Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rehellisesti, miksi vietät juhannuksen kotona?

Vierailija
23.06.2022 |

?

Kommentit (176)

Vierailija
61/176 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian vaivalloista yrittää hoitaa kahden lapsen pyllynpesut mökillä, jossa ei ole juoksevaa vettä, kun pitäisi aina kaasulla lämmitellä pienempää varten jotakuinkin siedettävän haaleaa vettä. Sattuu olemaan vielä sitä sorttia, jolla on erittäin liukkaasti toimiva suoli, niin saisi olla useamman kerran päivässä lämmittämässä, jos edellinen satsi on jo ehtinyt liikaa jäähtyä.

Toisekseen kun sitä voi grillata kotonakin. Ja meillä on ilmalämpöpumppu. Ainoa harmi on, ettei pääse saunasta uimaan, mutta eipä ne vedet vielä niin lämpimiä näin pitkän kylmän jakson jälkeen ole, että tekisi mieli puljata edes saunasta. Ja vaikka olisikin, niin on edelleen ne kaksi pientä lasta, jota eläkeikäiset (mökin omistavat) vanhempani tuskin jaksaisivat niin pitkään vahtia, että saisi saunoa rauhassa. Voisi omakin rentoutuminen kärsiä, kun pitää huolehtia, ettei 1,5v taapero hyökkää äkkisyvään järveen ja huku, koska aivan varmasti lasten isä ei vahdi, vaikka olisin syöttämässä vauvaa ja sitten ne eläkeikäiset vanhempani olisivat helisemässä ja riitely taattu.

Päiväseltään olisi ollut kyllä kiva käydä mökillä grillaamassa ja saunomassa, mutta käydään sitten perheen kesken kotona saunassa, grillataan ja uidaan jossain, missä on vähemmän vaaranpaikkoja taaperolle.

Etkö oo kuulu, että kaupasta saa kosteutettuja pesulappuja, jolla sen hanurin voi pyyhkiä? Voi jösses.

Kyllä meillä niitä onkin, mutta niitä menisi päivässä koko paketti, jos yrität koko vaipan täydeltä ripulia sillä pyyhkiä niin, ettei jää hautumaan iholle tai jos on turauttanut ne kuuluisat niskakakat. Menee turhan vaikeaksi jos pitäisi yölläkin alkaa pimeässä niillä suhrata. Päiväreissun vielä pärjäisi, että pienemmät tarpeet pyyhkii pesulapuilla ja isommille lämmittää vettä kerralla sen verran, että säilyisi edes vähän haileana myöhempään käyttöön.

Vierailija
62/176 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen pitkää päivää koko juhannuksen töissä. Ajattelen, et on parempi nukkua kotona ne muutamat tunnit vuorojen välissä kuin lähteä mihinkään katsomaan känniääliöitten örvellystä ja läskien ruuan mättämistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/176 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon töissä eli en kotona mut kotona varmaan siinä mielessä, mitä aloituksessa tarkoitettiin. Lauantailta 2,5-kertainen palkka, sunnuntailta normi su-palkka ja perjantaiksi pomo pyysi ylityöhön. Mulla oli kaikki valtit käsissä perjantain osalta joten kiristin pomoa ja nyt saan ylityökorvauksen sekä rahana että vapaana. 3 päivän työputki tarkoittaa noin 1000 euroa joka on nyt tarpeen.

Vierailija
64/176 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne sitä yksin lähtisi? Ei ole kavereitakaan joten kotona kökötän tämän(kin) juhannuksen.

Vierailija
65/176 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole mitään vakiintunutta juhannuksenviettopaikkaa. Kotona on mukavaa. Pääsen istuttelemaan kasveja paremmin ja tässäkin on uimaranta lähellä. Kotonakin onnistuu juhannuksen mukavat jutut eli luonnosta nauttiminen, hyvin syöminen ja kesäyössä valvominen.

Vierailija
66/176 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viettänyt aika usein juhannusta kotona. Varsinkin jos maanantaina on edessä työpäivä. Syödään ja käydään uimassa sillä porukalla mikä milloinkin on paikalla.

Tehdään kesäretki jonnekin lähelle päiväseltään, vaikka Suomenlinnaan.

Joskus kauan sitten käytiin tansseissa väliyönä.

Juhannus ilman alkoholia ja örvellystä.

Vierailija
67/176 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahatilanne ja sairas lapsi. Ei mikään flunssa. Tästä syystä ollaan kesä kotona.

Minulla tämä sama. Harmi että olet samassa tilanteessa, mutta kai tämä tästä joskus paremmaksi muuttuu.

Vierailija
68/176 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona ollaan ja suvun vanhimmat haetaan iltapäivällä syömään ja kahvittelemaan. Ilta miehen kanssa kaksin, saunotaan ja uidaan altaassa ja nautitaan loman alkamisesta.

Vierailija
69/176 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palju, sauna, grilli, savustin, pieni perunamaa josta uudet siiklit, jääkaappi, hyvä vuode, ei hyttysiä, oma mies (ja teini).... Mitä muuta pitäis vielä olla?

Vierailija
70/176 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mua ei inspiroi lainkaan oleilla jossain keskellä ei-mitään. Iskän puolen maalla sijaitseva mummola on jo luksusta verrattuna iskän mökkiin järven rannalla, kun välimatkaa lähimpään kaupunkiin on 40 km.

M28

Vierailija
71/176 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se harmittaa kun ei pääse maalle mökkeilemään. Ei kellään läheisellä ole mökkiä maalla. Kaupungissa me asutaan kerrostalossa. Pitää keksiä jotain muuta tekemistä sitten.

Vierailija
72/176 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 70v ja nautin hiljaisesta kaupungista kerrostaloasunnossani. Ne passausjuhannukset ovat onneksi ohi. Niitä oli joka juhannus exän kanssa omakotitalossa asuessa. Ei ole ikävä! Tänään vielä iltavuoro töissä ja huomenna kauppaan ja hankin herkkuja omien mieltymyksieni mukaan. Lapset isoja joten heillä omat menonsa. 

Teetko vielä 70-vuotiaana iltavuoroa?

Vierailija
73/176 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ketään kenen kanssa viettää juhannusta, kissan kanssa kaksin tollotetaan. Lapset aikuisia, vanhempi oman perheensä kanssa jusseilee toisella puolen suomea ja nuorempi on isänsä(exäni) kanssa reissussa yli juhannuksen. Ei ole sellaisia kavereita joilta ilkeäisi kysellä mitä tekevät ja pääsiskö mukaan juhannuksen viettoon. Olen itse autoton ja kortiton, niin eipä sitä minnekään kauemmas pääsisi muutenkaan.

On tässä rivarissa mukava ja iso takapiha, ihan hyvä viettää juhannushelteitä siinäkin. 

Vierailija
74/176 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 70v ja nautin hiljaisesta kaupungista kerrostaloasunnossani. Ne passausjuhannukset ovat onneksi ohi. Niitä oli joka juhannus exän kanssa omakotitalossa asuessa. Ei ole ikävä! Tänään vielä iltavuoro töissä ja huomenna kauppaan ja hankin herkkuja omien mieltymyksieni mukaan. Lapset isoja joten heillä omat menonsa. 

Teetko vielä 70-vuotiaana iltavuoroa?

Ajattelin samaa, että millainen työ on. Että jaksaa.

Vierailija
75/176 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun maalla, joten käytännössä tämä on kun mökkeilisi koko ajan. Rantasaunalle on muutama sata metriä. Kauas ei voi lähteä, kun kotona on eläinkatras. Eipä sillä että mihinkään haluaisin, elämä on täydellistä näin.

Vierailija
76/176 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ketään kenen kanssa viettää juhannusta, kissan kanssa kaksin tollotetaan. Lapset aikuisia, vanhempi oman perheensä kanssa jusseilee toisella puolen suomea ja nuorempi on isänsä(exäni) kanssa reissussa yli juhannuksen. Ei ole sellaisia kavereita joilta ilkeäisi kysellä mitä tekevät ja pääsiskö mukaan juhannuksen viettoon. Olen itse autoton ja kortiton, niin eipä sitä minnekään kauemmas pääsisi muutenkaan.

On tässä rivarissa mukava ja iso takapiha, ihan hyvä viettää juhannushelteitä siinäkin. 

Sullahan on ihan paras kaveri. 💗

Oma kissani kuoli kaksi vuotta sitten.

Vierailija
77/176 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kotonani on kaikki ihana ja kiva.

Vierailija
78/176 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on parveke, monta lukematonta kirjaa ja hyvää syötävää. Miehellä on omia suunnitelmia, mutta en tiedä, onko hän koko juhannuksen pois vai käykö välillä kotona. Mukava juhannus tiedossa, luen, välillä torkun ja sitten katselen puita ja poutapilviä. Jos illalla radiosta tulee jotain mukavaa ohjelmaa, kuuntelen sitä, istun koneella ja syön irtokarkkeja.

Vierailija
79/176 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaikki tarvittavat puitteet tässä kotona. Mm oma ulkosauna, joka tehtiin viime syksynä. Teen vihtan, syömme hyvin ja saunomme. Alkaa kesäloma siitä.

Vierailija
80/176 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuetän osin kotona. Me siivoamme kun teinit on poissa. Lauantaina haemme heidät kentältä ja menemme mökille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän