Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko koskaan sääliä siitä, että köyhän perheellä ei ole varaa siihen, mistä itse pääset osalliseksi?

Vierailija
26.06.2022 |

Ollessani perheeni kanssa kaikilla mukavuuksilla varustetulla järvenrantamökillä ja tuntiessani, kuinka saan voimaa luonnon keskellä ja akut latautuvat, ajattelen välistä, että hyvää se tekisi myös köyhälle perheelle. Onko sinulla joskus vastaavia tunteita hyväosaisuudestasi?

Kommentit (87)

Vierailija
1/87 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Vierailija
2/87 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI. Köyhä voi  tehdä saman kuin minä, eli rakentaa omaisuutensa määrätietoisesti ja pitkäjänteisesti.

t:olen myös ollut joskus köyhä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/87 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääli on oikein oivallinen tapa nostattaa sitä omaa egoaan. Varo ettei nouse hattuun, sillä säälittäviä riittää.

Vierailija
4/87 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa köyhistä kai saa kaikenlaisia tuettuja lomia tms ja voi olla sukulaisten mökkejä ja autot ja muut käytettävissä.

Monesti kesän kivat jutut ei ole rahasta kiinni.

Vierailija
5/87 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Vierailija
6/87 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olin hki-sto ryyppyristeilyllä vanhan kaverin kanssa, hän sanoi että hänen budjetti viikonlopun ryyppyrientoihin on 50€.

Mulla meni tuo raha jo taksiin jolla tulin terminaaliin.

M40

Vierailija
7/87 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten säälittää jos on vanhemmilla vaikka mielenterveysongelmia tai päihdeongelmia, minkä takia lapsi ei saa sopivaa turvallista ympäristöä tai virikkeitä

Vierailija
8/87 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti piilotettu itsekorostus on säälittävää.

Vierailija
9/87 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne. Maksan veroja joilla tuetaan pienituloisia monin tavoin. Feikki sääliviestisi on toki provo tai sitten olet kunnon mäntti.

Vierailija
10/87 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EI. Köyhä voi  tehdä saman kuin minä, eli rakentaa omaisuutensa määrätietoisesti ja pitkäjänteisesti.

Amen.

Vierailija
11/87 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne, olen itse pitkällä koulutuksella (paljon opintolainaa) ja opintojen ohessa ahkerasti töitä tekemällä päässyt nykyiseen hyväpalkkaiseen työhön ja asemaan. Nautin todellakin siitä mitä olen saavuttanut ja kannan korteni kekoon vähävaraisten hyväksi maksamalla suuren määrän veroja sekä lahjoitan rahaa hyväntekeväisyyteen, pääsääntöisesti suomalaisille perheille.

Vierailija
12/87 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakentaa omaisuutensa määrätietoisesti ja pitkäjänteisesti = Päästä rikkaisiin naimisiin!

Vierailija
13/87 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran olin hki-sto ryyppyristeilyllä vanhan kaverin kanssa, hän sanoi että hänen budjetti viikonlopun ryyppyrientoihin on 50€.

Mulla meni tuo raha jo taksiin jolla tulin terminaaliin.

M40

Tuttu tilanne. Illan jälkeen ei voi edes kebabbia tilata kun maksaa niin vaan mennään kämpille syömään nuudeleita.

Vierailija
14/87 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakentaa omaisuutensa määrätietoisesti ja pitkäjänteisesti = Päästä rikkaisiin naimisiin!

Tuo on kyllä yleinen harhaluulo. Naisetkin tienaavat tänäpäivänä huimia summia tietyissä töissä tai pyörittämällä omia yrityksiään. Yhä enemmän myös miehet jäävät kotiin lasten kanssa ja naiset menevät töihin.

Vierailija
15/87 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, sillä parhaat kiksit saan asioista, joita ei voi ostaa.

Vierailija
16/87 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Olen itse todella köyhistä oloista ja noussut koulutuksen/työn kautta alempaan keskiluokkaan. Ajattelen usein sellaisia lapsia, jollainen itse olin ja tunnen sääliä, kun tiedän millaista heillä on. 

Unelmat voivat olla tosi pieniä, olisin itse halunnut saada jonkin vaatteen uutena kaupasta (vain minulle) ostettuna tai oman Barbie-nuken. Puhumattakaan niistä kerroista, kun ruoan jälkeen oli vielä nälkä. En esim. voinut osallistua luokkakaverien synttäreille, koska minulla ei ollut lahjaa vietävänä. En koskaan ollut lapsena missään maksullisessa harrastuksessa tai ulkomaan lomamatkalla.

Vierailija
17/87 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattele jos lapsesta olisi tullut maailman paras poolon pelaaja mutta kun syntyi köyhälle eikä niillä edes ole pooloponeja :(

Vierailija
18/87 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät ovat aina olleet maailman etuoikeutetuimmassa asemassa ja sortaneet naisia ja käyttneet seksuaalisesti hyväkseen. Samoin myös lapset, vahukset, vammaiset ja ulkomaalaiset.

Vierailija
19/87 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

väärin.

Omaisuus on tehty säästämällä ja sijoittamalla siten että aina palkasta on ensin maksettu itselle, sen jälkeen muille, sitten loppurahalla on eletty. Nykyään sijoitan keskimäärin 3000 €/kk.

Vierailija
20/87 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sääli on oikein oivallinen tapa nostattaa sitä omaa egoaan. Varo ettei nouse hattuun, sillä säälittäviä riittää.

Onpas outo kommentti. Olisiko parempi, jos en tuntisi sääliä? Miksi kaikki pitää vääntää oudoksi vasemmiston toimesta? En ymmärrä.

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi