Kaikki luulevat, että se grillin vieressä lihaa vartioiva mies tarkoittaa samaa kuin ruuanlaitto. Ottaa niin päähän!
Minä teen salaatit ja paistan patongit. Mies kääntää lihaa grillissä ja kaikki sitten kehuvat, että olipa mies tehnyt hyvää ruokaa!..
Kommentit (75)
tarjoilupöydän viereen kyltti josta ilmenee kuka mitäkin on tehnyt.
Onk tää se tatuoitu mies jolla naisen pää? Lähetääs rillaa.
Noinhan se töissäkin usein menee. Naiset puurtaa muina muurahaisina ja sitten tulee joku pojankolppi uratyrkky joka kerää kiitokset omaan haaviin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies teki ruuan eli myös lisukkeet, keitti perunat jne.
Meikä kun on muka koulutettu ammattilainen niin suhteissa naisen ei ole tarvinut tehdä mitään ruokaa ellei ole erikseen halunnut tehdä. Okei naisten on mulla ollut enemmän kuin yksi suhde. Tämäkin kääntyy kätevästi miehen syyksi. Nainen ihan uhriutui kuinka hän ei osaa tehdä.
Huoh kun kerrankin saa jonkun muun tekemää niin plees ei tarvi selittää. On se aina ajan kanssa helpottanut. Kahdelta naiselta olen kuullut että se aiheuttaa paineita kun jätkä on kokki. Eikä ole kuulemma reilua tehdä sellaisia ruokia että housut ahistaa.
Et osaa tehdä salaatteja joista muut tykkäisi?
Iänikuinen draama. Ihmiset ovat niin juntteja
Marinoin lihan, valmistin lohkoperunat, salaatin ja perunoille jugurttikastikkeen.
Mä ainakin juon vaan kaljaa grillin vieressä. Turha kuvitella, että itse tarkoitus on ruoan tekeminen vaikka kyllä siinä joskus jotain valmistuukin 😂
Se on sama juttu kuin muissakin kodin töissä, eli miehet tekee ne kivat jutut, ja naiset tekee ne tylsät työt.
Mieluummin sitä työntää ruohonleikkuria ulkona, kuin pesee lattioita sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Se on sama juttu kuin muissakin kodin töissä, eli miehet tekee ne kivat jutut, ja naiset tekee ne tylsät työt.
Mieluummin sitä työntää ruohonleikkuria ulkona, kuin pesee lattioita sisällä.
Useimmiten nainen kyllä määrää mitä kukakin tekee, eli oma valintansa.
Tuo jako juontuu siitä, että naiset eivät uskalla koskea kovaääniseen ja tärisevään ruohonleikkuriin, eivätkä saa sitä käyntiin - tai tankattua jos on päässyt polttoaine vähiin.
Nykyään varmasti on jo kehittyneempiä leikkureita toki (olen asunut kerrostalossa jo pitkään joten en ole seuraillut). Työnjakoa voi sitten muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Lihan oikeaoppinen grillaus on vaikeaa ja tarkkaa hommaa. Siksi yleensä miehet grillaa.
Päinvastoin. Annan miehen grillata vain jotta sekin vois sanoa tehneensä jotain. Tosin kaikki on aina kuivaa. Ei mene opit perille.
Meillä mies sammui savustuspöntön viereen ja oksensi päälleen.
Tehkää ap sitten ensi kerralla eri työnjaolla.
Miten jotkut kehittävät tällaisia ongelmia. Onko se sulta pois, jos joku kehuu grillattuja lihoja. Teet sitten ensi kerralla sä ne ja annat miehen tehdä salaatit ym. Jaa ei käy? No sitten turha valittaa.
Mutta jos grillin vieressä seisookin nainen, kyseessä on ruuanlaitto? Olet ihan hupsu, ap. Minä naisena grillaan meillä aina ja otan kyllä kunnian siitä myös. Jos sinua niin jurppii, että miehesi tekee jotain, tee seuraavan kerran itse.
Grillaaminen vaatii sytytyksen, lämpötilan tarkkailun ja hyvä lopputulos oikeat kypsyysasteet ja ajoitukset eri grillattaville. Vaativaa puuhaa, mieluummin teen ne lisukkeet keittiössä ja annan miehelleni ansaitun kunnian ruuanlaitosta. Jos sinun pitää saada kiitoksia niin tee mieluummin joku herkullinen jälkiruoka.
Grillaus on aina tuntunut liian monimutkaiselta. Sen takia olen ihan tyytyväinen, että meillä mies hoitaa sen.
Jos ei voi valittaa siitä, ettei mies tee mitään, aina voi valittaa siitä että tekee. Käy ihmeessä välillä ilmoittamassa vieraille, että sinä olet itse asiassa tehnyt suurimman osan töistä. Tai jätä vaikka lappu, jossa on ruokalista ja teidän nimet valmistamienne ruokien kohdalla.
Kaikesta sitä pystyy ongelmia tekemään, varsinkin jos on porvoolainen satutäti.
Minusta ainakin ruuan tekeminen on kivaa, koskee sekä salaatteja että pihvejä. Jos ei tykkää tehdä ruokaa, niin valmista saa kaupasta tai ravintolasta. Tai antaa niiden tehdä, jotka tykkäävät.
Apinakin osaa grillata. Ei mulla muuta.
Me miehet keskitymme mieluummin taitoa vaatiin askareisiin. Rutiinijutuissa meidän taidot jää hyödyntämättä.