Tunteeko sen, jos punkki on kiinnittynyt?
Kommentit (28)
Tuo puutiaisen puudutusaine pitäisi tutkia ja yrittää monistaa. Olisi apua lääketieteelle. Käytetäänhän nyt jo iilimatoja ja kärpäsen toukkia. Hoitaja toivotti hyvää ruokahalua,,,,,tämä ei ollut vitsi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole koskaan ollut punkkia. Myöskään mehiläinen tai ampiainen ei ole koskaan pistänyt enkä ole ikinä nähnyt käärmettä luonnossa.
Enkä halua.
Punkkeja on usempia kesässä. Ampiaiset ja mehiläiset pistelee silloin tällöin. Kyitä on tullut tapettua kymmenittäin, nykysin tosin tapan enää vain pihasta.
Vierailija kirjoitti:
Tuo puutiaisen puudutusaine pitäisi tutkia ja yrittää monistaa. Olisi apua lääketieteelle. Käytetäänhän nyt jo iilimatoja ja kärpäsen toukkia. Hoitaja toivotti hyvää ruokahalua,,,,,tämä ei ollut vitsi.
Eiköhän se ole tutkittu jo
Kyllä mä tunsin kun punkki pisti vatsaan.
Mulla on jokainen punkki joka on päässyt itsensä pulleaksi imemään tuntunut kuin finniltä. Eli kyllä sen tuntee sanoisin.
Minulla punkki oli ollut koosta päätellen jo hyvän aikaa kiinni niskassa, hiusrajan tuntumassa, kun kohtaa alkoi kutittaa. Tunsin punkin yrittäessäni raapia. Hyi, se oli inhottava hetki. Olin metsässä teltassa.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Kokemuksen perusteella selässä ollut punkki kutitti, munissa olleet ei.
Tänään viimeksi huomasin punkin kävelemässä käsivarrella ja pari päivää sitten oli yksi kiinni reidessä. Koirsta löytää punkkeja tosi usein ja joskus vaikka kuinka monta. Koirilla on myrkyt ja kiinnittyneet punkit kuolee nopeasti. Asun Naantalin saaristossa.