Mikä on sopiva rippilahja kummilapselle?
Ajattelin antaa 10€ setelin ja kortin. Paljonko itse olette antaneet ja onko sopiva summa?
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
r
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis häh. Kuinka köyhää porukkaa täällä oikein on? Kyllä nyt vähintään 100€ pitää antaa kaikissa tapauksissa, jos on kummilapsi kyseessä niin tietenkin enemmän
Olin lentää selälleni, kun näin 10 euron saavan kannatusta. Mun mielestä 50 euroa on EHDOTON minimi.
Mun mielestä ehdoton maksimi.
t. työtön yh
Mulla on tapana antaa mun kummilapselle 1000 euroa synttärilahjaksi joka ikinen vuosi. Sen lisäksi hän saa multa tavaralahjan jouluna, ystävänpäivänä sekä pääsiäisenä. Haluan panostaa hänen hyvinvointiinsa senkin vuoksi, että hänen vanhempansa eivät ole erityisen varakkaita.
Aika heikko provo
Mutta täysin totta silti. Mulla itselläni ei ole omia lapsia, joten hän on mulle senkin vuoksi tosi rakas ja tärkeä. Ennemminkin pitäisi noita kympin juttuja provoina, ei kai kukaan OIKEASTI kehtaa antaa kympin seteliä lahjaksi.
Lopeta jonnehyvä. Jos aikoo provoilla, pitää olla joku taso. Sinulla ei ole.
No eipä tämä palsta totuutta miksikään muuta.
Ei niin ja totuus on se, että rahalla ei rakkautta ja huolenpitoa osteta. EIKÄ 10€ ole naurettavan pieni summa, jos kummilla on talous tiukilla.
Ehkei, mutta jokaisen on kuitenkin myönnettävä, että paljon pystyy vaikuttamaan lapsen tulevaisuudennäkymiin sekä harrastusmahdollisuuksiin, mikäli niitä on kummina mahdollista tukea taloudellisesti.
Lapsipieni. Huoltajat ovat vastuussa lapsen harrastuksista yms., ei kummit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
r
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis häh. Kuinka köyhää porukkaa täällä oikein on? Kyllä nyt vähintään 100€ pitää antaa kaikissa tapauksissa, jos on kummilapsi kyseessä niin tietenkin enemmän
Olin lentää selälleni, kun näin 10 euron saavan kannatusta. Mun mielestä 50 euroa on EHDOTON minimi.
t. työtön yh
Mulla on tapana antaa mun kummilapselle 1000 euroa synttärilahjaksi joka ikinen vuosi. Sen lisäksi hän saa multa tavaralahjan jouluna, ystävänpäivänä sekä pääsiäisenä. Haluan panostaa hänen hyvinvointiinsa senkin vuoksi, että hänen vanhempansa eivät ole erityisen varakkaita.
Aika heikko provo
Mutta täysin totta silti. Mulla itselläni ei ole omia lapsia, joten hän on mulle senkin vuoksi tosi rakas ja tärkeä. Ennemminkin pitäisi noita kympin juttuja provoina, ei kai kukaan OIKEASTI kehtaa antaa kympin seteliä lahjaksi.
Ei niin ja totuus on se, että rahalla ei rakkautta ja huolenpitoa osteta. EIKÄ 10€ ole naurettavan pieni summa, jos kummilla on talous tiukilla.
Ehkei, mutta jokaisen on kuitenkin myönnettävä, että paljon pystyy vaikuttamaan lapsen tulevaisuudennäkymiin sekä harrastusmahdollisuuksiin, mikäli niitä on kummina mahdollista tukea taloudellisesti.
Turhaan esität alentuvaa, kun kateus paistaa sinusta kilometrien päähän. Mikään laki ei kiellä kummia tukemasta taloudellisesti esimerkiksi lapsen harrastusta.
Kummit ostavat yleensä ristin ja nimenomaan hopeinen on teineillä se juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
r
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. työtön yh
Aika heikko provo
Turhaan esität alentuvaa, kun kateus paistaa sinusta kilometrien päähän. Mikään laki ei kiellä kummia tukemasta taloudellisesti esimerkiksi lapsen harrastusta.
Vai pitäisi vielä olla kateellinenkin provojonnelle :D Kaikkea sinä keksitkin.
Vierailija kirjoitti:
Kummit ostavat yleensä ristin ja nimenomaan hopeinen on teineillä se juttu.
Ei kummiT, vaan yksi kummi. Kummeja on yleensä monta eikä kukaan halua 3-4 ristiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni ihan sopiva. Itse olen antanut kummilapsille juuri tuon 10€ ja muille 5€
Oletteko ihan tosissanne? Itse olen antanut viimeisen kymmenen vuoden aikana läheisimmille lapsille satasen ja ei niin läheisille 50 euroa. Sain jo itse 30 vuotta sitten lahjaksi sukulaisilta 100 mk ja olen ihan duunarisuvusta. Mutta maalla ehkä ollaan anteliaampia kuin kaupungissa. Itselläni ei ole lapsia, joten en odota keneltäkään mitään tai muiden lahjoja vertaile, mutta joku 5-10 euroa tuntuu kyllä ihan kettuilulta, sillä eihän sillä lahjansaaja saa mitään ostettua.
samaa mieltä, ihan turhaa antaa 10 euroa, antaisi sitten mieluummin vaikka jotain itse tehtyä tai vaikka lupauksen yhteisestä leffaillasta tmv. Tai jos on rahasta todella tiukkaa niin sitten kortin, johon panostaisi kivalla tarinalla. Kaikilla tuntemillani tuon ikäisillä nuorilla on viikkoraha ainakin tuon 10 euroa (40€/kuukausiraha).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä 20€ on tosi vähän! 😮
Olet ilmeisesti rippi-ikäinen ja pidät juhlat vain rahan takia.
Ei, olen ihan aikuinen ihminen, ja todellakin meinaan viedä 50€ ruusun ja kortin lisäksi. Kummilapsesta kuitenkin kyse. Vein toiselle kummilapselle yo-lahjaksi 150€, niin rippilapselle 50€ on hyvä summa.
Niin, sinun taloutesi tuon kestää. Kaikkien ei. Et siis voi sanoa toisten puolesta, mikä on sopiva summa ja mikä ei.
Oliko väärä mielipide? -eri
Pystytkö kiistämään tuon viestin väitteet perustellusti? Jos et, kysymyksesi on tarpeeton.
Ei sitä tarvi häpeillä, jos pystyy antamaan muutaman kympin (esim. 50€) lahjaksi. Jos se tuntuu sinusta ikävältä, niin voi voi. Sinä annat sen mukaan mitä voit, joku muu antaa sen mukaan mitä hän voi. Kyllä mielipiteensä saa ilmaista.
Minusta sopiva rahamäärä on se minkä kukin sillä hetkellä pystyy antamaan. Tai aina voi antaa tavaralahjan, myös sellaisen jonka on itse tehnyt. Lapset tulee kasvattaa niin että rahat pyydetään kotoonta ja pelkästään muiden osallistuminen juhliin on iloinen asia. Juhlia ei järjestetä rahankeräysajatuksella. Mun ylppäreihin tuli sukulaispoppoo jossa oli 3 aikuista ja 2-3 lasta (en muista, siitä jo 20v) ja he toivat mulle 100 mk (eli nykyiset 16€) rahaa kun taas esim mummoni antoi 500mk (eli noin 90€). Yhtä iloinen oli rahamäärä mikä vaan, että ylipäätänsä tulivat juhliin. Ainiin yksi osallistuja toi runokirjan, joka oli tosi hyvä.
En osaa ostaa 15-tytölle mitään järkevää, mut poikapuolisille...
Partakone tai partahöylä. Näin oon tehnyt monesti.
Ei tarvii olla kallis tai mitään. Ajatus on tärkein. Nuoret pojat/miehet ymmärtää kyllä. Kyllä ne maitokarvat pitää hyvin pian sheivata. Gillette tai Phillips.
Ehdottakaas nyt samaan syssyyn mitä ostaisin 15-tytölle? Auttakaa tumpeloa äijää?
Turhanpäiväistä ostaa mitään rippilahjaa. Ei tuon ikäiset väkisin kastetut ole oikeasti uskossa, suurin osa teistäkään ei ole vaikka olette seurakunnan jäseniä.
Rahan takia ne siellä on ja paras pettymys on että eivät sitä saa. Ei rippikoulu ole mikään leiri joka takaa mehevän tilin.
Vierailija kirjoitti:
En osaa ostaa 15-tytölle mitään järkevää, mut poikapuolisille...
Partakone tai partahöylä. Näin oon tehnyt monesti.
Ei tarvii olla kallis tai mitään. Ajatus on tärkein. Nuoret pojat/miehet ymmärtää kyllä. Kyllä ne maitokarvat pitää hyvin pian sheivata. Gillette tai Phillips.
Ehdottakaas nyt samaan syssyyn mitä ostaisin 15-tytölle? Auttakaa tumpeloa äijää?
No se hopeinen rippiristi jos oot kummi, muuten ruusu, kortti ja parikymppiä rahaa 👍🏼