Miksi jälkiehkäisypilleri ei ole vaihtoehto?
Kun ehkäisy pettää kumin hajotessa tai "unohtuessa". Liikaa on peloteltu, että koko kroppa menee sekaisin, mutta niin se menee abortistakin.
Kommentit (97)
Eihän se aina tepsi, riippuu kierron vaiheesta. Itse ainakin voin tosi huonosti, oli hirveän huono olo ja hormonitoiminta meni sekaisin.
On myös aika kallista verrattuna kumeihin ja e-pillereihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina ei tiedä että kondomi pettää, menee rikki, tai on huonosti paikoillaan. Tai kierukka on liikkunut pois paikoiltaan. Tai pilleri ei auta (koska ei 100% suoja sekään).
Tai ei ole apteekkia tarpeeksi lähellä. Tai ottaa jälkiehkäisyn liian myöhään (koska sekään ei ole 100% suoja). Tai ei ole varaa.
Palikkakin tajuaa nämä hommat.
Mutta jos kyseessä on aivan selkeä homma, kuten ap aloituksessa esitti. Ja millainen nainen ei huomaa, että mällit on sisällä?
Sellainen, joka ei itse ole seksin aikana kuin Sahara. Ei niitä eritteitä toisistaan erota.
Kerran jouduin ottamaan, ei sitten minkäänlaisia oireita.
Se on pelastus jos ehkäisy petti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska on ihmisoikeus tappaa vauvoja.
Ei vaan sikiöitä.
Ei, vaan alkioita.
Ei vaan munasolu.
Kahdesti olen ottanut, ekalla kerralla kondomi liukui pois kesken seksin, joten vesin varman päälle. Ei oireita. Toisella kerralla kondomiin tuli pieni reikä. Menkkoja ei kuulunut kahteen kuukauteen, menkkakipuja taas oli sen koko kaksi kuukautta putkeen.
Riippuu ihan hormonitoiminnasta ja kierrosta ja iäsyä ja miljoonasta muusta syystä, että tuleeko oireita vai ei ja kuinka rankkoja.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei tullut mitää kovin pahoja oireita. Kai se pelottelu johtuu vaan siitä ettei ihmiset niitä huvikseen söisi.
Mutta ei mitään ongelmaa tehdä huvikseen abortteja? Sosiaaliset syyt suurin syy tehdä abortti, terveydelliset tai lapsen tai äidin terveyteen liittyvät syyt aivan minimaalisia.
Jälkiehkäisy toimii vain ennen ovulaatiota, se estää ovulaation tapahtumisen, jos nainen on jo ovuloinut ei jälkiehkäisystä ole enää hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina ei tiedä että kondomi pettää, menee rikki, tai on huonosti paikoillaan. Tai kierukka on liikkunut pois paikoiltaan. Tai pilleri ei auta (koska ei 100% suoja sekään).
Tai ei ole apteekkia tarpeeksi lähellä. Tai ottaa jälkiehkäisyn liian myöhään (koska sekään ei ole 100% suoja). Tai ei ole varaa.
Mutta jos kyseessä on aivan selkeä homma, kuten ap aloituksessa esitti. Ja millainen nainen ei huomaa, että mällit on sisällä?
Sellainen, joka ei itse ole seksin aikana kuin Sahara. Ei niitä eritteitä toisistaan erota.
What? Et erota spermaa omasta kosteudestasi? 😅
Totta kai se on. Jos sitä ei jostain syystä ole otettu tai se ei ole toiminut, myös abortti on vaihtoehto.
Yleensähän kyllä abortin vastustajat vastustavat myös jälkiehkäisyä, pahimmat jopa kaikkea ehkäisyä. En usko hetkeäkään että abortin vastustajia elåhdyttävät lasten oikeudet vaan tavoite on hallita naisen kehoa ja seksuaalisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska on ihmisoikeus tappaa vauvoja.
Ei vaan sikiöitä.
Useimmiten taitaa kuitenkin olla kyseessä alkio
No ei se ole alkio vielä jälkiehkäisyn aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei tullut mitää kovin pahoja oireita. Kai se pelottelu johtuu vaan siitä ettei ihmiset niitä huvikseen söisi.
Mutta ei mitään ongelmaa tehdä huvikseen abortteja? Sosiaaliset syyt suurin syy tehdä abortti, terveydelliset tai lapsen tai äidin terveyteen liittyvät syyt aivan minimaalisia.
Kerroppa nyt vielä, että missä on neuvottu tekemään abortteja silkan huvin vuoksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei tee huvikseen aborttia. Abortti tehdään vain ja ainoastaan siksi, ettei halua lasta. Se ei ole hupia, se on vastuullisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei tee huvikseen aborttia. Abortti tehdään vain ja ainoastaan siksi, ettei halua lasta. Se ei ole hupia, se on vastuullisuutta.
Lisään vielä, ei halua tai ei pysty saamaan lasta niin, että molemmat selviävät hengissä. Sillä moni abortti tehdään terveydellisistä syistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas kysyn, "millainen ihminen" ei tiedä, nainen voi tulla raskaaksi, vaikka "mällit" ei tulisikaan sisälle.
Eikö näitä asioita jo kerrota peruskoulussa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosiaaliset syyt eivät ole sama asia kuin huvikseen abortin tekeminen. Sosiaaliset syyt ovat myös painavia syitä.
En edes halua kuvitella, millaisiksi sinä ne sosiaaliset syyt olet kahden sekunnin päättelylläsi kuvitellut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä ainakaan huomaa. Siellä on niitä limoja omasta takaa ja mulla ei ole sitä ongelmaa mistä usein näkee valitettavan, että mällit valuisi reisiä pitkin heti kun ylös nousee.
No mihin se sperma muka jää? Sisään vai? Sperma on ihan koostumukseltaan ihan erilaista ellei se sit ole täydin siittiötöntä; silloinkin se tuoksuu erilaiselle kuin sun limasi.
Kerran olen turvautunut jälkiehkäisyyn. Tajuton väsymys ja huono olo tuli, mut ajoi asiansa.
Osalla ihmisistä ei ole mitään hajua siitä, miten ihminen kehittyy. Kuvittelevat, että alkio=vauva ja että hedelmöittyminen tapahtuu välittömästi, kun mies laskee siemenet sisään.