Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Entä kun puoliso ei pidä sinun lähisukulaisista?

Vierailija
20.06.2022 |

Eipä sitä puolison lähisukulaisia todellakaan rakastaa tarvi, mutta olisihan se hyvä jos toimeen tulisi. Minun lähisukulaisista kukaan ei ole tehnyt mitään pahaa miehelleni, mutta mieheni ei enää pidä heistä ja osoittaa sen. Ei halua lähisukulaisiani meille käymään, ei halua heille kylään jne. Ja jos kutsun kuitenkin on tyly, saattaa häipyä paikalta jne. Mitään syytä ei osaa sanoa käytökselleen, tai suostu sanomaan kuin että ei pidä heistä. Meillä on kaksi pientä lastakin niin onhan tämä aina rasittavaa. Miehelle on kyllä ok että itse tapaan heitä ja lapset mutta vain niin että menen kylään. Enkä siis tapaa usein, en ole koskaan tavannut vaan ehkä kerran kuussa.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun miehen sukulaiset on olleet mua kohtaan täysin törkeitä. Mies on sokea heidän käytökselleen täysin.

Enkä todellakaan halua heitä enää nähdä.

Oletko sanonut miehellesi, mitä hänen sukulaiset on sinulle tehneet pahaa / olleet törkeitä?

Minun puolisoni ei nimittäin ole yhtään asiaa sen suuntaista edes sanonut minun sukulaisista.

Ap

Olen mutta hänestä minä vain ymmärrän väärin. Miehen isä varsinkin on haka nälvimään heti kun mies ei ole paikalla.

Minusta puolison sukulaisia ei tarvitse tavata jos ei halua, eikä omiakaan. Jokaisella on omat rajat ja oikeus oman kodin rauhaan.

Vierailija
22/66 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun miehen sukulaiset on olleet mua kohtaan täysin törkeitä. Mies on sokea heidän käytökselleen täysin.

Enkä todellakaan halua heitä enää nähdä.

Oletko sanonut miehellesi, mitä hänen sukulaiset on sinulle tehneet pahaa / olleet törkeitä?

Minun puolisoni ei nimittäin ole yhtään asiaa sen suuntaista edes sanonut minun sukulaisista.

Ap

Miehellä voi olla sen verran pelisilmää, että ei lähde asiasta kertomaan. Jos kertoo asiasta, hänellä ei ole kuin hävittävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni kuopuksen syntymän jälkeen sukset ristiin sukujemme kanssa. Miehen vanhemmat huusi ja haukku minut ja ne välit paloi siinä. Varmaan vähän kostoksi mieheni kehitti jonkun draaman mun vanhemmista ja nyt kumpikaan ei tuu toistensa vanhempien eikä sisarusten kanssa toimeen.

Kummankaan vanhemmat ei kyläile meillä. Kumpikin käy lasten kanssa omilla vanhemmillaan. Näin toimittu jo kuusi vuotta. Ei sopis kaikille, mut mulle ihana vapaus kun ei tarvii olla epmiellyttävien energiasyöppöjen kanssa missään tekemisissä.

Vierailija
24/66 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aika erilaiset perhetaustat, siis minulla ja miehellä. Mietin voisiko tämä selittyä sillä. Ja että kuopuksen syntymään saakka mies vain esitti, että häntä ei haittaa erilainen perhetaustani?

Ap

Vierailija
25/66 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei munkaan mies pidä sukulaisistani, mutta ovat tosin olleet tosi urpoja miestäni kohtaan. Siis todella. Itse olen suurimmaksi osaksi unohtanut kaikki vanhat jutut ja välillä ihmettelen miksei mieheni pidä heistä niin paljon, paitsi veljestäni. Viimeksi ihmetellessäni mies muistutti kuinka vanhempani kirjoittivat hänelle kirjeen kuinka eivät ole koskaan pitäneet miehestäni ja ovat jopa lahjoittaneet hänelle kondomipaketin kun "oli  liian pieniä". Aika pöyristyttävää, mutta niinhän se tosiaan taisi olla... ja sitten on muutama muukin juttu, mikä on vissiin jäänyt kaihertamaan. Itse tykkään pitää ihmisiin silti asialliset välit menneitä murehtimatta, mutta toki ymmärrän, ettei mieheni tahdo olla "pakollista" enempää tekemisissä.

Vierailija
26/66 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on aika erilaiset perhetaustat, siis minulla ja miehellä. Mietin voisiko tämä selittyä sillä. Ja että kuopuksen syntymään saakka mies vain esitti, että häntä ei haittaa erilainen perhetaustani?

Ap

Tai sitten ne sun lähisukulaisesi vain teeskentelivät sietävänsä miestäsi vaikka oikeasti ylenkatsoivat tätä.

Minua on aina karsastettu vain koska olen helsinkiläinen.

Vierailija
27/66 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voipi olla ihan perinteistä miehistä passiivis-aggressiivista vihanpitoa aapeetä kohtaan, logiikalla: "en tykkää sinusta enkä meidän lapsiperhe-elämästä, mutta en voi sanoa sitä, joten inhoan vanhempiasi".

Mites tällainen tilanne sitten hoidetaan? Jos tästä olisi kyse, niin ei hän tunnustaisi, jos suoraan kysyisin. Ap

Kysyisit? Miksi sinä alkaisit mitään kyselemään? Faktat ovat faktoja ja mies tietää sen kyllä. Ei sinun tarvitse alkaa kyselemään mikä pikku-Jussilla on hätänä, vaan sanot suoraan, että nyt Jussi prkle alat käyttäytymään niin kuin aikuisen ihmisen kuuluu!

Jos hän leikkii tyhmää, niin paukutat selkeillä faktoilla asian hänen kalloonsa ja sanot, että et tule sietämään enää yhtään mitään lapsellista käyttäytymistä. Ei varsinkaan lasten nähden ja ei kyllä muutenkaan. Sellainen junttimainen käytös tulee loppua nyt tai ei hyvä heilu.

Vierailija
28/66 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei munkaan mies pidä sukulaisistani, mutta ovat tosin olleet tosi urpoja miestäni kohtaan. Siis todella. Itse olen suurimmaksi osaksi unohtanut kaikki vanhat jutut ja välillä ihmettelen miksei mieheni pidä heistä niin paljon, paitsi veljestäni. Viimeksi ihmetellessäni mies muistutti kuinka vanhempani kirjoittivat hänelle kirjeen kuinka eivät ole koskaan pitäneet miehestäni ja ovat jopa lahjoittaneet hänelle kondomipaketin kun "oli  liian pieniä". Aika pöyristyttävää, mutta niinhän se tosiaan taisi olla... ja sitten on muutama muukin juttu, mikä on vissiin jäänyt kaihertamaan. Itse tykkään pitää ihmisiin silti asialliset välit menneitä murehtimatta, mutta toki ymmärrän, ettei mieheni tahdo olla "pakollista" enempää tekemisissä.

Ja sinä siis oikeasti olet tekemisisså tuollaisten kusipäiden kanssa? Miksi? Perintö?

Vierailija
29/66 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan toi nyt outoa käytöstä. Ja puhua ette voi?

Jos mun puoliso käyttäytyisi noin omituisesti, eikä selittäisi käytöstään millään tavalla, niin arvaa jättäisinkö asian siihen?

Kysyisin uudestaan niin monta kertaa, että syyt paljastuisi. 

Vierailija
30/66 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tai sitten ne sun lähisukulaisesi vain teeskentelivät sietävänsä miestäsi vaikka oikeasti ylenkatsoivat tätä.

Me ollaan kaikki helsinkiläisiä, syntyperäisiä

Mutta siis, minun lähisukulaiset ihan pitää miehestäni ja ihmettelevät kovin miksi tätä ei ikinä näy eikä ikinä osallistu. Ap

Vierailija
31/66 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Vai niin, ihanko itse olet asian niin päättänyt?

Vierailija
32/66 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni eräs sukulainen perheineen, joita en todellakaan halua tavata enkä aio. Puhuvat pahaa selän takana vuorotellen vähän kenestäkin. Minustakin ovat puhuneet ihan kummallisia asioita vaikka olin tavannut heidät miehen suvun juhlissa siihen mennessä kaksi kertaa ja vaihtanut vain muutaman sanan. Juhlat olivat isot ja ei ollut mahdollisuutta jutella heidän kanssa sen enempää. Onnekseni mieheni ei itsekään halua tavata heitä sen ihmeemmin.

Muuta sukua tapaan oikein mielellään.

Vierailija
33/66 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mutta siis, minun lähisukulaiset ihan pitää miehestäni ja ihmettelevät kovin miksi tätä ei ikinä näy eikä ikinä osallistu. Ap

Miksi sen pitäisi osallistua johonkin jos ei se pidä sun sukulaisistasi?

Vierailija
34/66 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No mitä sinä valehtelet sukulaisillesi? Ettet vain olisi ihan itse kaivanut kuopan miehellesi?

Vierailija
35/66 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No onhan se nyt aika outoa, että vaikkapa meidän lasten synttärikahveilla mieheni ei koskaan ole paikalla. Ja sen sellaista. Ap

Vierailija
36/66 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaan puolisoni sukulaisia noin kerran vuodessa, koska tiedän sen olevan hänelle tärkeää. Hän tapaa omia sukulaisiani suunnilleen saman verran.

Meistä kumpikaan ei näe mitään syytä, miksi toisen sukulaisten kanssa pitäisi olla sen enempää tekemisissä. Ystävälliset, kohteliaat välit, tottakai, mutta se riittää.

Vierailija
37/66 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No onhan se nyt aika outoa, että vaikkapa meidän lasten synttärikahveilla mieheni ei koskaan ole paikalla. Ja sen sellaista. Ap

Miksi teillä ei ole normaaleja lastenkutsuja?

Vierailija
38/66 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi teillä ei ole normaaleja lastenkutsuja?

?

Mitä lastenkutsut tähän liittyy? Ei niillä ole sukulaisiani. Olen laittanut lähisukulaisiani varten erikseen kakkukahvit. Ei mitään suurellista, vain kakku ja kahvia ja pari tuntia yhdessä oloa.

Ap

Vierailija
39/66 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä kun puoliso ei pidä sinun lähisukulaisista?

Mikä ihmeen otsikko ja kysymys tuo oli?

Vierailija
40/66 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystyisi olemaan suhteessa miehen kanssa joka ei tulisi toimeen lähisukulaisteni tai parhaiden ystävieni kanssa. Ei tarvitse olla hyviä ystäviä mutta pitää pystyä juttelemaan ja viettämään aikaa edes jonkun verran yhdessä, jos ei oikeasti ole jotain vakavampaa syytä miksi ei heistä pidä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme