Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin nukuttu yö takana. Suviande kyllä luetteli ne meikänkin ongelmat sängyssä. herään joka kerta kun kylkeä pitää kääntää, pissallakin käyn ainakin kerran yön aikana. Mutta viime yö oli levollinen kaikesta huolimatta. Tyttökin nukkui hyvin, tosin ei pitkään.

Tuun uudestaan, nyt loppuu akku...

maryanne

Vierailija
2/23 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan täällä yksi aikaisempi heinis liikkeellä :)

Minun piti mennä pace tunnille mutta huomasin pukukopilla että olin unohtanut pakata jumppahousut eli tulin sitten töihin jo !!!

Hiukka ärsytti...

Käykö teistä moni viellä paljon liikkumassa ? Minä olen koettanut likkua 3 kertaa viikossa eli käyn joko kävelyllä tai pace tunnilla.

Hiukka ärsyttää kun en ole vielläkään saanut kelata päätöstä äitiysrahasta vaikka kyllähän sen voi laskea kelan nettisivuilta, mutta olisi kiva saada kuitenkin tieto myös kirjallisena...Täytyy taas soitella kelaan ja kysellä päätöksen perään...

Huomenna minulla onkin neuvola. Täytyy siellä kysellä, että mikä on se minimi määrä liikkeissä mitä pitää tulla päivässä kun on niin kovin vähä liikkeinen neiti mahassa.

Hyvää päivän jatkoa,

kesähelinä 30+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä katkonainen yö takana. Nyt kyllä meidän neiti nukkuu jo eli ei enää nuo juuri puhjenneet poskihampaat haittaa mutta mulla noita vaivoja löytyy :) Jalkoja ja lonkkia särkee, wc:ssä ravaan vähintään 2 kertaa yössä, luut rutisee ja valivali... ja vielä olisi 9 vkoa jäljellä laskettuun aikaan.

Tämä äippä päätti eilen hemmotella itseään ja painuin parturiin. Lähti yli puolet pois letin pituudesta. Yritin epätoivoisesti kasvattaa hiuksia (että saisin syksyllä niihin kunnon hääkampauksen) mutta sitten meni hermot. Ajattelin että saa olla melkoinen kampaus että kärsin moppitukasta puoli vuotta ennen häitä ja sitten kumminkin painuisin häiden jälkeen leikkaamaan taas lyhyeksi. Joten se oli adjöö pitkille hiuksille ja nyt ollaan taas pikkuisen tyytyväisempiä ulkonäköön.

Tänään olisi klo 10 neuvola ja kohta siellä saakin käydä 2 vkon välein. Onneksi neuvola sijaitsee viereisessä talossa (matkaa n.40m) joten vaikka kävely olisi kuinka kömpelöä/tuskallista vaappumista niin enköhän aina perille pääse hengissä :)

Nyt joku pikkuneiti tuli tuohon viereen sen tuoksuisena että vaipassa on muutakin kuin nestettä joten palaillaan neuvolan jälkeen kertomaan vauvelin kuulumiset.

Neppe05 rv 31+0 ja Nea 01/05

Vierailija
4/23 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon viikon nukkunut tosi huonosti oman sitkeän nuhan ja tytön hampaiden puhkeamisen takia. viime yönä heräsin ekan kerran vasta klo2 ja ajattelin et ihanaa neiti ei oo herättänyt koko yönä. eipä mennyt ku sekunti kun heräsi. oli tosi virkeä, istuskeli sängyllä ja joi vettä 300ml loppuyön aikana. kaitpa ne hampaat valvottaa. 4 maissa mies kiikutti sille maitopullon ja nyt on siitä asti nukkunut. paitsi just heräsi....

mahaan ei kuulu mitään uutta. potkuja tulee säännöölisesti ja alapäähän pää työntyy ilkeesti. viikon päästä on äitipoli käynti kun neuvolassa löytyi extra sydämensykkeitä.

pitää lopettaa neiti hermostuu

sassa 33+0

Vierailija
5/23 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin iloista sellaista! Poika voi hyvin, minä nukuin hyvin, aurinko paistaa ja muutenkin on piretä olo. Ainoa, mikä vähän huolettaa, on nuo kipeät supistukset ja alamahakivut, joita on ollut nyt jonkun aikaa. Viime yönä heräsin muutamaan kertaan supistukseen, joka ei tosiaankaan tuntunut enää miellyttävältä. Päätin mennä yksityisellä käymään tarkistuttamaan tilanteen, kun ei noista nla-lääkäreistä ole mihjinkään. Ei ne ole koskaan edes paikalla. Ja tk.ssa ei ole uä.tä, joten paras mennä yksityiselle ja maksaa sitten hähän enempi.

Edelleen on epäselvää, missä ja mitenpäin vauva masussa lymyilee. Ihan alhaalla tuntuu eniten moksuja ja möyrimistä, siis ihan tuolla häpyluun alla. En saa selvää, että onko ne kädet vai jalat ja missä peppu/pää on:). Kylkiinkin vielä satelee potkuja, joten kaippa se välillä on vielä sivuttainkin siellä. Voisi kyllä jo alkaa asettua rt.hen, ettei tila lopu kesken...

Jollakin oli limatulppa jo irronnut!! Hui! Monellahan se enteilee lähenevää synnytystä!

Joku (sorkke näitten muistahäiriöiden takia) kyseli, että vieläkö harrastetaan liikuntaa. No mä harrastan; käyn punttiksella, mammajumpassa ja crossingissa. Yhteensä noin. 3 kertaa viikossa. katotaan, kauanko jaksan jatkaa. Miten sä, kuka käyt PACE:ssa, pystyt tekemään niissä laitteissa mitään? Eikö suurimmassa osassa ole joku tuki tai vastaava, jika tulee vatsan eteen/päälle??! Ja mitä teet niillä steppilaudoilla? Et kai vaan hypi enää? Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen, sillä itse olen harrastanut pacea monta vuotta, mutta lopetin sen ekassa raskaudessa heti, kun kohtu alkoi kasvaa.

Kivaa tiistaita kaikille!

sitruska rv 32+2

Vierailija
6/23 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

uusi heinäkuussa esikoisensa saava ilmoittautuu joukkoon!!:) hyvin on nukuttanu..mitä nyt parit vessareissut ja miehen kuorsaus herättää..(ennen ei kyllä se oo haitannu). mä käyn myös vielä salilla, spinningissä ja lenkkeilen, rauhallisesti... vaavi jystää ja möyrii kivasti masussa..taitaa tulla tehomimmi! hyvät päivänjatkot kaikille!! mä alan ikkunat pesemään!(vihdoin ja viimein..)

ninni rv31+6

Vierailija
7/23 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja myös katkonaista yötä.. Turhauttavaa juosta vessassa vaivaisen pikku lirun takia! Meillä koira pitää minut liikkeessä, mutta mitään kunnollista en kyllä harrasta, josta huono omatunto:/

Minut kyllä yllätti tuon pihan remontin työmäärä! Alan olla kyllä jo ihan kypsä koko piharemonttiin ja valmiita ei olla vielä läheskään! Nyt vielä kun ollaan myllätty maata nurin, niin on vielä karun näkönen. No ens kesänä onkin sit upea:)

Mies lähtee urheiluporukan kanssa viikonlopuksi Berliiniin. Tekee sille kyllä hyvää vähän päästä rentoutumaan. Saapahan kerrankin mieskin mennä vähän poikein kaa;) Kiva ois kyllä itekin käydä jossain, mutta pitkät ajomatkat ei kyllä nyt kiinnosta ollenkaan.

Mutta nyt pitää lähteä vähän ulos leikkimään..

Vierailija
8/23 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä paljon porukkaa jo tähän aikaan! Ihan ihmeissäni luen kun jotkut harrastaa vielä vaikka mitä liikuntaa. Itestä tuntuu että jo pelkkä kävelykin on muuttunut lyllertämiseksi...

Muutenkin tuntuu tällä viikolla olevan kuppi täys vähän joka suhteessa. Töitä on jäljellä vielä 5 VIIKKOA (kaduttaa että päätin jättää kesäloman äitiysloman jälkeen pidettäväksi), väsyttää (yöllä herää joka kerran kun kääntää kylkeä) jne jne... Eniten vituttaa tää töissä olo. Tuntuu, että koko ajan kerääntyy kaikkia hommia mitä pitäis tehdä vielä ennen kuin jää pois ja minkään tekeminen ei oikeestaan enää kiinnostaisi... Kuten huomaa tänään on todellakin huono päivä!

Ens ma olisi äitipolilla istukkakontrolli ja lääkärinaika kohonneista sokeriarvoista. Oon vasta tällä viikolla alkanut miettiä että mitä jos se istukka ei olekaan noussut pois kohdun suulta. Tähän asti ei oo tullu mietittyä koko asiaa. Jotenkin hirvittää sektion mahdollisuus.

Tämmöistä täällä, toivottavasti mieliala kohoais.

- Antracite rv29+5

Vierailija
9/23 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä oli taas vaikea herätä tänä aamuna töihin. Kuulun myös niihin, jotka jättivät loman pitämättä ennen äitiyslomaa (ja nyt kaduttaa!!!). Toisaalta - mä oon miettinyt, että teen sen, minkä jaksan ja loput jätän seuraavalle päivälle. Vielä 16 aamua edessä... huoh.

Mulla on jääneet jumpat ja kuntosalit vähemmälle. Sitä vastoin käyn 4-5 kertaa viikossa pyöräilemässä ja/tai kävelyllä. Semmoisia 8km kävelylenkkejä yritän tehdä, riippuen tietty kunnosta ja mahan tilanteesta. Toisinaan ei ole lainkaan ongelmaa, toisinaan jo muutaman sadan metrin jälkeen pitää huilia.

Yöt menee vielä suht OK, kerran pitää käydä vessassa, mutta toisinaan tulee levottomiakin öitä, pitää kääntyillä ja selkään sattuu tms. Toivottavasti sitä jaksaa ja pärjää kuitenkin loppuun saakka:)

Aurinkoista tiistaita kaikille.

Vierailija
10/23 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin nukuttu yö takana,ainut on tuo nukahtaminen mikä teettelee vaikeuksia,pystyn nukkumaan ainoastaan vasemmalla kyljellä kun oikea puutuu jos sen päällä nukun.

Yöllä en käy kertaakaan vessassa ja nyt lapsetki menee iltaisin nukkumaan jo myöhemmin niin nukkuivat tänä aamunakin yli kahdeksaan joten itte nousin sängystä vasta yhdeksän korvilla...

Minä tein viimeisen työpäiväni 2.4 ja sen jälkeen jäin työttömäksi,töitä ois voinu vieläkin olla mutta sanoin että pitää löytyä varmasti se 10päivää että tulen töihin koska lasten hoito oli sovittu aikaisemminkin 10 pvä /kk:ssa. Mutta siis yhtään en ole pannut pahakseni vaikka olen jo reilun kk:den ollut kotona ....kiirusta on pitänyt ilman töitäkin! Virallisesti äitiysloma alkaa muistaakseni 25.5 eli vajaan kahden viikon päästä...

Mulla on nla to joten jos noita pahalta tuntuvia supistuksia tulee pyydän kyllä terkkaa kattomaan et onko kohdun suulla tapahtunut jotakin,varsinki kun se limatulppa siältä lähti ...ainakin osittain...tosin mulla ei oo kyllä hajuakaan kuinka iso se kokonaisuudessaan on mutta töi oli ainakin aika muhkee möltti...

nyt painan hetkeksi sohvan pohjaan...

aurinkoista päivän jatkoa kaikkille

pipsaliinu ja vekara 33+2

Vierailija
11/23 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta, että jaksatte vielä liikkua noin aktiivisesti!! Olen ihan kateellinen. Mulla jäi jumppaaminen jo alkuraskaudessa pahoinvoinnin ja sitten supistusten takia. Kävelyllä olen yrittänyt säännöllisesti käydä mutta sekin on supistusten takia vähentynyt kaiken aikaa.

Eli täällä siis tosiaan supistelee, muuten voin todella hyvin. Äitiysloman alkuun olisi vielä vajaa kolme viikkoa, mutta onneksi sain nyt torstaille ajan lääkärille ja toivon mukaan pääsen sairauslomalle. Yöt ovat todella katkonaisia, vessassa saa ravata ja vauva möyrii ja supistelee... joten työkyky on ainakin oman arvion mukaan jo ihan nolla!;-)

Meillä on sänky ja hoitopöytä kaivettu esiin, viikonloppuna pesin turvakaukalon kankaat. Nyt pitäis pikkuhiljaa alkaa kaivelemaan vauvan vaatteita. Ihanaa!;-)

Mukavaa tiistaita kaikille!

T: Evius 32+0

Vierailija
12/23 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kun liikutte vielä noin paljon! Olen haikeana täällä näytön takana, sillä minä rakastan pitkiä kävelylenkkejä ja nyt raskauden aikana lenkit ovat lyhentyneet ja jääneet käytännössä kokonaan pois. En pysty kävelemään edes töihin, koska vatsaani alkaa koskemaan ja vauhti on sitä luokkaa, etten viitsi hohhailla tien päällä. Kuntosalilla kuitenkin pystyn vielä käymään, mikä on ihan jees juttu.

Kunnon palauttamisessa on kuitenkin raskauden jälkeen paljon työtä, mutta luulen, että se siitä kohoaa luonnostaan kun vauvan kanssa tulee sitten liikuttua varmasti paljon ainakin lenkillä. Käytättekö lenkkeillessänne tukivyötä?

Pienokainen on ollut nyt todella rauhallinen, ihan häiritsevää, voisi vähän tanssahdella, jotta tuntisin, että hyvin menee.

Kiitos muuten oikein paljon muistaakseni Suviandelle, että veit eilisestä pinosta linkin siihen viime viikon pinoon, jossa oli lueteltuna hankintoja!

pazzepartout rv 30+5

Vierailija
13/23 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos taas pitkästä aikaa sais muutaman rivin aikaiseksi...

Ensinnäkin, ihanaa, että Sitruskan poika on toipumassa! Oli varmasti todella rankkaa. Meillä poika (1,5v) sairastui eilen vesiripuliin ja pelkäsin, että meillä on sama kohtalo edessä, mutta onneksi osmosal auttoi ja tänään ei ole vielä tullut mitään...

Yhdyn sitruskaan myös tuossa terveyskeskuslääkärien haukkumisessa :o/ Kävin kolme viikkoa sitten neuvolalääkärissä, joka totesi kohdunkaulan lyhenneen huolestuttavasti ja uhkasi vuodelepoon joutumisella. Sain kontrolliajan kolmen viikon päähän, mutta meillä oli matka välissä, joten kävin sitten yksitysellä gynellä tarkistuttamassa tilanteen. EIKÄ se kohdunkaula ollut mihinkään hävinnyt! Turhaan panikoin kaksi viikkoa ja pelkäsin vauvan syntyvän milloin tahansa!

Yksityisellä vauva ultrattiin ja kooksi saatiin 2050g (viikolla 30+3), keskikoko olis n. 1500g, joten sain sitten passituksen sokerirasitukseen. Se oli tänä aamuna ja tulokset saan sitten torstain neuvolassa. Toivottavasti siinäkin on kaikki ok, sillä tällä itsehillinnällä jo pelkkä dieetti tuottaisi tuskaa.

Oma olo on ollut ihan ok. Kivuttomia supistuksia tulee muutama päivässä, mutta ne nyt ovat ihan normaaleja. Minä myös ihmettelen muiden urheiluintoa ja jaksamista, mulle riittää hyvin kevyet kävelylenkit. Tosin painoakin on sitten kertynyt jo 14kg lisää alkupainoon...

Tinka + Nuppu rv 31+3

Vierailija
14/23 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kesälomalla nyt toista päivää. Aika raikasta meinaa vaan tuolla pihalla olla. Ei oikeen kesältä tunnu, mutta pääasia on et ei tartte töihin enää mennä. En minä kyllä oikeen vielä ymmärrä sitä, et ei tartte mennä tosi pitkään aikaan takaisin... Viimiset kymmenen vuotta kun on mennyt niin, että pisin aika minkä olen töistä ollut pois kerrallaan on ollut 3 viikkoa. Meillä kun ei ole saanut pitää kesälomaa kaikkia neljää viikkoa kerrallaan, vaan yksi viikko on ollut keväällä tai syksyllä.

Minä nukuin kanssa tosi huonosti tossa ennen kuin loma alko. Meillä syyllinen on tuo karvakasa (koira), joka just tossa jaloissa makoilee. Tietäispä vaan et siitä kirjoittelen;) Sille tuli jokunen kuukausi sitten kauhee tarve nukkua yöt meidän sängyssä. Se lykkäs itteensä sitten ihan kylkeen kiinni tai tuli puoliks päälle makaamaan. Välillä meillä oli päät samalla tyynyllä ym:ta. Ei se niin isännästä piitannu, vaan mun lähellä piti olla. Sit kun sillä on tosi paksu tuo turkki, niin eihän se tuntia kauempaa pystyny aina sängyssä makoilemaan, vaan sitten piti siirtyä lattialle vilvoittelemaan ja sit taas hetken päästä sänkyyn takaisin. Nukuppa siinä sitten. Minä heräsin joka ikinen kerta, kun se vaihto paikkaa ja paljon oli siihen aikaan vielä aamuja et piti jo viideltä nousta töihin. Väsytti sit mukavasti töissäkin.

Neuvolassa meinasivat et kun kyseessä on vielä tyttökoira, niin se voi vaistota hyvinkin et odotan. Tiedäppä sitä sitten. Juoksuun tämä ei ainakaan pitäis liittyä ajallisesti milläänlailla.

No joka tapauksessa viime viikolla keksittiin laittaa pinnasänky, jossa on pyörät alla makkarin oven eteen. Ensin mua säälitti koira, kun se jäi surkeena itkemään sängyn taakse, mut kyllä hyvät yöunet oli sen arvoset. Eikä tota koiran uikutusta tarttenu kuunnella kuin parina yönä vähän. En tiedä mitä se vieläkään aattelee nukkumisesta olkkarissa, mut ei kait se ihan huonona juttuna tätä järjästelyä pidä, kun niin hiljaa on yöt. Isännän kanssa sovittiin et se päästää aamulla koiran sit mun viereen kuuden kieppeillä, kun itse lähtee töihin. Sit me koiran kanssa vietetään aamuisin laatuaikaa ja rapsutellaan/halitaan.

Olis tuo sänkyyntulo pitänyt kumminkin sitten kieltää kun vauva olis tullu, joten parempi varmaan oli nyt tehdä tuo opettelu. Eipähän ainakaan yhistä vauvaan tuota muutosta. Saa nähä mitä keksitään tuohon ovelle sit kun vaavi tartee ton pinniksen. No sitä kerkiää pähkäilemään sitten... Ovea kun ei viittis ihan kiinnikkään laittaa, kun tulee äkkiä niin huono ilma.

Teillä joillakin muillakin taisi olla koiria. Onko ne muuttunu mitenkään tässä kuukausien aikana? Vaistooko ne et odotatte?

Netta rv 30.5

Vierailija
15/23 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Täytyy hattua nostaa teille jotka jaksatte kuntoilla! Mulla tuottaa tuskaa 100m kävely bussipysäkille! :O Alapäätä vihloo ja selkä tuntuu että napsahtaa poikki :/ No, kyllä te tiedätte! ;) Mulla jäi kanssa jo aika alkuvaiheessa liikunta pois, kun alkoi selkään ottaa vähänkin pitemmällä lenkillä ja tuntui ettei saa henkeä kun hengästytti niin. Odotankin innolla (ja kateellisena muille lenkkeilijöille) että pääsisin taas syksyllä hölkkäilemään, jos rinnat antaa periksi :D

Mulla on just nuo samat univaivat ja lisäksi tulee öisin nälkä sekä esikko välillä herättelee. Ei oo hyvä kun pitää sokereita mittailla niin nehän on sitten aamuisin korkeella kun oon syönyt keskellä yötä :/ Mutta en saa nukuttua muuten ellen syö kun nälkä kurnii mahassa.

Mulla on sitten työaamuja enää tasan 6 kpl :) Kyllä jo oottaa ettei tarvi joka aamu raahatua tänne ja saa kotona alkaa tehdä kotihommia ja ihan luvan kanssa ajatella vauva-asioita yms.

Vauva alkaa olla jo tosi alhaalla, vihloo välillä aika kovaa tuonne kohdunsuulle. Jännittää samoin vähän ettei vaan olis paikat auennut kun illat on aika rankkoja esikon kanssa nosteluineen yms. Eilenkin illalla oli maha ihan pinkeenä :/ Tyhmä sitten vielä istuin tietokoneella tosi myöhään, ei se istuminen ainakaan paranna asiaa...

No, nyt alkaa kohta olla niin nälkä että näköä haittaa! X) Pakko syödä jotain

T:Moonagirl 33+3 (kivat luvut:)

Vierailija
16/23 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa ajattelin pinoutua minäkin. Ehkäpä sitä sitten äitiyslomalla olisi hieman aktiivisempi, kun ei ole mitään muuta kuin aikaa. Virallisesti äitiysloma alkaa 24.5., mutta olen luvannut olla töissä toukokuun loppuun. Joku ihmetteli, kun ei ole vielä saanut äitiysrahapäätöstä. Täälläkin yhä edelleen odotellaan. Äitiyspakkaus tuli jo kuun vaihteessa eli ei ne paperit varmaan hukkuneetkaan ole. Malttamattomana täällä lomaa odotellaan ja suunnitellaan, ett sitt äippälomalla siivoan ja pesen ja ompelen.......saas nähdä mitä sitä todellisuudessa jaksaa.

Kyselyyn omasta liikkumisesta sen verran että, viikoittain tulee käytyä sauvakävelyllä ja äitienpäivänä kaivettiin pyörätkin eteen ja käytiin pyörälenkillä koko perhe. Yllättävän hyvin sujui, ilmeisesti masu ei ole vielä niin suuri että olis kauheasti tiellä. Jumpat ja muut olen suosiolla jättänyt vauvan syntymän jälkeiseen aikaan.

Nukkuminen on pitkään ollut katkonaista, mutta kylläkin pojan allergian aiheuttamasta yörauhattomuudesta johtuen. Se alkaa kyllä pikkuhiljaa helpottaa ja parina viimeisenä yönä on saanut käydä kylkeä kääntäessään aina pissalla. Suonenvedot yöaikaan lisääntyneet, mutta onneksi suola helpottaa nopeasti.

Tänään oli neuvolakäyntikin ja kaikki oli hyvin: verenpaine 103/69, pissa puhdas, ei turvotusta, painoa 150gr/vk (eka neuvolasta yht. 3,8kg), sykkeet ja liikkeet ok. Typykkä oli kääntynyt rt:aan ja pää oli syvällä (siis lähellä selkärankaa) ja suht alhaalla eikä terkka saanutkaan siihen kunnon tuntumaa. Onkin jo jonkin aikaa tuntunut painetta tuolla alhaalla ja vauvan liikkuessa vihloo ilkeästi häpyluuta.

Supistuksia tulee päivittäin, mutta ne ei onneksi ole kipeitä vaan niin sanotusti tiukkoja.

Mutta tässä enimmät ja toivottavsti sitä aktivoituu äippälomalla kirjoittelemaan useammin. ainakin havaintona on ollut että pinoille alkaa kertyä mittaa äitien jäädessä kotiin . Sitä odotellessa Aurinkoisia kevätpäiviä toivottelee

Kati ja typykkä rv33+4

Vierailija
17/23 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käväsin aamulla neuvolassa tyttö mukanani. Katseli kummissaan kun vauvan sydän ääniä kuunneltiin. Nea nimitti vauvan viikonloppuna paupaksi =)

Painoa ei ollut kertynyt kuin +111g/per ja näytteet olivat puhtaat. Ainoa mikä ihmetyttää on nuo mun verenpaineet, tällä kertaa ne oli 105/56. Aikasta alhainen tuo alapaine. Terkka kysyi huippaako mua ja se siitä sitten. Noi alapaineet on tullu koko ajan alaspäin. Mitähän ne lähellä laskettua aikaa tai sit synnytyksessä, varmaan alapaine alle 50!!

Vauva oli ainakin tällä hetkellä pää alaspäin ja sf-mitta 29cm :)

Ja noihin mun särkeviin jalkoihin terkka neuvoi laittamaan hirudoid-voidetta (meniköhän nimi oikein). Jos toi tepsis, täytynee kokeilla.

Ainoa hankinta mikä täällä on mahdollisesti vielä tekemättä, on kantoliina. Onko täällä joku joka harrastaa tuota kantoliinailua?

Kun nea syntyi, ostin Theodore Bean kantorepun josta kyllä löytyy kaikki " hienoudet" (supistajasta puklurättiin ja tuttipullon pidekkeeseen)ja olen ollut siihen tyytyväinen mutta nyt haluaisin kokeilla tuota liinaa. Löysin pehmopeppujen sivuilta New Native kantopussin joka kiinnostaisi. Kertokaas viisaammat kokemuksia ja vinkkejä. Onko noilla kantoliinoilla ja esim. tuolla kantopussilla kauheasti eroja jne...

Ehkäpä myyn tuon rintarepun eteenpäin ja ostan liinan, hmm :)

Taidan laittaa kahvia itselleni tippumaan kupposen taikka pari ja palailen myöhemmin linjoille.

Terkuin Neppe05 rv 31 ja Nea 01/05

Vierailija
18/23 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohdullista kuultavaa, että joku muukin nukkuu ajoittain huonosti. Edellinen yö meni vielä huonommin kuin viime yö...minäkin käyn vessassa 1-3krt/yö ja hyvää asentoa ei tahdo löytyä sitten mitenkään. Lonkkia kolottelee ja välillä supisteleekin. Tätä kait tämä sitten on loppu ajan ja vihdoin ja viimein kun tyttökin on alkanut parin kk:n ajan nukkua yönsä heräämättä. :D Sori, vali vali...Onneksi myös miehellä oli vapaapäivä koulusta ja sain nukuttua pienet päiväunet ja mies jopa siivosi vähän täällä tänään! Ei tosin ihan ilman pientä kehoitusta, mutta kuitenkin... Se kun on harvinaista herkkua tässä huushollissa. :D

Äitienpäivälahjaksi sain tytöltä aivan ihastuttavan kortin, jonka olivat päivähoidossa tehneet. Siinä oli pikkuruinen käden kuva sormiväreillä maalattuna ja kortin takana kaunis äitiydestä kertova runo, jonka hoitotäti oli sinne kirjoittanut. Lisäksi olivat istuttaneet kukat ruukkuun äideille. Mies vei minut ulos syömään ja tuntuuhan tämä napa vetävän tuota ruokaa ihan kiitettävästi. :D

Seuraava neuvola olisi vasta toukokuun loppupuolella. Neuvolan täti varasi minulle yhden ajan ylimääräiseen ultraan, jossa vauvan kasvua tarkastetaan minun ahtaan lantioni vuoksi. Sf-mitta kulkee himpun verran keskikäyrän yläpuolella, painoa tullut n.4kg lähtöpainoon, mutta kun ei sen vauvan tarvitsisi kuitenkaan niin kovin suureksi kasvaa, ainakin jos alatiesynnytystä suunnitellaan...kun olen itsekin kovin pieni ja lantio todettu röntgenkuvien avulla himpun verran ahtaaksi. Synnytys ja synnytystapa siis askarruttavat mieltä aina välillä myös.

Liikunnan harrastuksesta oli puhetta. Itsekin kävin salilla vielä pari viikkoa sitten, mutta sen jälkeen iltaa myöten oli hivenen kivuliaita suppareita, niin olen nyt sitten siirtynyt vähän kevyempiin lajeihin. Spinningissä kävin n. puoleen väliin saakka ja salilla vielä pari vkoa sitten. Nyt jumppailen mammajumppaa kotiloissa iltaisin sitten kun pikku neiti malttaa mennä nukkumaan, päivittäin käyn vähintään tunnin kävelyllä ja viime viikolla uskaltauduin uimahalliin. Vedessä liikkuminen tuntui ihanalta, pitkästä aikaa saatoin tuntea oloni kevyeksi. :D Vaikka minulle tuota painoa ei ole tällä kertaa paljoa siunaantunut, niin tuokin tuntuu ihan riittävältä pienikokoiselle kannettavaksi. Uimassa aion käydä niin kauan kun se vain on mahdollista. Kun vaan nuo supistukset eivät availisi paikkoja, sitten kait se tulehdusriskin vuoksi ei ole suositeltavaa, vai mitenkäs se menikään?

Kuinka usein te käytte lääkärissä raskausaikana? Täällä meillä päin lääkärikäyntejä raskausaikana toista odottavalle on vain yksi/raskaus, ellei mitään ongelmia ole ts. terveydenhoitaja arvio tarpeen. Minusta aika hullunkurista se, että mitähän tekemistä sillä sinänsä on, odotatko ensimmäistä vai toista lääkärissä käynnin kanssa...No, ehkä jollain tapaa tässä raskaudessa tätä olotilaa osaa pitää luonnollisena, kun ensimmäistä odottaessa oli enemmän kaikenlaisia pelkoja, tai näin olen itse kokenut. Olen vähän itsekin harkinnut tuota yksityisellä käymistä. Kävin 4D-ultrassa kerran ja alkuraskauden ultrassa yksityislääkärillä ja harkitsen vielä loppuajasta kertaalleen yksityisellä käymistä. Viimeinen ultra itselläni on äitiyspoliklinikalla, n.36 viikolla jossa sitten päätetään vihdoin ja viimein synnytystapa ja arvioidaan koko.

Myös minun vauvelini tuntuu viihtyvän tuolla jossain kovin alhaalla. Potkuja tunnen ylhäällä ja jotain liikettä myös häpyluun takana. Neuvolalääkäri ei tuntenut päätä ylhäällä ja arveli vauvan olevan rt:ssa, mutta kuten jo ennenkin esim. Sitruska taisi näistä neuvolalääkäreistä jotain mainita, niin samaa mieltä olen itsekin...Alapäätä pakottaa, pitää käydä tiheästi vessassa ja supistuksia on päivittäin. Lieneekö vauva jo laskeutunut, masu alkaa ainakin selvästi vähän alempaa kuin aiemmin, mutta itse en oikein osaa sitä arvioida varmaksi. Selkä tuntuu selvästi, kun masua silittää, joten kait pikkuruinen siellä sitten rt:ssa on.

Minä en ole vielä aloittanut vauvan vaatteiden pesua, elän sokeasti siinä luulossa, että vielähän tässä on aikaa, kun tuota pyykkiä tuntuu muutenkin kasaantuneen vähän viime päivien aikaan. Pitää varmaan lähipäivinä aloitella vaatteiden pesu, viimeksi tässä vaiheessa olivat jo pestyinä ja silitettyinä vaan odottamassa käyttäjäänsä. :D On niitä tullut ihasteltua jo monesti...

t. Saraida ja pikkuruinen tytsyli rv 29+5

Vierailija
19/23 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo on tuskainen... Vatsaherra heittää volttia ja potkii minkä kerkiää! Sit kun ei ole saanut liikkua pitkään aikaan joka paikka särkee niin hirveesti. Iltaisin on supistellut siihen malliin, et tuleeko lähtö, mut ihmeen hyvin kasassa on pysytty!

Tänään oli pitkästä aikaa neuvola ja kaikki kondiksessa, paineet 106/68, heppulin sydän äänet hyvät ja sf-mitta 31cm.

Neuvolantäti ei nyt sit passittanut mua sokerirasitukseen kun siellä täytyis istuu pari tuntia ja se olis ihan hirveetä!!! Sen verran tuskaista tää olo on. Toivoisin jo, et vauva syntyis mahd. pian. Hän on kuitenkin saanut jo kortisonit keuhkojen kypsymiseen ja painoakin alkaa olemaan jo kunnolla ( 2kg viime torstaina), 1.2kg enemmän ku meijän esikoisella!

Mä en oo kyllä vielä valmistellut mitään vauvaa varten, mies saa sitten hoitaa asiat kuntoon kun mä oon laitoksella. Hän on kyllä ollut niin 10 pisteen isä esikoisen kanssa koko sen ajan kun makasin TAYSissa, että ei pelkoa, ettei hän asioita saisi järkkäiltyä.

Nauttikaahan kaikki " normaali" raskaana olevat olostanne ja kauniita toukopäiviä!

Terkkuloin EelaSofie ja Hippu 33rv

Vierailija
20/23 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on ollut vilskettä jo aamusta alkaen :)

Innostuin käymään tytön kanssa hiukan shoppailemassa, kun olen etsinyt äidille sellaisia kakkukuvun sisälle sopivia lasisia kakun aluslautasia. Varmaan 10 kauppaa olen kiertänyt läpi ja joka paikasta ne on ollut loppu tai sitten niillä ei ole edes ollut sellaisia, joten lähdettiin käymään tuolla isossa kyläkaupassa ja onneksi niitä löytyi sieltä :D Soittelinkin heti äidille töihin, että nyt löysin ja pyysi ostamaan heti 5 kerralla, ettei sitten ainakaan lopu kesken ;) No, nyt on nekin saatu hankittua. Löysin samalla suht halvalla tuohon hoitopöydän päälle sellaisen pehmusteen, jota olen myös etsinyt, mutta en ole ajatellut ihan mansikoita siitäkään maksaa. Onneksi sain senkin :)

Äsken raivasin tupaa ja täällähän alkaa taas näyttää ihan kivalta :) Meillä kun on tällainen 1800-luvulla rakennettu vanha talo, jonka alakerta on vain asumiskäytössä. Täällä ei ole tuota kaappitilaa sitten yhtään!!! Siksi joutuu raahaamaan noita talvivaatteita ja muita ylimääräisiä tavaroita vintille jemmaan, kun ei tupaankaan mahdu. Saapi nähdä sitten, kun tää kakkonenkin kasvaa isommaksi, että kuka asustelee missäkin huoneessa ;) Meillä kun on vain iso tupa ja 2 makkaria, vessa-suihku ja sauna + kylmä eteinen..Yläkertaa ei viitsi alkaa remppaamaan, vanha kun on ja rahaakin menisi :( Samalla rahalla rakentaa jo uuden, mutta se onkin sitten sen ajan murhe..Eiköhän lapset ainakin hetken mene samassa huoneessa ;)

Ei kait se auta kuin jatkaa vielä hetken raivaamista ja heivata tuo vanha sähköhella pihalle täältä, kun jäi noilta ukoilta tuohon puoleen väliin matkalle pihalle >:( Nyt se sitten on ollut jo monta viikkoa mun riesana tuossa keskellä tupaa!

Mutta ei muuta kuin hommiin :)

~suviande ja öttiäinen 33+4~