Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saan olla miehen mökillä kesällä viikon, muu perhe koko loman

Vierailija
26.06.2022 |

Lyhyesti, mies totesi, että hän aikoo viettää yhden lomaviikon omistamallaan mökillä yksin, yhden lasten kanssa ja yhden viikon voimme olla kaikki yhdessä, koska jos me kaksi olemme pidempään siellä, niin alamme tapella.
Olen tosi loukkaantunut, koen ettei perheestä voi ulkoistaa yhtä ihmistä noin. Tuntuu ikävältä, että äiti saa ikäänkuin armosta olla siellä viikon ja sitten pitää lähteä, ja isä päättää, miten kauan sopii olla.
Ilmoitin siis, etten mene ollenkaan. Myönnän, että hermo kiristyy pidemmmällä tähtäimellä, kun appivanhemmat hääräävät siellä myös, enkä ihan koe olevani maailma hirvein akka, vaikken aina tanssi heidän pillinsä mukaan.
Nyt siis päätin, että kokeilkoon mökkilomaa ihan ilman minua. Varaan oman reissun ja lähden vaeltamaan, mikä on ollut tarkoitus jo pitkään. Ajatuksia?

Kommentit (538)

Vierailija
161/538 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies ei halua lomailla sinun kanssasi, sano hänelle että ihan muutamakin mies haluaa lomailla sinun kanssasi. Ja vietät hauskan kesän.

Haluaako todella? Miksi miehet haluaisivat lomailla sellaisen ihmisen kanssa, joka ei osaa olla viikkoa pidempään riitelemättä?

Ei kaikkien miesten kanssa tarvitse riidellä, ap:n mies on vain hankala, puhumaton ja impotentti suomimies.

Vierailija
162/538 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, älä välitä tuosta jankkaajasta, jonka mielestä ilmeisesti parisuhteessa ei tarvitse ottaa toista huomioon tai viettää aikaa yhdessä, vaan kumpikin voi tehdä niin kuin itse haluaa.

Kiitos, juuri noin. Ilman muuta parisuhteessa voi lomailla erikseenkin, mutta siitä on hyvä keskustella rakentavasti eikä niin, että ilmoittaa olevansa kesän mökillä ja vaimon olevan tervetullut viikoksi, koska muuten tulee riitaa. Hyvänen aika, olemme reissanneet sulassa sovussa jne. En ikinä olisi itse sanonut samoin! Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/538 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on naimisissa oman äitinsä kanssa niin se ei paremmaksi muutu vaimon kannalta. Käyttäisin aikalisän sen miettimiseen jatkanko koko liittoa enää.

Vierailija
164/538 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, älä välitä tuosta jankkaajasta, jonka mielestä ilmeisesti parisuhteessa ei tarvitse ottaa toista huomioon tai viettää aikaa yhdessä, vaan kumpikin voi tehdä niin kuin itse haluaa.

Kiitos, juuri noin. Ilman muuta parisuhteessa voi lomailla erikseenkin, mutta siitä on hyvä keskustella rakentavasti eikä niin, että ilmoittaa olevansa kesän mökillä ja vaimon olevan tervetullut viikoksi, koska muuten tulee riitaa. Hyvänen aika, olemme reissanneet sulassa sovussa jne. En ikinä olisi itse sanonut samoin! Ap

Miehellä on siellä parempaa seuraa, ei siellä vaimoa tarvita. Mikäs siinä, hanki sinäkin itsellesi kesämies. Katsokaa sitten kenellä oli mukavampaa.

Vierailija
165/538 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa, että ap:n mies ei ole itsenäistynyt lapsuuden perheestään. Hän on lojaalimpi äitiään kohtaan kuin vaimoaan kohtaan. Jokainen kunnon aviomies asettaa vaimonsa oman äitinsä mielihyvän edelle. Ap:n mies on jäänyt lapsuudessa vaille äitinsä hyväksyntää ja hakee sitä vielä aikuisenakin. Ei edes luota itseensä puolison valinnassa, vaan pitää omaa puolisoaan itsensä jatkeena ja vaatii omaa vaimoaankin miellyttämään äitiään. Sanoisin, että miehellä on jäänyt joku aikuiseksi kasvamisen vaihe kokematta ja hänellä on huono itsetunto.

Hyvä, että ap vihdoin alkaa asettamaan rajoja ja pitämään puoliaan. Tekee varmasti kipeää, mutta eihän tuossa ole muuta vaihtoehtoa. Hyvä, että uskalsit, ap!

Vierailija
166/538 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno mies. Osaa ottaa aikaa itselleen, antaa lapsilleen ja myös sinulle.

Arvostan!

Vierailija
167/538 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan, miehesi ilmaisi asiansa ilmeisesti ikävästi. Ei voi tietää, oliko tahallisuutta mukana miten paljon, oliko ehkä vain tämä aihe hänelle itselleenkin niin kipeä, että ei osannut paremminkaan sitä lähestyä.

Ero ei ole kauheinta. Kauheinta on elää mielen vankilassa, jossa asioista ei puhuta. Minusta kuulostaa, että olette molemmat aloittamassa keskustelun - joka toivottavasti voi päätyä toimivaan, kumpaakin onnellistuttavaan kompromissiin. Ei ole järkeä kinata kumpi on oikeassa tai kumman tapa on parempi. Järkeä on löytää kummallekin hyvä tilanne, ja ennen kaikkea keskusteluyhteys.

Vierailija
168/538 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa, että ap:n mies ei ole itsenäistynyt lapsuuden perheestään. Hän on lojaalimpi äitiään kohtaan kuin vaimoaan kohtaan. Jokainen kunnon aviomies asettaa vaimonsa oman äitinsä mielihyvän edelle. Ap:n mies on jäänyt lapsuudessa vaille äitinsä hyväksyntää ja hakee sitä vielä aikuisenakin. Ei edes luota itseensä puolison valinnassa, vaan pitää omaa puolisoaan itsensä jatkeena ja vaatii omaa vaimoaankin miellyttämään äitiään. Sanoisin, että miehellä on jäänyt joku aikuiseksi kasvamisen vaihe kokematta ja hänellä on huono itsetunto.

Hyvä, että ap vihdoin alkaa asettamaan rajoja ja pitämään puoliaan. Tekee varmasti kipeää, mutta eihän tuossa ole muuta vaihtoehtoa. Hyvä, että uskalsit, ap!

Tai sitten hän haluaa olla mökillään. Miten se anoppi edes liittyy hänen suunnitelmiinsa?

Vierailija
169/538 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varaisin itselleni ihanan matkan Kreikan saaristoon ja vihjailisin miehelle Kreikan upeista adoniksista korostaen heidän auringon päivettämää kullanruskeaa ihoa ja, miten hyvältä sixpack siinä näyttikään.

Laittaisin miehelle looppina lomavideota enkä todellakaan jättäisi kuvaamatta niitä adoniksia. Ajatelkoon siellä äitinsä kanssa mitä huvittaa.

Vierailija
170/538 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies on naimisissa oman äitinsä kanssa niin se ei paremmaksi muutu vaimon kannalta. Käyttäisin aikalisän sen miettimiseen jatkanko koko liittoa enää.

Meillä riitely on usein tapahtunut mökillä, se on totta. Tässä on ollut kaikenlaista, anoppi on ominut minun omaisuuttani ja mies on kieltänyt minua pyytämästä sitä takaisin, olen joutunut nielemään kaikenlaista. Aina hän selittää asiat isovanhempien kannalta parhaiten ja ojentaa minua olemaan kunnolla. Se on ollut raskasta. Joten ehkä hyvä näin. Silti, olen pyrkinyt luomaan hyvät välit lastemme ja isovanhempien välille, antanut tilaa ja rohkaissut. Ap

Vierailija
171/538 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En aikonut tuoda tätä asiaa tähän ketjuun, mutta näin olen itsekin asian mieltänyt ja läheltä tätä nähnyt. On ahdistavaa kaikille osapuolille, kun joutuu miellyttämään jotakuta. Luulen, että se on raskasta appivanhemmillekin? Ystäväni tiivisti hyvin: jos mies suuttuu äidille, hän saattaa pelätä tulevansa hylätyksi. Minä taas olen aina ollut tässä, enkä ole hylännyt, siksi minulle uskaltaa kiukutella. Ap

Vierailija
172/538 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä kenestä jankkaajasta puhut, mutta en minä ole nähnyt yhtäkään viestiä, jossa olisi sanottu, ettäkö parisuhteessa ei tarvitsisi huomioida toista tai viettäö aikaa yhdessä.

Täällä on vain kyseenalaistettu sitä, että miksi tuo miehen ehdotus ei aplle sopinut.

On ihan selvää, että kommunikaatio-ongelmahan heillä on, osa on apn puolella, osa ei.

Vierailija
173/538 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja suurkiitos kannustuksesta! Tunnen, että raja on tullut vaikka itkettää ja sattuu. Ap

Vierailija
174/538 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran aloittaja ei viihdy mökillä kun siellä anoppi asuu samassa pihapiirissä ja sisaret vierailevat niin miksi hänen pitäisi siellä väkisin viettää 3 viikkoa?

Ilmeisesti lapset tykkäävät siellä olla ja mies on heidän kanssaan, ei vaadi aloittajaa olemaan vastentahtoisesti siellä.

Miten ratkaistaan muuten tämä asia? Aloittaja voisi olla perheenä viikon mökillä, sen ehkä kestäisi ilman riitaa mihinkään suuntaan.

Miksi olla 3 viikkoa ja kaikkien hermot kiristyisivät.

Ei aloittajaa ole ohitettu kun itsekään ei tosiasiassa kestäisi 3 viikkoa siellä.

Vai miten se meni?

Vierailija
175/538 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä! Ei tarvitse olla aina paita ja peppu.

Mökkeilkää joskus kahdestaan. Hyvä ruokaa ja viiniä, omaa rauhaa, omia elämyksiä, rentoa meininkiä.

Mikä pakko sinne koko suvun on tunkea?

Vierailija
176/538 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkeilkää joskus kahdestaan. Hyvä ruokaa ja viiniä, omaa rauhaa, omia elämyksiä, rentoa meininkiä.

Vierailija
177/538 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne appivanhemmat asuu siellä.

Vierailija
178/538 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä kenestä jankkaajasta puhut, mutta en minä ole nähnyt yhtäkään viestiä, jossa olisi sanottu, ettäkö parisuhteessa ei tarvitsisi huomioida toista tai viettäö aikaa yhdessä.

Täällä on vain kyseenalaistettu sitä, että miksi tuo miehen ehdotus ei aplle sopinut.

On ihan selvää, että kommunikaatio-ongelmahan heillä on, osa on apn puolella, osa ei.

Minusta se ei kuulostanut miltään ehdotuksesta, vaan mies yksipuolisesti saneli kuinka kesäloma vietetään.

Vierailija
179/538 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai siitä päättelit että hänen mökkinsä on samassa pihapiirissä kuin vanhempiensa koti?

Vierailija
180/538 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten hän haluaa olla mökillään. Miten se anoppi edes liittyy hänen suunnitelmiinsa?

Suunnitellaanko sinun parisuhteessasi loma niin, että toinen vaan ilmoittaa, että olen koko loman paikassa x ja saat tulla sinne yhdeksi viikoksi? Minun parisuhteessani sovitaan yhdessä, miten yhteinen loma vietetään. Lopputulos saattaisi olla hyvinkin ihan sama, mutta on aivan eri asia SOPIA lomanvietosta kuin ilmoittaa, että minä sitten teen näin, ota tai jätä.