Rehellisesti, miksi vietät juhannuksen kotona?
Kommentit (176)
Koska mä voin. Mulla on velaton asunto ja ihana terassi. :) Hyvää juhannusta!
Ei mulla ole muutakaan paikkaa missä sen viettäisin.
Asun veden äärellä, lähellä on juhannusjuhlat ja illalla grillataan läheisten kanssa. Tykkään myös nukkua omassa sängyssä. Minne olisi pitänyt mennä? Mihinkään kantovesimökille minua ei saa.
Koska se on ainoa hetki vuodesta, kun omalla pihalla saa olla rauhassa ilman naapureita. En vaihtaisi kotijuhannusta mihinkään vaan nautin. Olisi meillä mökkikin jonne mennä, mutta sinne sitten vasta juhannuksen jälkeen.
Koska en pidä kesästä, enkä ole koskaan ymmärtänyt miksi juhannusta pitäisi juhlia. Ollaan miehen kanssa vaan kotona, ehkä käydään uimassa. Ei ole rahaa ostaa kaikkea erityistä ruokaa joka poikkaisi budjetista, tai vuokrata jotain mökkiä hyttysten keskeltä. Minulle se on samanlainen päivä kuin kaikki muutkin, odotan innolla jo syksyä, kylmää ilmaa ja sadesäätä.
Koska ei ole kavereita juurikaan eikä rumalla miehellä ole mitään mahdollisuutta ikäisiini naisiin, mitään rollaattorimummoa tai muuta läskilyllertäjää taasen en huoli. Mieluummin pelaan tietokoneella yksin kotona.
M37
Asutaan maalla luonnon keskellä,ei täältä mihinkään ole tarvis lähteä.
Rehellisesti sanottuna en näe mitään syytä viettää juhannusta muualla kuin kotona. Siellä viihdyn parhaiten. Vaihtoehtona olisi Pariisi mutta ajankohta ei ole hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian vaivalloista yrittää hoitaa kahden lapsen pyllynpesut mökillä, jossa ei ole juoksevaa vettä, kun pitäisi aina kaasulla lämmitellä pienempää varten jotakuinkin siedettävän haaleaa vettä. Sattuu olemaan vielä sitä sorttia, jolla on erittäin liukkaasti toimiva suoli, niin saisi olla useamman kerran päivässä lämmittämässä, jos edellinen satsi on jo ehtinyt liikaa jäähtyä.
Toisekseen kun sitä voi grillata kotonakin. Ja meillä on ilmalämpöpumppu. Ainoa harmi on, ettei pääse saunasta uimaan, mutta eipä ne vedet vielä niin lämpimiä näin pitkän kylmän jakson jälkeen ole, että tekisi mieli puljata edes saunasta. Ja vaikka olisikin, niin on edelleen ne kaksi pientä lasta, jota eläkeikäiset (mökin omistavat) vanhempani tuskin jaksaisivat niin pitkään vahtia, että saisi saunoa rauhassa. Voisi omakin rentoutuminen kärsiä, kun pitää huolehtia, ettei 1,5v taapero hyökkää äkkisyvään järveen ja huku, koska aivan varmasti lasten isä ei vahdi, vaikka olisin syöttämässä vauvaa ja sitten ne eläkeikäiset vanhempani olisivat helisemässä ja riitely taattu.
Päiväseltään olisi ollut kyllä kiva käydä mökillä grillaamassa ja saunomassa, mutta käydään sitten perheen kesken kotona saunassa, grillataan ja uidaan jossain, missä on vähemmän vaaranpaikkoja taaperolle.
Etkö oo kuulu, että kaupasta saa kosteutettuja pesulappuja, jolla sen hanurin voi pyyhkiä? Voi jösses.
Kyllä meillä niitä onkin, mutta niitä menisi päivässä koko paketti, jos yrität koko vaipan täydeltä ripulia sillä pyyhkiä niin, ettei jää hautumaan iholle tai jos on turauttanut ne kuuluisat niskakakat. Menee turhan vaikeaksi jos pitäisi yölläkin alkaa pimeässä niillä suhrata. Päiväreissun vielä pärjäisi, että pienemmät tarpeet pyyhkii pesulapuilla ja isommille lämmittää vettä kerralla sen verran, että säilyisi edes vähän haileana myöhempään käyttöön.
Meillä oli lasten ollessa pieniä aina lämmin vesi saunan padassa. Ei mökillä ole pakko heittäytyä uusavuttomaksi..
En ole viettänyt juhannusta kai kuin kolmesti?
Nyt ikää on vadta 49v.
Teininä kerran jossakin festareilla ja toisen kerran keskisuomessa jollain mökillä.
Ei kovin kivaa, kaikki kännissä.
Aikuisena kerran nykyisen vaimon kanssa käytiin katsomassa kokkoa. Joskus 15-16v sitten.
Miksi juhannusta pitäisi erityisesti viettää? Mitä ihmettä muka menetän?
Koska haluan. Missä se pitäisi viettää? Olen elämässäni ollut niin paljon mökeillä, mm. koko lapsuus ja nuoruus, että ei kiitos ole minun juttuni. Myöhemmin olin mieluiten töissä juhannuksena. En vietä juhannusta mitenkään, ei kiinnosta.
Koska off-road ajoja ei nyt järjestetty
En tykkää mennä kavereiden mökeille kutsuttuna,kun siellä on aina pääosassa ne viinakset. Se on vaan niin rasittavaa,kun aletaan isolla äänellä puhumaan ja örveltämään ja sitten saa koko ajan pelätä että joku vahinko tulee saunassa tai uidessa.Myös usein alkoholin juominen johtaa typeriin riitoihin. Ennemmin nautimme kotona hyvästä ruuasta ja kahvittelusta herkkujen kera. Viinilasilliset voisi toki nauttia ruuan kanssa,mutta yhtä hyvältä tuo maistuu itse tekemä marjamehu ja halvempaakin se on. Inhottaa kyllätämä suomalaisten humalahakuinen juominen!
Tykkään olla kotona erityisesti juhannuksena. On ainut aika vuodessa kun ei kenelläkään ole mitään vaatimuksia. Mies ja lapset mökille ja itse olen kotona.
Just tultiin tänään Italiasta ja viikon kuluttua lähdetään takaisin. Ei kiinnosta säntäillä tässä välissä yhtään mihinkään.
Miksi ei?
Viihdyn itsekseni kotosalla kesästä nauttien.
En ymmärrä, miksi pitäisi hyökätä johonkin sinne tänne ja syödä ja tehdä jotain tiettyjä asioita vaan sen takia, että almanakassa lukee jotakin, mitä en edes ole itse sinne kirjoittanut.