Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Soitin aamulla töihin ja ilmoitin äkillisestä sairaslomastani ja puhelimesta kuului suoraa huutoa

Vierailija
24.06.2022 |

Ilmeisesti joku ei halua jäädä tekemään tuplavuoroa ja pyhiä päälle. Minkäs sille, mutta ei se minulle kirkuminen minua paranna. Hoitoala.

Kommentit (353)

Vierailija
21/353 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moneenko alkot on tänään auki.

Ap

Vierailija
22/353 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kenenkään ole pakko jäädä tekemään tuplavuoroa. Hoitakoot johto uutta henkilökuntaa hätätyöhön. On potilasturvallisuusriski, jos työntekijä ei saa levätä välillä.

Meillä henkilökunta joutuu hoitamaan pyhisin nuo sijaisten hommaamiset, olen siis tällaisessa asumispalveluyksikössä. Jos sijaista ei löydy, kuten juhannuksena ei satavarmasti löydy, se onneton joka siellä töissä on aamuvuorossa joutuu jäämään sinne väkisin koska niitä asiakkaita ei voi jättää hoitamatta. Ehkä hän siksi kilahti, kun omat juhannussuunnitelmat meni mönkään. Mutta sellaista se on hoitoalalla.

Hänenä lähtisin vaan ja teeskentelisin ettet koskaan ilmoittanut poissaolostasi. Se on sana sanaa vastaan.

Itse jätin aikanaan vastaamatta puhelimeen kun tällainen sarjasaikuttaja soitti. Aina viikonloppuisin tai juhlapyhinä. Sitten lykkäsin puhelimen työparille ja olin kuin en tietäisi asiasta mitään ja valehtelin että minulle tuli viikonlopulle pakollista menoa. Kohta puhelin soi uudestaan ja työpari vastasi. Hän sitten joutui jäämään väkisin töihin, kun minä olin ehtinyt sanoa että minulla on pakollista menoa :)

Tosi törkeää työkaveria kohtaan. Ja todellakin johdon tehtävä laittaa asiat kuntoon.

Törkeää tai ei, jokaisen on opittava pitämään puolensa. Jos sarjasaikuttaja saa olla koko ajan sairaslomalla ja hänen takiaan muiden suunnitelmat menee mönkään, niin minä katson oikeudekseni pitää puoleni vaikka se paska kaatuisi muiden niskaan. Minä hoidan omat vuoroni tunnollisesti, mutta noihin ennalta-arvattaviin valesaikkuihin en lähde paikkaajaksi. Eri asia jos siellä on joku muu ja oikea syy, mutta tässä tapauksessa näin ei ollut.

Alalla ei liian kiltit pärjää. Pitää olla härski.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/353 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kerroin että valitettavasti joudun jäämään iltavuorosta ja viikonlopusta pois, ensimmäinen reaktio oli itkun ja raivon sekainen huuto: "eii..." Sen jälkeen lähinnä tiuskimista ja ei sanonut edes hei puhelun lopuksi vaan veti luurin korvaan.

PROVO! EI missään ole enää luureja lyödä korvaan

Vierailija
24/353 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko oikeasti niin kipeä, ettet voi tehdä työvuoroasi tai korvaavaa työtä? On eri asia olla työkuntoisena lievillä oireilla kuin työkyvyttömänä sairas. Hoitoalan työ on raskasta ja alipalkattua, Helsinki ei edes maksa palkkaa kaikille sovitusti tällä hetkellä, joten houkutus jäädä saikulle matalalla kynnyksellä on varmasti olemassa.

Kurkku kipeä, pientä lämpöä.. voi olla koronaa eikä voi riskeerata asiakkaita. Muuten menisin. 

ap

Sattuipa sopivasti juhannusta vasten.. 3 vrk saa tietenkin omalla ilmoituksella olla pois myös?

Niin? Joskus oikeasti näinkin voi sattua! Henkilökuntamitoitus on jo valmiiksi minimissä, ja ihan oikeasti ihminen voi sairastua milloin tahansa! Oli sitten joulu, juhannus tai tavallinen tiistai. Juhlapyhät ei mitenkään ole tae siitä ettei kukaan voisi oikeasti silloin sairastua.

Vierailija
25/353 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo kumma tautia on aina likellä kun on juhlien aatot ja juhlapyhät, Sama henkilö on aina sairas silloin!

Meidän duunissa aina sama jlö sairastuu, kun helteet alkaa. Muina aikoina sairastuu esim. kaksi vapaata+kolme duunipäivää vklvapaa.

Vierailija
26/353 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee koronan kotitesti. Jos nega niin kai voit mennä töihin ainakin huomenna siis teet sillon testin uudelleen tietty.

En ainakaan itse menisi töihin jos yhtään kuumetta, ja toimistotöitä siis teen, fyysisessä työssä vielä raskaampaa. Ei ole työntekijän tehtävä kokea huonoa omaatuntoa, jos on sairas. Puolikuntoisena ei tarvitse mennä töihin.

Vierailija
27/353 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kenenkään ole pakko jäädä tekemään tuplavuoroa. Hoitakoot johto uutta henkilökuntaa hätätyöhön. On potilasturvallisuusriski, jos työntekijä ei saa levätä välillä.

Meillä henkilökunta joutuu hoitamaan pyhisin nuo sijaisten hommaamiset, olen siis tällaisessa asumispalveluyksikössä. Jos sijaista ei löydy, kuten juhannuksena ei satavarmasti löydy, se onneton joka siellä töissä on aamuvuorossa joutuu jäämään sinne väkisin koska niitä asiakkaita ei voi jättää hoitamatta. Ehkä hän siksi kilahti, kun omat juhannussuunnitelmat meni mönkään. Mutta sellaista se on hoitoalalla.

Hänenä lähtisin vaan ja teeskentelisin ettet koskaan ilmoittanut poissaolostasi. Se on sana sanaa vastaan.

Minä taas ilmoittaisin esimiehelle että tilanne on nyt tämä, ja itse joudun lähtemään heti kun oma sovittu työvuoro päättyy. Silloin olen oman osuuteni tehnyt, ja loppuvastuu on esimiehellä kuten kuuluukin.

Vierailija
28/353 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin otin eilen pari viikkoa saikkua kun tuli helteet niin saadaan nauttia niistä koko perheen voimin.

Vierailija
29/353 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä jättäis työkavereita pulaan noin pienillä oireilla. Ja kotitestin ois voinu tehdä. Kuulostat todella lusmulta ja kurjalta työkaverilta. Onneks et oo mun työkaveri. T.lähihoitaja/kotihoito ja töissä nyt

Valita pomollesi, älä työkaverillesi! Kenenkään ei pidä kipeänä mennä töihin.

Vierailija
30/353 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä sattui sairastuminen sopivasti.

Vierailija
31/353 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee koronan kotitesti. Jos nega niin kai voit mennä töihin ainakin huomenna siis teet sillon testin uudelleen tietty.

Kotitesti ei välttämättä ole luotettava.. voi olla että korona näkyy vasta seuraavana päivänä.

Ap:n pitää nyt levätä ihan hyvällä omalla tunnolla ja parantua.

Niin yksinkertaista.

Vierailija
32/353 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä touhussa tapahtuu aina silleen että se tunnollinen työntekijä paikkaa reikiä ja sammuttaa tulipaloja kunnes saa burnoutin.

Vierailija
33/353 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo kumma tautia on aina likellä kun on juhlien aatot ja juhlapyhät, Sama henkilö on aina sairas silloin!

laitappa kalenteriin ja vilauta esihenkilölle tyyliin että on se kumma kun se sairastuu viikkoa ennen lomaa ja loman jälkeen ja ennen joulua ja ennen uutta vuotta ja ja ja ....

Punaisella merkkaat poissaolot talon kalenteriin!

Vierailija
34/353 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse jätin aikanaan vastaamatta puhelimeen kun tällainen sarjasaikuttaja soitti. Aina viikonloppuisin tai juhlapyhinä. Sitten lykkäsin puhelimen työparille ja olin kuin en tietäisi asiasta mitään ja valehtelin että minulle tuli viikonlopulle pakollista menoa. Kohta puhelin soi uudestaan ja työpari vastasi. Hän sitten joutui jäämään väkisin töihin, kun minä olin ehtinyt sanoa että minulla on pakollista menoa :)

Suoraan sanottuna sairasta. Miten voi olla ettei johto ole laittanut asiaa kuntoon?

Koska kyseessä on hoitoala. Johdolle kelpaa vain palkka, eivät ole valmiita tekemään mitään sen eteen. Todellisen vastuun sysäävät alaisille ja pysyttelevät itse tavoittamattomissa.

Vierailija
35/353 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas ilmoittaisin esimiehelle että tilanne on nyt tämä, ja itse joudun lähtemään heti kun oma sovittu työvuoro päättyy. Silloin olen oman osuuteni tehnyt, ja loppuvastuu on esimiehellä kuten kuuluukin.

Työsopimuksissa on usein kohta, jonka perusteella työvuorolaisen on pakko jäädä töihin esimiehen määräyksellä ainakin sen seuraavan vuoron loppuun mikäli tilanne edellyttää. Kannattaa lukea ne työsopimukset, että ei tule ongelmia myöhemmin.

Vierailija
36/353 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä touhussa tapahtuu aina silleen että se tunnollinen työntekijä paikkaa reikiä ja sammuttaa tulipaloja kunnes saa burnoutin.

Näinhän se menee. Ja palkka on sama kuin saikuttajalla.

Vierailija
37/353 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä eräs lähihoitaja saikuttaa koko ajan. Jos joku on poissa, se on tämä yksi tietty. Tälläkin hetkellä työkaveri tekee tuplavuoroa, kun tämä saikuttaja makaa kotona. Tai ei kotona, viimeksi näin hänet paikallisessa supermarketissa pyörimässä hyväkuntoisen näköisenä. En ymmärrä miksi tälläisen työntekijän sopparia jatketaan!? Määräaikaisena kun on.

Vierailija
38/353 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi suostutte? Hoitolalalla mukaudutaan ihan liikaa kaikenlaiseen kohteluun. Esimiehille maksetaan mm siitä, että heidän tehtäviinsä kuuluu ratkoa henkilöstön saamiseen liittyvät ongelmat. Vaatikaa että esimies oikeasti vastaa asioista joista hänelle maksetaan!

Hoitoalalla myös saikutetaan paljon, esim meillä 55 pvä/vuodessa on maksimi nyt korona aikaan. Kaikki käyttävät systeemiä hyväkseen.

Vierailija
39/353 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi suostutte? Hoitolalalla mukaudutaan ihan liikaa kaikenlaiseen kohteluun. Esimiehille maksetaan mm siitä, että heidän tehtäviinsä kuuluu ratkoa henkilöstön saamiseen liittyvät ongelmat. Vaatikaa että esimies oikeasti vastaa asioista joista hänelle maksetaan!

Hoitoalalla myös saikutetaan paljon, esim meillä 55 pvä/vuodessa on maksimi nyt korona aikaan. Kaikki käyttävät systeemiä hyväkseen.

Kysymys kuuluu että miksi he kokevat tarvetta tällaiselle? Aivan. Koska työssä ja sen johtamisessa on paljon mätää. Ja työ on raskasta.

Vierailija
40/353 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työsopimuksissa on usein kohta, jonka perusteella työvuorolaisen on pakko jäädä töihin esimiehen määräyksellä ainakin sen seuraavan vuoron loppuun mikäli tilanne edellyttää. Kannattaa lukea ne työsopimukset, että ei tule ongelmia myöhemmin.

Mulle kyllä iskisi migreeni tai vatsatauti, jos joutuisin jatkuvasti esimiehen määräyksellä jäämään tuplavuoroon. Mitä jos täytyy hakea lapset päiväkodista tai on sovittu reissu perheen kanssa ja muut odottaa autossa mökille lähtöä?