Soitin aamulla töihin ja ilmoitin äkillisestä sairaslomastani ja puhelimesta kuului suoraa huutoa
Ilmeisesti joku ei halua jäädä tekemään tuplavuoroa ja pyhiä päälle. Minkäs sille, mutta ei se minulle kirkuminen minua paranna. Hoitoala.
Kommentit (353)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nyt täällä rannalla makoilemassa ja ottamassa aurinkoa, otin pullon valkoviiniä mukaan ja laitoin aurinkolasit ja hatun päähän ettei kukaan tunnista. Turha maata kotona näin hienolla kelillä. -ap
Luuletko tosiaan ettei pomosi tai työkaverisi voi eksyä samalle rannalle? Toivottavasti saat vielä kenkää.
Mitäs se työkaveri tai pomo voisi tehdä vaikka samalle rannalle sattuisivatkin eksymään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nyt täällä rannalla makoilemassa ja ottamassa aurinkoa, otin pullon valkoviiniä mukaan ja laitoin aurinkolasit ja hatun päähän ettei kukaan tunnista. Turha maata kotona näin hienolla kelillä. -ap
Luuletko tosiaan ettei pomosi tai työkaverisi voi eksyä samalle rannalle? Toivottavasti saat vielä kenkää.
Mitäs se työkaveri tai pomo voisi tehdä vaikka samalle rannalle sattuisivatkin eksymään?
Kyseessä on luvaton poissaolo. Minä ilmiannan tuollaiset juopot ihan vittuillessani kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on luvaton poissaolo. Minä ilmiannan tuollaiset juopot ihan vittuillessani kaikille.
Työntekijöitä sulla taitaa olla tulossa töihin ihan jonoksi asti... tai sitten ei...
Onneksi on tullut valittua hoitotyöstä sellainen pieni sivuhaarake jossa on aina pyhäpäivät ja viikonloput vapaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kenenkään ole pakko jäädä tekemään tuplavuoroa. Hoitakoot johto uutta henkilökuntaa hätätyöhön. On potilasturvallisuusriski, jos työntekijä ei saa levätä välillä.
Meillä henkilökunta joutuu hoitamaan pyhisin nuo sijaisten hommaamiset, olen siis tällaisessa asumispalveluyksikössä. Jos sijaista ei löydy, kuten juhannuksena ei satavarmasti löydy, se onneton joka siellä töissä on aamuvuorossa joutuu jäämään sinne väkisin koska niitä asiakkaita ei voi jättää hoitamatta. Ehkä hän siksi kilahti, kun omat juhannussuunnitelmat meni mönkään. Mutta sellaista se on hoitoalalla.
Sellaisessa tilanteessa voi hälyttää esimiehen töihin. Mikään laki ei pakota itse jäämään. Esimies vastaa viimekädessä yksikön toiminnasta ja tulee itse paikkaamaan jos sijaisia ei saada. Vaikka miten inttäisi vastaan, niin hänelle se kuuluu.
Näin varmaan teoriassa, mutta eihän se käytännössä onnistu mitenkään.
juu, ei se pomo vastaa sen enempää kuin muutkaan
sivu
Siteen pomaolla on varmaan joku sijainen (viranhaltija) jonka viravastuuseen puheluihin vastaaminen kuuluu.
Näin. Ja jos ei ole, niin pomohan sitten korvat punaisena selittelee miksi on laiminlyönyt velvollisuutensa ja vastuunsa kun jälkikäteen asiaa puidaan korkeimman johdon ja median välityksellä koko kansan edessä.
Näin. Siinä akuutissa tilanteessa normaali vastuuntuntoinen ihminen tietenkin jää, jos vaihtoehtona on jättää potilaat/ asukkaat oman onnensa nojaan. Asiaa ei kuitenkaan missään tapauksessa tule jättää siihen, vaan todellakin viedä asia eteenpäin. Tilanne pitää jälkeenpäin selvittää tarkasti. Esimiehen on annettava selvitys miksi ei ole ollut tavoitettavissa kuten kuuluu, ja ylipäätään on vaadittava vastuuseen tapahtuneesta oikeat henkilöt. Lisäksi on varmistettava ettei vastaavaa pääse jatkossa tapahtumaan. On myös huolehdittava että se henkilö joka on joutunut tilanteessa pakon edessä joustamaan, saa asianmukaiset korvaukset. Mikään muutaman kympin palkanlisä ei varsinkaan juhlapyhänä riitä. Oletettavaa on, että ihmisillä on juhlasuunnitelmia, ja niiden pieleen menemistä ei ihan pikkusummilla korvata. Koska lähtökohtaisesti pitäisi voida olettaa että tällainen tilanne on erittäin poikkeuksellinen, pitäisi korvaussumman olla nelinumeroinen, ja lisäksi menetetty vapaa pitäisi tietenkin antaa toisessa, työntekijän itse valitsemassa ajankohdassa.
Asiat kannattaa sopia ja neuvotella etukäteen. Vastuuntunnon varaan terveydenhuoltoa ei voi nykypäivänä rakentaa. Kunnolliset korvaukset varallaolosta ja kyllä ne yli sadan euron hälytysrahatkin ihan kivasti houkuttelee jäämään ylityökorvauksin vaikka tuplavuoroihin.
Mua ei ainakaan mikään sata euroa motivoisi jättämään kauan odotettuja juhannusjuhlia kavereiden kanssa väliin. Äärimmäisessä pakossa jäisin tietenkin, mutta tuollainen summa olisi korvauksena täysin mitätön. Eri asia jos se perustuu vapaaehtoisuuteen ja sopimukseen, mutta jos oikeasti joutuu pakon edessä jäämään, ei todellakaan riitä.
Jos summa olisi 300 euroa + pyhälisät, niin meininki olisi ehkä toinen.
Mutta sitä ei työnantaja maksa millään. Se on se 50 euroa ja piste.
Bye bye, mökkiloma ja jälleen yhden vuoden juhannus. Paskankäryssä työskenteleminen ja selkä vääränä vääntäminen helteessä on tosiasia.
Loppuu heti kun siihen ei enää suostuta. Tuo perustuu vapaaehtoisuuteen. Ketään ei voi määrätä silloin kun ei ole poikkeuslaki voimassa. Älkää suostuko niin asiat joskus muuttuu!
Millä ne siitä kieltäytyy kun on autot ja asuntolainat maksettavana, lapset elätettävänä? Koko hoitoala on mätä ja se pitäisi tiedostaa siinä vaiheessa jos alalle kouluttautumista miettii. Nythän hoitajat yrittää parantaa tilannetta, mutta heitä syytetään kaikesta lähtien aina inflaatiosta. Että semmoinen tahtotila yhteiskunnalla on asioita parantaa. Ja yksityiset hoivapuljut ovat täyttä paskaa, AVI sulkee näitä yhtenään kun eivät vaan tottele määräyksiä ja rikkovat niitä koko ajan.
Kieltäytyy siis ylimääräisistä töistä jos ei itselle satu sopimaan. Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa että hoitaa omat sovitut vuoronsa asianmukaisesti ja saa niistä palkan.
Vierailija kirjoitti:
Sairausloma todistukset hoitajille pakollisiksi, niin kuin monessa muussakin paikassa ja alalla, loppuu nuo turhat saikuttelut!
Hyvin yksinkertainen keino, mutta eihän täällä maassa järkeä missään käytetä!
Tämä sopii loistavasti. Sillä ehdolla että jos sattuu pyhinä sairastumaan saa työnantajan piikkiin käyttää yksityistä kun muualta ei sitä todistusta saa. Tämä oikeasti kyllä toimisi jos kerran on totta että alalla on sairaslomia väärin perustein. Itse sairaanhoitajana en tuollaista harrasta, ja olen todella harvoin poissa töistä sairauden vuoksi. Lapsikin on aina ollut tervettä sorttia, eikä edes päivä-koti ikäisenä paljoa sairastellut. Ei mulla kyllä omista työkavereista ole minkäänlaista epäilystäkään että kukaan huvikseen olisi poissa. Meillä on ylipäätään todella vähän sairaslomia. Johtuisiko siitä että ole töissä poliklinikalla joten vuorotyön rasitukset eivät sairastuta meillä porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kenenkään ole pakko jäädä tekemään tuplavuoroa. Hoitakoot johto uutta henkilökuntaa hätätyöhön. On potilasturvallisuusriski, jos työntekijä ei saa levätä välillä.
Meillä henkilökunta joutuu hoitamaan pyhisin nuo sijaisten hommaamiset, olen siis tällaisessa asumispalveluyksikössä. Jos sijaista ei löydy, kuten juhannuksena ei satavarmasti löydy, se onneton joka siellä töissä on aamuvuorossa joutuu jäämään sinne väkisin koska niitä asiakkaita ei voi jättää hoitamatta. Ehkä hän siksi kilahti, kun omat juhannussuunnitelmat meni mönkään. Mutta sellaista se on hoitoalalla.
Hänenä lähtisin vaan ja teeskentelisin ettet koskaan ilmoittanut poissaolostasi. Se on sana sanaa vastaan.
Minä taas ilmoittaisin esimiehelle että tilanne on nyt tämä, ja itse joudun lähtemään heti kun oma sovittu työvuoro päättyy. Silloin olen oman osuuteni tehnyt, ja loppuvastuu on esimiehellä kuten kuuluukin.
Työsopimuksissa on usein kohta, jonka perusteella työvuorolaisen on pakko jäädä töihin esimiehen määräyksellä ainakin sen seuraavan vuoron loppuun mikäli tilanne edellyttää. Kannattaa lukea ne työsopimukset, että ei tule ongelmia myöhemmin.
Mulle kyllä iskisi migreeni tai vatsatauti, jos joutuisin jatkuvasti esimiehen määräyksellä jäämään tuplavuoroon. Mitä jos täytyy hakea lapset päiväkodista tai on sovittu reissu perheen kanssa ja muut odottaa autossa mökille lähtöä?
Yleensähän tämä on toinen keino jolla luistellaan koko ajan: lapset. Milloin on lapsi sairas, milloin sitä pitää hakea jostakin, milloin sillä ei ole hoitajaa. Ja joustamaan joutuu sitten se lapseton tyyppi, joka on siellä töissä paikkaamassa koko ajan ja saa aina surkeimmat vuorot.
Tässä taas esimerkki, kuinka naiset itse toisiaan mollaamalla ja halveksimalla pilaa ammattialansa! Vaikka pitäisi keskittyä siihen, että työstä voi ihan lain suojaamana olla pois sairauden tai lapsen sairauden takia ilman muiden vihaa ja haukkumista.
Hoitoalan isoimpia ongelmia on myös naisten toisiinsa kohdistama viha. Se ulottuu jopa työkaverin lapsiin asti.
Jos tietäisit miten paljon ja härskisti lapsi-korttia käytetään hyväksi, olisit ehkä toista mieltä. Minä jouduin nuorena hoitajana olemaan joka ikisen juhlapyhän töissä ja lomat ei koskaan olleet heinäkuussa, vaan joskus kesäkuun alussa tai elokuun lopussa. Ihan vaan siksi, että ns. lapsellisilla oli aina "sovittua" menoa. Tästä käytiinkin keskustelua, mutta ei johtanut mihinkään ja voitte kuvitella miten vaikea omia puolia on pitää kun mammalaumalla on yhteinen etu puolustettavana.
Yksi syy, miksi en ikinä lapsettomana menisi töihin hoitoalalle. Just tuo lapsellisten itsekkyys ja ilkeys.
Käytetään sitä muillakin aloilla. T. Lapseton ravintola-alalla oleva
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon näille hoitoalan esimiehille maksetaan tuosta, että joutuvat käytännössä koko ajan olemaan puhelimen päässä ja lähtemään milloin tahansa tuuraamaan?
En tiedä, mutta sen tiedän että se tosiaan heille kuuluu. Jos siis itse ovat tällaisen pestin itselleen ottaneet vapaaehtoisesti sillä palkalla mikä esimiehen työstä maksetaan, niin sehän on ollut ihan heidän oma valintansa! Itse en kuuna päivänä esimieheksi suostuisi millään palkalla. Mutta se työ mihin on sopimuksella sitoutunut, kuuluu tietenkin hoitaa. Alalla kuin alalla, ja riippumatta siitä onko alainen vai esimies. Jokainen on oman työsopimuksensa allekirjoittanut, ja siten sitoutunut sovitulla palkalla siinä sopimuksessa määriteltyihin asioihin.
Mutta kun tosiasiassa se ei mene hoitoalalla noin. Valitettavasti. Voihan sitä teoretisoida, mutta käytännössä se sinun olemisesi voidaan tehdä hyvin hankalaksi, jos alat sinne barrikadeille nousemaan. Ja muut ei sinua seuraa sinne, vaan antavat periksi. Ja näin sama juttu jatkuu ennallaan. Nähty juttu.
Tämä onkin varmasti yksi syy siihen miksi porukkaa lähtee alalta kiihtyvään tahtiin. Kaikki ei vaan ole niin lapasia että antaa kävellä ylitseen miten tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n asemassa olisin varmasti työntänyt tikun nenään, ja jos vartin päästä testi olisi näyttänyt negatiivista, olisin mennyt töihin. Jos olo sitten töissä heikkenee, jäisin pois.
Lievä lämpö viestii tietysti siitä, että on vähintäänkin tulossa kipeäksi, ja jokaisella pitäisi olla oikeus olla sairaana. Mutta onhan juhannusaatto kieltämättä yksi vuoden huonoimmista päivistä tulla kipeäksi, jos nyt vuorotyöläisiä ajatellaan.
Tavis pikkuflunssa on helposti ikäihmisen viimeinen tauti, keuhkoihin menee kaikki pöpöt. Ei siihen kuolemiseen koronaa tarvita.
Jos yhden tai kahden ihmisen pois jäänti aiheuttaa itkua niin silloin on aivan liian vähän henkilökuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveydenhoitoalalle vaaditaan lisää liksaa mutta käyttämättömät sairaslomat -käytäntö elää ja voi hyvin. Eka otetaan pyhävuorot ja perään jäädään ennustettavasti saikulle joka saatanan juhlapäivän aattona. Poissaolot näinä tiettyinä päivinä 60-70% ja vielä sanotaan työnantajan syyksi kun eivät varaudu.
Uskomatonta skeidaa mutta tehy-mammat tuntien ei edes ihmetytä.
Työnantajan ei ole mikään pakko laittaa juhannusaatto iltaan työntekijää jonka on joka vuosi saikulla juhannuksen.
Niin. Reilua laittaa vuodesta toiseen juhannuksena, jouluna, pääsiäisenä jne töihin ne samat tunnolliset tyypit jotka kiltisti tekee?
Tämä ketjun soisi päätyä Milla-Riikalle. Antaapa tätin nähdä mistä ne ongelmat oikeasti johtuu. Hoitajat kateuksissaan ja ilkeyksissään toisiaan haukkumalla kusee oman alansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla olisi myös ollut juhannuksena töitä, mutta ilmoitin jo keskiviikkona sairausloman jatkossa. Olen ollut koronassa enkä ole vielä kunnossa. En pystyisi tekemään fyysisesti raskasta työtä kun hengästyn helposti ja sitten alan yskiäkin enemmän. Ihan hissukseen olen kotona koko juhannuksen ja ensi viikolla toivon mukaan pystyn töihin.
Kateelliset ja ilkeät alapeukuttaneet?
Ilmeisesti. Olen kyllä ihan oikeasti vielä huonossa kunnossa koronan jäljiltä. Olen astmaatikko ja hengästyn helposti kun vähänkin kävelen. En todellakaan kykenisi tekemään fyysisesti raskasta työtäni. Ei se olisi asukkaillekaan turvallista jos hoitaja ei saa hengitettyä kunnolla. Töissä pitäisi vielä käyttää maskia jonka kanssa mulla muutenkin vaikea hengittää.
Vierailija kirjoitti:
" Minulle yritettiin kerran juhlapyhänä soittaa, arvasin että ylitöihin siellä mangutaan. En vastannut puhelimeen tarkoituksella, koska en ollut sillä tuulella että huvitti selitellä miksi en pääse.
No kohta kilahti tekstiviesti, jossa luki että "meillä on puutos pyhinä, tämä ja tämä tekee tämän vuoron ja sinut on merkattu huomiseen kun muita ei ole".
Ihan uskomatonta.
Laitoin viestin että ei käy, olen 500 kilometrin päässä mökillä, vaikka olin ihan kotona. Ei mitään vastausta. "
------->
Työpaikan esihenkilöille/kollegoille ei kuulu työntekijän yksityiset vapaa-ajan vietto muodot saati lomasuunnitelmat sijainteineen tai niiden yksityiskohtainen selittely tai selvittäminen mitenkään.
Sovittu varalla-olo/päivystys on eri asia.
Mikä ihme teitä selittelijöitä vaivaa?
No tämä. Itse olisin vain vastannut "en pääse tulemaan, olen saatavilla seuraavan kerran kun tulen töihin."
Hittoako se työnantajalle kuuluu mikä mun esteeni lisätyölle tai ylityölle on. Pelkkä ei huvita riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveydenhoitoalalle vaaditaan lisää liksaa mutta käyttämättömät sairaslomat -käytäntö elää ja voi hyvin. Eka otetaan pyhävuorot ja perään jäädään ennustettavasti saikulle joka saatanan juhlapäivän aattona. Poissaolot näinä tiettyinä päivinä 60-70% ja vielä sanotaan työnantajan syyksi kun eivät varaudu.
Uskomatonta skeidaa mutta tehy-mammat tuntien ei edes ihmetytä.
Työnantajan ei ole mikään pakko laittaa juhannusaatto iltaan työntekijää jonka on joka vuosi saikulla juhannuksen.
Niin. Reilua laittaa vuodesta toiseen juhannuksena, jouluna, pääsiäisenä jne töihin ne samat tunnolliset tyypit jotka kiltisti tekee?
Niin tunnollinen ei pidä olla että suostuu kaikkeen vaikka ei oikeasti edes haluaisi. Kiltteys on jotakin ihan muuta kuin sitä että ei osaa pitää puoliaan tai saa suutaan auki esihenkilölle vaan mussuttaa jälkikäteen työkavereille jotka eivät kaikkeen suostu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Senkus lähtee kotiin, soittaa esimiehelle että tänne sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n asemassa olisin varmasti työntänyt tikun nenään, ja jos vartin päästä testi olisi näyttänyt negatiivista, olisin mennyt töihin. Jos olo sitten töissä heikkenee, jäisin pois.
Lievä lämpö viestii tietysti siitä, että on vähintäänkin tulossa kipeäksi, ja jokaisella pitäisi olla oikeus olla sairaana. Mutta onhan juhannusaatto kieltämättä yksi vuoden huonoimmista päivistä tulla kipeäksi, jos nyt vuorotyöläisiä ajatellaan.
Tavis pikkuflunssa on helposti ikäihmisen viimeinen tauti, keuhkoihin menee kaikki pöpöt. Ei siihen kuolemiseen koronaa tarvita.
Ja siksi ei pidä lievästikään sairaana mennä töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täälläkin hoitsut haukkuu kilpaa lusmuksi, vaikka oireisena EI töihin.
Hoitajat itse on pilanneet oman alansa toisiaan mollaamalla, halveksimalla jne.
Suurin osa täällä kyllä kritisoi johtamista ja esimiehen vastuunottamista.
Ekalla sivulla 8 kommenttia jossa joko annetaan ymmärtää tai myötäillään käsitystä että ap on lusmu, joka huvikseen jää saikulle, on sarjasaikuttaja jne.
Surullista naiset!
Joo, mutta mistä päättelet että nuo on hoitajia jotka kommentoi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänenä lähtisin vaan ja teeskentelisin ettet koskaan ilmoittanut poissaolostasi. Se on sana sanaa vastaan.
Minä taas ilmoittaisin esimiehelle että tilanne on nyt tämä, ja itse joudun lähtemään heti kun oma sovittu työvuoro päättyy. Silloin olen oman osuuteni tehnyt, ja loppuvastuu on esimiehellä kuten kuuluukin.
Työsopimuksissa on usein kohta, jonka perusteella työvuorolaisen on pakko jäädä töihin esimiehen määräyksellä ainakin sen seuraavan vuoron loppuun mikäli tilanne edellyttää. Kannattaa lukea ne työsopimukset, että ei tule ongelmia myöhemmin.
Mulle kyllä iskisi migreeni tai vatsatauti, jos joutuisin jatkuvasti esimiehen määräyksellä jäämään tuplavuoroon. Mitä jos täytyy hakea lapset päiväkodista tai on sovittu reissu perheen kanssa ja muut odottaa autossa mökille lähtöä?
Yleensähän tämä on toinen keino jolla luistellaan koko ajan: lapset. Milloin on lapsi sairas, milloin sitä pitää hakea jostakin, milloin sillä ei ole hoitajaa. Ja joustamaan joutuu sitten se lapseton tyyppi, joka on siellä töissä paikkaamassa koko ajan ja saa aina surkeimmat vuorot.
Tässä taas esimerkki, kuinka naiset itse toisiaan mollaamalla ja halveksimalla pilaa ammattialansa! Vaikka pitäisi keskittyä siihen, että työstä voi ihan lain suojaamana olla pois sairauden tai lapsen sairauden takia ilman muiden vihaa ja haukkumista.
Hoitoalan isoimpia ongelmia on myös naisten toisiinsa kohdistama viha. Se ulottuu jopa työkaverin lapsiin asti.
Jos tietäisit miten paljon ja härskisti lapsi-korttia käytetään hyväksi, olisit ehkä toista mieltä. Minä jouduin nuorena hoitajana olemaan joka ikisen juhlapyhän töissä ja lomat ei koskaan olleet heinäkuussa, vaan joskus kesäkuun alussa tai elokuun lopussa. Ihan vaan siksi, että ns. lapsellisilla oli aina "sovittua" menoa. Tästä käytiinkin keskustelua, mutta ei johtanut mihinkään ja voitte kuvitella miten vaikea omia puolia on pitää kun mammalaumalla on yhteinen etu puolustettavana.
Yksi syy, miksi en ikinä lapsettomana menisi töihin hoitoalalle. Just tuo lapsellisten itsekkyys ja ilkeys.
En ole hoitoalalla, mutta ärsyttää tuollainen asenne. Mihin minä ne lapset laitan? Saan varmasti lastensuojelun perääni jos en mene hakemaan heitä päiväkodista. Samoin jos jätän 3v ja 5 v lapset yksin kotiin.
Ja lapsilla on kyllä isäkin, mutta hän tekee osan viikosta töitä toisella paikkakunnalla. Joustan kyllä silloin jos isä on paikkakunnalla, mutta aina ei vain voi. Ollessani vielä lapseton joustin ihan mielläni, koska minulla oli siihen paremmat mahdollisuudet kuin kollegalla, joka oli kahden lapsen yksinhuoltaja.
Minä en ainakaan hukkaa omaa elämääni joustamisella siellä ja täällä, minullakaan ei ole sen parempaa mahdollisuutta siihen, sillä haluan elää elämääni enkä raataa töissä selkä märkänä ylitöitä ja polttaa itseäni loppuun. Lapsia en hanki. Jos ei resurssit ole kohdillaan töissä se on työnantajan ongelma, ei minun.
Ohis
Oikea asenne!
Ap ei ole sairas vaan ryyppäämässä. Onhan se alkoholismikin "sairaus".