Jos jokaisesta työstä saisi saman verran palkkaa, mitä tekisit työksesi?
Kommentit (784)
Olisin edelleen tradenomi ja edelleen yrittäjä kuten olen nytkin. Työskentelisin edelleen liiketalouden parissa kuten nytkin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla olisi kodikkaasti sisustettu mielenkiintoinen kirjadivari, jossa olisi mukavat nahkasohvat, hyvää taustamusiikkia ja tarjolla tuoreita korvapuusteja ja kahvia. Lemmikit olisivat erityisen tervetulleita ja näyteikkunassa ilahduttaisi ohikulkijoita minun kirjoja rakastava kissani.
Tulisin sun asiakkaaksi
Menisin johonkin syrjäiseen merenrantakahvilaan töihin. Istuskelisin ja tarjoilisin niille vähäisille asiakkaille ketä siellä käy.
Tämä on kiva aloitus ja olen pohtinut samaa. Sekä omalla kohdalla että yhteiskunnallisesti.
Hauska olisi kun vaikka ensimmäiset 20v pitäisi olla jossain yhteiskunnan määräämässä työssä ja toisen 20v saisi itse päättää ja 40v jälkeen joko lopettaa työnteko kokonaan tai tehdä jaksamisensa mukaan.
Yhteiskunta ei pyöri, jos kukaan ei suostuisi olemaan lääkäri tai lähäri. Mutta tällä tyylillä ihmisten onnellisuus varmasti kohoaisi huimasti kun se oma valinta häämöttäisi eikä tarvitsisi kantaa huolta toimeentulosta.
Itse olisin varmaan keraamikko tai satukirjojen kuvittaja. Tai sitten koirien/hevosten hoitaja. Ekat 20v voisin olla mikä vaan poislukien teurastaja.
Olen työtön. Tämä on kutsumusammattini. Voin tehdä mitä haluan ja matkustella milloin haluan.
Eduskunna kahvilan torttutiski.
Olisin kuraattorina Designmuseossa
Vierailija kirjoitti:
Kirppariyrittäjä tai myyjä.
Kaupaksi saaminen on vaikea kehitysmaassa. Jos pilkkahintaan myy, niin menee nappikauppatasoon, ei lyö leipiin.
Pitäisin jotain pientä ruokakauppaa, sellaista vanhanaikaista,
auttaisin köyhiä ja muita tarvitsevia
Olisin kyseisen kommunistisen järestelmän johtoportaassa ja sikailisin valtion rahoilla
Olisin eläinkaupassa eläintensilittelijä. Niitä pupuja ym. täytyy päivittäin pitää sylissä, että ne eivät ala vierastaa ihmisiä.
Haluaisin olla valelääkäri vakuutusyhtiössä, saisi leikkiä jumalaa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kiva aloitus ja olen pohtinut samaa. Sekä omalla kohdalla että yhteiskunnallisesti.
Hauska olisi kun vaikka ensimmäiset 20v pitäisi olla jossain yhteiskunnan määräämässä työssä ja toisen 20v saisi itse päättää ja 40v jälkeen joko lopettaa työnteko kokonaan tai tehdä jaksamisensa mukaan.
Yhteiskunta ei pyöri, jos kukaan ei suostuisi olemaan lääkäri tai lähäri. Mutta tällä tyylillä ihmisten onnellisuus varmasti kohoaisi huimasti kun se oma valinta häämöttäisi eikä tarvitsisi kantaa huolta toimeentulosta.
Itse olisin varmaan keraamikko tai satukirjojen kuvittaja. Tai sitten koirien/hevosten hoitaja. Ekat 20v voisin olla mikä vaan poislukien teurastaja.
Mielestäni kausittainen yhteiskuntapalvelu olisi ihan hyvä juttu. Olisimme vaikka joka viides vuosi kuukauden jossain valtion hommassa kibbutsityyliin. Puistojen tai sairaaloiden siivoojina, tai eläinkodin apuna.
Tiedottaja, tekisin viestintää järjestöpuolella jossain paikassa, jonka arvot sopivat omiini.
Tekisin jotain missä saa matkustaa eri maissa, tai sellaista etätyötä, mikä ei ole sidottu paikkaan, niin että työ ei estäisi matkustelemista. Ihan sama mitä, kyllä mulle hoitotyökin kävisi, vaikka jotain etävastaanottoja.
Minä olisin Virallisen Lehden valokuvaaja!