tyypillistä, että lun ok pitkään oltu yhdessä, ei voida enää olla edes muutamaa päivää erossa puolisosta. Että se om ihan kauheaa, jos jompikumpi joutuu olemaan yksin kotona vaikka viikon. Tosin jos minä olisin vastaavassa tilanteessa, minä vaan nauttisin omasta olostani , kävisin leffassa, jumpassa , tapaisin ystäviä.
Tämä! En ymmärrä. Yhtään iltaa ja yötäkään ei voi vaan olla erillään vaikka oltu yhdessä tyyliin 30 vuotta :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
So?
Saattaa kuitenkin olla vastahakoista ja pakollista heille. Jospa viettäisit vaikka yhden loman ihan yksin ja tulisit kyselemään sen jälkeen uudemman kerran.
Tuskin kukaan ystävä lähtee vastahakoisesti vaikka reissuun. Miksi ihmeessä lähtisin yksin reissuun jos kerran sellaiseen seuraa on? Hyvää seuraa. Tuo nyt vielä puuttuisi että joku eri taloudessa asuva lähtisi vastahakoisesti seurakseni, aika hatara lähtökohta ystävyydelle. Ja jos lähtee kerran niin tuskin toiste jos niin kamalaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
So?
Miksi oletat, että miehet lomailevat väkisin vaimojensa kanssa?
Ei kaikki lomaile väkisin, mutta monesti samasta huushollista vaan oletetaan että yhdessä pitää mennä ja tehdä kaikki.
Reissut ystävien kanssa loppui siihen kun joka reissulla tietyt ystävät veti perceet olalle ja lähti pettämään. Mun lomailu ei ole tuollaista enkä halua olla tuollaisessa mukana. Kyllä, mieheni on parempaa seuraa kuin nykyisin jo entiset ystävät.