Tammenterhojen tiistaiturinat!!!
Taisin keretä aloittamaan ihka uuden pinon tiistai päivälle. Liekö kaikki muut aamukaffella vielä... :)
Tänne ei kuulu eilistä kummempaa, möhis vain herätteli jo kuuden aikaan kun alkoi pelaamaan potkupalloa massussa ;) sellainen myllerrys kävi että rupes oikein naurattamaan. Mutta nyt väsyttäis tuo " aikainen" herätys..
Tuota linkkiä en osaa kyllä eiliseen keskusteluun lisätä, jkosko joku viisaampi sen laittais.
Ei muuta kun päivänjatkoja kaikille kunhan koneen ääreen pääsette.
äityli ja möhis 25+6
Kommentit (27)
[color=EE6AA7] SINDA: Onnea tyttöuutisesta! Sulla tais ollakin kaikki klassiset tyttöoireet :) Kiva kuulla, että kaikki on muutenkin ok. Mietinkin tänään, jotta kuinkahan sun työt on lähtenyt käyntiin. Ekat viikot menee varmasti nopsaan, ihan hyvä niin pääset sitten ANSAITULLE mammlomalle ;)
Juu ja kiitos, löysin tekayn sivuille ja löysin myös sf- taulukon. Mun mitat menee aivan yläkäyrillä edelleen, vaikka pientä kasvun taantumista viime viikkoina onkin tapahtunut. Mutta eihän se voikaan loppuun saakka yhtä kiivaana kasvutahti pysyä..
Saitko muuten multakin postia & kuvia blogiin lisäiltäväksi? Ei ole mulle ainakaan takaisin saapunut.
[color=551A8B] MANSEMAMMA: Kiva kuulla että teilläkin kaikki ok ultrassa. Mie kyllä hyppäisin kattoon pahemman kerran, jos poliisit heti aamusta ovelle työntyisivät. Tulee ekana mieleen jonkun huonon uutisen toimitus (sellaisesta on nimittäin kokemusta)
[color=8B7B8B] LYDI@:llakin on ollut tänään ultraa ja neuvolaa.. Tulehan kertomaan mitä kuului vaaville!!!
[color=27408B] Miullekin iski tänään siivousvimma! Yritin jopa järjestystä vaihdella mutta ei onnistunut, sohvat painaa liikaa ja en uskaltanut työnnellä itse. Esikoinen ja sen kaveri yritti mua autella mutta eip onnannu ;) Mutta mattoja siirtelin ja mallailin eri huoneisiin sekä aloin suunnittelemaan Jouluverhoja.
Nyt sitten oltiin ulkona siivoamassa, lelut ja muu rakennusroina piiloon. Ensi kuuksi on tänne luvattu LUMImyrskyä, täytyy valmistautua hyvissä ajoin ettei se yllätä meitä niin kuin 2v sitten. Jäip kaikki tavarat lumen alle muutamaksi viikoksi.
Nyt täytyy lähteä laittamaan poijat iltapesulle. Heipsan!
Niin juu, eilen katsoin yhtä ruotsalaista dokkaria, jossa syntyi vauva rv28. Selvisi... ja syntyi myös vauva rv30. Kyllä on iso ero noilla viikoilla syntyneissä, tuo 30viikolla syntynyt oli jo ihan " valmiin" vauvan näköinen, vaikka pitkä se on matka silläkin eessä... Meinas tulla kunnon itku, jotenkin eläytyi vanhempien tunteisiin jne.. Mutta se siitä!
[color=MediumVioletRed]Työpäivä ja kauppareissu takana. Otin siinä välissä kyllä pienet päiväunet, ku niin väsyttää. Tuntuu, että nykyään mulle ei sovi ollenkaan tässä vuorotyössä nämä aamut, kun edellisenä iltana olen ollut iltavuorossa. Ei sit niin millään meinaa herätä. No huomenna on taas iltavuoro, joten saa aamulla nukkua pidempään. Ai juu, enää 19 työpäivää jäljellä!
[color=7D26CD]Olen muuten löytänyt toisen suosikkiherkuistani raskausaikana satsuman lisäksi. Satsumoita (vai miten se taivutetaan) voisin syödä kilokaupalla, mutta sellainen tuote mitä olenkin jo syönyt kilokaupalla, on Rainbown Marjainen muromysli. On muuten ihan älyttömän hyvää. Ei kyllä ehkä mitään kevyintä versiota, taitaa olla aika lailla noita hiilihydraatteja :)
[color=MediumVioletRed]Kävin eilen haistelemassa sitä minun kaverin saamaa vauvaa sairaalassa. Kyllä oli ihanat tuoksut ja voi että se oli pieni. Ja tukkaa päässä vaikka kuinka :) Kovasti aloin jo toivomaan, että olisi tammikuu, että saataisiin mekin Tammenterhot omat nyyttimme synnytettyä ja kotiin. Ei millään malttais odottaa!
[color=7D26CD]Sinda75: Paljon onnea [color=Firebrick]tyttöuutisista[color=7D26CD]!!! Mahtaiskos tännekinpäin olla sit sellainen tulossa, kun etkö sinä analysoinut meidän masujen muotoa kuvista, että olisi samanmoiset?
[color=MediumVioletRed](.) Eipä mitään uutta tällä saralla... Kohta taas kymmenluku vaihtuu (torstaina rv 30+0) ja lähdetään viimeiselle kymmenelle viikolle. Hieman kyllä jännä fiilis!
[color=7D26CD]Enpä nyt muista mitä muuta piti kommentoida, joten taidan siirtyä telkkarin ääreen.
Sulina + Papu rv 29+5
on jo hurjasti viikkoja kasassa :) ja minäkin olen innostunut satsumoista! ostin jopa sellaista vartalovoidettakin..
Sindalle onnittelut tytöstä! sinulla taitaa olla se vaisto josta kaikki vanhemmat ihmiset ovat minulle puhuneet, että kyllä äiti tietää kumpi siellä on :) minulla ei sitä vaistoa ole.. (tai nythän se nähdään perjantaina). poikaa tuumin, vaikka tyttöksi sanoivat rakenneultrassa.
Maria-79: hevosellani on sellainen virkattu otsapanta :) pidin aikoinaan kesäkisoissa sitä. mitäköhän olisi ruunanrupukkani ajatellut väristä, mistä näit unta :)
nyt onkin jo olo parempi aamuisesta. tein 1½h kävelylenkin ja siivosin kotona raivokkaasti. äsken vetelein vielä kupin kahvia, saas nähä kuinka nousee kofeiinit nuppiin :/ juotteko te monta kuppia kahvia päivässä?? itse olen pitänyt tiukkana rajana 3kuppia.. yleensä vaan se 2 menee päivässä.
nyt kun kaikki on avautunu pukamistaan yms. niin minäkin uskaltaudun paljastamaan kuinka hirveästi minua ummetti rv21 asti! (tai siis en muista ainakaan kertoneeni). tulipahan nähtyä ja koettua, miltä tuntuu olla 4pv toimittamatta vatsaansa. istuntoja oli paljon, mutta tulos surkea. vatsani siis pelasi vain 4pv välein vaikka vedin luumuja, kuituruokaa ja ummettuslääkettä. nyt vaihoin lääkettä ja johan pelaa vatsa! :) tämä vaiva alkoi miltei heti, kun tein positiivisen testin..
painosta joku kyseli. minulla tullut tähän mennessä 8kg. ihan liikaa ajatellen lähtöpainoani. 15kg olen ajatellut pyöristyväni..
nyt katsomaan pakoa tv:stä!
Sindalle ensiksikin onnea tyttöuutisesta:) Ei oo todellista, mutta ihan pieni kateuden pisto kävi taas mielessä ja heti perään paha mieli itelle kun kyllä tätä poikaa rakastan ihan hirveesti.
Ceciliah: me katottiin viikonloppuna koko prison breakin eka tuotantokausi ni nyt on aika kevee olo kun ei tartte linnottautuu tohon telkun ääreen, voisin vaikka lukea tenttikirjoja;) Toisesta tuotantokaudesta ois vissiin viis ekaa jaksoa ainakin saatavilla, joten ehkä sitä sit vois joskus lähiaikoina katella.
SynnytysvalmennusG: No sitähän ei täällä jyväskylässä järjestetä joten se siitä:( On kyllä musta törkeetä vai mitä mieltä te ootte siitä että on kaupungilta rahat niin loppu että tollasesta karsitaan. Sit tohon viereen rakensivat tosi kalliin puiston jossa maa menee aaltomaisesti..kyllä taas kannatti...
Painoa on tullut varmaan joku 13 kiloa, mut eipä tuo haittaa yhtää ku alipainolta lähin liikkeelle.
Hui miten on ollu siivousintoisia tänään..mies lähti taas työmatkalle, onneks on vikat 4 päivää ja sit ei enää matkusta. Mutta siis kämppä jäi aika kauheen näköseksi. Herran vaatteita lojuu hujanhajan ym. No, enpä nyt haluu olla mikään katkera kotirouva:)
Huomenna lähden mummoa moikkaamaan. Hän täyttää torstaina 86 vuotta ja kyllä aika paljon jännittää että mahtaako nähdä vauvan. On kyllä vielä niin hyvässä kunnossa että yksin pystyy asumaan, mutta silti alkaa liikkuminen olla aika työlästä.
Jännittää myös bussimatka kun oon vähän vessakammonen mitä tulee kaikkiin junan ja bussien vessoihin. Bussi lähtee 9 ja on perillä varmaan joskus yhen aikaan..auttaskohan jos oisin aamun juomatta..
GALLUPPIA: Onko kukaan muu huomannu että hajuaisti ois nyt herkistyny? Mulla on..haistelin kirkkopuistossa vastaleikattua ruohoa ihan onnessani ja kahvilan ohi kävellessä tuntu niin selkeesti ihana kahvin tuoksu. Kääntöpuolena se, että jouduin käyttämään junan vessaa kun tulin turusta ja laattahan siellä meinas lentää kun haisi niin pahalle. Mä siinä sit vaan hoin itelleni ääneen et " pissaa, älä oksenna, pissaa, älä oksenna" :)
No niin, nyt pakkaamaan ja iltapalalle..ehkä vois sitä pakoa toisella silmällä seurata töllöstä kun ei tekstityksiä ollu niissä nettiversioissa.
Beijaflor rv 27+3 vai apua, onko jo 28+3..en nyt kyl tiiä..miten on mahollista et oon unohtanu mikä viikko on menossa?!
mui,
kiva että olen niin monia onnistunut piristämään aamuisella kertomuksellani:) ai verbaalinen lahjakkuus vai mitä???
nyt omaNAPAisesti näin illan päätteeksi neuvolakuulumisia. verotti muuten voimia kun kävelin tonne neuvolaan (noin kolme kilsaa?), käytiin uimassa miehen kaa (kilsa polskittiin) ja sit viä ruokakaupassa. nyt taidan kohta vetäytyä peiton alle lukeen eilen hankkimaani hömppäkirjaa. unohdettiin ihan ettei offisea tuu enää:( ei mitään ohjelmaa tv:ssä tiistaisin:(
mut siis ne kuulumiset:
hemppa: 113 (ei edelleenkään rautaa)
pissa: puhdas
rr:124/86 (mulle normaali tässä raskaudessa)
painonmuutos: 120g/vko (!) (viimeks olikin yli 1,4kg/vko->mikä turvotus?)
sf:29
simppiksen syke:140
liikkeet:++
tarjonta:rt (esitteli mulle missä simppiksen pää, selkä ja jalat oli)
ens viikon to lääkärineuvola, kun pitää se loppu saikku vielä kirjoittaa.
eli siinäpä ne olennaisimmat, huomenna palaan uudella innolla kommentoimaan. saas nähdä millaisiin kertomuksiin silloin kykenen.
tigru ja simppis, joka potkaisi opiskelijaa kun sydänääniä kuunneltiin:)
[color=blue]Nasu [color=violet]toivottavasti saat jo huomiselle ajan niin ei tarvi miettiä noita tuntemuksia. bd bd
[color=blue]Ardisia [color=maroon]onko sua vieraat hiplaillu? Mä en oo onneks joutunu vielä kenenkää kopeloitavaksi. Varmasti estän, jos joku yrittää masua koskettaa. En tykkää sellasesta, tulee jotenki riista olo :/
Hienoa hienoa, että peruit röntgenin! Toivottavasti neuvolatäti ei siittä sotaa nosta.
[color=blue]Ariella [color=violet]juu kovin odottavana akkaki on masun suhteen :) muutaman kerran jo tuumannu ettei jaksa oottaa enää! Siis peipin syntymistä ;) Ja jos joku tuttu on hämmästelly mun masua (huumorilla) niin akka puolustaa heti, että siellä on vauva! Ja on käyny niinki, että ihan oudolle kaupan tätille ilmottaa meiän vauvasta.
Että välillä mainostaa ehkä liikaaki :/
[color=blue]Taneli [color=maroon]*ojentaa pumpulia* ei muuta ku nyt kääriydyt tähän ettei mittää satu :D
[color=blue]Mamm@mia [color=violet]toivottavasti tropit pian tehoo :) Meillä muuten sama, että akka on monasti jo sylistä ohjannu pirssiä tai rattoria ja kovin innostunu on kaikista mis moottori. Ja kesällä oli mun mielestä hienoo, ku ite hoksasi V8:n hienot äänet :) Haluais meillekki, no ei oo ainoo!
[color=blue]Maria [color=maroon]kuulostaa hyvältä keksinnöltä tuo verhosysteemi :)
[color=blue]Mary [color=violet]olipas pakko kurkata unikirjaa, mut ei siellä strutseja mainita. Monia muitaki juttuja huomannu puuttuvan ja tuon kirjan mukaan pitäs oppia päätteleen unista itekki, ku tuota lukee. Mä en vaan ainaskaa osaa :O
[color=blue]Mansemamma [color=maroon]niin oikeesti ettei unessa oli poliisit oven takana? Hienoja ultrakuulumisia bd bd.
[color=blue]Sinda [color=violet]hienoa, että ultrassa kaikki hyvin. Aiotteko läheisille paljastaa minkä värisiä nuttuja sais ostella? :)
[color=blue]Sulina [color=maroon]enpä muista millon oisin satsumoita syöny niin äskön tarttu niitä kaupasta mukkaan :)
[color=blue]KahviG: [color=violet]hmm aamusumpit, sitten päivä ja ilta. Joten kolme kupillista taitaa yleensä olla. Aina oon ollu yhen kupin kerrallaan juoja. Monet mummut ei sitä ymmärrä, ku tykkäävät tuputtamisesta :O Jos kahvin saanti on jostai syystä estyny pitemmän aikaa niin sillon saattaa mennä kaks pientä kupillistaki. Toinen voi tosin alkaa tökkimään. Eli en mikään suurkuluttaja oo muutenkaa. Mutta aamusin on pakko saaha muuten ei herää.
[color=darkviolet]Mä sit väsähin siivouksen jälkeen. Mut puuhasinki ihan yhteen syssyyn kaikkee. Se tiesi sitä, ett kellahin sohvalle hyvin kummasti. Mut mikäpä siinä oli olla, ku uus Odotus-lehti tuli tänään. Se tuli aika äkkiä luettua. Tykkään kyllä ihan kympillä enempi tuosta, ku Vauva-lehestä.
Isyysselvitys juttu sai sapen kiehahtaan :/ Palautu taas mieleen kuinka vanhan aikasta hommaa tuo vielä on. Ihan ku avoliittolaiset ois jotain uskotonta sakkia *mur*. Okei no ehkä " liiottelen" , mut ku alkaa kiehuttaan mokoma! Ja sitten se, että ku tulee useampia lapsia ja jos et oo naimisissa vieläkään niin eiku papereita kirjottaan vaan :O Millähän nuo päättäjät sais uusiin tuota tekstiään ja aatteleen tän päivän järellä. Niin paljon nykyään puhutaan aviorikoksista niin eikös sitä myöten tule niitä aviottomia lapsiakin. Okei mä isken jäitä hattuun. .
Kuulostaa vaan tuossa jutussa, ett tuon yhen ukkelin mielestä avoliitossa elävät ovat ihan vasta-alkajia suhteessa. Ei käy mielessä ei, että toiset parit tekee hommat " väärässä" järjestyksessä.
Niinku me :D alusta asti on asuttu periaatteessa samassa osotteessa ja sit mentiin kihloihin. Akka synty, rakennettiin talo ja nyt ollaan tässä vaiheessa. Eikä mulla oo mikään kiire toista sormusta saaha. Alusta asti on suhde perustettu uskollisuudelle niin tarviiko se muuta.
Jäät tais sulaa :D :D
[color=blue]HajuG: [color=maroon]toisinaan ykskaks haistan jotain tarkasti, mut yleensä ikävä kyllä vaan hienhaju on sellanen mikä tunkeutuu luita ja ytimiä myöten :/
[color=darkviolet]Pitääpä katastaa tuliko mun turvotus avaukseen mitään kommenttia. .
[color=teal][b]Maria[/b], mulla se tuttu oli siellä Lapuan tk:ssä lääkärinä, mutta vain kesän ajan. Voi olla että tekee muutaman viikonlopun talvella, mutta nimikirjaimet on erit ku sun mainittemat.
[b]Zatu[/b], hyvin on menny 2 ekaa työpäivää. Surffailisin kyllä jos ehtisin, mutta tää nykyinen työ on vähän erilaista luonteeltaan, niin ei jouda töissä koneelle kuten ennen. Aiemmin tein puhtaasti toimistotyötä ja nyt aika lailla labrassa heilun. Lisäilen kuvat blogiin heti kun ehdin...
[b]Ceciliah[/b], onnea 4D-ultraan!! Tuuthan heti kertomaan sitten kuulumiset!
[b]Mansemamma[/b], miten ultrassa meni?? Selvisikö sukupuoli?
[b]Tigger[/b], kiitos nauruista! Tosi kuvainnollisesti kerrottu tuo omaperäinen juttusi, luulempa että monikin meistä pystyy samaistumaan tuohon helpotuksen tunteeseen...
( . ) Meillä oli eilen se ns. kandineuvola, joka oli samalla eka virallinen lääkärineuvola, kun ekan kolmanneksen lääkäri jätettiin väliin säästösyistä. No, siellähän oli 3 tyttöä ja poika, eiköhän mulle sattunut just sitten se poika harjoittelemaan :) No eipä siinä mitään, pitäähän senkin päästä jollain harjoittelemaan... Ihan asiallinen oli ja ammattilaisen otteet, on kuulemma ollut Aydin Tekayllakin harjoittelussa, joten hyvään oppiin on päässyt. Lääkäri/opettaja itse oli tosi kiva ja mukava ja käynti oli kyllä erinomainen valinta sen sijaan että ois käynyt kiireisellä, ei-niin-asiantuntevalla tk-lääkärillä. Ja pääsi ultraan!! Mahani muoto ja sykkeet pitävät kutinsa; meille tulee[/color] [color=deeppink][b]tyttö[/b] [size=3]♥ ♥ ♥[/size][/color] [color=teal]Lääkäri ultrasi huolella ja reisimittaa ottaessa sanoi että siinäpä se sukupuolikin selvästi näkyy jos haluaa ja minähän halusin!! Sanoi että ei löydy kiveksiä, mutta varoitteli että ihan täysin varmaa ei ole koskaan. Tuskin olisi sanonut edes 4 opiskelijan katsoessa vierestä, jos ei olisi asiasta varma. Ihanaa!!
Painoarvio oli noin 980 g, vastaten rv 26+5 eli edelleen sen 3-4 päivää isompi kuten jo np- ja rakenneultrissa. Jospa ei menisi sitten 2 viikkoa yli... Oma paino oli noussut reilu 700 g/vko, vähän vähemmän kuin viiimeksi (1077 g) ja vielä vältyttiin sokerirasitukselta, kun vauvan kokokin oli passeli. Muutkin arvot ok, sf-mitta 22 cm. En vielä katsonut mihin käyrälle menee. Vauva oli raivotarjonnassa, mutta kääntyilee ilmeisesti vielä miten sattuu.
Että sellaista meille...ilmankos olen herkkuja mättänyt ja vaatekaupoissa en millään saa näppejä irti vaaleanpunaisista vaatteista! Muutama on tullut jo hankittua (kirpputori/kaveri) ja nyt voisi ehkä jo uusiakin ostaa.
[b]Ardisia[/b], löysitkö muuten sen Tekayn sf-mittataulukon? Taidan nyt kipaista itsekin sinne katsomaan mihin tuo oma mitta asettuu, kun en jaksa kaivaa neuvolakorttia laukusta.
Sinda & Nipsu rv 26+3