Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tammikuiset 2023

20.06.2022 |

Hirveän alussa vielä ja kun eka lapsi kyseessä, niin kaikki on uutta ja jännää!

Meillä laskettu aika on netin laskureiden mukaan 31.1. Tai 1.2. 😅 Riippuu vähän millä menetelmällä laskee.

Tällä viikolla eka neuvola. Jännittää, jos siellä ei olekaan ketään, mutta toisaalta on niin paha olo jatkuvasti ja rinnat niin paljon kasvaneet ja kipeät että jostain tän täytyy johtua! 😂

Kommentit (161)

81/161 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. On kyllä monenmoista hankittavaa, mutta oon huomannut että hirmu monet haluaa hanakasti vauvatavaroistaan eroon, niin on jopa etäisemmät työkaverit ja sukulaisetkin tulleet tarjoamaan tavaroitaan yms. Me kyllä mieluusti otetaankin käytettynä vastaan mahdollisimman paljon etenkin vaatteita kun ne menee niin vähän aikaa vaan. 

Onko teillä ollut supistuksia tai liitoskipuja vielä? Mulla ei, eikä liitoskipujakaan vakituisesti. Niitä tuntuu jotenkin tulevan ja menevän ja etenkin urheilun jälkeen on epämukava kävellä muttei varsinaisesti satu. Yritän kuitenkin tehdä jotain liikunnallista rauhalliseen tahtiin niin kauan kuin mahdollista.

Supistuksia ei toki vielä olis hyväkään olla, mutta luin että niitä voi alkaa näillä vaihein jo olemaan, harjoitussuppareita siis. Mielenkiinnolla ja varmaan pelollakin odotan miltä ne sitten tuntuu.

Odottavan aika on kyllä pitkä. En malttaisi odottaa tammikuuta.

82/161 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo hankittavaa on kyllä paljon. Meille on jo vähän työnnetty jotain aivan kauheita 40 vuotta vanhoja villavaatteita.. Osa niistä on ihan hengenvaarallisia lapselle, täytyy jotenkin vaivihkaa hävittää ne. 

Mies haluaisi ostaa käytettynä, mä taas kammoan kirppareita ja kun siellä kävin, löysin nuhjuisia vaatteita lähes samaan hintaan kuin alessa tai normihinnalla kaupassa. Ehkä kavereilta tms. voin ottaa jotain vaatteita ja tavaroita, mutta muuten en kyllä kauheasti käytettyjä halua. 

Mulla ei kyllä vielä ole juurikaan mitään tuntemuksia, välillä melkein unohdan että olen raskaana :D Kun ei siis tosiaan ole mahaakaan. 

Lonkankoukistajat välillä vähän "kipeytyvät" tai siellä tuntuu jos kävelee paljon, ei oikeastaan muuta. Enemmän vaivaa tämä anemia, pahoinvointi ja yleinen heikkous. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
83/161 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut yksittäisiä supistuksia. Sikäli mikäli se on supistus, kun kohdun seutu kovettuu kivikovaksi palloksi 😂. Lomalla oli enemmänkin, mutta join silloin paljon vähemmän vettä kuin mitä töissä menee. Nyt kun taas ryystää urakalla, niin ei oo ollut supistuksia juurikaan.

Nyt on puolestaan alkanut vaivaamaan joku kipu pakarassa, käveleminen tuntuu ikävältä kun pakaraan pistää. En tiedä onko iskias kuitenkaan, kun ei selän puolella tunnu. Pitäs selvittää missä on raskaushierontaa, kun ei viitti mihin tahansa mennä, kun tiedä miten perillä ovat mitä ei saa tehdä raskaana oleville...

Huomenna rakenneultra, toivottavasti pienellä kaikki hyvin.

Esikoinen 12/22

84/161 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supistuksista en osaa sano kun en tiedä miltä ne tuntuu. Välillä kun liikaa rehkii niin alkaa jännästi vatsaan sattua. Liitoskipuja, tai oletan että niitä, on ollut jo jostain rv 10 asti, nivusten alueella. Nyt jopa jo alkanut helpottaa.

Kävin moikkaamassa mummoa, ja hän sanoi että olen lihonut, eli kaipa se jo näkyy muittenki mielestä.

Viikko vielä rakenneultraan, jännittää kyllä kamalasti.

Eiköhän siellä Xin kaikki ole hyvin :)

Näittekö Pitsikukka jo lääkärin ultrasta sukupuolta?

N 39, M 40, esikoinen 2/23 ja toinen haaveissa

85/161 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin oon miettinyt jotain hierontaa, olis kiva käydä jossain kunnon hemmottelussa mutten ole tarpeeksi vakavasti vielä mitään selaillut. Kai sellaisia raskaushierontoja kuitenkin on.

Toivottavasti Xinillä ja pienellä kaikki hyvin.

Ai kauhee, mummot ja niiden sanavalmius... En tiedä mitä tekisin jos nyt joku kommentoisi mun lihoneen, kyllä se pahalta tuntuisi. Mä kävin tossa jokunen viikko sitten vaatekaappia läpi ja hirveästi lähti vaatteita kierrätykseen ja roskiin. Tuli pieni haikeus kehon muutoksista. Mikäli on siskoa ja äitiä katsominen, niin kyllä mullekin raskaudesta varsin raskausarpinen maha ja muuttuneet rinnat jää. Eikä siinä mitään, hyvästä syystä tietenkin ja tätä kovasti haluttiin.

86/161 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nähty, enkä viitsinyt kysyä kun katsottiin vaan ns ylimääräisen kerran. 

Voi Xin hyvinkin olla iskias, tai pikemminkin piriformissyndrooma, joka oireilee nimenomaan enemmän pakarassa. Mulla on sama. t. hieroja :D 

Ja ei välttämättä tarvi mennä raskaushierontaan, kun valitsee vaan hyvin koulutetun hierojan. Yleensä esim. kylpylöissä tms ei ole kovin koulutettuja hierojia. Julki-terhikistä löytyy kaikki koulutetut hierojat. 

Mulla on tähän mennessä tullut 2kg painoa lisää ja maha ainoastaan sellainen et näyttää kun olisin syönyt tosi paljon :D Jotkut housut vähän kiristää kun vyötärö tulee ikävään kohtaan, joitakin äitiyshousuja pitää varmaan ostaa. 

87/161 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakenneultrassa kaikki niin kuin pitää ja kyllä siellä oli heidänkin mielestä tyttö tulossa.

Pitsikukka, voipi hyvinkin olla toi mitä mainitsit. Ite en vaan voi mahalla enää maata, niin mietityttää miten se hieronta onnistuu, jos ei oo semmosta mahareikäpöytää. Vai onko kyljellä ok?

Viikon päästä sitten neuvola, jossa saa raskaustodistuksen, niin voi äitiyspakkauksenkin tilata. Äsken just tilattiin yhdistelmävaunut ja kaukalo.

Esikoinen 12/22

88/161 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyljellään ja usein pakaran saa helpommin hierottuakin kyljellään.

Meillä ei vielä oo kun vaatteita, vaunuja kävin vähän katsomassa mut haluan et mies tulee kans ja saa sanoa miltä hänelle tuntuu.

89/161 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kuulla, että kaikki on hyvin, Xin! 

Meillä ylihuomenna neuvola, jossa saa raskaustodistuksen jne. Ehkä sitten aletaan tekemään hankintoja tai ainakin suunnittelemaan kodin järjestystä ja muuta vähän tarkemmin.

Mun mielestä tuo äitiyspakkaus on aivan ihana tänä vuonna, oletteko kurkanneet? Me ilmeisesti saadaan tämän vuoden pakkaukset siis kuitenkin.

90/161 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tänään puoliväli! Hassua että vasta puolessa välissä, tuntuu että tää raskaus olisi jo kestänyt ikuisuuden. Tiistaina rakenneultra ja jännittää kyllä kamalasti. Vieläkään ei mitään tuntemuksia liikkeistä, sais jo alkaa tuntumaan... Ylävatsaan on ilmestynyt outo "patti", sanon sitä alieniksi. Vauva kuitenkin on jossain navan korkeudella, niin en ymmärrä mikä tuo ylävatsan pullotus on. Pystyssä oleva pitkulainen keskellä vatsaa, näkyy vain täältä yläviistosta kun nojaa selkää taaksepäin seisaaltaan.

Alkuketjusta jo puhuin tuosta tämän vuoden äitiyspakkauksesta, että pakko saada se. Mun mielestä kanssa se on ihana. Ja sehän me saadaan.

91/161 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wuhuu, puoliväli sielläkin! Ja voi vitsit, varmasti jännittää huominen ultra, etenkin jos liikkeitä ei vielä tunnu. Tsempit! Uskon että kaikki on hyvin kuitenkin. 

Joo, mun mielestä tää on kans kestänyt jo ikuisuuden ja vieläkin joku 4kk jäljellä... Meillä oli perjantaina tuo 5kk neuvola, jossa saatiin raskaustodistus yms., niin pääsi laittamaan äitiyspakkauksen hakemuksen ja muut. Vielä pitäisi selvitellä nuo vanhempainvapaa-asiat ja saada nekin virallisesti lyötyä lukkoon töissä. Näillä näkymin mulla alkaisi äitiysloma heti joulukuun alusta, mutta sekin tuntuu vielä niin kaukaiselta ettei oikein meinaisi todeksi uskoa että joskus sekin koittaa.

Hassua oli myös, että vauvan sykettä kuunneltaessa se huiteli 130-135 välillä joka viittaisi syke-sukupuoliteorian mukaan poikaan. Kun täyttä selvyyttä ei tosiaan rakenneultrassakaan saatu, niin tämä kyllä hämmentää! Ja ajatuksella on kiva leikitellä, että mitä jos se sitten oliskin poika. Toisaalta veljeni molempien poikien kohdalla sykkeet huiteli 160:ssa, joka viittaisi tyttöön eli pieleen meni sielläkin! Ja siis mulle käy kyllä mikä vaan aivan hyvin, mutta tykkään kaikenlaisista tällaisista "uskomuksista" ja teorioista.

Ääää, en malta odottaa..

Mulla on tullut nyt ihan uutena oireena mukaan närästys! Vitsi, että meni viimeyö sen kanssa valvoessa. Koskaan ennen ei ole närästänyt, joten en ole tiennyt miltä se tuntuu, mutta nyt ei kyllä voinut erehtyä..

92/161 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on huomenna rakenneultra ja puoliväli raskaudessa. Kiva päästä katsomaan tyyppiä, josko se taas miehellekin konkretisoituisi! 

Meillä sykkeen perusteella olisi poika ja niin uskon itsekin, mutta tulkoon kumpi tahansa, kunhan on terve. 

Hae itkupilli Omepratzolia tai kokeile ensihätään ruokasoodaa veteen sekoitettuna. 

93/161 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli rakenneultra ja kaikki näytti olevan hyvin! Ja näytti olevan tyttö... Eli meillä tyttöpulssi, makeanhimo ja nub-teoria pitivät paikkaansa. Ja suvun noidatkin tiesi oikein. Vaikka kaikki merkit jo tyttöön viittasi, niin oli se silti vaan aika pettymys kun kätilö sen kertoi. Molemmat kun niin kovasti poikaa haluttiin. No toivottavasti on edes terve.

Nyt sitten seuraavaksi odotella kela-neuvolaa, että saisi töihin ilmoiteltua ja sijaisrekryn pyörimään. Mun ilmeisesti pitää viimeistään 13.1. jäädä raskausvapaalle, ja silloin ajattelin jäädä. En halua tuhlata rahapäiviä ennen lapsen syntymää, että jäisi mahdollisimman paljon sitten lapsen kanssa.

94/161 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkeväähän se on jäädä niin myöhään kuin mahdollista. Ainahan voi olla saikulla, jos ei vaikka kykene töissä olemaan. Ite ajattelin jäädä kuitenkin 30 päivää ennen, kun en jaksa töissä kulkea... Mulla 120km työmatkat päivässä. Ja ihana jäädä pois ennen kunnon jouluruuhkia, oon siis kaupassa töissä. Eli näillä näkymin 14.12 jään, katotaan onko henkilöstöosasto samaa mieltä, kun siellä torstaina käyn tekees paperit. Sen jälkeen sit perehtyä niihin kelan hakemuksiin. Ahdistaa hirveesti tommoset hakemukset, ja kun kaikkia etuuksia piti vielä erikseen hakea.

Sokerirasitukseenkin on nyt aika, 30.9 sais mennä yrittämään. Samalla otetaan myös ne rhd-verikokeet.

Esikoinen 12/22

95/161 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkistä, täytyy kokeilla tuota Omeprazolia jos närästyksestä tulee jatkuvakin oire.

Mukava kuulla, että rakenneultrassa oli kaikki hyvin. Uutinen tytöstä löi kyllä meidätkin aika ällikällä ja mentiin molemmat ihan hiljaiseksi siinä vastaanotolla. Niin varmoja pojasta oltiin ja toivottiin.. Mutta nyt kun ajatukseen on tottunut, niin oon kyllä tosi innoissani tytöstä. Onhan siinä monia juttuja missä voi olla enemmän tukena ja kaverina, kun on itsekin nainen. Mies on ehkä enemmän huolissaan ja jotenkin suojelevaisempi ainakin ajatuksen tasolla, kun on tyttö kyseessä.

Mä haluan jäädä vapaalle heti kun mahdollista, on kans työmatkaa aika lailla ja kouluhommia iltaisin. Mutta kukin tavallaan, onhan se järkevää venyttää sitä jos vaan töissä pystyy olla. Itse olen toimistotyössä, mutta ajatus rauhallisesta joulusta (ja joulukuusta) kuulostaa aika houkuttelevalta. Toisaalta jos lapsi tulisi pari viikkoa etuajassakin, niin se ajottuu juuri jouluun.

Hakemusrumba on kyllä melkoinen ja niissäkin kai aika pitkät jonot tällä hetkellä.. Meiltä kysyttiin neuvolassa että otetaanko raskaustodistus paperisena vai sähköisenä, sanoin että sähköisenä kun se menee sitten automaattisesti kelaan. No, sitäpä ei voikaan mistään näköjään ladata itselleen ja töihin sen tarvin. Nyt sitten odotellaan että neuvolasta lähettävät vielä sen paperisen jälkikäteen.. Eli vinkki: ottakaa myös paperisena se! :D Eipä tässä onneksi niin tulenpalava kiire onneks ole, mutta haluaisin itse saada tällaiset viralliset asiat maaliin asap.

96/161 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vinkki Itkupilli tuo raskaustodistus! 

Mä aion olla mahd. pitkään töissä, joulun tienoilla tulee niin paljon lyhyitä viikkoja ja voin tarvittaessa olla omalla ilmoituksella 3 päivää sairaslomalla niin ajattelin sinnitellä, saa sitten olla pidempään vapaalla :) 

Plus meillä varmaan tosi hiljaista joulun aikaan ja otan sinne muutenkin muutamia vapaita. 

Meille oli muuten poika tulossa :) Ja kaikki oli hyvin RU:ssa. 

97/161 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdisti jo käydä kelan sivuilla, mutta sain nyt sen pakkauksen pistettyä hakuun. Lapsilisä ja raskausraha+vanhempainraha -hakemukset tehdä sitten, kun paperit HR:ssä valmiina. En oo vieläkään varma, että maksaako työnantaja raskausvapaan aikana palkkaa vai ei. Oleellinen tieto siihen hakemukseen...

Mutta 14.12 saan jäädä pois. Aikasin päivä ois ollu 7.12 mut en nyt silloin ihan vielä halua.

Jätin myös esimiehelle työvuorotoiveita, niin jotenkin tuntui hassulta antaa toiveita marraskuun alkuun ja ajatella, että sitten oo kun enää reilun kuukauden töissä.

Esikoinen 12/22

98/161 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, alkaa melkein ahdistaa kun ajattelee tota kela rumbaa... Toisaalta haluaisi saada sen jo pois alta hoidettua. Tämä raskausaika on kyllä yhtä odottelua, koko ajan odottaa seuraavaa ultraa, seuraavaa neuvolaa, että pääsisi kertomaan, että alkaisi liikkeet tuntumaan, jne. Täälläkin muuten alkoi liikkeet tuntumaan, vauva otti nokkiinsa ultrasta ja myllersi koko seuraavan yön niin ettei voinut erehtyä.

Oletteko ajatelleet käydä vielä myöhemmin yksityisellä kurkkimassa vauvaa? Hassua ajatella että seuraavan kerran näkisi sen vasta synnyttyä. Toisaalta haluaisi, toisaalta pelottaa että jos siellä näkyisikin jotain kamalaa, ei asialle enää mitään voisi.

99/161 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kyllä ole ajatuksena mennä enää katsomaan. Uskon että neuvolassa ja lääkärin tarkastuksissa nousee esiin jos on jotain syytä mennä. RU:ssa kätilö sanoi meille että nyt tämä loppuaika vasta tuntuukin menevän nopeasti ja luulen että näin se myös on.

100/161 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes, onnea myös Pitsikukalle hyvistä tuloksista ru:ssa ja poikavauvan odottamisesta! :) 

Joo, tuntuu että kalenteri on jo täynnä kaikenlaisia menoja viikonlopuille ja samalla pitäisi niitä vauvatarvikkeita alkaa haalimaan pikkuhiljaa, että kyllä tämä loppuodotus menee nopeasti. Toisaalta taas mietin joka päivä, että oispa vauva jo täällä. No, täytyy yrittää nauttia tästäkin ajasta vielä kun ollaan vaan miehen kanssa kaksistaan.

Mekään ei olla ajateltu mennä yksityiselle enää, vaikka kieltämättä tuntuu hullulta että seuraavan kerran vauvan näkee vasta synnärillä. 

Meillä on muuten tuo lääkärintarkistus vasta joulukuun puolessa välissä, joku synnytystapa-arvio siellä kai tehdään? Ja se on siis ensimmäinen kerta kun lääkäri tulee kuvioon mukaan, tuntuu hullulta. Siinä vaiheessa laskettuun aikaankin on enää kolmisen viikkoa jäljellä.. Viime viikolla neuvolassa varattiin kaikki loputkin neuvolat ja tuo lääkäri siis.

Onko teillä/teidän kumppaneilla jotain pelkoja tulevaa synnytystä tai muuta kohtaan? Mä olen aika utelias luonne ja jotenkin vaan uteliaana odotan mitä tulevan pitää. Synnytysvideoita en ole vielä katsonut, mutta ajattelin katsoa sitten lähempänä. Kiinnostaa, vaikka samalla tietenkin kivut ja muut pelottaa.