Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te lemmikkien omistajat järjestätte lemmikkien hoidon lomareissujen ajaksi?

Vierailija
20.06.2022 |

Viettekö lemmikin hoitoon, käykö joku teillä kotona lemmikkiä hoitamassa vai miten?

Kotimaassa voi varmasti ottaa esim.koiran mukaan, mutta entä kissan/jyrsijöiden hoito?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme käy missään lomalla.

Vierailija
22/35 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kissaa ja koira, aiemmin kaksi koiraakin. Eli sellainen lauma jota harva ottaisi kokonaan hoitoonsa yhtäaikaa :D

Matkailen lähinnä kotimaassa, joten otan aina koko lauman mukaan koska teen vain vähintään pitkän viikonlopun mittasia reissuja, yleensä viikon parin. Hyvin on kissatkin tottuneet matkaamaan, ei ole ongelmia.

Joskus kun on ns. pitkiä viikonloppuja kun mennään kavereiden kanssa risteilylle tai vuokramökille, jolloin vanhemmat ottavat koiran hoitoon ja käyvät hoitamassa kissat asunnollani - asuvat 30 km päässä. Näitä reissuja on enintään kerran vuoteen, joten ihan mielellään ovat hoitaneet. En heille varsinaisesti maksa avusta, vaan välillä käyn hoitamassa heidän koiraansa/muita asioita. Eivät ne minua varakkaampina maksua huolisi minulta.

Yhden kerran jouduin reiluksi viikoksi sairaalaan ja silloin meneteltiin toki samoin, sinnikkäästi äiti kävi kissat hoitamassa päivittäin ja koirani heillä. Oisihan ne heille kissatkin voinut viedä, mutta heillä on oma koira joka pelkää toista kissaani, kun se sähisee jos vieras koira tulee lähelle. Ei se mitään tehnyt, mutta koiraparka säikähti :P Helpompi siis järjestää hoito näin. Sairaala-aikanani heilläkin oli vielä kaksi koiraa, ja kun otti mukaan kotonatoipumisajan (pystyin kissat hoitamaan mutten käymään lenkillä), koirat nautti heillä olosta kolme viikkoa. Oli siinä heillä jo sellainen lauma että tuttavat lenkillä ihmettelivät :D

Ja pari kertaa on ollut hautajaisreissut eri puolille Suomea eli sellasia pitkiä viikonloppuja joissa on vanhemmat ja sisarukset mukana. Koiran olen ottanut mukaan, kissat jääneet käytännön syistä kotiin ja kaveri käynyt hoitamassa. Hänelle olen ilman muuta maksanut avusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekku matkustaa mukana matkailu-autossa.

Vierailija
24/35 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisen koiran viemme aina hoitolaan. Entinen koira oli aina vanhemmillani. Ottaisivat tämän nykyisenkin, mutta pelkään, että heillä menee siihen hermot, etenkin äidilläni. (Minulla menee säännöllisesti.)

Vierailija
25/35 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen onneksi löytänyt hoitajan joka tulee asumaan koirieni kanssa siksi aikaa kun matkustan. Suomesta puuttuu tällainen palvelu. Aikoinaan jossain ketjussa ehdotin tätä työksi jollekin työttömälle ja vastaus oli raivostunut "no se nyt on ihan viimeinen homma johon alan!" Kuin olisin ehdottanut jotain viemärisukeltajan duunia. En tajua, jos mulla ei olisi omaa työtäni perustaisin eläinhoitopalvelufirman.

Monilla työttömillä on perhe, lapsia, omia lemmikkejä. Ei niitä voi jättää ja itse häipyä jonkun muun kotiin asumaan.

Vierailija
26/35 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen onneksi löytänyt hoitajan joka tulee asumaan koirieni kanssa siksi aikaa kun matkustan. Suomesta puuttuu tällainen palvelu. Aikoinaan jossain ketjussa ehdotin tätä työksi jollekin työttömälle ja vastaus oli raivostunut "no se nyt on ihan viimeinen homma johon alan!" Kuin olisin ehdottanut jotain viemärisukeltajan duunia. En tajua, jos mulla ei olisi omaa työtäni perustaisin eläinhoitopalvelufirman.

Toihan on hyvä idea, eläinhoitopalvelufirma👍

Vierailija
27/35 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin mielelläni meille hoitoon kissan tai kaksi muutamaksi viikoksi silloin tällöin nyt kun omia kissoja ei enää ole. Korvausta vastaan. Omaa yritystä en kuitenkaan perustaisi, koska työpaikka jo löytyy.

Vierailija
28/35 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka sun omia koiria hoitaisi, kun asuisit vähän väliä muiden kodeissa?

Vierailija
29/35 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira menee vanhemmilleni hoitoon jos menen reissuun. Jos vanhempanikin sattuvat olemaan matkoilla samaan aikaan niin sitten koira menee veljelleni hoitoon. Jos veljenikään ei pysty hoitamaan koiraa niin sitten veljen kumppani on yleensä kotona koiranvahtina. Jos tämäkään ei onnistu niin sitten kaverille tai naapurille tai jollekin sukulaiselle. Aina löytyy kyllä halukkaita hoitajia :) 

Vierailija
30/35 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini tulee tänne kotiimme hoitamaan 10-vuotiasta koiraamme ja samalla talkkariksi. Tekee sen enemmän kuin mielellään, vaihtelua eläkeläisen yksiöarkeen. Oli viime kesänä todella pettynyt, kun reissumme peruuntui koronan vuoksi...

Vierailija
31/35 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pari kertaa tullut kissalle hoitaja kotiin pidemmän reissun ajaksi. Koska kissa on kuitenkin erittäin kiintynyt meihin omistajiin, teemme yleensä vain max 24 tunnin reissuja, ettei hoitajaa tarvittaisi.

Itse hoidin paljon yliopistoaikoina tuttavien ja tuttavien tuttavien koiria ja kissoja. Välillä toivat hoitoon minun asunnolleni, välillä taas muutin eläinten kotiin muutamaksi päiväksi ja maksimissaan parin viikon ajaksi.

Vierailija
32/35 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tavalla kuin lastenkin hoito tarvittaessa; palvelu ostetaan rahalla.

Vierailija
33/35 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissani kulkee mukana lomareissuilla. Reissaan vain suomessa.

Vierailija
34/35 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissahotellia käytin mutta kun kisu sai porttikiellon sinne niin pyysin kaveria viikoksi hoitamaan kun itse olin reissussa. Ei kisu hirveän hyvää siitäkään tykännyt mutta kaikkea ei sekään voi saada .

Porttikiellon?

Vierailija
35/35 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menevät joko minun tai miehen veljelle. Apu toimii molempiin suuntiin. Pisimmillään veljeni koirat olleet meillä 3vkoa kerralla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme