Jättäisitkö puolisosi jos saisit tietää hänen pettäneen sinua kolme vuotta sitten?
Kommentit (242)
Pettämisessä menee jotain niin perustavanlaatuisesti rikki, että siitä ei palaset takaisin liimaamallakaan tule enää koskaan ehyttä.
Yksi mies tuolla aiemmin kuvasi, että vaimo katsoi kylmästi. Sepä se, kun ei toista oikein pysty enää edes katsomaan.
Vierailija kirjoitti:
Pettämisessä menee jotain niin perustavanlaatuisesti rikki, että siitä ei palaset takaisin liimaamallakaan tule enää koskaan ehyttä.
Yksi mies tuolla aiemmin kuvasi, että vaimo katsoi kylmästi. Sepä se, kun ei toista oikein pysty enää edes katsomaan.
Se ihminen, jota on petetty ei välttämättä korjaannu koskaan muutenkaan. Silloin kannattaa miettiä suhteen muitakin hyviä ja huonoja puolia.
Vaikka eroaisi, voi löytää uuden pettäjän. Jos jää, voi suhde kasvaa vielä suuremmaksi tai hajota mahdottomuuteensa.
Mikään vaihtoehto ei koskaan ole tae onneen tai murheeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vähän enemmän tarviis infoa päätöksen tekemiseen.
En pistäisi yli 10 vuoden toimivaa ja onnellista avioliittoa suoralta kädeltä poikki jonkun satunnaisen kännipanon takia, joka selittyy tilapäisesti alentuneella harkintakyvyllä ja jota puoliso aidosti katuisi. Sen verran realisti tässä iässä jo on. Mut jos joku pidempiaikainen suhde niin sitten varmaan laittaisin.
En oikein usko tuohon känniselitykseen. Olen minäkin ollut joskus ihan naamat, mutta siinäkään kunnossa en vahingossa panisi toista miestä. Kännissä voi sattua ja tapahtua juu, lompakko unohtuu taksiin tai kotipihassa putoaa ruusupensaaseen, mutta vieraaseen kikkeliin ei ihan tuosta noin vain pudota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en. Hyvä puoliso muuttuu umpisurkeaksi muka yhtäkkiä tolla tiedolla?
Enpä enää kehuisi hyväksi puolisoksi.
Eli 25 vuotta hyvä, yksi moka, ei hyvä. Ok.
Paitsi ettei se toinen voi luottaa ajatukseen, että on vain yksi petos...
sivu
Kysyisin, että miksi hän ei ole jo aikoja sitten ehdottanut avointa liittoa ja kertoisin, että minulle kyllä käy. Sitten lähtisin poimimaan baarista kertapanon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en. Hyvä puoliso muuttuu umpisurkeaksi muka yhtäkkiä tolla tiedolla?
Enpä enää kehuisi hyväksi puolisoksi.
Eli 25 vuotta hyvä, yksi moka, ei hyvä. Ok.
Paitsi ettei se toinen voi luottaa ajatukseen, että on vain yksi petos...
sivu
Miksei? Tottakai voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No pfffft, ihan sama :D
Ei ketään voi omistaa kuitenkaan. Mitä "luottaa"??
Kiviriippoa olette jos laskette koko elämänne jonkun toisen varaan.
Ikinä pysty ymmärtää teitä läheisriippuvaisia :D
Tätä "ei ketään voi omistaa" lausetta vaimo minullekin toitottaa. En tiedä mistä on kyseisen lauseen kuullut, joltakin panomieheltä.
Tämä kuulostaa vaan minun korvaan silti, että jos ihastuu johonkin, voin mennä sänkyyn hänen kanssaan, jos haluaa kun haluaa seurata vain omia tunteitaan, koska toinen ei voi omistaa.
En tiedä mitä muut ajattelevat tuosta lauseesta.
Saattaa se sitäkin tarkoittaa, mutta minulle se ainakin on lause, joka kuvaa sitä, että ihan itsensä ja päätöstensä kanssa täällä eletään, ei toinen voi määritellä mitä sä teet tai et tee.
Ystäväni on menossa naimisiin tänä kesänä. Tiedän hänen pettäneen tulevaa puolisoaan muutama vuosi sitten sekä chättäilleen entisen miesystävänsä kanssa. Nämä kaksi siis eri henkilöitä. Olen päättänyt olla menemättä tuleviin häihin näiden sekä parin muun syyn takia.
Tasan kolme vuotta sitten meidän kuopus oli muutaman kuukaiden ikäinen, joten kyllä ottaisin tosi raakaasti jos mies olisi silloin käynyt pettämässä ja esittänyt kotona kaiken olevan hyvin. Meillä ei kuitenkaan ollut mitään kriisiä tai riitoja, helppo vauva ja kivaa yhdessä. Jos vaikka kaks vuotta sitten olisi pettänyt kerran ja katuisi niin olisin vaan, että jaahas, mutta mulle jotenkin liian vastenmielinen ajatus, että kaikkensa antavaa pienen yhteisen vauvan ja yhteisten lasten kanssa kotona olevaa naista pettää juuri silloin kun naisen tulotkin tippuu ja hemogobiini on alle sadan. Siis semmoista miestä en kattelis, joka olisi ihan muutama vuosi sitten ollut sellainen mulkku ja ottanut riskin, että olis painanut jonkun muikkelin raskaaksi tai tartuttanut muhun siitä tauteja. Ja 3 v sitten tosiaan kun naisena ollut pienet tulot, ollut sellainen kriittinen kohta kyllä suhteessa, että siinä se miehen arvostus ja arvomaailma testataan. Kyllä mä varmaan näkisin miehen liian erilailla halutakseni olla sen kanssa jos olisi vauvavuosina pettänyt varsinkin kun meillä meni niin hyvin suhteessa ja itse olin aivan eufoorisissa oloissa, värit näytti kirkkaammilta, sai olla kotona, kaikki oli niin ihanaa. Niin jos mies siinä sivussa pokkana olis rakastellut mun kanssa ja katsonut silmiin ja olis jotain toista käynyt myös kairaamassa niin kyllä maailma vähän romahtaisi, että kuka se oikein edes on...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä "ei ketään voi omistaa" lausetta vaimo minullekin toitottaa. En tiedä mistä on kyseisen lauseen kuullut, joltakin panomieheltä.
Tämä kuulostaa vaan minun korvaan silti, että jos ihastuu johonkin, voin mennä sänkyyn hänen kanssaan, jos haluaa kun haluaa seurata vain omia tunteitaan, koska toinen ei voi omistaa.
Saattaa se sitäkin tarkoittaa, mutta minulle se ainakin on lause, joka kuvaa sitä, että ihan itsensä ja päätöstensä kanssa täällä eletään, ei toinen voi määritellä mitä sä teet tai et tee.
Kolme vuotta sitten vaimo eli vain itselleen ja silloin harvoin kun oli seksiä, ei halunnut suudella. Vältteli suutelua. Samaan aikaan kylvi tota lausetta.
En jättäisi. Jos mieheni pettäisi kertaluonteisesti, en haluaisi ikinä tietää. Jos saisin tietää, niin sitten asia olisi vain käsiteltävä ja elämä jatkuu.
Ollaan oltu yhdessä jo 15v, jos olemme loppuun asti yhdessä, niin eiköhän yhteisen 60 vuotisen matkan varrelle yhtä sun toista mokailua puolin ja toisen mahdu. Ihmiset tekee virheitä.
En. Ottaisin lennon kauas ja lähettäisin kuvan minusta ja lomaromanssistani hänelle.
Kyllä, melkolailla empimättä uskoisin eron tulevan. Ihan jo siksi, että minulla on ihan muutenkin vaikeuksia luottaa ihmisiin ylipäänsä ja juuri ja juuri olen vihdoin oppinut luottamaan häneen ja tuollaisen jälkeen en kyllä ikinä enää uskaltaisi luottaa.
En ehkä jättäisi just heti tänään, mutta kyllä eroprosessi alkaa ainakin päässä. Pitää miettiä kaikki käytännön asiat ennen suin päin uuteen vaiheeseen siirtymistä. Avioliitto pettäjän kanssa ei jatku missään tapauksessa.
Seksiä ei enää olisi tai se muuttuisi kylmäksi. Lasten vuoksi en eroaisi, mutta rakkaus loppuisi.
En. Jos ei ole tuonut tauteja mukanaan niin mitä väliä.
Vierailija kirjoitti:
En. Jos ei ole tuonut tauteja mukanaan niin mitä väliä.
No huh. Meitä riittää moneen junaan.
Kuka tuntemasi aikuinen läheinen ihminen ei olisi pettänyt sinua jossain vaiheessa, jollain tavalla? Ja oletko sitten katkaissut välit läheisiisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se tarkoittaa sitä ettei mikään suhde ole vankila. Jos vaimo vaikka käy vieraissa, etkä hyväksy sellaista niin sun täytyy sitten joko jättää vaimo tai sitten hyväksyä se että vaimo käy vieraissa.
Vaimo saa myös käydä töissä, kaupassa, vihteellä jne ilman että sinä vahdit hänen tekemisiä.
Erotakin saa ihan vapaasti. Tai pitäisi saada.
Mä en itse ymmärrä suhteita joita pidetään väkisin yllä.