Mikä on sopiva rippilahja kummilapselle?
Ajattelin antaa 10€ setelin ja kortin. Paljonko itse olette antaneet ja onko sopiva summa?
Kommentit (72)
Mielestäni ihan sopiva. Itse olen antanut kummilapsille juuri tuon 10€ ja muille 5€
Fleshlight ja iso pullo liukuvoidetta
No antaisit nyt edes 20€, kun on kerran kummilapsi kyseessä. Tai sitten tietenkin voisit kysellä toiveita, jos haluaa jotain tavaralahjaa
10 euroa kyllä käy tosi hyvin. Se on 14-vuotiaalle iso raha. Samoin monelle työssäkäyvälle.
Siis häh. Kuinka köyhää porukkaa täällä oikein on? Kyllä nyt vähintään 100€ pitää antaa kaikissa tapauksissa, jos on kummilapsi kyseessä niin tietenkin enemmän
Rippileirin käyminen on eri kuin pyöreät vaikka koulujen käynti tai 50-vuotispäivä.
Ei mikään rahalahjottava suoritus.
Annoin kummilapselle lahjaksi harrastusaiheisen mutteriveistoksen ja 50e.
Rahalahjassa aina tärkeintä on että se ei aiheuta taloudellista ahdinkoa lahjan antajalle
14-vuotiaan satojen tai tuhansien rippilahjat ei ole niin tärkeitä kuin että pienituloinen voi ostaa omalle perheelle ruoat ja maksaa laskut ja ostaa bensaa.
Jokin kirja. Esimerkiksi Richard Dawkinsin Jumalharha.
Antti Tuiskun cd ja liukkaria (jos siis on poika)
Tytölle vaikka läväri-lahjakortti
Itse annoin 100€ kummilapselleni. Rippiristin hankki vanhempansa, eipähän tullut sitten useaa.
Vierailija kirjoitti:
Risti tai raamattu.
Raamatun saa sieltä riparilta. Ei sitä lahjaksi tarvitse antaa.
Vierailija kirjoitti:
Alpakkalusikka.
Eikös nuo kummilusikat ole enemmän kaste- kuin rippilahjoja.
Vierailija kirjoitti:
10 euroa kyllä käy tosi hyvin. Se on 14-vuotiaalle iso raha. Samoin monelle työssäkäyvälle.
Niin se on teinillä tuntipalkka
Risti tai raamattu.