Miksi jotkut ottavat niin vakavasti, jos pankkikortti ei meinaa toimia?
Olen nähnyt monta kertaa palstalla avautumisia aiheesta. Ovat olleet tuohtuneita asiasta.
Mitä väliä, jos lopulta on toiminut, tai eri päätteessä on toiminut?
Ihan oikeasti.
Kommentit (26)
Eipäs siinä muuta kuin karmaiseva ajatus, että eikö tilillä olekaan syystä tai toisesta rahaa.
Siinä pelästyy jo, ettei saakaan ruokiaan, joita on kerännyt kärryn täyteen. Ja olisihan se lisäksi nöyryyttävä tilanne, jos niin oikeasti kävisi, ja takana pitkä jono.
Vierailija kirjoitti:
Kuka on vain yhden kortin varassa? Aina pitäisi olla vähintään kaksi korttia ja eri firmoilta, esim. Visa ja Mastercard, jos toinen ei toimi niin todennäköisyys että toinen vielä pelaa on parempi. Ja siitä huolimatta reippaasti käteistä aina mukana.
Suurin osa varmaan on. Mitä hittoa tekisin jollain Mastercardilla.
Vierailija kirjoitti:
Siinä pelästyy jo, ettei saakaan ruokiaan, joita on kerännyt kärryn täyteen. Ja olisihan se lisäksi nöyryyttävä tilanne, jos niin oikeasti kävisi, ja takana pitkä jono.
Kaikkein pahinta olisi se jos joutuisi käyttämään käteistä. Siinä leimautuisi boomeriksi kertaheitolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka on vain yhden kortin varassa? Aina pitäisi olla vähintään kaksi korttia ja eri firmoilta, esim. Visa ja Mastercard, jos toinen ei toimi niin todennäköisyys että toinen vielä pelaa on parempi. Ja siitä huolimatta reippaasti käteistä aina mukana.
Suurin osa varmaan on. Mitä hittoa tekisin jollain Mastercardilla.
No jos siinä toisessa kortiss/sen takana olevissa järjestelmissä tai pankissa on vikaa niin voisi olla toimivakin kortti mukana?
Eihän se kiva ole siinä seisoa jonossa, jos kaupan laitteet ei toimi.Mutta ei kyllä syytä hermostuakaan.
No helvatti. Joku puoli varmaan toimii, joko se siru, magneettijuova tai sitten etäluettavuus. Itselläni tökkäsi ABC-kylmäautomaatilla se siru, ei huolinu ja kyseisessä mööpelissä ei ollut etälukulaitetta. Menin sitten Shellille tankkaamaan, koska siellä oli se etälukupääte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein pahinta olisi se jos joutuisi käyttämään käteistä. Siinä leimautuisi boomeriksi kertaheitolla.
Tiedän yhden jolla on useinkin ongelmaa korttinsa kanssa, mutta ei silti pidä käteistä mukanaan.
Vierailija kirjoitti:
Laitahan jo korkki kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Aina jos lähden yli 100km päähn kotoa on nuo mukana, jos vain koti-työmatkalla tms niin ei ole kuin se 1 kortti mukana.
Kun oma tili on pari kertaa yritetty tyhjentää, niin kortin toimimattomuuden yhdistää välittömästi siihen, että taas joku pakistanilainen on kokeillut maksattaa laskunsa minulla.
Joku lapsuuden köyhyyshäpeätrauma sieltä pukkaa.
Itsellä on usein käyttötili tyhjänä kassalla, kun ei oo muistanut siirtää sinne rahaa. Eipä siinä mitään, pyytää kassaa laittamaan maksun odottamaan ja ottaa pari asiakasta siinä välissä. Sit onkin jo ehtinyt siirtää käyttötilille rahaa ja voi maksaa omansa.
Vierailija kirjoitti:
Joku lapsuuden köyhyyshäpeätrauma sieltä pukkaa.
Itsellä on usein käyttötili tyhjänä kassalla, kun ei oo muistanut siirtää sinne rahaa. Eipä siinä mitään, pyytää kassaa laittamaan maksun odottamaan ja ottaa pari asiakasta siinä välissä. Sit onkin jo ehtinyt siirtää käyttötilille rahaa ja voi maksaa omansa.
Ei lapsuuden vaan aikuisuuden köyhyystrauma. Lapsuus oli hyvä ja turvallinen mutta ei sitten elämä mennytkään niin kuin suunnitteli. Mielenterveys tuhoutui kokonaan muista syistä.
Ei tunne myötähäpeää tai mitään jos muille käy niin, odottelen rauhassa mutta jostain syystä mun oma kortti ei toimi niin nousee hiki pintaan.
Ei noyse hiki pintaan vaan mietin ilmeettömin hymyin: "taas te jasatte häiritä etänä" Toisaalta käteinen kyl hyvä tietyissä tilanteissa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kolme korttia ja muutama viikko sitten yksikään niistä ei toiminut, onneksi mun takana jonossa oli naapurini, joka ystävällisesti lainasi kyseisen summan. Naapuri sai samantien rahansa takas ja mä kävin nostamassa vastaisuuden varalle käteistä.
No kyllä se hieman ihmetyttää, jos kortti , jonka olen saanut vuoden alussa ja joka toiminut moitteettomasti siihen saakka, kunnes olet kassalla , jossa ulkomaalaissyntyisen oloinen naisihminen kultahampaineen saa aikaiseksi sen ettei kortti toimi vaikka just tulin edellisestä kaupasta ja kortti toimi , kuten aina muulloinkin.
Vierailija kirjoitti:
Itse kannan mukana aina vaan yhtä korttia .Kerran jäi ruuat ostamatta. Ulkomaille mennessä toinen kortti +käteistä vähä,ja niitäkään en siellä kanna kokoaikaa.
Ei ole paha jos menee hukkaan vs. lompakko täynnä täysin turhaa tavaraa jokapäiväiseen elämään.