Miten te lemmikkien omistajat järjestätte lemmikkien hoidon lomareissujen ajaksi?
Viettekö lemmikin hoitoon, käykö joku teillä kotona lemmikkiä hoitamassa vai miten?
Kotimaassa voi varmasti ottaa esim.koiran mukaan, mutta entä kissan/jyrsijöiden hoito?
Kommentit (35)
Vien siskolle tai jos mahdollista, hän tulee meille lemmikkejä hoitamaan ja talonvahdiksi. Ilmaiseksi en teetä, vaan maksan korvauksen ja kaapit täyteen ruokaa.
Olen onneksi löytänyt hoitajan joka tulee asumaan koirieni kanssa siksi aikaa kun matkustan. Suomesta puuttuu tällainen palvelu. Aikoinaan jossain ketjussa ehdotin tätä työksi jollekin työttömälle ja vastaus oli raivostunut "no se nyt on ihan viimeinen homma johon alan!" Kuin olisin ehdottanut jotain viemärisukeltajan duunia. En tajua, jos mulla ei olisi omaa työtäni perustaisin eläinhoitopalvelufirman.
Vierailija kirjoitti:
Olen onneksi löytänyt hoitajan joka tulee asumaan koirieni kanssa siksi aikaa kun matkustan. Suomesta puuttuu tällainen palvelu. Aikoinaan jossain ketjussa ehdotin tätä työksi jollekin työttömälle ja vastaus oli raivostunut "no se nyt on ihan viimeinen homma johon alan!" Kuin olisin ehdottanut jotain viemärisukeltajan duunia. En tajua, jos mulla ei olisi omaa työtäni perustaisin eläinhoitopalvelufirman.
Ja jatkan vielä että maksan tietenkin hoitajalle.
Käytän joko maksullista hoitopaikkaa tai vien kaverille. Hoidan vastineeksi hänen lemmikkejään.
Edesmennyt äitini kävi aina lomien aikana hoitamassa kissojani. Sen jälkeen olen pyytänyt paria kaveria hoitamaan, mutta nyt en enää matkustele kun en luota kehenkään hoitajaan. Varkauksia asunnosta tapahtunut..
Vietiin koira exän perheelle kerran viikoksi. Oli niin loukkaantuneen näköinen kun haettiin, ettei sitten toista lomareissua ilman koiraa ole tehty. Kotimaan ja Ruotsin reissut on kulkenut mukana ja Norjassakin on joskus käyty.
Emme mitenkään. matkustamme kotimaassa vain sellaisiin paikkoihin, mihin voi ottaa koiran mukaan. Ulkomaille matkustamme vuorotellen lasten kanssa, toinen hoitaa koiraa kotona.
Kyllä sukulaisten hyödyntäminen on yleisin malli. Naapurin lasten hyväksikäuttö kuuluu myös koiranomistajien toimintamalliin.
Vierailija kirjoitti:
Edesmennyt äitini kävi aina lomien aikana hoitamassa kissojani. Sen jälkeen olen pyytänyt paria kaveria hoitamaan, mutta nyt en enää matkustele kun en luota kehenkään hoitajaan. Varkauksia asunnosta tapahtunut..
Inhottavaa! Olen pahoillani.
Vierailija kirjoitti:
Kissahotellia käytin mutta kun kisu sai porttikiellon sinne niin pyysin kaveria viikoksi hoitamaan kun itse olin reissussa. Ei kisu hirveän hyvää siitäkään tykännyt mutta kaikkea ei sekään voi saada .
Mitäs kisu rettelöi että sai ihan porttikiellon?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sukulaisten hyödyntäminen on yleisin malli. Naapurin lasten hyväksikäuttö kuuluu myös koiranomistajien toimintamalliin.
Käydä ruokkimassa kissa ja istua hetki seurana jos kissa haluaa on oikein hyödyllinen ja opettavainen kesätyö teinille.
Mutta sinä itse voit sanoa en pääse, se on sillä ihan selvä.
Vierailija kirjoitti:
Vietiin koira exän perheelle kerran viikoksi. Oli niin loukkaantuneen näköinen kun haettiin, ettei sitten toista lomareissua ilman koiraa ole tehty. Kotimaan ja Ruotsin reissut on kulkenut mukana ja Norjassakin on joskus käyty.
Koirat osaavat olla todella dramaattisia, jopa enemmän kuin kissat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koirat osaavat olla todella dramaattisia, jopa enemmän kuin kissat!
En ole ikinä koskaan nähnyt yhdelläkään elollisella olennolla nin syyttävää katsetta.
Draamakuningatar terrieri kyseessä
Äitini hoitaa. Silloin kun oli vaikeita koirayksilöitä, olivat hoitolassa sellaisessa paikassa ettei kenenkään tarvinnut koskea.
Koira kulkenut mukana reissuilla jo 12 vuotta. Käyty useissa maissa mm kaikissa pohjoismaissa, Virossa ja Saksassa. Reissataan matkailuautolla niin hyvin sujuu. Vähän enemmän säätämistä esim laivoilla mutta tämä on oma valinta.
Äitini hoitaa hyvin mielellään kahta kissaamme. Joskus on yksi miehen eläinrakas kaveri myös käynyt.
Koira ja marsut menee aina samaan lemmikkihoitolaan. Akvaariossa ruokinta-automaatti.
Kissahotellia käytin mutta kun kisu sai porttikiellon sinne niin pyysin kaveria viikoksi hoitamaan kun itse olin reissussa. Ei kisu hirveän hyvää siitäkään tykännyt mutta kaikkea ei sekään voi saada .