Jos et jaksa valitusta lämpötiloista, älä avaa tätä aloitusta, kiitos.
Harmittaa että taas kerran loma menee kotona sisällä hellettä paossa. Ei ole mökkiä, on vain tämä vuokra-asunto. Olisi kiva ulkoilla ja käydä tapahtumissa, tehdä päiväretkiä lähikaupunkeihin, mutta herran jestas en kyllä lähde tuonne 31 asteen porottavaan kuumuuteen. Suunnitelmissa oli tänään käydä lenkillä varhain aamulla mutta koska en valoisuuden ja helteen vuoksi saanut unta kuin vasta puolenyön jälkeen, heräsin aivan liian myöhään. Nyt edessä on taas pitkä päivä sisällä tuulettimen edessä ja koko ensi viikko on luvassa vähintään 27 astetta.
Kaipaan aurinkoisia 20-23 asteen kesäpäiviä.
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
No, miten avauksesi muutti tilannetta?
Joskus on helpotus vain purkaa harmitusta. On paljon aiheita joista keskusteleminen ei muuta tilannetta, mutta niistä silti vaihdetaan ajatuksia.
Ap
Kannattaisiko hankkia ilmalämpöpumppu? Jos siis mahdollista.
Olen huomannut, että ulkona oleva kuumuus ei häiritse enää yhtään, kun tiedän, että sitä pääsee kotiin ns pakoon!
Äh, luin huonosti, eihän sitä tosiaan vuokra-asuntoon saa. Sorry.
Mä mietin ihan samaa :/ Eli helteen aiheuttamia ongelmia. Kun alkukesä oli niin ihanan normaali, lupauduin lapsille lähtemään lomareissulle Itä-Suomeen.
Nyt kun nämä helteet tulivat, minua pelottaa, pystynkö reissuun. Siitä tulee hirveän kallis ja hankala. Olimme ajatelleet mennä miehen autolla, koska se ei ole automaattivaihteinen ja mies arkailee ajaa minun autoani. Lisäksi äitini tulee mukaan kotoaan käsin, ensimmäiset 130 km ollaan eri reiteillä.
Nyt mietin, että pitääkö minun ottaa oma autoni kolmanneksi näillä bensan hinnoilla, että saan olla varmasti viileässä autossa? Miehen auto on käytetty - uusi, enkä muista, onko siinä ilmastointia. Se on Seat.
Toinen ongelma on majoitus. Minä olen käytännössä matkan ainoa maksava osapuoli ja majoittuminen on ihan hirveän kallista. Kaikki kivan kokoiset - ja siis isolle porukalle edulliset mökit oli jo viety totta kai, myöhään, kun liikkeellä olimme. Löysin kuitenkin kivan majoituksen sellaisesta bnb-tyyppisestä aittamajoituksesta, jota rakastaisin, koska aitoissa on pimeää! Ja ylläripylläri en kärsi ainoastaan kuumuudesta, vaan myös aika vakavista univaikeuksista, herään usein 3-4 tuntia liian aikaisin, enkä saa enää unta. Unilääkkeet on jo käytössä, eivätkä nekään nyt auta.
Mutta nyt hirvittää, että jos ne ovat yöllä kuumia! En pysty sitten nukkumaan niissä ollenkaan. Kyse on vanhoista hirsiseinäisistä aitan huoneista.
Lähettyvillä oli hotellikin; 118e/yö per naama. Jos menen sinne, alkaa tyttö välittömästi vinkua, ettei hän missään aitassa nuku. "Kiva" lomareissu tiedossa. Not.
Mökillä on kyllä ihan yhtä kuuma.
Täälläkin pitää mennä ulos varjoon.
Vierailija kirjoitti:
Mä mietin ihan samaa :/ Eli helteen aiheuttamia ongelmia. Kun alkukesä oli niin ihanan normaali, lupauduin lapsille lähtemään lomareissulle Itä-Suomeen.
Nyt kun nämä helteet tulivat, minua pelottaa, pystynkö reissuun. Siitä tulee hirveän kallis ja hankala. Olimme ajatelleet mennä miehen autolla, koska se ei ole automaattivaihteinen ja mies arkailee ajaa minun autoani. Lisäksi äitini tulee mukaan kotoaan käsin, ensimmäiset 130 km ollaan eri reiteillä.
Nyt mietin, että pitääkö minun ottaa oma autoni kolmanneksi näillä bensan hinnoilla, että saan olla varmasti viileässä autossa? Miehen auto on käytetty - uusi, enkä muista, onko siinä ilmastointia. Se on Seat.
Toinen ongelma on majoitus. Minä olen käytännössä matkan ainoa maksava osapuoli ja majoittuminen on ihan hirveän kallista. Kaikki kivan kokoiset - ja siis isolle porukalle edulliset mökit oli jo viety totta kai, myöhään, kun liikkeellä olimme. Löysin kuitenkin kivan majoituksen sellaisesta bnb-tyyppisestä aittamajoituksesta, jota rakastaisin, koska aitoissa on pimeää! Ja ylläripylläri en kärsi ainoastaan kuumuudesta, vaan myös aika vakavista univaikeuksista, herään usein 3-4 tuntia liian aikaisin, enkä saa enää unta. Unilääkkeet on jo käytössä, eivätkä nekään nyt auta.
Mutta nyt hirvittää, että jos ne ovat yöllä kuumia! En pysty sitten nukkumaan niissä ollenkaan. Kyse on vanhoista hirsiseinäisistä aitan huoneista.
Lähettyvillä oli hotellikin; 118e/yö per naama. Jos menen sinne, alkaa tyttö välittömästi vinkua, ettei hän missään aitassa nuku. "Kiva" lomareissu tiedossa. Not.
Hirsiseinäiset ei yleensä ole kuumia. Hyttysiä voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirsiseinäiset ei yleensä ole kuumia. Hyttysiä voi olla.
Ei ne ehkä kuumia ole, mutta tuskin sopiviakaan. Lämminkin on jo paha. Ja se, että ajatus oli olla päivisin aika paljon "liikenteessä". Kun nyt kotosalla olen sisällä ja vain retkotan :(
Alkukesä oli minunkin mielestäni juuri ihana ja sopiva, nyt alkoi taas tämä sinnittely ja selviytymistaistelu ja menojen miettiminen sen mukaan mikä on sää ja vuorokaudenaika.
Kärsin kammottavasta migreenistä aina helteiden aikaan, sellaisesta mikä vie toimintakyvyn aina ihan totaalisesti. Yritän siis juoda ja syödä tarpeeksi, pysytellä varjossa ja miettiä juuri klo aikoja ulos menolle, mutta eihän sitä pysty täysin silti migreenin ehdoilla elämään, joten kyllä: aivan pyllystä.
Tulisi kaamos ja pimeys ja kylmyys.
Vierailija kirjoitti:
Alkukesä oli minunkin mielestäni juuri ihana ja sopiva, nyt alkoi taas tämä sinnittely ja selviytymistaistelu ja menojen miettiminen sen mukaan mikä on sää ja vuorokaudenaika.
Kärsin kammottavasta migreenistä aina helteiden aikaan, sellaisesta mikä vie toimintakyvyn aina ihan totaalisesti. Yritän siis juoda ja syödä tarpeeksi, pysytellä varjossa ja miettiä juuri klo aikoja ulos menolle, mutta eihän sitä pysty täysin silti migreenin ehdoilla elämään, joten kyllä: aivan pyllystä.
Mulla kun heikkeni unet (syytä en tiedä, ehkä ikä) niin en voi käytännössä elää kesällä ollenkaan. Kun en jaksa, eikä ole aivoja käytettävissä. En tajua väsymyksen takia enää yhtään mitään kello 6 ja 23 välillä. Aikaisin nukkumaan meneminen auttaa vähän, mutta kun herää silti 4-6 välillä, niin ei saa tarpeeksi unta. Helle pahentaa oloa siihen päälle.
Ihan kestämätöntä ja yhä pahenee.
No, miten avauksesi muutti tilannetta?