Rehellisesti, miksi vietät juhannuksen kotona?
Kommentit (176)
Teen pitkää päivää koko juhannuksen töissä. Ajattelen, et on parempi nukkua kotona ne muutamat tunnit vuorojen välissä kuin lähteä mihinkään katsomaan känniääliöitten örvellystä ja läskien ruuan mättämistä.
Oon töissä eli en kotona mut kotona varmaan siinä mielessä, mitä aloituksessa tarkoitettiin. Lauantailta 2,5-kertainen palkka, sunnuntailta normi su-palkka ja perjantaiksi pomo pyysi ylityöhön. Mulla oli kaikki valtit käsissä perjantain osalta joten kiristin pomoa ja nyt saan ylityökorvauksen sekä rahana että vapaana. 3 päivän työputki tarkoittaa noin 1000 euroa joka on nyt tarpeen.
Minne sitä yksin lähtisi? Ei ole kavereitakaan joten kotona kökötän tämän(kin) juhannuksen.
Meillä ei ole mitään vakiintunutta juhannuksenviettopaikkaa. Kotona on mukavaa. Pääsen istuttelemaan kasveja paremmin ja tässäkin on uimaranta lähellä. Kotonakin onnistuu juhannuksen mukavat jutut eli luonnosta nauttiminen, hyvin syöminen ja kesäyössä valvominen.
Olen viettänyt aika usein juhannusta kotona. Varsinkin jos maanantaina on edessä työpäivä. Syödään ja käydään uimassa sillä porukalla mikä milloinkin on paikalla.
Tehdään kesäretki jonnekin lähelle päiväseltään, vaikka Suomenlinnaan.
Joskus kauan sitten käytiin tansseissa väliyönä.
Juhannus ilman alkoholia ja örvellystä.
Vierailija kirjoitti:
Rahatilanne ja sairas lapsi. Ei mikään flunssa. Tästä syystä ollaan kesä kotona.
Minulla tämä sama. Harmi että olet samassa tilanteessa, mutta kai tämä tästä joskus paremmaksi muuttuu.
Kotona ollaan ja suvun vanhimmat haetaan iltapäivällä syömään ja kahvittelemaan. Ilta miehen kanssa kaksin, saunotaan ja uidaan altaassa ja nautitaan loman alkamisesta.
Palju, sauna, grilli, savustin, pieni perunamaa josta uudet siiklit, jääkaappi, hyvä vuode, ei hyttysiä, oma mies (ja teini).... Mitä muuta pitäis vielä olla?
Koska mua ei inspiroi lainkaan oleilla jossain keskellä ei-mitään. Iskän puolen maalla sijaitseva mummola on jo luksusta verrattuna iskän mökkiin järven rannalla, kun välimatkaa lähimpään kaupunkiin on 40 km.
M28
Kyllähän se harmittaa kun ei pääse maalle mökkeilemään. Ei kellään läheisellä ole mökkiä maalla. Kaupungissa me asutaan kerrostalossa. Pitää keksiä jotain muuta tekemistä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Olen 70v ja nautin hiljaisesta kaupungista kerrostaloasunnossani. Ne passausjuhannukset ovat onneksi ohi. Niitä oli joka juhannus exän kanssa omakotitalossa asuessa. Ei ole ikävä! Tänään vielä iltavuoro töissä ja huomenna kauppaan ja hankin herkkuja omien mieltymyksieni mukaan. Lapset isoja joten heillä omat menonsa.
Teetko vielä 70-vuotiaana iltavuoroa?
Ei ole ketään kenen kanssa viettää juhannusta, kissan kanssa kaksin tollotetaan. Lapset aikuisia, vanhempi oman perheensä kanssa jusseilee toisella puolen suomea ja nuorempi on isänsä(exäni) kanssa reissussa yli juhannuksen. Ei ole sellaisia kavereita joilta ilkeäisi kysellä mitä tekevät ja pääsiskö mukaan juhannuksen viettoon. Olen itse autoton ja kortiton, niin eipä sitä minnekään kauemmas pääsisi muutenkaan.
On tässä rivarissa mukava ja iso takapiha, ihan hyvä viettää juhannushelteitä siinäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 70v ja nautin hiljaisesta kaupungista kerrostaloasunnossani. Ne passausjuhannukset ovat onneksi ohi. Niitä oli joka juhannus exän kanssa omakotitalossa asuessa. Ei ole ikävä! Tänään vielä iltavuoro töissä ja huomenna kauppaan ja hankin herkkuja omien mieltymyksieni mukaan. Lapset isoja joten heillä omat menonsa.
Teetko vielä 70-vuotiaana iltavuoroa?
Ajattelin samaa, että millainen työ on. Että jaksaa.
Asun maalla, joten käytännössä tämä on kun mökkeilisi koko ajan. Rantasaunalle on muutama sata metriä. Kauas ei voi lähteä, kun kotona on eläinkatras. Eipä sillä että mihinkään haluaisin, elämä on täydellistä näin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ketään kenen kanssa viettää juhannusta, kissan kanssa kaksin tollotetaan. Lapset aikuisia, vanhempi oman perheensä kanssa jusseilee toisella puolen suomea ja nuorempi on isänsä(exäni) kanssa reissussa yli juhannuksen. Ei ole sellaisia kavereita joilta ilkeäisi kysellä mitä tekevät ja pääsiskö mukaan juhannuksen viettoon. Olen itse autoton ja kortiton, niin eipä sitä minnekään kauemmas pääsisi muutenkaan.
On tässä rivarissa mukava ja iso takapiha, ihan hyvä viettää juhannushelteitä siinäkin.
Sullahan on ihan paras kaveri. 💗
Oma kissani kuoli kaksi vuotta sitten.
Koska kotonani on kaikki ihana ja kiva.
Minulla on parveke, monta lukematonta kirjaa ja hyvää syötävää. Miehellä on omia suunnitelmia, mutta en tiedä, onko hän koko juhannuksen pois vai käykö välillä kotona. Mukava juhannus tiedossa, luen, välillä torkun ja sitten katselen puita ja poutapilviä. Jos illalla radiosta tulee jotain mukavaa ohjelmaa, kuuntelen sitä, istun koneella ja syön irtokarkkeja.
Meillä on kaikki tarvittavat puitteet tässä kotona. Mm oma ulkosauna, joka tehtiin viime syksynä. Teen vihtan, syömme hyvin ja saunomme. Alkaa kesäloma siitä.
Vuetän osin kotona. Me siivoamme kun teinit on poissa. Lauantaina haemme heidät kentältä ja menemme mökille.
Kyllä meillä niitä onkin, mutta niitä menisi päivässä koko paketti, jos yrität koko vaipan täydeltä ripulia sillä pyyhkiä niin, ettei jää hautumaan iholle tai jos on turauttanut ne kuuluisat niskakakat. Menee turhan vaikeaksi jos pitäisi yölläkin alkaa pimeässä niillä suhrata. Päiväreissun vielä pärjäisi, että pienemmät tarpeet pyyhkii pesulapuilla ja isommille lämmittää vettä kerralla sen verran, että säilyisi edes vähän haileana myöhempään käyttöön.