Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Outo karmiva kokemus, keksikää joku selitys tälle?

Vierailija
23.06.2022 |

Lähdin tässä pari tuntia sitten käymään kaupassa. Asun asuinalueella, jolla on melko huono maine mutta oma kokemukseni on ollut ihan positiivinen. Alaovelle tultaessa ovella oli mies, joka seisoi ovisummereiden edessä ja hitaasti lueskeli sukunimilistaa läpi. Sain heti tunnelman että hän oikeasti vain odotti että joku sattuu kävelemään sisään tai ulos sen sijaan, että oikeasti tuntisi ketään talosta. Tulin siitä sitten ulos ja mies luikahti ovesta sisään. Mietin hetken että pitäisikö kysyä mitä asiaa, mutta annoin sitten olla, ajattelin että on joku kaupustelija tms.

Kävin kaupassa ja siihen meni ehkä puolisen tuntia. Olin jo unohtanut koko asian ja menin normaalisti takaisin kotiin. Kun avasin asunnon ovea, kuulin kuinka joku alkoi ylhäältä rivakkaa vauhtia tulla alas. Koska en kuullut minkään yläkerran asunnon oven käyvän tai mitään, sain pahan aavistuksen ja menin nopeasti sisään. Melkein saman tien kun ovi oli perässäni kiinni, soi ovikello. Katsoin ovisilmästä ja se samainen mies seisoi oven takana. Soitti ovikelloa muutaman kerran muutaman minuutin aikana. En todellakaan avannut. Lähti sitten lopulta.

Miten se mies oli talossa vieläkin puolen tunnin jälkeen jos oli joku kaupustelija? Miten hän tiesi väijyä kerrosta ylempänä ja lähti vauhdilla heti alas kun kuuli oven käyvän? Miksi hän tuli juuri minun ovelleni? Miksi hän jäi rinkuttamaan ovikelloa? Olen asunut tässä kohta kuusi vuotta eli entistä asukasta tuskin kaipaili (ja sukunimikin ovessa eri) enkä ole nähnyt tyyppiä koskaan aiemmin.

Mies ei ollut päihtyneen oloinen, oli ihan hyvin pukeutunut tosin katsoi vähän oudosti kun kävelin ovesta. Keksiikö joku mitään järkevää selitystä tälle? Karmii.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä hulluja. Onneksi et avanut ovea

Vierailija
22/31 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luota siihen tunteeseen joka sulle tuli. Jos tunnet naapureita pyydä olemaan tarkkana.

Itellä tuli yhestä tyypistä tosi huonot vibat ihan vaan kun kuljin miehen ohitse. N. viikkoa myöhemmin näin lehdessä kuvan sarjakuristajasta ja pikkasen meni kylmät väreet kun tunnistin samaksi tyypiksi.

Ihmisellä on intuitio ihan syystä, sitä kannattaa kuunnella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa se suu avata ja kysyä. Naurattaa ihan, kun ihmiset tekee näitä aloituksia, joissa ihmettelevät puolison, ystävän, lapsen, vieraiden käytöstä ja sanoja. Asiat kun selviäisi puhumalla eikä niitä tarvitsisi miettiä nettipalstoilla.

Vierailija
24/31 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se oli uskonlahkolainen ja oli saarnannut puolituntia naapurille ja yritti jo seuraavaa, mutta pyrki kiihkeästi luoksesi kun kuuli tulon. Jotkut kauppaavat jotain, osa voi kysyä neuvoa poikkeustilanteessa tai sitten urkkia jotain. Agentti? Ok, ei kai sentään. Kannabakukka ja sekoilu, osasta ei näe päälle jos käyttää jotain? Entä utelias ja rohkea poikamies.

Vierailija
25/31 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vielä mieleen että kerran eräs nainen keräsi nimiä listaan, että olisi saanut moottoritiehen alikulun ja olisi varmaan kannattanut allekirjoittaa. Siitä on vuosia aikaa.

Vierailija
26/31 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luota siihen tunteeseen joka sulle tuli. Jos tunnet naapureita pyydä olemaan tarkkana.

Itellä tuli yhestä tyypistä tosi huonot vibat ihan vaan kun kuljin miehen ohitse. N. viikkoa myöhemmin näin lehdessä kuvan sarjakuristajasta ja pikkasen meni kylmät väreet kun tunnistin samaksi tyypiksi.

Ihmisellä on intuitio ihan syystä, sitä kannattaa kuunnella.

No minun pitää kyllä kommentoida tätä, että aina se "intuitio" ei osu oikeaan. Olen elämäni aikana tutustunut useampaankin ihan huippu tyyppiin, jotka olisin passannut jos olisin kuunnellut tuota intuitiota että heissä on jotain epämiellyttävää. Kahdesta selvisi sitten että ovat eläneet todella surkean lapsuuden eivätkä ole oppineet sieltä sellaisia sosiaalisen kanssakäymisen taitoa, olivat myös tulleet aroiksi ihmisiä kohtaan lapsuuden aikana kokemiensa pahoinpitelyiden takia. Ihania empaattisia lämpimiä ihmisiä kumpikin. Kolmannesta selvisi että on asperger, silmiin katsominen hänelle on esim. vaikeaa. Ihan mahtava tyyppi hänkin, niin lahjakas ja virkistävän suorapuheinen, ei läyhää toisista selän takana koskaan, ei jotenkaan ole yhtään sellaisesta kiinnostunut. Nämä nyt siis esimerkkeinä että ei aina pidä heti alkaa syrjimään ja hyljeksimään ihmisiä keistä tulee erikoiset vibat, yleensä siihen on joku syy miksi ihminen on arka pelokas tai muuta vastaavaa.

Vierailija
27/31 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohta taas alkaa muka kuuro mykkiä parveilemaan lappunsa kanssa kun rajat aukenevat. pitäisi olla oikeus lyödä heti.

Vierailija
28/31 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh

Vierailija
29/31 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei ole oikeaa elämää niin kaikki pikku jututkin paisuvat ja alkavat saa liian suuren merkityksen.

Vierailija
30/31 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä päästää ketään ulkopuolista rappuun.

Vierailija
31/31 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnen tyttäreni kerrostalorapun naapurit paremmin kuin mun tytär. Mulla on paha tapa tervehtiä kaikkia ja sanoa ihan muutama sanakin ("Kauhea pyry tuolla, mitäs koira tuosta kelistä tykkää?", "Anteeksi että vien näin ison tilan tässä hississä, kun on tää telkka sylissä, voitko painaa mulle tuota nelosta?").

Mä olen varmaan se ihminen, jota kaikki juoksee karkuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi