Onko kaupoissa sipsejä jotka ei sisällä yhtään sokeria?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo jos joku tietää jonkun maustetun sipsin jossa ei ole sokeria niin kertokaa ihmeessä! En pysty syömään niitä ollenkaan kun mulle sipsit on suolainen herkku, mutta maustetuissa maistan enemmän sokerin kuin suolan, hyi olkoon! Muuten menisi makusipsitkin vaikka onhan se maustamaton tietysti klassikko.
My buddy, my pal. Tässä sulle life-hack: osta niitä pelkästään suolattuja sipsejä ja mausta itse esim. paprikajauheella/pippurilla/millä tahansa sokerittomalla mausteella.
Tai grillimausteella. Maustesekoituksista kannatta kuitenkin lukea sisällysluettelo, koska joihinkin niihin on lisätty sokeria.
Ja maustaminen tapahtuu niin, että sirottelet riittävästi maustetta pussiin ja sitten ravistat pussia voimakkaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea voi syödä kohtuudella.
Sitähän tässä kysyttiin.
Ja siinä hyvä neuvo ap:lle. -eri
Ei ole. Itse vältän lisättyä sokeria kaikissa muodoissaan ja erityisesti teollisessa muodossa (dekstroosi, maltodekstriisi, sakkaroosi, keinomakeutusaineen). Ohje "Syö läski vähemmän" ei auta ihmistä välttelemään näitä yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo jos joku tietää jonkun maustetun sipsin jossa ei ole sokeria niin kertokaa ihmeessä! En pysty syömään niitä ollenkaan kun mulle sipsit on suolainen herkku, mutta maustetuissa maistan enemmän sokerin kuin suolan, hyi olkoon! Muuten menisi makusipsitkin vaikka onhan se maustamaton tietysti klassikko.
My buddy, my pal. Tässä sulle life-hack: osta niitä pelkästään suolattuja sipsejä ja mausta itse esim. paprikajauheella/pippurilla/millä tahansa sokerittomalla mausteella.
Ooo, miksi ei oo ees tullut mieleen! Kiitos anonyymi kanssasisareni tai -veljeni, jonka kanssa saman rakkauden suolattuihin perunatuotteisiin jaamme!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue etiketit,mitä sisältää?Suolaa nin paljon nostaa verenpainetta ja suola turvotta vatsaa. Meillä ei sipsejä siksi syödä!
Syödäänkö teillä ruisleipää? Se sisältää enemmän suolaa kuin sipsit.
Riippuu leivästä ja riippuu sipseistä. Otin netistä ensimmäiset jotka vastaan tulivat, ja tsekkasin tuotetiedot: Oululaisen jälkiuunipalat, suolaa 1,1 g/100 g, ja Taffel Broadway Sourcream&Onion, suolaa 1,7 g/100 g.
Eli nyt oli sipseissä enemmän. Mutta tottahan se on, että suomalaiset saavat aika ison osan suolastaan leivän mukana. Suolaiset päälliset siihen vielä lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Lue etiketit,mitä sisältää?Suolaa nin paljon nostaa verenpainetta ja suola turvotta vatsaa. Meillä ei sipsejä siksi syödä!
Kiitos tiedosta, verenpaineenne ja turvottelunne on kiehtovaa.
On tosiaan tyhmää, että joutuu sipsipussiakin valitessa katsomaan, että ne varmasti on suolaisia eikä makeita. Uskomatonta, miten sokeria pitää lisätä ihan kaikkeen!
En pelkää perunaa, en rasvaa enkä suolaa, mutta haluan sipsini suolaisina!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea voi syödä kohtuudella.
Sitähän tässä kysyttiin.
Ei ole. Itse vältän lisättyä sokeria kaikissa muodoissaan ja erityisesti teollisessa muodossa (dekstroosi, maltodekstriisi, sakkaroosi, keinomakeutusaineen). Ohje "Syö läski vähemmän" ei auta ihmistä välttelemään näitä yhtään.
Onko sulla sokeritauti kun välttelet sokeria? Vai oletko jonkin sortin terveysintoilijafanaatikko?
Uusi hahmo palstalla. (sokerivihaaja)
Vierailija kirjoitti:
Uusi hahmo palstalla. (sokerivihaaja)
En oo ap, mutta onko siinä jotain väärää, ettei tykkää makeasta? Onko fanaatikko, jos haluaa suolaisen suolaisena?
Vai onks täällä mammoilla oikeesti niin tylsää, että pitää kirjottaa kiireellä joka toiseen alotukseen provo ja joka toiseen keksiä joku uusi palstahullu-hahmo?
Ostin salt&pepper manteleita. Enpä älynnyt, että nekin oli kuin karkkia, en tiedä missä se suola oli. Sokerin alla piilossa kai. En pelkää enkä vihaa sokeria, en vain halua, että kaikki maistuu makealta. Onko se tosiaan väärin?
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmiset voi olla noin pihalla.
Tais olla ainut kommentti mikä ei ollut täysin tai lähes väärässä tässä ketjussa, niin ajattelin sivistää ihmisiä:
1) Taffel Original näyttäis nopealla googlausella olevan yksi sipsi missä sokeri on lähes 0
2) Sokeri = 50% glukoosi 50% fruktoosi (eli suomeksi: sipsi ei muutu sokeriksi suussa)
3) Pienikin määrä sokeria "piilosokeri" lisää liikasyömisen mahdollisuutta. (tästä syystä suurinosa kaupan prosessoiduista tuotteista sisältää sokeria)
4) Jos oikein muistan, niin aikuisella ihmisillä tulee ongelmia jo 12,5g päivässä lisätyn sokerin määrällä. Kun menee tuon yli toistuvasti niin sisäelinrasva/leptiiini/insuliini-linjalla alkaa tulla todennäköisesti ongelmia.
5) Rasva+hiilihydraatti lihottaa kyllä yhtälailla, mutta maksa-arvot ja sisäelinrasva kehitty hitaammin kuin sokerilla.
6) Itse olisin ensijaisesti huolissani sokerista, sitten hiilari+rasva komboista ja viimeisenä suolasta. Roskaruokaahan nämä kaikki on, joten saantisuositus on 0, kaikki jutut että paskaa voi syödä kohtuudella on paskaa, jos tavoitteena on olla mahdollisimman terve.
7) Lisää hyviä juttuja: https://www.youtube.com/@ProfessoriTuomas