Puolisoni on välillä yksinkertaisesti tyhmä.
Puolisoni tekee toisinaan (ehkä jopa liian usein, kun asia on alkanut ärsyttää?) asioita, jotka ovat suorastaan typeriä. Tässä esimerkki tältä päivältä:
Olin alkuillan pihalla ja ulkona + 28, joka luonnollisesti tuntuu talossa sisälläkin, kun on isot ikkunat. Olohuoneessa on ilmalämpöpumppu, joka jäi viilentämään huoneilmaa lähtiessäni ulos.
Ulkona ollessani (noin klo 17.30-20.45) puoliso oli käynyt sulkemassa makuuhuoneiden ovet. Astuessani makkariin, minua vastaan pöllähti 26,7 asteinen lämpötila (kun olohuoneessa lämpötila oli inhimillisempi 23, joka toki sekin edelleen turhan lämmin).
Kysyin parhaan osaamiseni mukaan ystävällisesti, että oliko tähän ovien sulkemiseen joku perusteltu syy, jota minä en nyt vaan ymmärrä. Puolisoni vastasi, että on järkevämpää jäähdyttää pienempää tilaa. Yritin edelleen (sisäisesti raivona mutta ulospäin) ystävällisesti kysyä, että eikös olisi järkevämpää jäähdyttää tätä meidän makkaria, johon olemme puolen tunnin päästä menossa, kuin olohuonetta, josta lähdemme pois? Puolisoni ei vastannut mitään.
Hän on ilmaissut, että toisinaan puhun hänelle kuin hän olisi tyhmä. En halua että hän kokee näin.
Kertokaa minulle:
1. Olinko oikeassa vai väärässä (mielestäni niin vahvasti oikeassa, että raivostuttaa toisen idiottimaisuus)?
2. Jos vastaavassa tilanteessa toinen on SELVÄSTI väärässä, niin miten kommunikoin asian niin, ettei toinen tunne itseään tyhmäksi (vaikka on)?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kas kun se sähkö maksaa. En tiedä millainen teidän kämpän arkkitehtuuri on, mutta ei sitä pakastearkkuakaan kannata liian usein availla jos se on kovin tyhjä, sillä kylmä ilma korvautuu saman tein lämpimällä ja sen lämpimän ilman viilentäminen taas kuluttaa sähköä.
Mutta mitäs sitten, jos se makkarin lämmin ilma ei siirrykkään olohuoneen puolelle vaan jää koko yöksi makkariin!
AP
Oho, siitä vaan röyhkeästi varastit mun aloituksen. Tämä viesti ei ollut ap:n vaan jonkun muun.
T: oikea ap
Turha siinä nolostella, vaikka osoittauduit tyhmäksi kuin vasemman jalan saapas.
P.S. Sun miehellä täytyy olla vaikeeta, kun on noin raskas ämmä.
Luulet olevas kovinkin nokkela?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kas kun se sähkö maksaa. En tiedä millainen teidän kämpän arkkitehtuuri on, mutta ei sitä pakastearkkuakaan kannata liian usein availla jos se on kovin tyhjä, sillä kylmä ilma korvautuu saman tein lämpimällä ja sen lämpimän ilman viilentäminen taas kuluttaa sähköä.
Mutta mitäs sitten, jos se makkarin lämmin ilma ei siirrykkään olohuoneen puolelle vaan jää koko yöksi makkariin!
AP
Oho, siitä vaan röyhkeästi varastit mun aloituksen. Tämä viesti ei ollut ap:n vaan jonkun muun.
T: oikea ap
Turha siinä nolostella, vaikka osoittauduit tyhmäksi kuin vasemman jalan saapas.
Luulet olevas kovinkin nokkela?
Taisi käydä niin, että AP luuli olevansa nokkela...
Tuohon ilmalämpöpumppuun en ota mitään kantaa. Ei ole teidän suhteessanne se oleellisin asia.
Koska et kertonut enempää esimerkkejä tyhmyydestä etkä muutakaan, niin heräsi kysymyksiä: Mitä oikeasti tunnet miestäsi kohtaan? Mitä hyvää suhteessanne on?
Vierailija kirjoitti:
En ehkä nyt ymmärrä tätä vertausta, mutta ehkä vähän avaat ajatustasi. Tuliko ap:lla nyt sitten jotenkin halvemmaksi nukkua kuumassa makuuhuoneessa ja viilentää olohuonetta jossa ei oleskella? Vai mitä tarkoitat, mihin viittaat?
Ei liity suoraan tyhmyyden ilmenemiseen, mutta miksi oletetaan kysyjän olevan nainen ja tyhmän puolison mies?
Varmaan sun miehellä on ihan fiksuja ajatuksia asioista mutta suurempien kokonaisuuksien hahmottamisessa näyttäis olevan vaikeuksia. Meillä sama homma. Mies ei ole tyhmä, mutta tekojen seurauksia kyetään arvioimaan vain ensimmäisen kulman taakse. Itse käyn pidemmän päättelyketjun mielessäni, ihan kuten ap. Siitähän sitten riitaa syntyy kun mies valittaa että minä puutun kaikkeen mitä hän tekee.
Ilmeisesti pitää vain hiljaa sivusta seurailla mihin suohon taas päädytään miehen lyhytnäköisten päätösten seurauksena. Vaikka näen sen jo etukäteen.
Voipi tuo ap:kin olla mies tai sitten nämä kaksi, "tyhmä" ja "vähemmän tyhmä" olla vaikka 2 naista tai 2 miestä.
Paljon lisääntynyt tämä, että puhutaan vaan puolisosta tai kumppanista. Siinä sitten saa arvailla.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä tyhmä, jos on mennyt naimisiin naisen kanssa, joka (salaa) pitää häntä tyhmänä.
Minä luin tuon niin, että ap on mies. Mistä näet, että hän on pariskunnan vaimo?
Vierailija kirjoitti:
Ei liity suoraan tyhmyyden ilmenemiseen, mutta miksi oletetaan kysyjän olevan nainen ja tyhmän puolison mies?
Oletuksesta näet kommentoijan sukupuolen.
Ap on varmaan kuin ex-vaimoni. Nyt tuli valitusta kun makkarin ovet olivat kiinni, mutta yhtä lailla olis tullut valitusta jos ovet olivat auki. Ikinä ei tiennyt etukäteen kumpi tapa oli oikea. Jälkikäteen kyllä tulee selväksi että aina meni väärin.
Tiskikone oli hänellä vakioaihe. Joko kuulemma laitoin sen päälle puolityhjänä tai sitten liian myöhään. Tärkeintä kuitenkin oli että aina tein sen väärään aikaan. Siksi ex.
En nyt suoraan ota kantaa, mutta olen huomannut että monilla omakotitalossa asuvilla naisilla on tapana lämmittää ja jäähdyttää täysillä. Ei sen heille väliä mitä sähkö maksaa kun ukko maksaa laskut.
Mun mies on myös välillä tyhmä ja kyllä se häiritsee. Hän esim lainailee rahaa älyttömiä määriä ja sit vetää itkupotku raivarit kun tili ei riitä. Mä en enää anna rahaa hänelle joten hänen 65v äitinsä elättää häntä... Kuolla ikää siis 45v. Itse tienaan enemmän mutta törsään paljon vähemmän..
Tämä taisikin olla joku tieteellinen tutkimus siitä pitääkö vastaajat ap:ta miehenä vai naisena.
Jännä kun itse en huomannut enkä kyseenalaistanut asiaa ennen kuin joku mainitsi asiasta.
No siinä mielessä miehesi oli oikeassa, ettei sitä makuuhuonetta puoli kuudesta asti kannata pitää viileänä, niin kuin sinulla oli tarkoitus. Vasta sitten, kun sinne ollaan aikeissa siirtyä.
Ehka miehelläsi oli eri käsitys milloin menette nukkumaan tai hän arveli ilman viilenevän illaksi.
Tuo on tyypillistä käytöstä nykynaiselle, siis että koetaan olevansa jotenkin älykkäämpi, osataan kaikki ja sitä pitää koko ajan mainostaa.
Tyhmä ukko, nosta se oven ulkopuolelle ja täytä eropaperit. Ukolle valmiiksi täytettynä, se ei osaa itse.
Onhan tuo nyt saatanan hullua sulkea makkarin ovet ja mennä pätsiin nukkumaan.
Tyhmiähän ne tuppaa välistä olemaan, mutta jos niitten kanssa elää aikoo täytyy voidella itsensä kärsivällisyydellä. Ei siinä muu auta.
itse valitsin elää yksin, säästyn niin monelta harmilta ja ärsytyksen aiheelta.
Koita kestää jos jatkat valitsemallasi tiellä!
Terv. sinkkunainen
Vierailija kirjoitti:
Tuohon ilmalämpöpumppuun en ota mitään kantaa. Ei ole teidän suhteessanne se oleellisin asia.
Koska et kertonut enempää esimerkkejä tyhmyydestä etkä muutakaan, niin heräsi kysymyksiä: Mitä oikeasti tunnet miestäsi kohtaan? Mitä hyvää suhteessanne on?
Voiko noin tyhmän miehen kanssa olla suhteessa jotain hyvää? Ei voi, ukko ulos ja alkaa mukava elämä.
Jaa. Meillä tietoisesti molemmat laittaa kuumien makkareiden ovet kiinni, ilppi ei siis enää niihin pure koska tila on niin iso. Makkarit jäähtyy kyllä, kun tuulettaa.