Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolisoni on välillä yksinkertaisesti tyhmä.

Vierailija
26.06.2022 |

Puolisoni tekee toisinaan (ehkä jopa liian usein, kun asia on alkanut ärsyttää?) asioita, jotka ovat suorastaan typeriä. Tässä esimerkki tältä päivältä:

Olin alkuillan pihalla ja ulkona + 28, joka luonnollisesti tuntuu talossa sisälläkin, kun on isot ikkunat. Olohuoneessa on ilmalämpöpumppu, joka jäi viilentämään huoneilmaa lähtiessäni ulos.

Ulkona ollessani (noin klo 17.30-20.45) puoliso oli käynyt sulkemassa makuuhuoneiden ovet. Astuessani makkariin, minua vastaan pöllähti 26,7 asteinen lämpötila (kun olohuoneessa lämpötila oli inhimillisempi 23, joka toki sekin edelleen turhan lämmin).

Kysyin parhaan osaamiseni mukaan ystävällisesti, että oliko tähän ovien sulkemiseen joku perusteltu syy, jota minä en nyt vaan ymmärrä. Puolisoni vastasi, että on järkevämpää jäähdyttää pienempää tilaa. Yritin edelleen (sisäisesti raivona mutta ulospäin) ystävällisesti kysyä, että eikös olisi järkevämpää jäähdyttää tätä meidän makkaria, johon olemme puolen tunnin päästä menossa, kuin olohuonetta, josta lähdemme pois? Puolisoni ei vastannut mitään.

Hän on ilmaissut, että toisinaan puhun hänelle kuin hän olisi tyhmä. En halua että hän kokee näin.

Kertokaa minulle:

1. Olinko oikeassa vai väärässä (mielestäni niin vahvasti oikeassa, että raivostuttaa toisen idiottimaisuus)?

2. Jos vastaavassa tilanteessa toinen on SELVÄSTI väärässä, niin miten kommunikoin asian niin, ettei toinen tunne itseään tyhmäksi (vaikka on)?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tuon turhautumisen ja kiukun. Omasta parisuhteesta löytyisi myös lukuisia, lukuisia esimerkkejä tähän.

Esimerkki 1: Kerran ostettiin kaupasta useampi pussi pakasteita. Puoliso tyhjensi ostokset kaappeihin ja seuraavana päivänä kaikki pakasteet löytyivät jääkaapin vihanneslokerosta löllöksi sulaneina.

Esimerkki 2: Laitoin viestiä ja pyysin puolisoa ruokkimaan erityisruokavaliolla olevan koiran, kun itselläni menikin vähän pidempään poissa kotoa. Laitoin selkeän ohjeen mitä ruokaa annetaan. Ei onnistunut. Oli antanut väärää ruokaa, jota koira ei suostu syömään. Asia selvisi vasta illalla, kun tulin kotiin ja koskematon ruoka oli kupissa. Oikea ruoka olisi selkeästi ollut löydettävissä antamieni ohjeiden perusteella, mutta kun ei viitsitä lukea viestiä kunnolla.

Turhauttaa ja raivostuttaa, kun niin moni asia arjessa ei toimi yhtään kuvatunlaisen ajattelemattoman käytöksen takia.

Vierailija
42/43 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä on tyhmä eikä muuksi muutu. Totuus on kuitenkin, että joissain asioissa tyhmä voi olla todella viisas ja/älykäs. Tilanteet vaihtelee, riippuu siitä mitä tehtävää hän on suorittamassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksesta ei ilmennyt teidän sukupuolenne. Joka tapauksessa mies on oikeassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi