Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka nykyäänkin voi olla lomallaan näin läheisriippuvaisia naisia (eikä kyse pikkulasten vanhemmista)

Vierailija
27.06.2022 |

Perinteisiä argumentteja:
"Kyllä loma täytyy yhtä aikaa miehen kanssa olla, mitä mä yksinkään tekisin?"
"Ei mulla oo varaa ilman miestä tehdä yhtään mitään."
"Kenen muun kanssa muka voisin mitään tehdä?"

Mitä hittoa?

Kommentit (127)

Vierailija
21/127 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kivaa mieheni kanssa.

Hienoa, tämä joka lomailee miehensä kanssa, sanoo suoraa ettei mies tee juuri mitään ja on tylsää seuraa :D

Jossain mökillä käyvät ja ukko on kännykän ja tv ääressä koko ajan :D

Kaveri laittaa viestiä kuinka tylsää on kun toinen ei tee mitään, mutta ei hänellä ole "varaa" yksinkään tehdä :D

Sinun kannattaa kysyä suoraan ystävältäsi, eikä tehdä oletuksia ystäväsi loman perusteella muiden lomista.

Olen kysynyt ja vastaus on että ei ole mitään muutakaan ja on edes joku jolle jutella.

Ystäväsi pitäisi viettää lomansa sinun kanssasi? Vai mikä nyt on ongelma?

Vierailija
22/127 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai minä parhaan ystäväni ja elämänkumppanini kanssa haluan viettää lomani. Onneksi hänkin on aina halunnut. En ymmärrä ihmisiä, jotka menevät naimisiin ihmisen kanssa, josta eivät pidä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/127 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

So?

So? Kuinka surkeaa ettei ihminen pysty itsellisesti tai muiden kanssa nauttimaan mistään. Aina täytyy olla ukonretale vieressä tai vähintään rahoittamassa. Luulin että nykypäivänä naiset olisi itsellisempiä.

Miksi sinua vaivaa se, että useimmat ihan viihtyvät sen puolisonsa kanssa. Miksi ihmeessä mennä naimisiin ihmisen kanssa, jota ei lomalla kestä?

Ei ole kyse viihtymisestä, vaan siitä ettei pysty olemaan ollenkaan erossa vaikka tiedän ettei heillä ole edes HAUSKAA.

Kenen kanssa sinä vietät lomasi?

Varmasti yksin tai sitten itkee varatun perään ja kiukuttaa kun tämä lomaileekin puolisonsa kanssa, eikä hänen.

Vierailija
24/127 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole miestä,ei lomia.Mutta nautin ihan itsekseni jokaisesta päivästäni.

Vierailija
25/127 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

So?

So? Kuinka surkeaa ettei ihminen pysty itsellisesti tai muiden kanssa nauttimaan mistään. Aina täytyy olla ukonretale vieressä tai vähintään rahoittamassa. Luulin että nykypäivänä naiset olisi itsellisempiä.

Miksi sinua vaivaa se, että useimmat ihan viihtyvät sen puolisonsa kanssa. Miksi ihmeessä mennä naimisiin ihmisen kanssa, jota ei lomalla kestä?

Ei ole kyse viihtymisestä, vaan siitä ettei pysty olemaan ollenkaan erossa vaikka tiedän ettei heillä ole edes HAUSKAA.

Perheen, ystävien, lasten. Voin reissata millä vaan porukalla.

Vierailija
26/127 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

So?

Ukonretale? No mulla on ainakin niin kiva mies ja ihana perhe, että HALUAN lomailla heidän kanssa. Oletko tullut ajatelleeksi tätä vaihtoehtoa?

Mitä jos nyt käy joku juttu, että et vaan millään saa lomaa samaan aikaan kuin muut. Sitten istut loman sohvalla katsomassa telkkaa ja odotat, että muut pääsee töistä ja koulusta.

Vierailija
27/127 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, tämä joka lomailee miehensä kanssa, sanoo suoraa ettei mies tee juuri mitään ja on tylsää seuraa :D

Kaveri laittaa viestiä kuinka tylsää on kun toinen ei tee mitään, mutta ei hänellä ole "varaa" yksinkään tehdä :D

Sinun kannattaa kysyä suoraan ystävältäsi, eikä tehdä oletuksia ystäväsi loman perusteella muiden lomista.

Olen kysynyt ja vastaus on että ei ole mitään muutakaan ja on edes joku jolle jutella.

Tottakai aina jollain on loma :D

Vierailija
28/127 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se sua liikuttaa, miten toiset viettää lomansa/vapaa-aikansa?

Vierailija
29/127 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on se märinä kuinka loma ollut lopulta ihan paska. Ei tietenkään tarvi minun kanssa olla. Kyllä vietän lomani ystävien kanssa, jotka haluavat eri seurassa tehdä kaikkea kivaa eikä pelkän puolison kanssa. 

Vierailija
30/127 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se sua liikuttaa, miten toiset viettää lomansa/vapaa-aikansa?

Mua ainakin liikuttaa kun kuuntelen porua kuinka paska loma taas oli. Olis sitten lähettämättä viestejä aiheesta.

Vierailija
31/127 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

So?

No eiköhän se mieskin ole perheen jäsenen. Itse en esim. äitini kanssa halua viettää lomaani ollenkaan, ihan takuuvarma burnout loman jälkeen.

Vierailija
32/127 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomalla voidaan tehdä sellaisia asioita yhdessä joita ei normaalisti tehdä. Nytkin tarkoitus on reissata yhdessä. Viikko ollaan eri aikaan, 3 viikkoa samaan aikaan. Jotenkin meille oli itsestäänselvyys järkätä niin, että on myös yhteistä lomaa.

Vierailija
33/127 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten täällä on niin paljon ihmisiä, jotka ei reissaa lainkaan esimerkiksi ystävien kanssa?

Teettekö siis kaiken miehen kanssa? 

En tarkoita etteikö se olisi ok, jos on samat intressit ja kivaa. Mutta oletteko ajatelleet että kaikkia puolisoita ei kiinnosta samat asiat esimerkiksi reissuissa?

Vierailija
34/127 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin ihmettelen sitä, että miksi se loma pitää saada juuri heinäkuulle, jos jokatapauksessa on matkustamassa pois Suomesta? Tällaisiakin pariskuntia on ja sitten joudut niiden kanssa töissä vuorottelemaan lomasi.

Vierailija
35/127 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on täti ja miehensä jotka ovat olleet nyt 50 v. avioliitossa ja ovat aina viettäneet lomansa erikseen. Täti teki ja tekee edelleen seuramatkoja enemmän kulttuurimatkoja ei siis makoile rannoilla. Miehensä on luontoihminen ja vaeltaa, metsästää, hoitelee mehiläisiään ja käy kalassa kavereittensa kanssa ym. Heillä on aina kivaa kerrottavaa toisilleen ja muille. Ovat mielestäni onnellisia ja suvaitsevat toistensa mielenkiinnot eri asioihin, jopa lomanvietossa. Omat vanhemmat taas tekevät kaiken käsi kädessä, ei edes kauppaan voi yksin mennä, ei koskaan. Mahtavatko veskissä yksin edes käydä. 

Vierailija
36/127 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

So?

Oletko läheisriippuvainen? Miksi et osaa lomailla yksin, vaan tarvitset siihen perheen, ystävien tai lasten seuraa? Jospa hekin haluaisivat lomailla yksin tai ainakin ilman sinua.

Vierailija
37/127 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä ole peruste sille että miehelle ei anneta yhtään omaa aikaa ja tilaa. Miehesikin varmasti rakasta sinua, mutta se ei poista sitä tosiasiaa että useimmat miehet kaipaavat myös omaa aikaa ja aikaa mieskaverien kanssa; ja sen ei pitäisi olla mitenkään sinulta pois

Vierailija
38/127 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys. Silti on olemassa tässäkin maassa tuloluokka nimenomaan naisvaltaisilla aloilla, joilla ei ole mahdollisuus esimerkiksi matkusteluun ilman puolisoaan. Kaikki tulot menevät yhteisen elämän pyörittämiseen. Harmillista, mutta kaikilla ei ole ollut tietoa ja ymmärrystä valita toisin. Toiset taas ihan oikeasti pitävät matala palkkaisesta työstään. Asiat ovat usein huomatavasti monitahoisempia kuin väitetään. Se ei pääsee unohtumaan, kun viettää aikaa muiden kuin omissa ympyröissään.

Me yritämme järjestää mieheni kanssa vähän vuosittain yhteistä lomaa jo ihan siitäkin syystä, että puoliso on parasta reissuseuraa. Hänen kanssaan ei tarvitse kinastella nähtävyyksistä tai joudu parin päivän shoppailukierteeseen. Toki onneksemme voimme molemmat maksaa reissumme itse, ja matkustelemme siten myös erikseen ystäviemme kanssa, jolloin lomien yhtä aikaisuudella ei ole merkitystä.

2200 brutto tienaava tulee saamaan eläkettä 1000 netto. Työtön saa minimieläkkeen 850 netto ja yksinasuessa tuohon vielä asumistuen.

Jos on kesämökki niin ei saa toimeentulotukea lääkkeisiin.

Jos on syntynyt 1975 tai nuorempi niin saa leskeneläkettä 10 vuotta ja sen jälkeen pitää pärjätä 1000 netto eläkkeellä.

Vierailija
39/127 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on täti ja miehensä jotka ovat olleet nyt 50 v. avioliitossa ja ovat aina viettäneet lomansa erikseen. Täti teki ja tekee edelleen seuramatkoja enemmän kulttuurimatkoja ei siis makoile rannoilla. Miehensä on luontoihminen ja vaeltaa, metsästää, hoitelee mehiläisiään ja käy kalassa kavereittensa kanssa ym. Heillä on aina kivaa kerrottavaa toisilleen ja muille. Ovat mielestäni onnellisia ja suvaitsevat toistensa mielenkiinnot eri asioihin, jopa lomanvietossa. Omat vanhemmat taas tekevät kaiken käsi kädessä, ei edes kauppaan voi yksin mennä, ei koskaan. Mahtavatko veskissä yksin edes käydä. 

Eläkeläiset voi hyvin _lomailla_ eri aikaan, muutenhan ovat aina yhdessä. Töissä kun eivät enää vissiin käy.

Vierailija
40/127 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläiset ei saa ilmaista siivousapua, mutta jos on 1000 netto eläke niin voi saada 2 palveluseteliä, joilla saa alennusta 2 tunnin siivouksesta kaksion kokoiseen asuntoon kuukaudessa. Mitään kesämökkiä ei tietenkään saa omistaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi