Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on sopiva rippilahja kummilapselle?

Vierailija
26.06.2022 |

Ajattelin antaa 10€ setelin ja kortin. Paljonko itse olette antaneet ja onko sopiva summa?

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippilahjaksi ostin tavaralahjan, noin 40 euron arvioisen suomalaisen tuotteen.

Vasta seuraavassa vaiheessa rahalahja.

Vierailija
22/72 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä 20€ on tosi vähän! 😮

Olet ilmeisesti rippi-ikäinen ja pidät juhlat vain rahan takia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

10 euroa kyllä käy tosi hyvin. Se on 14-vuotiaalle iso raha. Samoin monelle työssäkäyvälle.

Niin se on teinillä tuntipalkka

Aika monella aikuisellakin. 

Vierailija
24/72 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risti tai muuta erityistä kummilta. Arvo 100-200 e. Kummi on juurikin rippijuhlassa erityinen henkilö, joten 10 e on aika naurettavaa. Harva kummi on edes mikään köyhä opiskelija tuossa vaiheessa, kun ikää kuitenkin ainakin 30 v.

Vierailija
25/72 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Risti tai muuta erityistä kummilta. Arvo 100-200 e. Kummi on juurikin rippijuhlassa erityinen henkilö, joten 10 e on aika naurettavaa. Harva kummi on edes mikään köyhä opiskelija tuossa vaiheessa, kun ikää kuitenkin ainakin 30 v.

Sinä olet naurettava. Ei kaikilla ole laittaa satoja euroja johonkin rippilahjaa. Minulla 200€ on kuukauden ruokabudjetti. En todellakaan sellaista summaa lahjaan voisi laittaa. En laittaisi, vaikka rahaa olisi enemmänkin. 50€ olisi oma maksimini missä tahansa taloudellisessa tilanteessa. Kummin tärkeys rippitilaisuudessa ei tarkoita sitä, että pitää ostaa mahdollisimman kallis lahja.  

Vierailija
26/72 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai teillä kermaperseillä kummin arvo mitataan lahjan hinnassa?

Vierailija
27/72 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni ihan sopiva. Itse olen antanut kummilapsille juuri tuon 10€ ja muille 5€

Oletteko ihan tosissanne? Itse olen antanut viimeisen kymmenen vuoden aikana läheisimmille lapsille satasen ja ei niin läheisille 50 euroa. Sain jo itse 30 vuotta sitten lahjaksi sukulaisilta 100 mk ja olen ihan duunarisuvusta. Mutta maalla ehkä ollaan anteliaampia kuin kaupungissa. Itselläni ei ole lapsia, joten en odota keneltäkään mitään tai muiden lahjoja vertaile, mutta joku 5-10 euroa tuntuu kyllä ihan kettuilulta, sillä eihän sillä lahjansaaja saa mitään ostettua.

Vierailija
28/72 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, olen ihan aikuinen ihminen, ja todellakin meinaan viedä 50€ ruusun ja kortin lisäksi. Kummilapsesta kuitenkin kyse. Vein toiselle kummilapselle yo-lahjaksi 150€, niin rippilapselle 50€ on hyvä summa.

Vierailija
29/72 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni ihan sopiva. Itse olen antanut kummilapsille juuri tuon 10€ ja muille 5€

Oletteko ihan tosissanne? Itse olen antanut viimeisen kymmenen vuoden aikana läheisimmille lapsille satasen ja ei niin läheisille 50 euroa. Sain jo itse 30 vuotta sitten lahjaksi sukulaisilta 100 mk ja olen ihan duunarisuvusta. Mutta maalla ehkä ollaan anteliaampia kuin kaupungissa. Itselläni ei ole lapsia, joten en odota keneltäkään mitään tai muiden lahjoja vertaile, mutta joku 5-10 euroa tuntuu kyllä ihan kettuilulta, sillä eihän sillä lahjansaaja saa mitään ostettua.

Tuliko sinulle yllätyksenä, että kaikki eivät ole taloudellisesti sellaisessa asemassa, että 100€ olisi pikkuraha, jonka voi tuosta vaan lahjaksi antaa? Eihän se 1990-luvun alun 100mk ole kuin noin 26 euroa, joten logiikkasi ontuu perustelunkin osalta. 

Vierailija
30/72 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, olen ihan aikuinen ihminen, ja todellakin meinaan viedä 50€ ruusun ja kortin lisäksi. Kummilapsesta kuitenkin kyse. Vein toiselle kummilapselle yo-lahjaksi 150€, niin rippilapselle 50€ on hyvä summa.

Niin, sinun taloutesi tuon kestää. Kaikkien ei. Et siis voi sanoa toisten puolesta, mikä on sopiva summa ja mikä ei. 

Vierailija
31/72 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin pojalleni rippilahjaksi rannekellon. Koska me vanhemmat olemme varakkaita kauniaislaisia, se oli vielä merkkikello. https://www.vuodenmies.com/kellonvalinta.html

Vierailija
32/72 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä lahjoja antaa enemmän kuin yksi ihminen. Jos vieraita on vaikka 30 ja jokainen antaa kympin siitä tulle jo ihan kiva summa 15-vuotiaalle. Eihän rippijuhlien tarkoitus ole mitään tonnien kassaa kerryttää. 

Vierailija
33/72 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippiristin. Äitinsä tiesi, että sellaisen haluaa ja ainakin meilläpäin kummi on sen perinteisesti ostanut.

Vierailija
34/72 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sylikummina ostin rippiristin. Se oli itsestään selvyys. Toisen kummilapsen (en ole sylikummi hänelle) kohdalla osallistuin 30€ summalla yhteiseen lahjaan, joka oli isompi hankinta lapsen harrastukseen liittyen. 

Vierailija
35/72 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis häh. Kuinka köyhää porukkaa täällä oikein on? Kyllä nyt vähintään 100€ pitää antaa kaikissa tapauksissa, jos on kummilapsi kyseessä niin tietenkin enemmän

Olin lentää selälleni, kun näin 10 euron saavan kannatusta. Mun mielestä 50 euroa on EHDOTON minimi.

Vierailija
36/72 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis häh. Kuinka köyhää porukkaa täällä oikein on? Kyllä nyt vähintään 100€ pitää antaa kaikissa tapauksissa, jos on kummilapsi kyseessä niin tietenkin enemmän

Olin lentää selälleni, kun näin 10 euron saavan kannatusta. Mun mielestä 50 euroa on EHDOTON minimi.

Mun mielestä ehdoton maksimi. 

t. työtön yh

Vierailija
37/72 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti sinulla ei ole lapsia. Tai jos on, toivottavasti heidän toinen vanhempansa osaa opettaa heille käytöstapoja. On kiittämätöntä ja moukkamaista nurista lahjan arvosta. Jos niin tekee, sietää saada pelkän ruusun ilman minkäänlaista seteliä. Oppiipahan olemaan, kun juhlat eivät olekaan mitään jackpot, jolla saa moporahat tuosta vaan. 

Vierailija
38/72 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tisk! Luuletko vakavissasi, että 100€=100mk :D

Vierailija
39/72 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. työtön yh

Mulla on tapana antaa mun kummilapselle 1000 euroa synttärilahjaksi joka ikinen vuosi. Sen lisäksi hän saa multa tavaralahjan jouluna, ystävänpäivänä sekä pääsiäisenä. Haluan panostaa hänen hyvinvointiinsa senkin vuoksi, että hänen vanhempansa eivät ole erityisen varakkaita.

Vierailija
40/72 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. työtön yh

Mulla on tapana antaa mun kummilapselle 1000 euroa synttärilahjaksi joka ikinen vuosi. Sen lisäksi hän saa multa tavaralahjan jouluna, ystävänpäivänä sekä pääsiäisenä. Haluan panostaa hänen hyvinvointiinsa senkin vuoksi, että hänen vanhempansa eivät ole erityisen varakkaita.

Aika heikko provo

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi