Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun olet sanonut "ei ole kemiaa" millaisia oikeita syitä sen kemian puuttumisen takana on ollut? Älä keksi vaan kerro oikeita tapauksia

Vierailija
26.06.2022 |

Syitä joita et halunnut kertoa niin menit "ei kemiaa" fraasin taakse

Kommentit (462)

Vierailija
141/462 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntui epämiellyttältä. Myöhemmin ilmeni, että oli jotakin mt-ongelmaa.

Lähes kaikilla eronneilla on jossain vaiheessa masennusta. Joillakin siihen auttaa ainoastaan kumppanin löytäminen. Siksi saatetaan etsiä masentuneenakin ja se ilmenee usein juuri outoutena, jos tarjokas ei ole täysin mieleinen. Saatetaan silti haluta yrittää, koska yksinäisyys.

Ja tämä on siis totta, että uusi RAKKAUS ja turvallisuuden tunne parantaa monen masennuksen, ainakin jos se johtuu rakkauden menettämisestä eikä esim. jostain hyväksikäyttö-, tai päihdehistoriasta.

Kumppanin tehtävänä ei ole toimia terapeuttina.

Ei, mutta kummasti se hyvä parisuhde voi esim. masennusta helpottaa. Ihan kokemusta asiasta on.

-eri

Parisuhde EI ole etuoikeus. Redditissä näkee tarpeeksi eriasteisia ongelmia omaavien deittailuyrityksiä.

Et voi vaatia itsellesi ketään.

Vierailija
142/462 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähes kaikilla eronneilla on jossain vaiheessa masennusta. Joillakin siihen auttaa ainoastaan kumppanin löytäminen. Siksi saatetaan etsiä masentuneenakin ja se ilmenee usein juuri outoutena, jos tarjokas ei ole täysin mieleinen. Saatetaan silti haluta yrittää, koska yksinäisyys.

Ja tämä on siis totta, että uusi RAKKAUS ja turvallisuuden tunne parantaa monen masennuksen, ainakin jos se johtuu rakkauden menettämisestä eikä esim. jostain hyväksikäyttö-, tai päihdehistoriasta.

Minä ainakin haluan toimia kumppanilleni vähän terapeuttina, hän myös minulle. Ei parisuhteessa minusta muuten ole järkeä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/462 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen suunnitteli treffit kemioiden kohtaamista myöten ja latasi listan, mitä en saa missään tapauksessa tehdä.

Huomasin, että "kemiat ei kohtaa"

Vierailija
144/462 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, mutta kummasti se hyvä parisuhde voi esim. masennusta helpottaa. Ihan kokemusta asiasta on.

-eri

Parisuhde EI ole etuoikeus. Redditissä näkee tarpeeksi eriasteisia ongelmia omaavien deittailuyrityksiä.

Jykät ja ehdottomat mielipiteet. Joustamattomuus. Isoja turn offeja.

Vierailija
145/462 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riski on liian suuri. Usein mt-ongelmainen alkaa ripustautumaan siihen yhteen ihmiseen. Äärimmillään tappaa ettei kukaan muu saa tätä. Hoitamaton mt-tapaus kuuluu terkkariin.

Melko ääripäähän viet käsityksen mt- ongelmista.

Vierailija
146/462 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo kaukaa näki, että kaveri on ripustautuja. Sille naisen olisi pitänyt korjata kaikki mt-ongelmista rahattomuuteen. Ei jatkoon, ikinä.

Vierailija
147/462 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos antaa selkeitä syitä kiinnostuksen puutteelle, niin moni mies lähtee niistä riitelemään, ettei ole kunnon syitä tai voi niitä korjata. Sitten sitä asiaa saa jankata vaikka kuinka kauan ja usein joutuu lähtemään uusille treffeille, kun tuo asia on korjattu ja sitten tulee seuraava asia. Siksi mieluummin jotain ympäripyöreää. Harvemmin ne asiat on kuitenkaan sellaisia, että niistä kaikki naiset kaikkoaa, minä vain. Eli ei sen toisen tarvitse korjata itsessään mitään, minä en vain pitänyt hänessä asiasta x.

Niin, jos esim. mies ei kiinnosta seksuaalisesti koska ei ole riittävän pitkä. Vaikka kuinka mies sitä jankuttaisi, että sillä ei voi olla väliä, niin onhan sillä. Ei kiinnosta niin ei kiinnosta. Jotain toista voi kiinnostaa.

Seksuaalinen kiinnostus ei riipu mistään pituudesta tai muistakaan ulkoisista seikoista - tietysti kohtuuden nimissä, ns. normaalien siistihabituksisten ihmisten kesken. Se on ihan muista asioista kiinni - esimerkiksi sitä kemiasta. Feromoneista. 

Vierailija
148/462 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Vinkkaa millä hakusanalla haen niitä! t. ihan uusi reddit-käyttäjä

Vierailija
149/462 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
150/462 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole kemiaa, se tarkoittaa minulle sitä, että seksuaalista vetovoimaa on yhtä vähän kuin sisaruksen kanssa tai heterolla toisen samaa sukupuolta olevan kanssa. Toinen voi olla periaatteessa vaikka kuinka hyvä ja sopiva tyyppi, mutta seksuaalinen veto puuttuu. Voihan se sisaruskin olla huipputyyppi ja ihan parasta seuraa, mutta seksuaalista vetovoimaa vaan ei ole.

Joskus voi olla "kemiaa", mutta toinen vaan on niin erilainen ajatuksilta ja kiinnostuksenkohteiltaan, että ei kannata edetä, paitsi ehkä seksikumppaneita voidaan olla kerran tai miksei muutamankin kerran, tai ehkä jopa fwb-suhteeseen asti voidaan edetä parhaassa tapauksessa.

Siinäpä onkin haastetta, kun pitäisi löytää ihminen, jonka kanssa on molemminpuolista kemiaa sekä yhteneviä arvoja ja arvostusta toisiamme kohtaan.

"fwb-suhde"

Mitäs muuta DEGENERAATILLE?

Vierailija
151/462 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katoaako kemia vaidevuosina?

https://www.vauva.fi/keskustelu/4707095/naiset-katosivatko-seksihalut-v…

Ei.

N52

Vierailija
152/462 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Vinkkaa millä hakusanalla haen niitä! t. ihan uusi reddit-käyttäjä

r/niceguys

r/nicegirls

r/Neckbeard(stories)

r/NotHowWomenWorks

Vierailija
153/462 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin haluan toimia kumppanilleni vähän terapeuttina, hän myös minulle. Ei parisuhteessa minusta muuten ole järkeä. 

Ok, mä en.

Vierailija
154/462 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehestä puuttui täysin lempeys, kiltteys ja empaattisuus.

Vierailija
155/462 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut mt-tapaukset, yleensä miehet, kuvittelevat että heidän mt-ongelmat johtuvat ihan vaan naisen puutteesta. Sellaiset kannattaa kiertää todella kaukaa.

Vierailija
156/462 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kemiasta et voi olla varma vaikka deitissä olisi kaikki kohdillaan taustaa myöten. Joskus sitä voi tuntea täysin 'vääränlaista' kohtaan."

Tämä varmaan selittää osaltaan ns. jännämiesten menestyksen naisten parissa.

Tätä ketjua lukiessani voin kyllä todeta, että onnekseni sain elää nuoruuteni tanssilava- ja diskoaikana ja tutustua vastakkaiseen sukupuoleen tanssin ja juttelun merkeissä.

Ja se lähes 50 vuotta kanssani elämän tietä taivaltanut kumppanikin löytyi näissä kuvioissa.

Vierailija
157/462 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suudelma tuntuu vaan siltä kuin koira nuolis naamaa.

Jos joka juttu mitä mies suustaan päästää on kuvottavan typerä ja aiheuttaa vaan myötähäpeää.

Jos toisen olemuksen katselu ei millään lailla sytytä, kiinnosta tai herätä uteliaisuutta.

Jos toisen ominaistuoksu tuntuu epämiellyttävältä.

Jos toisen kanssa ollessa tuntuu vaan siltä, että haluaisi olla itse ihan muualla.

Niin on parempi sanoa, että ei ole kemiaa - Siis sitä oikeanlaista kemiaa. Vääränlaista ehkä korkeintaan.

Vierailija
158/462 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut mt-tapaukset, yleensä miehet, kuvittelevat että heidän mt-ongelmat johtuvat ihan vaan naisen puutteesta. Sellaiset kannattaa kiertää todella kaukaa.

Voihan ne johtuakin? Jos ei saa koskaan hellyyttä niin ei se nyt hyvää tee.

Vierailija
159/462 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruma luonne ja naisviha näkyi katseessa ja tavassa puhua. Ei tavattu toista kertaa.

Miten naisviha näkyy katseessa? Minkälainen katse?

Epämiellyttävä. Siinä vaan ei kaikki ollut kohdallaa. Oikeastihan mikroilmeet paljastavat ajatukset, miehet ei vaan tunnista niitä.

Tämä on ikävä oletus josta olen saanut kärsiä usein. Minulta on esim. tultu puolen tusinaa kertaa kysymään olenko surullinen tai onko minulla kaikki hyvin, juuri kun olen tuntenut itseni onnelliseksi. Myös vihaa ja halveksuntaa on ilmeestäni tulkittu, kun olen vain yrittänyt keksiä jotain hauskaa sanottavaa. Minulla on lempeä ja hyvä sydän, en halveksu ketään. Kertaakaan vointiani ei ole kyselty silloin, kun sille olisin kokenut tarvetta.

Tuo on kieltämättä hirveää, jos oma olemus viestittää väärää. Itselläni on ollut monesti samaa. Olen ollut kuulemma kärsivän näköinen, joskus jännittyneen näköinen, joskus surullisen näköinen jne, vaikka oloni on ollut varsin hyvä ja positiivinen. Aika pahasti on lannistanut mieltä, kun näytän ilmeisesti ulospäin ihan väärältä.

Siinä on vähän vaikea kenenkään sanoa, että ole oma itsesi. No en todellakaan ole.

Vierailija
160/462 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumppani ei ole ollut älyllisesti tarpeeksi haastava sellaisten asioiden ja ilmiöiden - politiikka, yhteiskunta, kulttuuri - suhteen, joita minä seuraan suurella mielenkiinnolla. Jos hän ei haasta minua älyllisesti ja tarjoa sparrausta, niin en koe häntä myöskään seksuaalisesti haluttavana. Eli "ei kemiaa," valitan. Eikä tarkoita, etteikö hän olisi älykäs. Älymme eivät vaan kohtaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan