Kuinka nykyäänkin voi olla lomallaan näin läheisriippuvaisia naisia (eikä kyse pikkulasten vanhemmista)
Perinteisiä argumentteja:
"Kyllä loma täytyy yhtä aikaa miehen kanssa olla, mitä mä yksinkään tekisin?"
"Ei mulla oo varaa ilman miestä tehdä yhtään mitään."
"Kenen muun kanssa muka voisin mitään tehdä?"
Mitä hittoa?
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen näpsäkkä sinkkunainen ja käyn aina silloin tällöin viihteellä ystävieni kanssa. Tarjolla on pilvin pimein seuraa, ukkomiehiä 95 %. Voi niitä juttuja, puolitutut miehet tarjoaa itseään, hyi saakeli. Sitten parin päivän kuluttua, kun kaupungilla satumme tapaamaan, ollaan vaimon liekassa hyvin nolon näköisenä. Ja taas kun ravintolassa satumme näkemään, ollaan tarjoilemassa drinksuja.
Pitäkää saakeli ne idioottimiehenne kotona. Kiitos!Eli jos joku mies on typerä ja moraaliton, vaimo on jollain tavalla vastuussa?
Ei ole. Miehet ovat aikuisia ihmisiä, ja tekevät omat ratkaisunsa. Eikä suurin osa miehistä petä.
Väärin. Suurin osa pettää kyllä!
Tätä on kyllä tutkittu ja ei petä.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä aloittaja tarkoitti että onko pakko viettää kaikki aika puolison kanssa jos ei kuitenkaan ole kivaa?
Ehkä ne reissaa yhdessä joilla on hauskaa. Mutta jos loma on tylsä ja toinen masentunut, niin miksi aina toistaa samaa kaavaa?
Mä ajattelen tuon asian niin, että jos ei ole varaa tehdä mitään sellaista, mikä maksaisi jotain, yleensä "ei ole kivaa" johtuu siitä. Jos ehdottaa ulkoilua, kirjastosta kirjojen lainaamista ja lukemista yms ilmaista huvitusta, ne eivät ole köyhän mielestä kivoja juttuja. Tämä ilmiö on hyvin yleinen erilaisissa avustusryhmissä.
Iloisena käsi kädessä miehen kanssa kävellään kuin teinit vaikka ikää on jo. Mutta mikä oli aloituksen pointti? AP:n kanssa ei kukaan halua olla ja sekö suututtaa.
Reissaan joskus yksin ja joskus miehen kanssa. Molemmat ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kivaa mieheni kanssa.
Eikö ole ikinä kivaa yksin tai kenenkään muun kanssa, jos miehesi vaikka haluaisi tehdä jotain muuta lomallaan kuin pitää sinua kädestä?
Sitähän ei mieheltä kysytä. Nainen päättää, mikä on kivaa. Yhteinen tekeminen voi olla rättikauppojen alennusmyynneissä kiertely tai sitä, että mies on samassa huoneessa ja katsoo, kun nainen roikkuu netissä. Sen pitää riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä tuntuu olevan tosi paljon sellaisia joiden miehillä/itsellään ei ole yhtäkään ystävyyssuhdetta. Epäillään että ystäviä nähdään jotenkin pakon sanelemana. Vain parisuhde on AINOA elämässä. Ja auta armias jos ollaan päiväkin erillään, niin mies on heti panemassa jotain muuta.
Ihan oikeasti naiset!
Ap taas epäili läheisriippuvuutta syyksi sama aikaisiin lomiin puolison kanssa. Toinen taas epäilee jotain pettämiskontrollia syyksi.
Ihan oikeastiko?
Oletteko niin pettyneitä parisuhteisiinne, että puolizon kanssa yhdessä viihtyminen on ihan mahdottomuus? 🙄Luitko edes aloitusta? Jos joku ei keksi mitään tekemistä ilman miestä ja voivottelee että mitä sitä nyt tekisi, niin ei kyseessä ole ihan tavallinen puolison kanssa viihtyminen.
Luin ja ihmettelin. En ole omassa tuttavapiirissäni tuollaiseen törmännyt. Ihmiset viettävät lomaansa ihan mieluusti puolisoidensa kanssa.
Mieluusti ei ole sama asia kuin se, että ei keksi mitään tekemistä tai ahdistuu ilman puolisoa.
Tämä on läheisriippuvuuden syvä pääty.