Asiakas sai myyjän itkemään.
Teksti lainattu huittisten puskaradiosta.
Huittisten Lidl tänään n.klo:18.
Sinä naishenkilö ( perheen äiti?) joka käyttäydyit aivan järjettömän asiattomasti nuorta myyjäämme kohtaan kassalla, voisit tulla selvittämään asian kanssani myymälälle. Myyjä ei tehnyt mitään väärää, eikä edes mitään virhettä kassalla ja sinä katsoit asiaksesi haukkua hänet, uhata tappaa ja lisäksi näytit huikean upee esimerkkiä lapsillesi, sanomalla heille, että toivot ettei heistä tulisi samanlaisia kuin tämä myyjämme. Asiattomuuksia oli riittänyt vaikka kuinka ja jopa jonossa olleille muille asiakkaille olit haukkunut nuorta, joka itkien poistui hetken päästä kassalta. Mikäli yhtään on järkeä päässä, (hirveitä odotuksia ei ole tämän suhteen) olisi siis kohteliasta tulla asia selvittämään. Harmikseni myyjä ei ollut tajunnut pyytää kassalle apua, koska on vielä niin uusi, niin hän jäi tilanteeseen aivan yksin. Mikä on aivan järjettömän epäreilua. Ja muut jonossa olleet, jos tunnistitte kyseisen henkilön, voitte pyytää ottamaan minuun yhteyttä.
Ei voi kun ihmetellä tuota sairasta käyttäytymistä...
Kommentit (261)
Vierailija kirjoitti:
Nyt tuo kassa pihalleirtisanottava. Asiakasta tulee kunnioittaa joka tilanteessa. Tuo kassa typykkä on joku Asberger joka vääntää kassalla naamaa ja on töykeä ja pillittää joka välissä. Ilmeisesti pomon sukulaisia kun saa olla tuolla suojatyöpaikassa.
Olisi kiva NÄHDÄ sun naamataulu, minkälainen ihminen kirjoittaa tämmöistä???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiakas on oikeassa, myyjät ovat asiakkaiden orjia asiakaspalvelutilanteissa. Jos asiakas haukkuu myyjän, pitää myyjän se vain kestää.
Voin luvata, että ei toimi näin nykyaikana.
No sitten ei ole asiakaspalvelua.
Jos asiakaspalvelija tekee yhdenkin virheen niin hänet tulee välittömästi erottaa.
Tajuatko edes kuinka huono trolli olet?
Vastaavissa tilanteissa asiakkaana ollessa olen puolustanut myyjää jos asiakas raivoaa ilman syytä ja varsinkin jos on nuoren oloinen aspa.
Ite jännitin nuorena enkä uskaltanut sanoa asiakkaille etten jaksa kuunnella huutamista. Nyt vanhempana kerran sanoin että jos asiakas ei rauhoitu niin minä poistun koska ei ole aikaa jankata tästä asiasta jota ei ole edes tapahtunut. Toisella kerralla asiakas huusi suoraa huutoa puhelimessa kun laskunsa oli mennyt perintään, oli saanut kyllä muistutuksia, olin puhunut hänen kanssaan aiheesta jo pariin otteeseen puhelimessa jne. No, sanoin että jos ei rauhoitu niin lopetan puhelun. Kun jatkoi niin lopetin. Toimari seisoi silloin vieressä ja hetken mietin että mitä mahtaa sanoa. Totesi vaan että hulluja riittää.
Mulle tulee heti mieleen tuosta kirjoituksesta kirjoittajan syyllisyyden tunne. Ei ole osattu kouluttaa, valmistaa, neuvoa, miettiä miten työssä toimitaan sekopään asiakkaan kanssa. Kysehän on myös myyjän työturvallisuudesta. Henkisesti uhkaava tilanne on ihan yhtä lailla kriisin paikka kuin fyysinen uhkaaminen.
Lidlissä on tosi vähän ihmisiä töissä ja kaikki on niin kustannustehokkaasti laskettu, että jos joku on kassalla yksin on sitä varmasti. Muut asiakkaat voivat puuttua yksittäisiin tilanteeseen, mutta ei se sen kauppaketjun tapaa hyötyä työntekijöistään muuta. Tulee uusia yksittäisiä tilanteita.
Naiset ja stressi Ei osata asettaa asioita oikeaan prioriteettiin.
Oli joulu tai juhannus, alkaa kamala kiukuttelu ilman syytä. Selitetään stressillä.
Säälittävää.
Hulluja riittää.
Vuosien aspatyön jäljiltä uskoni ihmisiin on aika mennyt, kaikkea tuli nähtyä.
Porttikielto tuollaiselle raivopäälle. Itse olen töissä sairaalassa ja sielläkin on jouduttu kieltämään aggressiivisten omaisten tulo osastolle. Tuollaista ei kenenkään tarvitse sietää.
Noi tilanteet on pahoja, jos ne on toistuvia, nuori on kärsinyt perheväkivallasta kotona ja kenties myös koulukiusaamisesta.
Jos ensimmäisessä työpaikassa joutuu alistetuksi toistuvasti muiden asiakkaiden ja työkavereiden nähden, on se tosi paha juttu nuoren itsetunnon kannalta.
Kokemusta on. Rikkinäinen lapsuus ja nuoruus ja ekat työpaikat = kiusaamista, pauhaamista asiakkaiden nähden..
Tuommoinen ennenpitkää syrjäyttää, jos noita tulee paljon peräkkäin. Vielä jos tämä laitetaan työntekijän omaksi syyksi "mieti omaa käyttäytymistäsi"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiakas on oikeassa, myyjät ovat asiakkaiden orjia asiakaspalvelutilanteissa. Jos asiakas haukkuu myyjän, pitää myyjän se vain kestää.
Voin luvata, että ei toimi näin nykyaikana.
No sitten ei ole asiakaspalvelua.
Jos asiakaspalvelija tekee yhdenkin virheen niin hänet tulee välittömästi erottaa.
Kas kumma kun tuollainen "asiakas" ei ole lähtenyt vielä kaupasta mustan silmän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
AP on provo. Hän ei kerro koko juttua
Provo jos kopioin tekstin puskaradiosta?
Muistan kun mä kanssa itkin takahuoneessa yms ja itkin mikä vika mussa on, miks koulussa kiusataan, vanhemmat pieksänyt ja ekoissa työpaikoissakin mua vaan vihataan.. Luulin että se oon MINÄ aina syyllinen.
Mutta Huom. Mulle myös esitettiin asiat niin että minä oon viallinen!
Onneksi nyt kolmikymppisenä tajuan, että on vaan viallisia ihmisiä ja Suomi on väkivallan ykkösmaa..
Vierailija kirjoitti:
Kirjoittaja itse syyllistyy asikkaan solvaukseen
Mikäli yhtään on järkeä päässä, (hirveitä odotuksia ei ole tämän suhteen) olisi siis kohteliasta tulla asia selvittämään.
Onhan tuo asikkaan käytös asistonta eikä tarvitse kenenkään tuollaista sietää. Mutta se että vihjaillaa että asiakkaalla ei olisi järkeä päässä, niin ei myöskään ole asiallista käytöstä liikkeen edustajalta. Yrityksen edustajana/työntekijänä voi ajatella mitä vaan, mutta ääneen et sitä sano saati kirjoitat asian vielä someen.
Koska ei sanottu nimeä, ei ollut solvaus. Kysy juristiltasi.
Vierailija kirjoitti:
"...voitte pyytää ottamaan yhteyttä minuun." Kehen "minuun"? Oletko myymäläpäällikkö, vuorovastaava vai kuka? Onko Vauva se kanava, jonka kautta Lidl hoitaa selvittelyt ja reklamaatiot? Vastaavaa käytäntöä en ole ennen havainnut, Huittinen lienee ennakkotapaus. Muuten vekkuli teksti, vaivaa nähty saat 2/5.
Tsiisus mitä porukkaa täällä pyörii. Eiköhän kopioitu teksti ole kyseisen myymälän myymälävastaavan kirjoittama. Voithan itse etsiä sen puskaradiosta jos noin närästää.
Vierailija kirjoitti:
Porttikielto tuollaiselle raivopäälle. Itse olen töissä sairaalassa ja sielläkin on jouduttu kieltämään aggressiivisten omaisten tulo osastolle. Tuollaista ei kenenkään tarvitse sietää.
Sairaalasssa minäkin, ja 30 vuotta tuli täyteen keväällä.
Meillä on selkeät työturvallisuussäännöt, ja esim. törkeää kielenkäyttöä saati päällekäymistä jota tapahtuu ikävän usein, ei tarvitse sietää yhtään.
On täysi oikeus pistää rajat näille jotka näin käyttäytyvät, ja apua pitää kutsua paikalle heti jos tilanne eskaloituu. Itse olen yleensä selvinnyt sillä että olen jämäkästi sanonut että riittää. En ota vastaan p-skaa ja poistun paikalta. Tätä saa välillä sekä potilaan taholta että omaisten.
On haukuttu ja solvattu, omaiset eivät ole ainakaan minuun kiinni käyneet mutta käsi nyrkissä uhiteltu. Potilaalta saanut sitten nyrkin poskeen ja potkaistu on myös. Sylkeminen, nipistely, raapiminen, mitä näitä nyt on.
Todellakin omalla työpaikallani työtäni suorittaessani en ota vastaan yhtään mitään epäasiallista. Ei minun eikä kenenkään missään tarvitse sitä sietää.
Vierailija kirjoitti:
"...voitte pyytää ottamaan yhteyttä minuun." Kehen "minuun"? Oletko myymäläpäällikkö, vuorovastaava vai kuka? Onko Vauva se kanava, jonka kautta Lidl hoitaa selvittelyt ja reklamaatiot? Vastaavaa käytäntöä en ole ennen havainnut, Huittinen lienee ennakkotapaus. Muuten vekkuli teksti, vaivaa nähty saat 2/5.
Voi apua, osaatko lukea aloituksen ekan lauseen?
Vierailija kirjoitti:
Kirjoittaja itse syyllistyy asikkaan solvaukseen
Mikäli yhtään on järkeä päässä, (hirveitä odotuksia ei ole tämän suhteen) olisi siis kohteliasta tulla asia selvittämään.
Onhan tuo asikkaan käytös asistonta eikä tarvitse kenenkään tuollaista sietää. Mutta se että vihjaillaa että asiakkaalla ei olisi järkeä päässä, niin ei myöskään ole asiallista käytöstä liikkeen edustajalta. Yrityksen edustajana/työntekijänä voi ajatella mitä vaan, mutta ääneen et sitä sano saati kirjoitat asian vielä someen.
Mikäs se kirjoittamisen anonyymisti estää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi apua, osaatko lukea aloituksen ekan lauseen?
Ei se osaa 😁😃
Vierailija kirjoitti:
Lidlin asiakkaat ovat keskimäärin köyhempiä ja yksinkertaisempia.
Onko tästä tehty joku tutkimus? Itse ainakin olen varakas, ja käyn säännöllisesti Lidlissä. Enkä ole mitenkään yksinkertainen.
Vierailija kirjoitti:
No ei ole kyllä kovin fiksusti muotoiltu kirjoitus Lidlin esimieheltäkään..
Ton tyyppistä tekstiä vois odottaa joltakulta ko. kassajonon asiakkaalta, mutta liikkeen edustajalta todella ala-arvoinen tapa hoitaa asia.
Tuskin tuolla on mitään vaikutusta kaupankäyntiin. Jos onkin todennäköisesti pelkästään positiivista. Eriasia voisi olla jos kyse olisi jostain toisen tyyppisestä liikkeestä.
😇