Rehellisesti, miksi vietät juhannuksen kotona?
Kommentit (176)
Asumme omakotitalaossa järven rannalla. joten mikäpä täällä on juhannusta viettää. Rantasaunassa saunotaan ja oma kokko poltetaan.
Koska kotona on mukavaa. Meillä on kaunis piha ja terassi jossa on mukava istuskella ja ruokailla. Uimaranta on 400m päässä. Grillataan ja nautitaan kesäpäivistä ihan rennosti.
En tiedä mitä tällä aloituksella haettiin?
Ihana piha, terassi, uimajärvi, juhlapaikka jne tässä kotona ja kodin ympäristössä. Ystävät tulossa syömään, samoin 2 lapsista perheineen.
Reissuun lähdetään heti maanantaina joten täytyy pakata auto täyteen muuttokuormaa. 5 vkoa etelä-Euroopassa odottaa:)
Koska sairastuin juuri koronaan niin juhannus menee koronassa kotona. En nyt välitä mihinkään lähteä tätä muihin tartuttamaan. Tilaan syötävät tuohon ovelle.
Lähtisin mökkeilemään miehen taikka pienen miesporukan (max 4 henk) jos sellainen olisi (yksin ei jaksa mitään suunnitella ja tehdä) . Ei alkoholia kohtuuttomasti. Tavallista kesän viettoa hyvässä seurassa. Aamuyöstä vaikka kimppaan nukkumaan.
Miesten välinen ystävyys on upeinta. Nyt vaan yksinäisyyttä joka juhannuksena pahinta, jouluista ym en välitä.
Vierailija kirjoitti:
Ihana piha, terassi, uimajärvi, juhlapaikka jne tässä kotona ja kodin ympäristössä. Ystävät tulossa syömään, samoin 2 lapsista perheineen.
Reissuun lähdetään heti maanantaina joten täytyy pakata auto täyteen muuttokuormaa. 5 vkoa etelä-Euroopassa odottaa:)
Kuulostaa kuolettavan raskaalta 😳
Ei ole muutakaan paikkaa missä olla eikä rahaa lähteä minnekään huvittelemaan. Ystäviä on vähän ja hekin viettävät juhannuksen oman perheensä parissa, en viitsi väkisin seuraan tuppautua. Minulla ei perhettä ole. Kaksi lasta on kyllä mutta heillä on omat juhannusrientonsa oman ikäistensä kanssa ja asuvatkin eri kaupungissa.
Kysytäänpä näin, että missä se juhannus sitten pitäisi viettää? Mökillä? Ulkomailla? Bileissä kaverin luona? Festareilla?
Juhannus kotona on parasta! Olen kokenut monta "ihanaa" mökkijuhannusta (ötököiden, humalaisten sukulaisten, ulkohuussin, tylsyyttä itkevien lasten, kosteiden lakanoiden ja työleireilyn erilaisina yhdistelminä; joskus nämä kaikki yhdessä) joten valitsen olla rennosti kodin mukavuuksien ääressä. Leppoisaa jussia kaikille! :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kuolettavan raskaalta 😳
Kyllä olisi karmiva tilanne joutua pakkaamaan kamoja viiden viikon reissuun. Ei olisi minun juttuni.
Rahatilanne ja sairas lapsi. Ei mikään flunssa. Tästä syystä ollaan kesä kotona.
Vierailija kirjoitti:
Juhannus kotona on parasta! Olen kokenut monta "ihanaa" mökkijuhannusta (ötököiden, humalaisten sukulaisten, ulkohuussin, tylsyyttä itkevien lasten, kosteiden lakanoiden ja työleireilyn erilaisina yhdistelminä; joskus nämä kaikki yhdessä) joten valitsen olla rennosti kodin mukavuuksien ääressä. Leppoisaa jussia kaikille! :)
Just näin. Joskus tuli oltua muutaman ystäväpariskunnan kanssa viettämässä juhannuksia alkeellisella mökillä. Enemmän oli sääntö kuin poikkeus, että ainakin yksi pariskunta riiteli tarpeeksi juovuttuaan. Ei enää ikinä tätä.
Otin töitä juhannukselle, koska siitä saa hyvät rahat. Voi sitten heinäkuussa lomailla enemmän. T. Keikkatöitä tekevä opiskelija
Kotona on sauna, terassi ja terassilla uima-allas. Järven rantaan kokkoa katsomaan ei ole pitkä matka.
Jos olisi oma mökki, olisin varmasti siellä. Mutta vielä ei ole varaa ostaa omaa ja pitää siitä huolta.
Anopin mökki on niin pieni, että siellä on tukalaa jo meidän perhe + appivanhemmat. Eikä siinä rannassa voi edes uida.
Koska koti = juhannus. Asumme isossa okt:ssa järven rannalla ja meillä on oma uimaranta. Tässä on kaikki. Ei oo tarve lähteä mihinkään.
Koska mä voin! Olen jo 61-vuotias eikä onneksi enää tarvitse lähteä minnekään eikä järjestää mitään. Saan viettää juhannusta rauhassa kissani ja koirani kanssa.
Inhoan maaseutua, mökkeilyä ja grillaamista. En tykkää saunoa enkä uida. Juhannuskokon polttamista en ole tajunnut koskaan, mitä kiinnostavaa on tavallista isommassa nuotiossa? Perinteinen suomalainen juhannus ei tarjoa minulle mitään.
Olen aina juhannuksen joko kotona kaupungissa tai ulkomailla isommassa kaupungissa. Ulkomailla on mukavampaa, koska Suomessa museot ja muut kiinnostavat paikat ovat kiinni. Tänä vuonna pysymme aaton kotona, juhannuspäivänä käymme hyvässä ravintolassa syömässä.
Koska kotona on mukavaa. Kaikki mitä voit tehdä jossain mökillä, voi tehdä myös kotona. Miinus ehkä joku kalastus, mutta eipä tästä rantaankaan kauaa aja. Iso plussa siitä, että saa myös nukkua omassa sängyssä.
Laiskuus ja mukavuuden halu; saa olla kotona tukka pystyssä ja nuhjaantuneessa kotiasussa. Syödä masun täyteen ja katsoa vaikka telkkua.
Erakkomaisuus eli ei kaipuuta muiden ihmisten äärelle eikä ole ystäviäkään.
En käytä alkoholia joten mihinkään kuppilaan tms. ei tekisi edes mieli katsomaan muiden örvellystä.
Fyysistä vaivaa on tällä hetkellä myös.
Kaikkea hyvää sinulle. ♥