Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tammikuiset 2023

20.06.2022 |

Hirveän alussa vielä ja kun eka lapsi kyseessä, niin kaikki on uutta ja jännää!

Meillä laskettu aika on netin laskureiden mukaan 31.1. Tai 1.2. 😅 Riippuu vähän millä menetelmällä laskee.

Tällä viikolla eka neuvola. Jännittää, jos siellä ei olekaan ketään, mutta toisaalta on niin paha olo jatkuvasti ja rinnat niin paljon kasvaneet ja kipeät että jostain tän täytyy johtua! 😂

Kommentit (161)

121/161 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se eri onko sisällä 18 vai 25 astetta lämmintä. Ihmisillä on paljon hajontaa näissä, kuka viihtyy missäkin. Mutta eikös vauvan niskasta voi tsekata onko vaatetta sopivasti? Jos nihkeä, niin liikaa päällä. Tai jos kädet tuntuu kylmiltä, niin lisää vaan päälle. Eiköhän me vanhemmat opita mikä on sille omalle muksulle parhaaksi. Vauvoistakin osa voi olla viluisempia, kun toiset on kuumaverisiä.

Itellä on alkanut ärsyttävä "vaiva" eli valkovuoto runsastunut. Pitkin päivää holahtaa lammikko pöksyihin, että kai se on pakko ruveta pikkuhousunsuojia käyttämään. Vaikka pelottaa minkä hiivan niiden jatkuvalla käytöllä saa, mutta ei oo kivaa märillä housuillakaan. Alkuraskaudesta oli niin kuiva, että oikeesti mietti muurautuuko umpeen ja nyt toisessa äärilaidassa 😂

Esikoinen 12/22

122/161 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kanssa luulen, että kokeilemalla ja oppimalla selviää vauvan pukeutumisasiat. Pitää vaan luottaa omaan tuntemukseen oman muksun tarpeista.

Joooo, mulla on myös tuota runsasta valkovuotoa ja se on sellaista ihan vetistä. Jatkunut jo jokusen viikon, aluksi hätäilin että onko se nyt sitten sitä lapsivettä ja apua apua, jos tulehtuu ja menee kesken, mutta valkovuotoahan se on. :D En tosin ole millään testillä testannut, vaan lähinnä päätellyt väristä yms.

Mulla on alkanut vetää suonta pohkeista öisin, on nyt kolmena yönä putkeen vetänyt ja siihen on ikävää herätä kun kramppaa niin julmetusti.. Myös unen laatu tuntuu olevan huononemaan päin. Alkuraskaudessa oli väsymystä, mutta ei niin pahaa kuin odotin, joten ehkä loppuraskaus sitten on yhtä haukottelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
123/161 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti sitä oppii minkä verran mikäkin vauva tarvitsee vaatteita, mutta jotenkin mua ärsyttää ihan hirveästi se että sitä vähätellään, tammikuussa voi kuitenkin olla yli 20 pakkasia niin on oikeasti kylmä jos on kylmä. Voi olla ettei aluksi edes juuri pääse vauvan kanssa ulos.

Mulla on kanssa yöunet aika huonoja, herään 1-3 kertaa yössä. Näen tosi paljon painajaisia joihin herään ihan kauhuissani. Tää väsymys on aivan hirveää, 12h yöunet ei riitä mihinkään. Täytyy mennä yksityisen kautta mittaamaan ferritiinit, epäilen että se on tosi alhainen ja tekee osansa tähän väsymykseen. 

Kokeile itkupilli tehdä vähän pohjejumppaa, esim. hampaita harjatessa nousta 20 kertaa päkiöille, venyttää jne. Iltaisin voi myös auttaa kun tekee kuuma-kylmähoitoa suihkussa, eli niin kylmää ja kuumaa vettä vuorotellen kuin vaan pystyy. Yöllä voi myös auttaa esim. kaurapussi, jos pääsee vaan lämmittämään sen :D 

124/161 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkistä! Täytyykin kokeilla pohkeiden jumppailua. Edelleen vetää suonta öisin. Ei ihan joka yö, mutta useimpina.. 

Onhan se kyllä totta, että kovalla pakkasella vauvaa täytyy erilailla pukea. Jännittää se itseänikin, että miten sitä oppii lukemaan tilanteita, mutta luotan että kyllä kaiken oppii. Täälläpäin ei teitä aurata kovin ahkerasti eikä oikeen ole kävelyteitäkään, niin en usko että vaunulenkeille mennään muutenkaan ennenkuin tienvarteen mahtuu turvallisesti kävelemään kanssa.

Oletteko ajatelleet tehdä synnytyskirjeen tai jonkin ohjeistuksen toiveista synnytykseen liittyen? Tämäkin oli mulle ihan uusi juttu ja tuntuu että näitä vaan tulee ja tulee, enkä ole yhtään kartalla mistään. Tarvii alkaa lukemaan kivunlievityksistä ja muista jo pikkuhiljaa vissiin.

125/161 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen ainakin miehelle sellaisen nopean TOP5 -jutun, jossa on tärkeimmät ja sitten ehkä jonkun pidemmän, jotta hänelläkin on turvallisempi olo kun tietää mitä haluan. Ja puhutaan siitä paljon, häntä jännittää eniten se, ettei joudu olemaan ihan avuttomana jos en vaikka pysty sanomaan mitä haluan tms. 

Sitten aion kyllä tehdä sairaalaankin ihan synnytystoivelistan.

126/161 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolaan piti täyttää joku kaavake toiveista synnärille. En nyt vielä muuta kirjannut kuin lääkkeellinen kivunlievitys. En oo vieläkään perehtynyt koko synnytykseen. 7.11 on joku neuvolan valmennus asiasta.

Huomaa kyllä, että vauvalla alkaa olla jo kokoa, kun liikkeet voimistuneet paljon ja koko maha hyllyy välillä. Myös hikkaamaan on alkanut.

Oma vointi kohtuu ok, liitoskipuja on ja maha ei taida tykätä raudasta. Pitää varmaan koittaa jotain muuta valmistetta. Nyt syönyt joka toinen ilta ferrodania.

Esikoinen 12/22

127/161 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on aina ollut niin hassua kun ihmiset sanoo nukkuvansa huonosti kun heräilee 1-3 kertaa yössä. Mä nukun näin raskaana ihan yhtä huonosti kuin normistikin, eli heräilen sen vähintään 10 kertaa yössä. Oon jo niin tottunut olemaan aina väsynyt, ettei tää raskausväsymys eroa normista.

Mutta tää jatkuva ummetus on kyllä mulle outoa, ja inhottavaa... Normaalisti kärsin ripulista, nyt raskausaikana en vielä kertaakaan. Ja en tajua miksi pierettää koko ajan, se ummetusko. Pegorion pakko olla joka päiväisessä käytössä.

Mä en kyllä ajatellut mitään synnytystoiveita suunnitella, ei se kuitenkaan mene niinkuin toivoisi. Kivunlievitystä jos saisi ja lapsen terveenä maailmaan.

Rupesin vihdoinkin tekemään hankintoja vauvalle, ja kylläpä saakin uppoamaan rahaa, vaikka meinasin ostaa vain ihan pakolliset mitä heti tarvii.

N 39, M 40, esikoinen 2/23 ja toinen haaveissa

128/161 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xin, Sideral on ainakin ollut tosi hyvin siedetty valmiste! Mä ostin jotain ihan kauheaa salmiakin makuista nestemäistä, en kertakaikkiaan saa sitä alas :D Pitäisi mennä ostamaan joku toinen. 

Mulla on kanssa liitoskipuja ja jonkun verran supistelee. Hikkaa en oo vielä tunnistanut vauvalta. 

Kai se on vähän siitä kiinni, millaista se heräily on. Jos mä "heräilen", niin joko heräilen ihan jatkuvasti tai sitten herään 1-2 x yössä ja valvon samalla monta tuntia.

Mä kanssa ajattelin, ettei tulisi ummetusta kun normaalisti on ennemminkin liian löysällä vatsa, mutta onneksi on tuo pegorion joka on helpottanut. Pierettäminen voi kai johtua suolen hidastumisesta, eli tavallaan myös siitä ummetuksesta. 

En mäkään tee mitään kovin spesiaalia listaa, mutta kirjaan just että lääkkeellistä kivunlievitystä, neulakammo, toimenpidekammo, en halua tikkejä jos ei ole pakko. En tajua kun osa kirjoittaa ihan hirveän tarkkaan kaiken, mä en edes halua tietää niin paljon etukäteen. Luotan siihen että oma fiilis ja ammattilaiset siinä tilanteessa osaa ratkoa asioita niinkuin niiden on parasta mennä. 

Rahanmeno on kyllä sairasta! Sitten ihmiset ehdottelee jos vaikka ja mitä "pakollista", mitä ilman vauva ei tule toimeen. Mm. jotain älysukkia joilla voi katsoa puhelimesta jotain hengitysrytmiä ja sykettä jne, tärisyttävää patjaa, kaikenlaista! Mä oon myös koittanut pitäytyä vaan niissä pakollisissa jutuissa ja sitten lisää voi ostaa kun näkee mitä vauva oikeasti tarvitsee ja mistä pitää. 

129/161 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, liitoskivut on tainneet tulla jäädäkseen tännekin. Tosin kyllähän tuo kohtu alkaakin jo painaa ja maha olla iso, kumma olisi jos ei missään vielä tuntuisi. Käveleminen tuntuu hieman epämukavalta ja perse puutuu ihan tosi nopeasti kun istuu. Töissä palavereissa kovilla penkeillä istuminen on ihan yhtä rimpuilua, kun kankkua pitää vaihtaa jatkuvasti. Mutta en valita (vielä :D), jotenkin kivaa, kun vihdoin tuntuu raskaana olevalta! Vaikka kyllähän nämä tuntemukset tästä vaan yltyy ja loppuajasta on varmasti jo koko ajan epämukavaa.

kymmenkunta lyhyttä punaista venymisarpea on ilmestynyt alavatsalle, kyljissä niitä on jonkin aikaa jo ollutkin. Tuli hirmuiset flashbackit teinivuosiin, kun murrosiän aikaan kylkiin viimeksi tuollaisia tuli. Nuo alavatsan raidat varmaan tuosta vaan räjähtävät ylöspäin vielä. Myös pikkuhousujen rajaan etureisiin on tullut pari raitaa, se oli jotenkin yllättävä paikka. Painoa mulle on tullut nyt 10kg, mutta viime viikolla neuvolassa sitä oli nyt tullut vähemmän edelliskertoihin verrattuna. Jospa pystyisi loppuajan painonnousun pitämään maltillisena.. Äidilleni ja siskolleni tuli kaikissa raskauksissa yli 20kg vaikka hoikkia ovat, joten jännittää kyllä nähdä miten itselle käy..

Ummetus on kyllä ollut yhdenlainen vaiva, mutta mulla sitä on ollut ennestäänkin. Toistaiseksi on kyllä sujunut vihersmoothien ja kasvisten lisäämisellä jokaisella aterialla, ne toki on ihan noita radi-ruokavalion juttuja myös.

130/161 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tullut sellainen vajaa 10 kg, nyt on pysynyt pitkään paino samassa ja viime neuvolassa sf-mitta oli tosi alakäyrillä, joten vähän mietityttää että mitenköhän siellä mahdetaan kasvaa. Toivoisin kyllä maltillista painomäärää kokonaisuudessaan raskauteen mutta tietysti niin että vauva saa tarvitsemansa. 

Kävely sujuu mulla ihan fine, mutta kaiken kantaminen! Tai no repussa pystyn kantamaan, mutta esim. eilen kauppakorin kantaminen tuntui jo. Raskausarpia ei ole vielä tullut yhtään, jopa vähän ihmettelen sitä. Iho on kuitenkin tosi pinkeenä ja saa kyllä rasvata ahkerasti. 

131/161 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ruvennu olemaan aika raskasta tämä raskaana olo. Vaivoja on päästä varpaisiin kaikkea mahdollista. Pahimpana varmaan liitoskivut jotka pahenee pienestäkin rasituksesta, tosi inhottavaa kun ei voi liikkua enää oikeen ollenkaan, ilman että saa sitten kärsiä siitä... Kävellessä tuntuu inhottavaa painetta alavatsassa, ja tänään on ollut koko päivän tosi kipeä alavatsa ja vauvakin vähän vaisumpi. Onneksi on istumatyö, mutta siitä istumisestakin tulee kipeäksi...

Eilen oli neuvola ja sf-mitta 26 eli ihan ok. Vähän hirvitti kuinka paljon se jo on kun maha alkaa olemaan jo niin iso. Nyt siis rv 28+3. Painoa ei onneksi ole tullut kuin vasta neljä kiloa.

Mulla on toisessa kyljessä muutama raskausarpi, mutta luulen että ne on vanhoja kun niin haaleita, nyt vaan ruvennut pistämään silmään kun kyttää. Ceridalilla vaan olen mahaa öljyillyt.

Mulla on sama ajatus noiden hankintojen kanssa, että vain ihan välttämätön. Lapsen synnyttyä sitten näkee millainen tyyppi se on ja mitä oikeasti tarvii. En meinaa edes rintapumppua vielä hankkia, kun ei tiedä tuleeko edes maitoa. Vaatteitakin on vielä ihan liian vähän, muutama lahjaksi saatu ja äitiyspakkaus, jossa ei juurikaan vastasyntyneelle ollut. Pitäisi päästä kirpparille käymään, täällä niitä vaan on vähän huonosti. Alkaa tämä autottomuuskin käymään rankaksi kun ei enää jaksa pyöräillä ympäriinsä.

132/161 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu kyllä, että omalla kohdalla pahimmat vaivat iskee nimenomaan nyt vipalla kolmanneksella. Liitoskivut sai kaveriksi jäätävän selkäkivun. Eilen oli jo liki, ettei ollut pakko lähteä töistä pois. No vielä huominen, niin ensi viikon olen talvilomalla. Sen jälkeen enää kolme viikkoa töitä. Apua.

Meillä alkaa olemaan kaikki valmista vauvalle. Lähinnä puuttuu omia juttuja eli imetysliivit ja rintapumppu. Tuota kans pohdin, että turha hommaa etukäteen, kun ei tiedä onnistuuko koko imetys.

Kelastakin tuli päätös vanhempainrahasta, niin ei sitäkään tartte enää "stressata".

Esikoinen 12/22

133/161 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan onneksi rintapumpun serkulta, niin ei tarvi sitä miettiä tai erikseen hommata. 

Imetysliivejä en ole löytänyt mieluisia, enkä paitoja. Katsotaan ostanko ollenkaan. Vaatteita ehkä puuttuu, mutta niitäkin voi ostaa kun vauva on syntynyt ja näkee kuinka paljon päivässä menee. Ja sitten jotain pieniä juttuja vielä hankittavana, esim. toinen lakana pinnasänkyyn jne mutta nekin ehtii. 

Mua hirvittää mitenhän mun työpaikka oikein hoiti tän yhteydenpidon Kelaan, 9.11. olisi pitänyt olla kaikki kunnossa ja en saanut meidän HR-järjestelmään tehtyä ilmoitusta että jään pois. Esihenkilö ja HR sen kyllä tiesi, mutta toivottavasti saavat tiedon kulkemaan myös Kelaan... 

134/161 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkaa vihdoin myös olla jonkinlainen aloitussetti valmiina. Viikonloppuna sain haettua siskoltani rattaat, pumpun, tuttipulloja, maidonkerääjiä yms ja ison määrän vaatteita, jotka lajittelin myös, mutta ne tarvii vielä pestä. Tuntuu että tavaraa on nyt yhtäkkiä tosi paljon ja mitä tässä muka voisi enää edes tarvita. Turvakaukalo pitää tosin vielä tilata, että päästään sieltä synnäriltä kotiinkin. Haluun uskoa että tosiaan alkuun pääsee ja sitten hankitaan lisää jos tarvitaan. Nuo kierrätettynä saamani vaatteet oli kyllä mielestäni pääasiassa tosi hyviä. Jokusen kulahtaneen heitin pois, mutta eikai se vastasyntynyt ehdi muutamaa viikkoa pidempään noissa pienimmissä edes olla, niin turha hankkia uutena paljoakaan.. Ajattelin kyllä aina, että sitten kun meille tulee vauva, niin varmaan haluan kaikkea hienoa ja uutta, mutta oon tosi iloinen ja yllättynyt tästä kierrätysvimmasta nyt. Ehtii niitä kuluja ja hankintoja tulla sitten myöhemmin varmasti senkin edestä.

Imetysliivit ja -paidat yms ovat minullekin vielä mysteeri. Ehkä koen myös, ettei ne ole välttämättömät, jos olen vain kotona ja pumppailen omassa rauhassa, niin väliäkös sillä millaiset on päällä.. Saas nähdä.

Viimeiset työviikot ennen äitiyslomaa matelee, mutta niinhän se on aina kun jotain niin kovasti odottaa tapahtuvaksi. Vähän kuin joulu tulisi etuajassa, jo muutaman viikon päästä.

Mulle ei oo vielä kuulunut mitään kelasta ja vanhempainrahoista, mikähän siellä kestää..

135/161 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla la 24.1.23

Omasta mielestä hyvin sujunut raskaus muuttui lauantaina, kun ultraäänitutkimuksessa selvisi että vauva kasvaa miinuskäyrällä ja napanuoravirtaukset ovat jotenkin kireät, viikkoja oli tällöin 29+4. Painoarvioksi tuli vain 1143g. Nyt odotellaan uutta ultraäänitutkimusta joka tehdään 2 viikon sisällä. Henkisesti saa varautua siihen että meidän tammikuinen muuttuukin marras tai joulukuiseksi.

136/161 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin kela odottaa tietoja työnantajalta, ja palkkuri ilmoitti että toimittaa tiedot tammikuun palkanmaksun jälkeen. Eli mitään ei tapahdu ennen vapaille jäämistä. Työnantajahan se aluksi palkkaa maksaa, niin ei kai sillä niin kiirettä.

Pääsisipä jo vapaille, mutta vielä pitkät ja stressaavat yhdeksän viikkoa...

Ootteko te kaikki saaneet ylimääräsiä käyntejä ja ultria? Meillä ollut vasta neljä neuvolaa, ja ne kaksi ultraa. Parin viikon päästä isyydentunnustusneuvola, ja sitten vuodenvaihteessa ensimmäisen kerran lääkäri. Eli joulukuussa ei ole edes yhtään neuvolakäyntiä... Ultria ei ole enempää tulossa. Tuntuu että kaikilla muilla on koko ajan jotain, niin on vähän oman onnensa nojaan jätetty olo. Ei mitään tietoa painoarvioista tai siitä miten päin vauva edes on. Kai sillä kuitenkin kaikki on kunnossa kun kovasti mätkii.

137/161 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kela ei näytä että odottaisi mitään, tai liitteitä puuttuisi tms.. No, ehkä odotan vielä tovin.

Meillä on tässä kuussa joka viikko neuvola, mutta se johtuu siitä että vauva oli lähtenyt kasvamaan hurjaa vauhtia ja se huomattiin tuossa marraskuun alun neuvolassa. Meillä siis ollut nyt puolivälin jälkeen kerran kuussa neuvola. Vauva ilmeisesti on ottanut vaan kasvupyrähdyksen (joka näillä viikoilla olisi ihan normaaliakin vissiin) ja siksi käväisi reilusti yläkäyrän yläpuolella hetkellisesti, mutta on nyt jo palautumassa takaisin yläkäyrälle, jossa oli tähän asti. Sitä sf-mittaa ja sydänääniä käydään siis tarkastelemassa joka viikko. Tämä voi johtua myös radista ja isosta vauvasta, siksi sitä seurataan niin tiuhaan tahtiin, että jos tarvitsee painoarvioon mennä tai synnytystä alkaa suunnittelemaan jo aiemmin. Ylimääräisiä ultria ei siis olla saatu, vaan jos katsotaan että kasvu jatkuu voimakkaana niin sitten vasta. Olen kyllä itse ihan levollisin mielin, kasvuhan on hyvästä ja liikkeitä tuntuu paljon. Yhtäkkinen kasvu voi johtua monesta muustakin asiasta, on tämä niin planeettojen asennosta kiinni välillä.

Vauva on kääntynyt pää alaspäin, kun hikka tuntuu alavatsalla ja potkuja palleassa. Vielä jokunen viikko sitten se oli selvästi sivuttain liikkeistä päätellen. Mutta en kyllä muuten osaa analysoida, neuvolassa ovat sanoneet että "tässä tuntuu selvästi selkä", mutta en mä vaan huomaa mitään :D Aika tiukka paketti tuo maha on joka puolelta minusta.

Meillä on neuvolalääkäri vasta joulukuun puolessa välissä. Kummallista kyllä Pirtelö, ettei teillä ole tuon enempää neuvoloita, tai edes joka kuukausi.. Luulisi että nimenomaan loppuraskaudesta niitä tulisi olla vähintään kerran kuussa. Hyvä kuitenkin että liikkeitä tuntuu, niin eiköhän siellä kaikki ole hyvin!

Minnihiiri, tervetuloa mukaan kaikesta huolimatta! Toivottavasti pääsette pian uuteen ultraan ja homma alkaa selvenemään. Onneksi raskaus on jo sen verran pitkällä ja painoakin jonkin verran, että selviytymismahdollisuudet luulisi olevan aivan hyvät. Kovasti tsemppiä teille! 

138/161 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minnihiiri, tsemppiä. Onneksi tehohoito on Suomessa hyvää, vaikka vauva jo joutuisi syntymään.

Mulla ollut alkuraskaus neuvoloita 1-1,5kk välein ja nyt loppuaika 2-3 viikon välein. Seuraavat 28.11 ja sitten 15.12 on se lääkärineuvola, niin mietityttää miten siellä sitä synnytystä edes arvioidaan, jos ei kerta ultrata? Oikeastikin sen sf-mitan, vauvan asennon (jotenkin poikittain/viistoittain yhä) ja silmämääräisen lantion tsekkauksen suhteenko se päättää onnistuuko alatiesynnytys vai ei.

Itellä varmasti kelan käsittelyä nopeutti se, että työnantaja ei maksa palkkaa. Ainoastaan palkan ja vanhempainrahan erotuksen. Eli raha tulee kelalta suoraan mulle.

Kilppariasioitakaan ei enää raskausaikana tsekata ellei nyt oireita tuu. Vasta 2kk synnytyksen jälkeen tarkistus. Vielä kuitenkin rv36 pitää käydä ne vasta-aineet tsekkaamassa, kun vauvan veriryhmä tosiaan + kun ite oon -. On kyllä käynyt labra turhan tutuksi.

Alkaa kyllä jo tää raskaus kyllästyttää. Jos 37+0 ei tulis täyteen 23.12, niin sais syntyä puolestani heti silloin 😂 mutta toivon kyllä, syntyy vasta tammikuussa.

Esikoinen 12/22

139/161 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti kiitoksia tsempeistä! Mitään hätää ei vauvalla tuntuisi muuten olevan, kovin liikkuvainen on ollut koko raskausajan. Paino laahasi jo rakenneultrassa viikolla 20+0 , aloin jo silloin epäillä onko varmasti kaikki hyvin koska ei tuntunut loogiselta odottaa pientä vauvaa, kun olemme mieheni kanssa molemmat lähes 180cm pitkiä. Nyt onneksi asia on hoidossa ja tyttö saa parasta mahdollista hoitoa jos pian joudutaan jo synnyttämään.

140/161 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vitsi Minnihiiri, tsemppiä ja toivotaan että vauva nyt alkaisi vielä kasvamaan ja kaikki menisi hyvin! 

Mulla on ollut neuvoloita noin kerran kuussa. Meillä oli sf-mitta pieni viime kerralla, jos nyt vielä seuraavallakin on niin sitten tulee lisäseurantaa ja mahdollisesti ultra. 

Mä en kans kyllä tiedä miten päin se vauva siellä on, osa väittää jo tietävänsä et vauva on kiinnittynyt ja ties mitä, mutta en kyllä usko :D