Kuinka nykyäänkin voi olla lomallaan näin läheisriippuvaisia naisia (eikä kyse pikkulasten vanhemmista)
Perinteisiä argumentteja:
"Kyllä loma täytyy yhtä aikaa miehen kanssa olla, mitä mä yksinkään tekisin?"
"Ei mulla oo varaa ilman miestä tehdä yhtään mitään."
"Kenen muun kanssa muka voisin mitään tehdä?"
Mitä hittoa?
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Sehän on tyypillistä, että lun ok pitkään oltu yhdessä, ei voida enää olla edes muutamaa päivää erossa puolisosta. Että se om ihan kauheaa, jos jompikumpi joutuu olemaan yksin kotona vaikka viikon. Tosin jos minä olisin vastaavassa tilanteessa, minä vaan nauttisin omasta olostani , kävisin leffassa, jumpassa , tapaisin ystäviä.
Tämä! En ymmärrä. Yhtään iltaa ja yötäkään ei voi vaan olla erillään vaikka oltu yhdessä tyyliin 30 vuotta :D
Mitä väliä? Miksi sua hiertää vieraiden ihmisten asiat?
No jos tulee 100 masennusviestiä paskasta lomasta! Sitten turha valittaa kun toistaa samaa kaavaa. Siksi ihmettelen miksi pakko olla yhdessä aina jos ei ole onnellinen! Mutta nyt siis tajusin että osalla se on tuo pettämispelko. Mies löytää heti parempaa jos saa vapautta :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Sehän on tyypillistä, että lun ok pitkään oltu yhdessä, ei voida enää olla edes muutamaa päivää erossa puolisosta. Että se om ihan kauheaa, jos jompikumpi joutuu olemaan yksin kotona vaikka viikon. Tosin jos minä olisin vastaavassa tilanteessa, minä vaan nauttisin omasta olostani , kävisin leffassa, jumpassa , tapaisin ystäviä.
Tämä! En ymmärrä. Yhtään iltaa ja yötäkään ei voi vaan olla erillään vaikka oltu yhdessä tyyliin 30 vuotta :D
Mitä väliä? Miksi sua hiertää vieraiden ihmisten asiat?
No jos tulee 100 masennusviestiä paskasta lomasta! Sitten turha valittaa kun toistaa samaa kaavaa. Siksi ihmettelen miksi pakko olla yhdessä aina jos ei ole onnellinen! Mutta nyt siis tajusin että osalla se on tuo pettämispelko. Mies löytää heti parempaa jos saa vapautta :D
Ei kannata ottaa liian komeaa miestä, pettää varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi mies vei naisen kotiinsa ja pani tämän kanssa, kun vaimo oli lasten kanssa reissussa.
Tuosta on jo jokunen vuosi, vaimo ei tiedä vieläkään, elelee onnellisessa avioliitossaan.
Mitäs haittaa tuosta sitten on?
Väitän että 90% miehistä pettää jos saa tilaisuuden. Ehkä niillä sitten ei joiden miehet ei saa käydä ilman vaimoa missään, eikä niillä ole yhtään kavereitakaan :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Oikeasti voi olla kyse siitä, että ystävääsi ei kiinnosta lähteä lomailemaan kanssasi.
No se voi kyllä olla että ketään muuta ei kiinnosta niin sitten juuri pakko roikkua miehen kanssa aina.
Onpas ilkeämielistä kirjoittelua.
Mä olen monet vuodet reissannut yksin tai systerin kanssa kun mies on ollut lomalla eri aikaan.
Tänä kesänä meillä onkin lomaa yhtaikaa, joten mies itse ehdotti yhteistä lomareissua ja tietenkin hyvillä mielin lähden hänen kanssaan.
Mahtavaa saada reissata yhdessä!
Ihan vain siksi että meillä edelleen rakkautta ja ystävyyttä riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
So?
So? Kuinka surkeaa ettei ihminen pysty itsellisesti tai muiden kanssa nauttimaan mistään. Aina täytyy olla ukonretale vieressä tai vähintään rahoittamassa. Luulin että nykypäivänä naiset olisi itsellisempiä.
Miksi sinua vaivaa se, että useimmat ihan viihtyvät sen puolisonsa kanssa. Miksi ihmeessä mennä naimisiin ihmisen kanssa, jota ei lomalla kestä?
Ei ole kyse viihtymisestä, vaan siitä ettei pysty olemaan ollenkaan erossa vaikka tiedän ettei heillä ole edes HAUSKAA.
Kenen kanssa sinä vietät lomasi?
Perheen, ystävien, lasten. Voin reissata millä vaan porukalla.
Oletko läheisriippuvainen? Miksi et osaa lomailla yksin, vaan tarvitset siihen perheen, ystävien tai lasten seuraa? Jospa hekin haluaisivat lomailla yksin tai ainakin ilman sinua.
No kaiketi kukaan ystävä ei lähde lomailemaan väkisin minun kanssa :D En kai mä nyt kenenkään kanssa ole koko lomaani :D
Saattaa kuitenkin olla vastahakoista ja pakollista heille. Jospa viettäisit vaikka yhden loman ihan yksin ja tulisit kyselemään sen jälkeen uudemman kerran.
Millainen ihminen epäilee että ystävä lähtee vastahakoisesti tai pakollisesti jonkun seuraksi? Enpä ole tälläistä ennen kuullut! Ystävyys on täysin vapaaehtoista mutta moni on puolisonsa kanssa pakosta esim. rahan ja/tai lasten takia.
Herpes tarttuu myös oireettomana, vaikka käyttäisi kondomia, siksi se leviää paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi mies vei naisen kotiinsa ja pani tämän kanssa, kun vaimo oli lasten kanssa reissussa.
Tuosta on jo jokunen vuosi, vaimo ei tiedä vieläkään, elelee onnellisessa avioliitossaan.
Mitäs haittaa tuosta sitten on?
Väitän että 90% miehistä pettää jos saa tilaisuuden. Ehkä niillä sitten ei joiden miehet ei saa käydä ilman vaimoa missään, eikä niillä ole yhtään kavereitakaan :D
Perinnöjaossa voi ilmestyä ylimääräisiä lapsia jaolle.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kysymys. Silti on olemassa tässäkin maassa tuloluokka nimenomaan naisvaltaisilla aloilla, joilla ei ole mahdollisuus esimerkiksi matkusteluun ilman puolisoaan. Kaikki tulot menevät yhteisen elämän pyörittämiseen. Harmillista, mutta kaikilla ei ole ollut tietoa ja ymmärrystä valita toisin. Toiset taas ihan oikeasti pitävät matala palkkaisesta työstään. Asiat ovat usein huomatavasti monitahoisempia kuin väitetään. Se ei pääsee unohtumaan, kun viettää aikaa muiden kuin omissa ympyröissään.
Me yritämme järjestää mieheni kanssa vähän vuosittain yhteistä lomaa jo ihan siitäkin syystä, että puoliso on parasta reissuseuraa. Hänen kanssaan ei tarvitse kinastella nähtävyyksistä tai joudu parin päivän shoppailukierteeseen. Toki onneksemme voimme molemmat maksaa reissumme itse, ja matkustelemme siten myös erikseen ystäviemme kanssa, jolloin lomien yhtä aikaisuudella ei ole merkitystä.
Yksi suurimpia länsimaiden qusetuksia on se, että naisten jatkuvaa raatamista piian roolissa kotona pidetään normina. Siis sitä että kulut puoliksi ja mies ehkä osallistuu kodin ja lasten hoitoon molempien käydessä töissä.
Noissa maissa joissa naiset eivät käy välttämättä töissäkään se mies kantaa yleensä tilipussinsa kotiin ja ottaa itselleen siitä vain pienen siivun. Nainen, varsinkin äiti on usein jumalatar perheessä ja naisen hyvinvointi on kunnia-asia.
Jotenkin länsi on saanut väännettyä asian päinvastaiseksi. Asia väännetään tilastovirheeksi kun naisten kohtaama väkivalta parisuhteissa on korkeinta Suomessa ja Tanskassa. Kun ei muissa maissa tilastoida niin...
Kuitenkin kun on ikänsä ollut tässä kulttuurissa niin huomaa miten sitä vähemmän naisten raatamista arvostetaan mitä enemmän he tekevät. Tulee pelkkiä haukkuja miten suomalainen nainen on ruma yms. ja elää toisen rahoilla kun asiahan on täysin päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kivaa mieheni kanssa.
Ei tämä ole peruste sille että miehelle ei anneta yhtään omaa aikaa ja tilaa. Miehesikin varmasti rakasta sinua, mutta se ei poista sitä tosiasiaa että useimmat miehet kaipaavat myös omaa aikaa ja aikaa mieskaverien kanssa; ja sen ei pitäisi olla mitenkään sinulta pois
Isolla osalla miehistä ei ole mitään mieskavereita, joiden kanssa lomailla. Ja iso osa miehistä haluaa lomailla oman vaimonsa kanssa. Ja ovat jopa kiinnostuneita samanlaisista asioista.
Se on eri jos ollaan kiinnostuneita samoista asioista. Jos vaimo haluaa vaikka Lapin vaellukselle ja mies inhoaa kävelyä ja ötököitä niin miksi silloin pitäisi lähteä yhdessä?
Mikä tuo juttu on että isolla osalla miehistä ei ole mieskavereita? Onko kaikki jääneet perheen myötä vai minne ne kaverit jääneet? Suurimmalla osalla esimerkiksi teinipoikia on paljonkin kavereita. Ei kai naisen takia sentään kaikkia kavereita kukaan jätä.
Kaikilla teinipojilla ei todellakaan ole kovin läheisiä ystäviä. Ja kun muutetaan opiskelujen ja töiden takia, monilla ne kaverisuhteet löystyvät entisestään, eikä aikuisena ole helppo löytää uusia ystäviä.
Miksi kirjoitat naisista noin negatiivisesti? Miksi ajattelet, että vaimo olisi miehen mielestä huonoa seuraa?
Tarkoitin että jos täytyy olla 24/7 vaimon kanssa. Ei se tarkoita että kukaan on huonoa seuraa jos ei ole myös sitä parisuhteen ulkopuolista elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
So?
So? Kuinka surkeaa ettei ihminen pysty itsellisesti tai muiden kanssa nauttimaan mistään. Aina täytyy olla ukonretale vieressä tai vähintään rahoittamassa. Luulin että nykypäivänä naiset olisi itsellisempiä.
Miksi sinua vaivaa se, että useimmat ihan viihtyvät sen puolisonsa kanssa. Miksi ihmeessä mennä naimisiin ihmisen kanssa, jota ei lomalla kestä?
Ei ole kyse viihtymisestä, vaan siitä ettei pysty olemaan ollenkaan erossa vaikka tiedän ettei heillä ole edes HAUSKAA.
Oletko läheisriippuvainen? Miksi et osaa lomailla yksin, vaan tarvitset siihen perheen, ystävien tai lasten seuraa? Jospa hekin haluaisivat lomailla yksin tai ainakin ilman sinua.
No kaiketi kukaan ystävä ei lähde lomailemaan väkisin minun kanssa :D En kai mä nyt kenenkään kanssa ole koko lomaani :D
Saattaa kuitenkin olla vastahakoista ja pakollista heille. Jospa viettäisit vaikka yhden loman ihan yksin ja tulisit kyselemään sen jälkeen uudemman kerran.
Millainen ihminen epäilee että ystävä lähtee vastahakoisesti tai pakollisesti jonkun seuraksi? Enpä ole tälläistä ennen kuullut! Ystävyys on täysin vapaaehtoista mutta moni on puolisonsa kanssa pakosta esim. rahan ja/tai lasten takia.
Melko monikin viettää sukulaisten kanssa aikaa pakosta, osa myös ystävien. Miten raha ja lapset liittyy puolison kanssa ajan viettämiseen? Helpommin puolisosta ja perheestä pääsee eroon kuin sukulaisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kivaa mieheni kanssa.
Ei tämä ole peruste sille että miehelle ei anneta yhtään omaa aikaa ja tilaa. Miehesikin varmasti rakasta sinua, mutta se ei poista sitä tosiasiaa että useimmat miehet kaipaavat myös omaa aikaa ja aikaa mieskaverien kanssa; ja sen ei pitäisi olla mitenkään sinulta pois
Isolla osalla miehistä ei ole mitään mieskavereita, joiden kanssa lomailla. Ja iso osa miehistä haluaa lomailla oman vaimonsa kanssa. Ja ovat jopa kiinnostuneita samanlaisista asioista.
Se on eri jos ollaan kiinnostuneita samoista asioista. Jos vaimo haluaa vaikka Lapin vaellukselle ja mies inhoaa kävelyä ja ötököitä niin miksi silloin pitäisi lähteä yhdessä?
Mikä tuo juttu on että isolla osalla miehistä ei ole mieskavereita? Onko kaikki jääneet perheen myötä vai minne ne kaverit jääneet? Suurimmalla osalla esimerkiksi teinipoikia on paljonkin kavereita. Ei kai naisen takia sentään kaikkia kavereita kukaan jätä.
Kyllä mun miehellä on kavereita ja viettääkin mökkiviikonloppuja heidän kanssaan, mutta ei enää niin usein kuin ennen. Se on niin armotonta ryyppäämistä aina että mies on sanonut ettei enää jaksa.
Mun kokemuksen mukaan miehet ovat niitä, joiden mielestä pitäisi aina reissata yhdessä. Paljon kätevämpää kun vaimo suunnittelee reissun , hotellit, ruuan, ja aktiviteetin.
Täällä tuntuu olevan tosi paljon sellaisia joiden miehillä/itsellään ei ole yhtäkään ystävyyssuhdetta. Epäillään että ystäviä nähdään jotenkin pakon sanelemana. Vain parisuhde on AINOA elämässä. Ja auta armias jos ollaan päiväkin erillään, niin mies on heti panemassa jotain muuta.
Ihan oikeasti naiset!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
So?
Melko monikin viettää sukulaisten kanssa aikaa pakosta, osa myös ystävien. Miten raha ja lapset liittyy puolison kanssa ajan viettämiseen? Helpommin puolisosta ja perheestä pääsee eroon kuin sukulaisista.
No ei ne sukulaiset saman katon alla kuitenkaan asu joten tuskin niitä on PAKKO nähdä.
Otan kantaa vain tähän: "Ei mulla oo varaa ilman miestä tehdä yhtään mitään." Mitä mielestäsi sitten lomalla pitäisi tehdä, jos ei ole varaa tehdä mitään?
Vierailija kirjoitti:
Otan kantaa vain tähän: "Ei mulla oo varaa ilman miestä tehdä yhtään mitään." Mitä mielestäsi sitten lomalla pitäisi tehdä, jos ei ole varaa tehdä mitään?
No ei varmaan mitään jos elää miehen rahoilla. Sellaisen on kaiketi pakko viettää kaikki aika miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ap haluaa reissata perheen, ystävien ja lasten kanssa, mutta ei missään tapauksessa puolison kanssa. Ensimmäisten kanssa toiminta riippumatonta, viimeisen kanssa läheisriippuvaista.
Meillä käy usein näin: miehelle tulee puhelu ja siinä aikansa juttelee ja sitten kuulen kun sanoo " Meillä taisi olla jotain menoa silloin, pitää tarkistaa Tiinalta, soitellaan myöhemmin ". Tiina =minä.
Mies keksii päästään siis menon, ettei tarvi lähteä kavereiden kanssa ryyppäjäisiin kun häntä ei ne enää kiinnosta.
Nyt on vaan mulla sellainen maine, että mä en päästä miestäni mihinkään.
Olen kyllä läksyttänyt miestäni tuosta, ja osaa nykyään sanoa ei.
Mutta mun maine pirttihirmuna taitaa olla kiveen hakattu.