Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (230)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Esim lapsia, aitoa rakkautta, sukua, tukiverkkoja, jaksamista ja terveyttä.

Noista nyt tarpeellinen on vain terveys, ja siihen voi jokainen itse vaikuttaa suuresti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No, sanotaan ettei rahalla voi ostaa terveyttä mut logiikallas voi koska voithan sä käyttää rahaa terveyspalveluihin ja siten saada hoitoo. Mut sit joku parantumaton sairaus johon ei oo lääkettä tai hoitoo niin ethän sä sitä rahalla saa?

Niinpä, hoitoa saa, muttei välttämättä terveyttä. No onneksi sentään yleensä edes hoitoa...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Omaa biologista lasta ei rahalla saa, jos luonto on toisin päättänyt, eivätkä mitkään parhaatkaan ja kalleimmatkaan hoidot auta.

Rahalla ei myöskään saa aitoja ystäviä, eikä rakkautta.

Raha voi helpottaa joitakin asioita, mutta ei se takaa onnea.

Ei takaa onnea, mutta rikkaana on helpompi olla onneton kuin köyhänä. Voi kohentaa olotilaansa aivan eri lailla.
Rikas voi käyttää rahaa omaan hyvinvointiinsa, niin fyysiseen kuin henkiseen. Voi käydä terapioissa, hoitaa kuntoaan ulkopuolisilla avuilla, voi kutsua ystäviä luokseen ja tarjota hyvät tarjoilut tai itse mennä miltei mihin tahansa virkistymään, syömään ja juomaan.
On ihan itsestä kiinni miten omaa oloaan haluaa parantaa kun ei ole raha esteenä.
Köyhänä on pärjättävä oman itsensä kanssa ilman suurempia apuja. Apu on yleensä sitä kaikkein halvinta jos yhteiskunta sitä ehkä, pitkän tappelun jälkeen, sitten tarjoaakin. Myös ei ole itsellä sanavaltaa, on siihen tyydyttävä mitä annetaan. Koko aika olet tarkkailun alla.
Köyhänä on paljn muiden armoilla, rikas voi päättää omista asioistaan aika pitkälle. Rikkaana voi myös avata suunsa reippaasti jos on tyytymätön. Kukaan ei sorki eikä tarkkaile asioitasi.
Rikkaana on oman itsensä herra. Tai rouva.

Vierailija

Täällä nyt tulee monia sellaisia asioita, joita ei saa niin rikkaana kuin köyhänäkään. Kuten terveys.
Mielestäni kuitenkin terveys/sairaus on sellainen asia, että joitakin sairauksia voi hoitaa paremmin kun on siihen hoitoon sijoittaa rahaa. Myös kohtelu on ihan toista ja pääsee jonojen ohi tai kalliisiin yksityissairaaloihin.
Kyllä terveydenhoitokin on bisnestä ja raha siinäkin ratkaisee hyvin paljon.
Tietenkään itse varsinaista terveyttä ihmiselle ei voi rahalla ennakkoon saada. No, tavallaan kyllä, kun on syntynyt varakkaaseen perheeseen voi jo kohdussa ja vauvana saada paremmat lähtökohdat äidin monipuolisen ravinnon ja myöhemmin perheen monipuolisen ravinnon kautta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Taivaspaikkaa ei voi ostaa.

Kyllä hautapaikan voi ostaa itselleen jo eläessään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omaa biologista lasta ei rahalla saa, jos luonto on toisin päättänyt, eivätkä mitkään parhaatkaan ja kalleimmatkaan hoidot auta.

Rahalla ei myöskään saa aitoja ystäviä, eikä rakkautta.

Raha voi helpottaa joitakin asioita, mutta ei se takaa onnea.

Ei takaa onnea, mutta rikkaana on helpompi olla onneton kuin köyhänä. Voi kohentaa olotilaansa aivan eri lailla.
Rikas voi käyttää rahaa omaan hyvinvointiinsa, niin fyysiseen kuin henkiseen. Voi käydä terapioissa, hoitaa kuntoaan ulkopuolisilla avuilla, voi kutsua ystäviä luokseen ja tarjota hyvät tarjoilut tai itse mennä miltei mihin tahansa virkistymään, syömään ja juomaan.
On ihan itsestä kiinni miten omaa oloaan haluaa parantaa kun ei ole raha esteenä.
Köyhänä on pärjättävä oman itsensä kanssa ilman suurempia apuja. Apu on yleensä sitä kaikkein halvinta jos yhteiskunta sitä ehkä, pitkän tappelun jälkeen, sitten tarjoaakin. Myös ei ole itsellä sanavaltaa, on siihen tyydyttävä mitä annetaan. Koko aika olet tarkkailun alla.
Köyhänä on paljn muiden armoilla, rikas voi päättää omista asioistaan aika pitkälle. Rikkaana voi myös avata suunsa reippaasti jos on tyytymätön. Kukaan ei sorki eikä tarkkaile asioitasi.
Rikkaana on oman itsensä herra. Tai rouva.

Näin juuri, parasta mitä rahalla voi ostaa on nimenomaan vapaus tehdä mitä haluaa milloin haluaa ja missä haluaa.

Vierailija

https://www.lily.fi/blogit/miehen-sanoin/asemani-isahahmona-miehen-malli...

Rahalla saa toki hankittua kaikenlaista, mutta sosiaalista suhdetta sillä ei saa ostettua. Toki ihmissuhdetta voi leipoa kasaan kaukomaan matkoilla ja erilaisissa aktiviteeteissa, mutta sosiaalisesti kädetön ei pääse pitkälle pelkällä rahalla.

Tunnen erittäin hyvin muutaman vauraan aikuisen, joka on täysin kusessa lastensa kanssa. Kyllähän se pistää hieman hymähtämään, kun itse tällaisena tämän hetken perseaukisena taviksena kuuntelee heidän ongelmiaan ja samaan aikaan kumppanini lapset haluaisivat vietää aikaa ennemminkin minun, kuin isänsä kanssa.

Rahalla ei saa rakkautta, eikä ystäviä. Sen sijaan riippuvuussuhteen sillä voi kutoa. Rikas voi houkutella näin ympärilleen laajankin "ystäväpiirin", mutta sehän ei ole aitoa ystävyyttä. Ei, vaikka rahalla yrittäisi muuttaa muiden mielipiteitä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Rahalla saa toki hankittua kaikenlaista, mutta sosiaalista suhdetta sillä ei saa ostettua. Toki ihmissuhdetta voi leipoa kasaan kaukomaan matkoilla ja erilaisissa aktiviteeteissa, mutta sosiaalisesti kädetön ei pääse pitkälle pelkällä rahalla.

Tunnen erittäin hyvin muutaman vauraan aikuisen, joka on täysin kusessa lastensa kanssa. Kyllähän se pistää hieman hymähtämään, kun itse tällaisena tämän hetken perseaukisena taviksena kuuntelee heidän ongelmiaan ja samaan aikaan kumppanini lapset haluaisivat vietää aikaa ennemminkin minun, kuin isänsä kanssa.

Rahalla ei saa rakkautta, eikä ystäviä. Sen sijaan riippuvuussuhteen sillä voi kutoa. Rikas voi houkutella näin ympärilleen laajankin "ystäväpiirin", mutta sehän ei ole aitoa ystävyyttä. Ei, vaikka rahalla yrittäisi muuttaa muiden mielipiteitä.

Palkkaa itselleen armeijan henkilökohtaisia avustajia, neuvonantajia, esiintymiskouluttajia ja ihmissuhdekonsultteja. Psykologeja, terapeutteja ja kaikkia mahdollisia mitä näitä nyt onkaan.

Kyllä omia sosiaalisia taitoja voi rahalla kehittää. Ihan varmasti monelle olisi iso apu tämänlaisesta huippuasiantutijoiden tukijoukosta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Rahalla ei saa rakkautta, eikä yst
äviä. Sen sijaan riippuvuussuhteen sillä voi kutoa. Rikas voi houkutella näin ympärilleen laajankin "ystäväpiirin", mutta sehän ei ole aitoa ystävyyttä. Ei, vaikka rahalla yrittäisi muuttaa muiden mielipiteitä.

Mutta jos on kykenemätön luomaan ystävyyssuhteita tai on kusessa lastensa kanssa se on kiinni omasta persoonasta.
Omaan persoonaan ei tietenkään raha voi auttaa.
Se on sama köyhälläkin. Mutta köyhä ei voi edes saada ystäväpiiria tai edes mitään apua houkuttelemalla rahalla. Köyhyys nimenomaan supistaa näitä asioita.
Voihan oloa niinkin, että kun köyhä " houkuttelee" ihmisiä rajalla ssaduilla asioilla niin löytyykin joku ihminen, joka on vilpitön ja haluaa oikeastikin olla rukkaan seurassa.
Rahalla saa ainakin enemmän mahdollisuuksia tavata ihmisiä.
Miksi pitää niin kovin tarkkaan miettiä miksi ihmiset ovat minun seurassani. Eihän sitä voi koskaan kukaan muukaan, köyhempikään, tietää.
Aina vedotaan tähän: ei voi saada rikkaana oikeita ystäviä. Jos oma persoona on suunnilleen ok niin ihan hyvin voi rikkaallakin olla ystäviä. Tai ainakin kavereita. Mukavaahan on silloin viettää aikaa, vaikka purjehtimassa tai merenrantahuvilassa heidän kanssaan.
Parempi sekin kuin kykkiä köyhänä yksin.
En minä köyhänä niin kovin tarkkaan syynää ja pohdi miksi joku on kaverini tai ystäväni. Ainoastaan jos joku alkaa käyttäytyä huonosti minua kohtaan niin sitten arvioin uudelleen.
Mutta jos yhdessäolo sujuu lupsakasti niin ok.

Vierailija

En voi ostaa itselleni sitä henkilöä kenet haluaisin, eli rakkautta ei rahalla saa.
Antaisin pois kaikki säästöni jos saisin hänet ketä YHÄ rakastan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, sanotaan ettei rahalla voi ostaa terveyttä mut logiikallas voi koska voithan sä käyttää rahaa terveyspalveluihin ja siten saada hoitoo. Mut sit joku parantumaton sairaus johon ei oo lääkettä tai hoitoo niin ethän sä sitä rahalla saa?

Niinpä, hoitoa saa, muttei välttämättä terveyttä. No onneksi sentään yleensä edes hoitoa...

Hoitoa saa vain jos antaja sitä luovuttaa. Rahalla ei välttämättä ole mitään tekemistä asian kanssa.
Osa kuvittelee saavansa erikoissairaanhoitoa rahalla mutta unohtaa että antaja on julkisen puolen tekijä. Koska lähetehän on tehty yksityiseltä...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Rahalla saa rakkautta ainoastaan jos on mies.

Ei sillä rakkautta saa kukaan. Mitä suuremmat tulot sen varmemmin se houkuttelee gold diggereitä. Eli seuraa voi löytyä helpommin, mutta paljon huonommista ihmisistä, jotka loppupelissä välittää vain omasta navasta ja siitä miltä näyttää muiden silmissä.

Tosi rakkaus on nykypäivänä erittäin harvinaista, rahan perässä juoksevia narskuja riittää vaikka joka sormelle. Tästä syystä en omaisuudesta enää koskaan mainitse, ennen kuin olen varma että tunteet ovat aitoja. Eipä naiset kauaa viihdy kun tietävät olevani työtön, jotkut viihtyvät pitkien sänky sessioiden parissa kunnes löytävät rikkaamman. Jotkut haluavat vielä sänkyyn vaikka ovat löytäneet uuden ja menneet kihloihin/naimisiin. Ei se pelkkä raha monille naisille riitä, pitää saada myös hyvää seksiä sillä välin kun oma mies käy töissä.

Uskomatonta miten jotkut väittävät kirkkain silmin rakastavan enemmän kuin mitään muuta, mutta ukko menee vaihtoon heti jos löytyy joku vähänkin rikkaampi. Hyvä seksi kyllä kelpaa. Joskus kaduttaa polkea toisten miesten vaimoja, mutta syytön minä siihen olen, naiset tulevat sitä anelemaan. Eräs väitti rakastavan ja olevansa pitkään iltavuorossa miehelleen vaikka oli nelinkontin edessäni.

Ei ihme että tilastojen mukaan lähes joka kolmas lapsi ei ole isyyden tunnustaneen oma lapsi. Tämä on hyvin yleistä, naiset pettävät kun oma mies on töissä.

Vierailija

Aina jaksetaan valittaa samaa jargonia, "rahaton ei saa naista" tms. Kyllä saa, oma miehenikin oli ekat vuodet (köyhän perheen) köyhä yliopisto-opiskelija, mutta sai minut, pätkätöissä käyneen perusduunarin. Kyllä monella naisellakin on aviopuoliso/kumppani, joka tienaa vähemmän.

Vierailija

Taivas on taunuksen takapenkillä. Rahalla saa huippukuntoisen uudenveroisen coupe taunuksen. Minä en saa 500 tökäreillä säästettyä niin paljoa.

Sivut