Kavereiden miehet ei pidä minusta
Tämän juhannuksen jälkeen en enää ajattele että kuvittelen kaiken. Vaan totta se on.
Olen siis itse nainen, parisuhteessa, lapsiakin on. Olen ihan nätti, mutta lihava. Olen puhelias, mutta osaan olla hiljaa. En kiroile, en juttele kaksimielisiä. En pukeudu mitenkään oudosti.
Oma mieheni ei ole näkevinään koko juttua, mutta itse huomaan sen. Ikäviä katseita, minun puheen ohittamista ja sitä, että minulle ei puhuta ollenkaan koko aikana. Muille kyllä.
Alkaa vähän ihmetyttää. En besserwisseröi, enkä puhu miehelleni rumasti tai alentuvasti. Koko elämän mottoni on, että annan muiden olla mitä ovat.
Onko teidän kaveripiirissä jotain tällaista henkilöä? Mikä minussa ärsyttää? Päätin tänä vuonna, että en enää mene mihinkään missä minua mulkoillaan grillin takaa ja puhutaan päälle. Keskimmäinen lapsenikin huomasi tämän jo :(
Eikä kukaan ollut edes humalassa, että menisi sen piikkiin.
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Puhutko paljon? Kaveriporukkaani kuuluu yksi henkilö, joka on koko ajan äänessä, ja vie yleensä keskustelua jotenkin itseensä.
ilmiselvä satulepistö-syndrooma!
Vierailija kirjoitti:
Puhutko paljon? Kaveriporukkaani kuuluu yksi henkilö, joka on koko ajan äänessä, ja vie yleensä keskustelua sosiaalisesti sopimattomaan suuntaan. Jos joku esimerkiksi avautuu hänelle raskaasta asiasta, tämä henkilö aloittaa pitkän selityksen ja kääntää asian jotenkin itseensä. Tällöin muut keskeyttävät ja vievät keskustelun takaisin siihen keskustelun aloittajaan ja hänen tukemiseensa.
Aloittajahan kirjoitti, että antaa muiden puhua.
Hepburn kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhutko paljon? Kaveriporukkaani kuuluu yksi henkilö, joka on koko ajan äänessä, ja vie yleensä keskustelua jotenkin itseensä.
ilmiselvä satulepistö-syndrooma!
Kuka on Lepistö?
Miehillä tuntuu aina olevan kavereita joilla on heti ensihetkestä alkaen jotain minua vastaan.
En tosiaan tiedä mitä, mutta ovat heti nihkeitä vaikken ole suunnilleen suutani avannut.
Ihmiset saattaa (typerästi) tehdä isojakin päätelmiä pelkästä ulkonäöstä.
En itse ole ylipainoinen, mutta en ole sieväkasvoinen babyface joten perusilmeeni kasvonpiirteistä johtuen on vakava. Olen avarakatseinen, tykkään jutella ja jutellessa hymyilen. Ihmiset saa mielestäni olla erilaisia. En ylenkatso ketään laitapuolen kulkijoitakaan.
Tulen toimeen kaikenlaisten ihmisten kanssa jos he vaan antavat edes mahdollisuuden.
Jotkut selvästi tekee negatiivisia päätelmiä ulkonäöstä. Sitten jotkut yllättyy ja häkeltyy iloisesti kun vihdoin puhuvat kanssani pidempään.
Aina on joukossa joku joka kuuluu vähiten joukkoon. Sinä ap ja minä esim.
Yleensä miehet ei pidä ainakaan rohkeista ja puheliaista naisista.
Vierailija kirjoitti:
Miehillä tuntuu aina olevan kavereita joilla on heti ensihetkestä alkaen jotain minua vastaan.
En tosiaan tiedä mitä, mutta ovat heti nihkeitä vaikken ole suunnilleen suutani avannut.
Se voi olla, että miehen kaverit haluaa omia sen miehen ja on mustasukkaisia vaimosta.
Miehen kaverit voi kokea sen miehen vaimon ylimääräisenä, kun kavereiden kesken voisi olla vapaa ja tehdä kaikkea hölmöä ja puhua kaikkea, mitä kokevat ettei vaimon takia voi enää.
(Aloituksessa oli (nais-)kavereiden miehet.)
Vierailija kirjoitti:
Yleensä miehet ei pidä ainakaan rohkeista ja puheliaista naisista.
Paitsi jos se rohkea ja puhelias nainen on yksi sen miehen parhaista kavereista.
Vierailija kirjoitti:
Miesporukassa minä naisena karjaisen "minä puhun nyt" jos yritetään puhua mun päälle. Kuuntelevat , ennen olin nyhverö ja kärsin itsekseni , en enää. Mun miestä naurattaa : D
Ihan ok ottaa tilaa asialleen, jos ei pidä pitkää puhetta muiden vain odottaessa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta ei kavereiden miehet pidä, koska en ole helposti alistettava. Naiset yleensä väistävät miehen katsetta, väistävät miehiä ylipäätään, pelästyvät helposti, säikkyvät, ja miehet sitten tekevät kaikkensa testatakseen että kuinka helpolla säikyt. Minä en suostu väistämään enkä säikkymään, ja sekös miehiä ärsyttää. Minua ei muutenkaan rajoiteta millään tasolla.
Näinpä sitten olen erittäin vaarallista ja ei-toivottua seuraa miesten mielestä, joiden pyrkimys on eristää puolisonsa kaikesta mikä voisi hajoittaa heidän palvovan seuralaisensa keskittymistä juuri heihin.
Mutta jokainen valkkaa itselleen itse puolison, itse valkkaan tasa-arvoisista hyväitsetuntoisista miehistä jotka eivät käy mitään valtataisteluita vaan keskittyvät itsensä kehittämiseen, ja muunlaiset valkkaa sitten niistä muista.
Jaa tuoko ärsyttää miehiä. Itseä ärsyttää monien naisten arkuus ja pelokkuus.
Itse lihavana naisena olen huomannut, että jotkut miehet eivät kykene käyttäytymään asiallisesti läsnäollessani. En ole varma onko kyseessä puheliaisuuteni, se etten koe mitään tarvetta miellyttää erityisesti heitä vai lihavuuteni. Jotkut miehet jäävät poikasen tasolle tai heillä vaan on niin huono itsetunto, etteivät siedä itsevarmoja naisia.
Keskity ystäviisi, ota tilasi ja anna poikasten rätkyttää.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, onko sinussa kyse samasta kuin minussa. Minut koetaan jotenkin pelottavaksi juuri tuon annan muiden olla mitä ovat -asenteen vuoksi. Tämä on siis minulle ihan tultu kertomaan. Ilmeisesti se, että jättäydyn kaikkien mitä mieltä pitäisi olla -keskustelujen ja tekemisten ruotimisten ulkopuolelle, tekee minusta jotenkin vaikeasti hahmotettavan ja hallittavan ja sitä kautta pelottavan.
Voi olla noin. Kirjoitin ylle, että ulkonäöstä tehdään päätelmiä. Se voi olla myös tavasta olla.
On pidetty ylimielisenä ennen kuin on edes puhuttu mitään. Ehkä se tarkoittaakin juuri sitä itsenäisyyttä mikä on pelottavaa, kun hyväksyy kaikki sellaisina kuin ovat ja ei ylenkatso yhtään ketään. Se ymmärretäänkin ihan väärin päin!
Tämä on ehkä vähän tylsä vastaus, mutta kannattaa vaan jotenkin opetella olemaan välittämättä siitä, mitä mieltä kavereiden miehet tai vaikkapa miehesi kaverit tai heidän vaimonsa ovat sinusta. Keskity omiin ystäviisi, omaan puolisoon ja perheeseen ja kun tiedät, että olet heille tärkeä ja he aidosti välittävät sinusta, niin ei ole mitään väliä mitä mieltä joku random kaverin mies on sinusta. Itse en esim ollenkaan tiedä mitä omien kavereideni puolisot minusta ajattelevat enkä ole kiinnostunut tietämäänkään.
Haisetko kakalle? Se ei ole hyvä.
Faith kirjoitti:
Onko sinulla resting bitch face? Eli että ns. näytönsäästäjäilmeesi on veemäinen?
Siitä voi syntyä väärinkäsityksiä. Varsinkin ihmiset, joilla on huono itsetunto, virhetulkitsevat todella herkästi ilmeen, katseen, eleiden yms. perusteella, ettei joku pidä heistä.
Tämä vois olla yksi syy eli muiden virhetulkinnat? Ikävä kyllä.
Itseni kohdalla on osittain samaa eli ei koske koko kaveripiiriä.
Ne miehet jotka ei pidä minusta johtuu ilmeisesti siitä kun olen heidän vaimojen luottohenkilö. Eli minä tiedän kaiken paskan niistä eivätkä pidä siitä kun tiedän mitä siellä kulissin takana on.
En minä niistä mitään puhu muille enkä koskaan ole kommentoinut niille niitä.
Älykkyys ja älyllisyys?
Jotkut pelkäävät älyllistä ihmistä ja kuvittelevat, ettei sellaisen seurassa saa olla itsekään hölmö ja olla vapaasti. Vaikka kyllä saa! Hauskuus, vapaus ja hölmöt jutut kuuluu älyllisillekin ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Mikä helvetin tossu se sun miehes on?
Miksi aina miehiä haukutaan tossuiksi? Ap on se tossu kun ei uskalla kysyä. Naiset on tossuja.
Minua kohdellaan samalla tavalla sekä miehen mieskaverien että omien kaverieni miesten osalta. Johtuu varmaan siitä että olen miesvaltaisella alalla töissä ja tienaan 3-5 kertaisesti vuodessa enemmän kuin he. Tyly kohtelu alkoi sen jälkeen kun nimeni julkaistiin ensimmäisen kerran yli 100000 euroa tienanneiden listalla lehdessä. Nykyisin olen asettanut eston verottajalle että nimeäni ei julkaista.