Ärsyttää kun mies on selvästi tyytymätön elämäänsä ja haukkuu minua vanhemmilleen ja ystävilleen, mutta ei halua erota
Olen sanonut, että tuossa on ovi auki ja voi lähteä, jos ei viihdy. En ole sitonut häntä mihinkään kiinni ja pärjäisin aivan loistavasti yksinhuoltajanakin, mutta mies ei vain suostu lähtemään. Ei tämä meidän talokaan niin hieno ole, että tästä pitäisi pitää kiinni ja muutenkin ikävöi kotipaikkakunnalleen ja siellä on kaikki niin paljon paremmin ja ihmisetkin niin paljon parempia. Huoh. Mikä sitä pitää tässä paikoillaan?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIes on muutenkin ihan ok ja löytäisi varmasti nopeasti uuden tsirpulan itselleen. En ymmärrä mikä häntä pitää tässä.
Mikä sinua sitten pitää siinä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIes on muutenkin ihan ok ja löytäisi varmasti nopeasti uuden tsirpulan itselleen. En ymmärrä mikä häntä pitää tässä.
Lapset? Rakkaus?
Oman elämänsä Olli. Ei mies sinällään naista tahdo vaan kulissit.
Kysy siltä mieheltäsi, mikä.estää painumasta takaisin sinne kotipaikkakunnalleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sinua sitten pitää siinä?
Ei minua mikään tässä pidäkään. En vain ymmärrä miksi mies ei voi lähteä, kun se olisi hänelle niin helppoa, koska muutenkin ei välitä tästä talosta, ei huolla sitä, ei ylläpidä, ei huolehdi lapsista ja on tyytymätön. Minähän en ole tyytymätön elämääni, mutta mies on ja haukkuu minua läheisilleen ja kaikkea tekemisiäni ja ikävöi kotipaikkakunnalleen ja siellä on kaikki paremmin. Niin miksi nyt ei sitten vain lähde sinne ja tee sitä mistä pitää?
Miksi velloa tässä?
Ikäkriisi? Purkaa sinulle pahaa oloaan mutta ei oikeasti halua sinusta eroon.
Terapiaa suosittelen, auttaisi varmaan molempia ja yleensä lisää elämänlaatua.
Ei kai tuo niin vakavaa mitä joku pälättää. Tiedän tapauksen vähän vastaavanlaisen paitsi talo ei ollut miehen vaan naisen maksama. Oli sellanen satusetä välillä.
Kummallakin oli valitettavaa, paitsi nainen ei pahemmin halunnut ulkopuolisilke valittaa. Miehestä en tiedä mitä valitti kenelle, ja mitä jäi kertomatta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet tuollainen tahdoton että odotat hänen tekevän elämäsi päätökset? Voit ihan itsekin laittaa sen eron vireille, kun ei tuo varmasti tyydytä ketään osapuolta.
Varmaan ap odottaa miehen itse tekevän oman elämänsä päätökset, kuten aloituksessa selvästi sanottiin.
Terapiahullut. Mind your own business.
Voit ap ihan hyvin hakea eroa, vaikka asutte kaikki siinä talossa. Ei eroa hakevan ole pakko pois muuttaa ennen kuin ositus on tehty.
Jää sympatiat suvulta saamatta, jos itse otat sen eron? Haluat päästä haukkumaan kuinka mies jätti perheensä? En kyllä ymmärrä miksi et voi sitä eroa laittaa vireille? Joku viimeinen kosto miehelle?
Vierailija kirjoitti:
Ap kuulostaa aika kusipäältä.
Mies kuulostaa enemmän kusipäältä. Mutta vastaus ap:n kysymykseen on, että ihan sama asia estää miestä hakemasta eroa kuin ap:ta hakemasta eroa. Saamattomuus ja vastuunpakoilu.
Vierailija kirjoitti:
Jää sympatiat suvulta saamatta, jos itse otat sen eron? Haluat päästä haukkumaan kuinka mies jätti perheensä? En kyllä ymmärrä miksi et voi sitä eroa laittaa vireille? Joku viimeinen kosto miehelle?
Ap on kaikki nämä vuodet ollut lapsen tasolle typistetty viaton uhri, joka on ollut nyrkin ja hellan kotiarestissa rajoittavassa vankilassa, jota miehen sorto, alistaminen ja epätasa-arvo on aidannut ja nyt sitä viimeistä tekoa ei voi enää tehdä ettei mies vaan pääse helpolla?
Kiva koti, puhtaat vaatteet, ruoka pöydässä ja seksiä?
No ei kai kukaan renttu halua luopua ilmaisesta ruoka-, pyykki- ja tiskikoneesta, jos sellainen on kotona pyörimässä ja vielä vapaaehtoisesti.
Ainoa mikä estää miestä lähtemästä, ei ole uutta naista katsottuna tai uusi nainen ei halua muuttaa yhteen, joutuisi ottamaan vastuun lapsista, kodista, itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se mies yksin ole suhteessa. Se ovi on yhtä avoin sinulle. Miksi et sinä avaa sitä jos se kerran noin yksinkertaista olisi?
No minä muutenkin kannan isomman vastuu tämän talon huoltamisesta ja ylläpidosta ja lapsista, niin luontevinta olisi, että jäisin tähän ja mies hankkisi itselleen yksiön vaan jostain. Voisin antaa hänelle kaikki televisiot ym. mukaan mitä haluaa.
Lunasta sitten talo mieheltä ja aja se ulos. Ei se nyt voi olla noin vaikeaa aikuisen naisen yhtä eroa hoitaa kun kerran muutenkin on miestään niin paljon pystyvämpi.
Mä olen mies ja eron partaalla ollaan täälläkin. Vaimo varmaan haluaisi että minä muutan pois. Se on kuitenkin käytännössä vähän hankalaa koska asumme vanhassa talossa joka vaatii jatkuvaa huoltoa ja ylläpitoa. Olen vuosia yrittänyt opettaa näitä juttuja vaimolle, mutta sen mielestä ne kaikki on miesten juttuja. Mukaan lukien kaikki puutarhatyöt ja lumityöt. En voi muuttaa pois kun täällä olis kaikki rempallaan kuukauden jälkeen.
Oisin pistäny pihalle tuommosen jo ajat sitten. Kamat säkkeihin ja vaihtanu lukot.. Ei aikuista ruikuttajaa jaksa katella kukaan..
mitä?