Mitä suosittelette unenpuutteesta kärsivälle äidille, vauva 6 kk?
Ystävällä on toukokuussa syntynyt vauva ja miehensä soitti mulle eilen kysyäkseen neuvoa, kun vaimo ei ole nukkunut viikkoon juuri lainkaan, eikä saa unta, vaikka olisi tilaisuus nukkua.
Mies aikoi hommata vaimolle kylpylästä yhden-kaksi yötä, että pääsee nukkumaan.
Mitä mieltä te olette tai mitä suosittelisitte? Olin itse yh ja vauva-aika oli tosi vaivatonta ja mukavaa, enkä oikein ole osannut auttaa, kun muutamilla ystävillä on ollut nukkumisen kanssa vaikeuksia.
Kommentit (10)
jos tilanne on tosi paha, voi se kylpylämatka aiheuttaa kunnon romahduksen. Näen kauhukuvissani, kuinka lopenuupunut äiti parvekkeet silmien alla sirinä päässä pumppaa rintoja tyhjäksi ja itkee lapsen perään. Että saako sitä unta pakottamallakaan.
Unilääkkeitä ei takuulla tule ottamaan, siitä olen varma - ihme juttu on sekin, ettei ota homeopaattistakaan hoitoa, vaikka on itse alan ihminen.
En myöskään ole varma onko huoli enemmän isän vai koko pariskunnan, ystävilleen tämä ystäväni ei ole asiasta kovin huolestuneeseen sävyyn puhunut, mutta voi leikkiä reipastakin. ap
ympäristön, jossa ei voisikaan tehdä muuta kuin nukkua.
onko muilla ollut vastaavaa kokemusta? Yleensä täällä niin monet kirjoittaa väsymyksestä...
Eli kirjeessä kertoisi että missä ovat ja milloin tulevat takaisin ja toivottaisi rauhaisaa yötä. -3-
imetyksen lopetin (vauva10kk) sain Zopinoxia. auttoi mut helposti jää koukkuun!
osannut enää nukkua, makasin vaan sängyssä silmät lautasina ja mietin, että mitä tässä nyt pitäs tehdä... Noin pienestä vauvasta ero pariksi päiväksi varmaan ahdistaa enemmän kuin tuo helpotusta, joten kannatan tuota nukahtamislääkejuttua. Kokeilin sitä itse. Toimi- enkä napannut koko pilleriä, vaan pienen murusen (taisi olla enemmän psykologinen vaikutus). Eli mars lääkäriin.
Oon miettiny nnukahtamislääkkeitä, mut on paha kun lapsen kanssa kahden,että jos ei herääkkään sen itkuun. mut ei tuu uni kuin aamuyöstä ja aamulla on tosi tosi väsynyttä marsua.
Vaikea auttaa tuntematta koko tapausta, mutta jos viikon valvonut, niin unta on saatava. Ja unirauha. Lähettäisin minäkin hänet jonnekin hotelliin nukkumaan viikonlopuksi.
Ainut mutta asiassa on vaan, että kuinka oikeasti saada se maailman paras äiti eroon lapsestaan 2 vuorokaudeksi ja ennen kaikkea olemaan stressaamatta sitä kuinka mies pärjää lapsen kanssa kotona. :/