Otetaas selvää miten kukin suhtautuu helteeseen
Kommentit (31)
Kunpa olisikin viilennetty asunto. Sitä ei kuitenkaan ole.
Joten vietän kesähelteet viilentämättömässä asunnossani kestomigreenissä. Pimennysverhot on kiinni ja tuuletin pyörii.
Teen risusavottaa, ajan ruohoja yms.
Rakastan lämpöä mutta en nauti suorassa auringonvalossa oleilusta, koska ihoni palaa melko herkästi. Vietän aikaa ulkona mutta varjossa.
Puuhastelen ulkona nukoissa vaatteissa, että saan aurinkoa ja muun ajan sisällä optimoidusssa lämpötilassa , minimi 23 astetta ( -25 , vähän vaihdellen)
Vierailija kirjoitti:
Näinköhän yksikään helteistä "nauttija" kehtaa paljastaa olevansa sisällä viilennetyssä asunnossa samoin kuin me helteitä inhoavat :D
No minä nautin helteestä ilman viilennyksiä. Kotona on lämmin/kuuma ja tykkään nimenomaan siitä. En halua viilennystä, koska sittenhän menisi helle hukkaan. Tällä palstalla on kylläkin väitetty teikäläisten toimesta, että valehtelen sanoessani niin.
Sisällä verhot kiinni, yöllä läpiveto ja märkä pyyhe peittona.
Paljun vesi oli aamulla 26'c, siellä voi lillua ja porakaivosta saa kylmää vettä jos keitos kuumenee liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinköhän yksikään helteistä "nauttija" kehtaa paljastaa olevansa sisällä viilennetyssä asunnossa samoin kuin me helteitä inhoavat :D
Ainahan sinä talvihullu voit vetää ranteet auki. Haudassa on viileää.
Näköjään helteiden rakastaminen korreloi yksinkertaisuuden kanssa. Eikö oikeasti ole muita lämpötiloja, kuin +30 tai pakkanen?
Minä nautin tuosta alkukesästä, eikä ollut pakkasta silloin.
Vierailija kirjoitti:
Hellehullut on niin rasittavia. He ei vaan tajua, että heidän kehonsa lämmönsäätelyjärjestelmä toimii paremmin kuin monella muulla. Esim. itselläni kilpirauhassairaus ja matala verenpaine: ulkona meinaa taju lähteä.
Tekeekö se esimerkiksi minusta hellehullun, jos vastaan tällaiseen ketjuun ja kerron nauttivani näistä ilmoista? Yhtäkään ketjua en ole itse koskaan aiheesta avannut.
En mä nyt sanoisi olevani "hellehullu", vähän tahmea olo on mutta toisaalta ilahduttaa sateiden jälkeen kunnon helteet. Tätä on ikävä kyllä tulossa enemmän vielä meidän aikanamme. Luonto kuitenkin vielä viheriöi. Olen nyt mökillä ja ollaan siirrytty syömään sisällä. Ovet ja ikkunat on auki. Autossa käytettiin ilmastointia jota ei viitsi yleensö kåyttää. Kotona auringon puoli asunnostaa kuumuu mutta onneksi työ- ja makuuhuone on varjossa.
En ylipäätään tykkää valitella keleistä.
Vierailija kirjoitti:
Näin yhden siiilin lyllertävän varjoon. Mietin kuinkohan kuuma sillä mahtaa olla. Näytti jotenkin masentuneeelle ja oravat ja linnutkin sitä härnää. Ei ole helpppoa silläkään.
Siilillä voi olla joku vamma tms. jos se on päivällä liikenteessä.
Välillä varjossa ulkona, välillä sisällä ( ei ilmastointia, mutta talomme ei kuumene vielä näin lyhyestä lämmöstä)
Illalla teen pihatyöt , kun on vähän viilentynyt.
En ole koskaan ollut mikään auringonpalvoja, en nuorenakaan, saati nyt, kun nykyään hyvin tiedostetaan auringon vaarat.
Mutta ei helle minua henkilökohtaisesti haittaa. Tunnen kuitenkin monia ihmisiä, joille tämä on erittäin tukalaa ja sympatiseeraan kyllä heitä.