Sinä nainen, joka urheilet 3-5 krt viikossa. Minkä ikäinen olet?
Kiinnostaa tietää, minkä ikäisiä urheilevat naiset ovat?
Itse olen huomannut että miehet urheilevat 20-60 vuotiaina, ne ketkä siis tykkäävät liikkua. Ja sitten päälle kuusikymppisenä tulee kato.
Onko naisilla sama juttu vai ei?
Itse olen kohta 49 v ja urheilen 3-5 krt viikossa. Yleensä 4 krt, kuntosalia ja voimaa, ja kehon kiertoharjoittelua, kävelyä joskus hölkkää ja Pilatesta.
Kommentit (41)
40v.
Olen urheillut kyllä oikeastaan aina aktiivisesti.
Olen pian 72-vuotias. Käy kuntosalilla kaksi kertaa viikossa ja uimassa+vesijumpassa 2-3 kertaa viikossa. Lisäksi lenkkeilen koiran kanssa joka päivä.
Urheilua viikossa 5-11h treenijakson vaiheesta riippuen, ikää 32v
Vierailija kirjoitti:
Olen pian 72-vuotias. Käy kuntosalilla kaksi kertaa viikossa ja uimassa+vesijumpassa 2-3 kertaa viikossa. Lisäksi lenkkeilen koiran kanssa joka päivä.
Ihan mahtavaa!! Voi kunpa itse olisin sinun iässä yhtä aktiivinen ja terve. Ihailen.
42-v. Liikunta auttaa jaksamaan ja pysyy kasassa pää ja vartalo.
57. 4-6 kertaa vk salia, jumppaa, n 10 km kävelylenkkiä.
6 x viikossa vähintään 20 min kotikuntoilua, niin että hiki nousee. Pian 37 vuotias
Vierailija kirjoitti:
39.v. joskin saatan kyllä treenata enemmänkin kuin 5.
Miten pystyt palautumaan oikeasti jos joka päivä viikossa treenaa???
Kunto ja lihakset kasvavat levossa, eli yöllä levätessä ja lepopäivinä.
Kyllä minä treenaan sen verran tehokkaasti, että pakko olla lepopäiviä 1-2 krt viikossa.
45v heppatyttö. Käyn kuutena päivänä viikossa tallilla.
Olen 61-vuotias ja käyn salilla joka toinen päivä.
67 v. kaksi kertaa viikossa kuntosalitreenit, 5-6 päivänä viikossa tunnin kävelylenkki ja n. puolen tunnin jumppa kotona aamuisin paitsi kuntosalipäivinä. Aloitin kuntoilun pari vuotta sitten enkä ole ennen harrastanut juuri muuta kuin hyötyliikuntaa. Paino on nyt ihannelukemissa ja verikokeissa sekä kehon koostumusmittauksessa sain nyt erinomaiset tulokset. Koskaan ei ole liian myöhäistä aloittaa liikuntaharrastusta, kuntosaleillakin käy nykyään myös ikäihmisiä.
48v. 2krt/vko lihaskunto, kerran spinnig. Muina päivinä kävelyä noin 5km
53v. Juoksulenkki joka toinen päivä 6-10 km. Kuntonyrkkeilyä satunnaisesti ja pelaan futista harrastetasolla. Näiden päälle tulee tehtyä kävelylenkki päivittäin.
Liikunta on kivaa, vaikka välillä kroppa muistuttaa, että et ole tyttö enää.
56. Käyn 3 krt viikossa salilla, teen voimannostotreeniä. Kävelen ja pyöräilen sen lisäksi. Olen liikkunut aina, nyt olen itse asiassa yrittänyt vähän hillitä sitä, kun mulla se meinaa väliin karata käsistä.
Hetkinen missä nuoremmat daamit ovat? Olen itse lähes nelikymppinen, ajan pyörällä 200-300 km kuussa ja kävelen n.100 km. En siis harrasta varsinaisesti mitään ohjattua liikuntaa vaan ulkoilen. Saan siitä hyvän olon muutenkin. Lihaskuntoa tarvisin vielä lisäksi. Uimassa käyn myös, avovesisså ja hallissa.
41v.
Nuorempana urheilin ammatikseni, silloin 10 treenit per viikko.
39.v. joskin saatan kyllä treenata enemmänkin kuin 5.