Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei uutisissa kerrota, että USA kieltänyt abortit ja raskauden keskeytykset?

Vierailija
25.06.2022 |

Olen todella hämmentynyt siitä miksei suomalainen media kertoa aiheesta, kaikki iltapulut sun muut täysin hiljaa asiasta. Kyseessä kuitenkin aika valtavan suuri uutinen ja paluu keskiajalle.

Kommentit (2259)

Vierailija
241/2259 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi koskee lähinnä vain (köyhiä) Rebublikaani-osavaltioita ja jotkut osavaltiot takaavat suojan niille, jotka haluavat abortin, vaikka ovat abortit kieltäneestä osavaltiosta.

Seuraavaksi käyvät varmaan jälkiehkäisypillerin kimppuun. Sitten hormonaalisen ehkäisyn. Sitten kai jopa kieltäisivät kondomit.

Ja kohta ei ole naisilla enää edes äänioikeutta...

Vierailija
242/2259 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä miten konservatiivit ovat pakollisia rokotuksia vastaan, koska heillä on oikeus päättää kehostaan. Mutta abortti on sitten ihan eri asia, vaikka rokottamattomana olet uhka koko ympäristöllesi.

Rokottamaton ei ole uhka ympäristölle. Sillä jos se rokote toimii niin jokainen joka on ottanut sen on immuuni sille taudille.

Mä en nyt aio enempää lähteä tälle rokotelinjalle, mutta suuri osa rokotteista tarvii suojatakseen tarpeeksi korkean rokotekattavuuden, vaikka ovat ihan toimivia rokotteita. Ihan siksi, että rokote ei anna 100-prosenttista suojaa tautia vastaan, mutta kun tarpeeksi monella on (enemmän tai vähemmän) epätäydellinen suoja, tauti ei pääse leviämään.

Mutta vääristelyyn ja valheisiinhan se Pro öige -peopagandakin perustuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/2259 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

LL kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei uutisissa kerrota, että USA kieltänyt abortit ja raskauden keskeytykset?

Vastaus otsikon kysymykseen. Ei kerrota, koska USA ei ole kieltänyt abortteja ja raskauden keskeytyksiä.

On jo kielletty useissa osavaltiossa. Ja rebublikaanit haluaa täysi kiellon koko maahan.

Ei syytä huoleen. Demokraattien hallitsemissa valtioissa kieltoa ei tule, koska valtiot saavat itse päättää. Ehkä niissä alkaa seuraavaksi eutanasian suosiminen. 

Eutanasia olisi monessa tapauksessa sen ihmisen oma valinta kärsimyksen päättämiseen. Minusta jokaisen oma päätös tämäkin.

Ja pidät tietenkin itsestään selvänä, että lääkäri hoitaa tappamisen vastoin lääkärinvalaa ja omaatuntoaan.

Eiköhän maailmassa riitä eutanasian ja abortin vapaaehtoisesti suorittavia lääkäreitä, jotka kokevat kärsimyksen vähentämisen täyttävän lääkärinvalansa, jotta toisten ei ole pakko vasten vakaumusta.

Vierailija
244/2259 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kaikkien miesten pakkosterilointi kuulostaa hyvältä ajatukselta. Saataisiin maailmasta tasa-arvoisempi, turvallisempi ja oikeudenmukaisempi paikka elää :)

Vierailija
245/2259 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi konservatiivimiehet ovat kertoneet tässä naisille, että seksiä ei tule harrastaa paitsi jos haluaa seurauksena lapsen. On tulossa entistäkin kuivemmat ajat monille 😊. Minä ainakin kuuliaisesti noudatan neuvoa.

Mä olen myös tehnyt osani jo parin vuosikymmenen ajan! Ja onnellisena jatkan samalla linjalla. Tosiaan, nyt on jokaisen aborttia vastustavan miehen syytä jäädä ilman. Eiväthän he voi taata että raskautta ei synny, siispä on myös heidän vastuullaan elää selibaatissa. (Realistisesti valitettavasti monilla naisilla ei ole mahdollisuutta päättää edes siitä että haluaako vai ei.)

Harrastakaamme seksiä vain liberaalien vihervasemmistolaisten miesten kanssa. Onneksi ne on muutenkin aika kivoja 🙂.

Vierailija
246/2259 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä konservatiivit vastustavat sekä aborttia että kaikenlaisia sosiaalimenoja.

Niin että kun nuori tyttö painostetaan seksiin ja tulee raskaaksi niin hänellä ei ole lapsen kanssa muuta tukea kuin perhe. Jos perhe sattuu puuttumaan tai on hyvin köyhä tai yksinkertaisesti heittää tyttären pihalle, ei tällaista tukea ole. Toki lapsi menee rikkaille adoptoitavaksi mutta äiti putoaa helposti pois koulusta ja työelämästä eikä kukaan ole tuputtamassa lisäravinteita tai tutkimuksia.

Varakkaat hoitavat asian fiksusti turvallisella lääkärillä toisessa osavaltiossa.

Kenen vika nämä kauheat kohtalot nyt oikein on? Jäi viestissäsi vähän epäselväksi.

Vierailija
247/2259 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emme halua lisää lapsia, mutta olin kuitenkin ajatellut harrastaa mieheni kanssa seksiä seuraavatkin 15 vuotta, vaikka olen edelleen hedelmällisessä iässä. Harmi että miesten mielestä minun on nyt syytä lopettaa. No, 15 vuotta käsitöitä ja sitten varmaan voimme taas yhtyä 😊.

Naiset tietävät itsekin, että he ovat pelkkiä reikiä. Siksi he yrittävät sitä reikää pihtaamalla kiristää itselleen oikeutta lopettaa jo alkaneita ihmiselämiä. 

Ja sinä tiedät olevasi pelkkä pyllynreikä.

Vierailija
248/2259 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain muutama vuosi sitten sisäisen varmuuden että abortit tullaan kieltämään elinaikanani. Olen nyt 48-vuotias (nainen) joten ehdin nähdä vaikka mitä aborttien suhteen.

Vierailija
249/2259 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä miten konservatiivit ovat pakollisia rokotuksia vastaan, koska heillä on oikeus päättää kehostaan. Mutta abortti on sitten ihan eri asia, vaikka rokottamattomana olet uhka koko ympäristöllesi.

Rokottamaton ei ole uhka ympäristölle. Sillä jos se rokote toimii niin jokainen joka on ottanut sen on immuuni sille taudille.

Usein rokottamattomia luullaan taudin levittäjiksi.  Heitä ei haluta edes tavata, Toinen levittäjiksi luuloteltu ryhmä on vanhukset, koska heitä on erehdytty sanomaan mediassa riskiryhmäksi. Luulijat ovat ottaneet rokotteet, joiden uskovat tekevän heidät immuuneiksi.

Sana rokote on covidin kohdalla propagandatermi. Kyse on ruiskeesta. Tulee mieleen cargo-kultti. Pistetään ihmiseen jotain, ja sanotaan sitä rokotteeksi. Kyllä toimii ja jos joku epäilee, niin sensuroidaan tai haukutaan maan rakoon.

Vierailija
250/2259 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emme halua lisää lapsia, mutta olin kuitenkin ajatellut harrastaa mieheni kanssa seksiä seuraavatkin 15 vuotta, vaikka olen edelleen hedelmällisessä iässä. Harmi että miesten mielestä minun on nyt syytä lopettaa. No, 15 vuotta käsitöitä ja sitten varmaan voimme taas yhtyä 😊.

Naiset tietävät itsekin, että he ovat pelkkiä reikiä. Siksi he yrittävät sitä reikää pihtaamalla kiristää itselleen oikeutta lopettaa jo alkaneita ihmiselämiä. 

Se on vastuun ottamista eikä mitään pihtaamista, hölmö. Just sitä, mitä olette vaatineet.

Vierailija
251/2259 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten ajattelu ei ehkä ole edennyt siihen asti, että yhä useammasta heistä tulee samalla tahtomattaan isiä.

Vierailija
252/2259 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fakta: hyvin moni suomalainen joko ihailee USAta, tai ainakin pitää sitä täysin normaalina maana.

Ajatellaan vaikka vain tämän päivän nuoria aikuisia (18-24v). Heille USA käytännössä on koko maailma koska heidän aikanaan idän ajatukset ja opit ovat aika lailla vaienneet siinä missä me vanhemmat ikäluokat hahmotamme monipuolisemmin asioita.

Vierailija
253/2259 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ööh, montakohan kertaa tässäkin ketjussa on joko abortin puolustaja tai trolli sanonut, että abortteja ei tarvita, kun harrastaa seksiä vain silloin, kun hyväksyy raskauden mahdollisuuden. Ei se ole mitään kiristämistä, vaan tosiasia. Jos nainen ei halua lapsia, muita 100-prosenttisen varmoja tapoja ehkäistä abortin tarve ei ole kuin yhdynnästä pidättäytyminen. Ei se ole pihtaamista tai kiristämistä, vaan naisen ainoa mahdollisuus suojella itseään.

Vierailija
254/2259 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypit unohtaa, että nämä samat ihmiset jotka vastustavat aborttia haluavat...

Eivät he välitä yhtään "lapsesta", muuten he kaikki adoptoisivat useamman tai edes avustaisivat heitteille jätettyjä. Mutta ei, "lapsella" ei ole mitään arvoa sen järkeen kun se on synnytetty.

Täyttä panettelua. Laita lähde näille väitteille.

Minä tunnen sattumoisin satoja amerikkalaisia abortinvastustajia ja foster kids on yleinen ilmiö näiden perheiden joukossa.

Vierailija
255/2259 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikista köyhimmillä ole edes ollut varaa aborttiin tähänkään asti. Rikkaat taas tässäkin tapauksessa selviää rahalla ja lompsimalla osavaltioon, jossa abortti annetaan kyselemättä.

Vierailija
256/2259 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasin, että liberaalit meni liian pitkälle ja tässä on lopputulos!! Olisivat tyytyneet edes vähän vähempään niin ei olisi tarvinnut tätäkään päivää nähdä. Mutta ei, osalle liberaaleista ei riitä mikään, valtaa he haluavat ja sivuuttivat koko ajan kasvaneen huolen ja sitten vastarinnan ja tässä on tulos! On kyllä hirveää, luojan kiitos asutaan Suomessa.

Vierailija
257/2259 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kieltänyt, vaan kukin osavaltio saa itse päättää asiasta. Siellä on niin paljon liberaaleja osavaltioita, että aivan varmasti suurin osa sallii abortit jopa ihan viimeisillään oleville.

Ketä kiinnostaa jos joku raamattuvyöhykkeen osavaltio kieltää? Ei siellä muutenkaan ole liberaalin hyvä elää.

Lähes puolet tulevat kuulumaan kieltovyöhykkeeseen hyvin tiukoin poikkeuksin. Välimatka sallivaan osavaltioon voi olla pitkä. Tämä tulee varmasti kaavattamaan lasten pahoinvointia ja lapsikuolemia kun äidit kasvattavat ei- toivottuja lapsisaan pienillä tuloilla.

Vierailija
258/2259 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortoinnin täyskiellon piirissä olisi siis 36 000 000 naista.

Totta on, että he voivat teoriassa matkustaa abortin sallivalle alueelle. Käytännössä kuitenkin operaation kokonaishinta nousee ainakin kymmeniä prosentteja jokaiselle heistä. Lisäksi USAssa ei töistä iljetä ja uskalleta olla pois oikein millään. Lomiakin on tosi vähän. Ja häpeän tunne kasvaa. USA:ssa on hyvin vaikea esimerkiksi pyytää pomolta lomaa aborttireissulle.

Vierailija
259/2259 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko osa kommentoijista tahallaan tyhmiä vai mikä mättää? Mitään ei ole kielletty.

Vierailija
260/2259 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette jo keksi 100-% ehkäisymenetelmää, kun pelkäätte ja vihaatte maailman luonnollisinta ilmiötä m.rhaan asti?

Kommenttienne mukaan kaikki ihmiskunnan äly ja viisaus on teissä, niin ihmettelen, että ette saa asiaa ratkaistuksi, kuten ette myöskään viiteryhmänne finanssiongelmia, väkiv.lta- ja seks.rikoksia.

Ainut mitä pystytte on toistaa ihmiskunnan varhaisinta ongelmanratkaisumenetelmää eli hengen riistoa siltä, joka uhkaa itsekästä elämäänne.